سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است
Image

 حميد مدرسي با توجه به فروش 4 ميلياردي «كلاه قرمزي و بچه ننه» فروش آن را در مقايسه با دو فيلم قبلي «كلاه قرمزي» ركورد فوق‌العاده‌اي تاكنون ندانست. او همچنين از هيات انتخاب معرفي فيلم ايراني به اسكار خواست كه به فيلم «كلاه قرمزي و بچه ننه» به عنوان يك گزينه فكر كنند.

اين تهيه‌كننده سينما همزمان با سپري شدن بيش از يك ماه از اكران فيلمش در گفت‌‌وگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،گفت: «كلاه قرمزي و بچه ننه» با وجود اينكه يك ماه از اكرانش سپري شده است و ركوردهاي مختلفي از جمله هفته اول، روز نيم‌بها و... را زده است اما هنوز به ركورد كلي فروش منجر نشده است.

او با مقايسه‌‌ي فروش و تعداد تماشاگران «كلاه قرمزي و سروناز» و «كلاه قرمزي و پسرخاله» گفت: «كلاه قرمزي و بچه ننه» هنوز نتوانسته به ركورد اين دو فيلم برسد، ركورد «پسرخاله» در تاريخ سينما بي‌نظير بود و «سروناز» با قيمت بليت 600 تومان حدود 10 ميليارد به قيمت بليت امروز فروش كرد پس به نظر ما «كلاه قرمزي و بچه ننه» كار درشتي نكرده است و هنوز به مطلوب نرسيده است.

مدرسي پيش‌بيني كرد با توجه به آغاز فصل مدارس و شيوه‌ي تبليغات جديد اين فيلم، موج جديدي از فروش «كلاه قرمزي و بچه ننه » در فصل پاييز آغاز شود.

اين تهيه‌كننده سينما در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بحث داغ انتخاب فيلم ايراني براي اسكار اذعان داشت: ممكن است پيشنهاد اينكه مي‌توان به فيلم «كلاه قرمزي» به عنوان يكي از گزينه‌هاي معرفي به اسكار فكر كرد به نظر برخي با توجه به ديالوگ‌‌هاي خاصي اين شخصيت‌ و گروه عروسك‌هايش كه براي ما بومي شده است، خنده‌دار برسد اما وقتي فيلمي در داخل اينهمه ركورد زده، چرا ركورد جهاني را از او بگيريم؟!

مدرسي ادامه داد: به نظر من انتخاب فيلم «كلاه قرمزي و بچه ننه» براي اسكار جسارت مي‌خواهد، همان‌طور كه وقتي ما مي‌خواستيم «كلاه قرمزي» را شروع كنيم با اما، اگرها شروع شد اما شاهد اينهمه ركوردهاي ماندگار بوديم. «كلاه قرمزي» از تاريخ تولدش در سينماي ايران اتفاقات كمي را رقم نزده است بنابراين جا دارد روي آن بايستيم و از آن دفاع كنيم.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تبليغات منفي براي سينماي ايران شده است و يك نااميدي عجيب و غريبي از ما آن‌طرف احساس مي‌كنند، اين فيلم به عنوان يك فيلم شاد حامل خبرهايي از داخل ايران است كه مي‌تواند نشان بدهد اين مملكت زنده و شاداب است و نكات مثبتي از ما را بازتاب بدهد بنابراين انتخاب «كلاه قرمزي» به عنوان يك شخصيت ملي توسط هيات انتخاب اسكار ايراني، جسارت آن هيات را مي‌رساند تا انتخاب يك فيلم كليشه‌اي شده‌اي كه شانس كمتري دارد.

مدرسي در عين حال گفت: بحث مهم در اين ميان اين است كه اساسا هيات انتخاب اسكار به فيلم «كلاه قرمزي و بچه ننه» فكر كند، چون به نظر من اين فيلم هم شانس دارد، قطعا نويسندگان ، كارگردان اين فيلم با توجه به نگاه كودك در عرصه جهاني خواهند گفت اين فيلم چه شانس‌هاي در عرصه‌ي جهاني دارد.

اين تهيه‌كننده درباره تمهيداتي كه براي اكران جهاني «كلاه قرمزي و بچه ننه» انديشيده‌اند به ايسنا توضيح داد: مدت‌ها است كه بر روي زير نويس اين فيلم در حال كار هستيم به هر حال زيرنويس آن، بسيار سخت است چون ترجمه عادي از حرف‌هاي اين عروسك‌ها نمي‌توانيم داشته باشيم بنابراين داريم بر روي يك زيرنويس تخصصي كار مي‌كنيم تا مفهومي كه ما از حرف‌هاي كلاه قرمزي درك مي‌كنيم، براي مخاطب خارجي نيز قابل فهم باشد.

مدرسي با تاكيد دوباره بر اينكه «كلاه قرمزي و بچه ننه» مي‌تواند حرف‌هاي جهاني داشته باشد، يادآور شد: با توجه به اينكه ما به يكسري تماشگران خارجي فيلم را نشان داديم براي اكران جهاني آن بازتاب‌هاي مثبتي گرفتيم و اميدوار شديم خارج از جغرافياي ايران مخاطبان خودش را جذب كند.

وي ادامه داد: ما خيلي بررسي كرديم احساس كرديم كه چرا اين شانس بايد گرفته شود، انتخاب فيلم براي اسكار نمي‌تواند سليقه‌اي باشد، بايد جمع كميته و مديران شانس را به فيلمي بدهند كه بتواند شانسي داشته باشد.

مدرسي در پايان با خطاب قرار دادن هيات انتخاب فيلم ايراني به اسكار ادامه داد: من به هيات انتخاب فيلم ايراني براي معرفي به اسكار مي‌گويم كه به عروسك «كلاه قرمزي» با توجه به عقبه‌ي آن اطمينان كنند چون «كلاه قرمزي» با توجه به بركاتي كه براي سينماي ايران در داخل كشور داشته،قابل اطمينان است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 استیون اسپیلبرگ جذب کتاب «روز نه چندان آسان» شده و قصد دارد آن را به عنوان پروژه بعدی خود به عنوان کارگردان در دست گیرد.

این کتاب که درباره کشتن «اوسامه بن‌لادن» است، ماه آینده روی پیش‌خوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد و اسپیلبرگ ‌ماه قبل آن را خوانده است.

به گفته نزدیکان اسپیلبرگ، این کتاب وقایع‌نگاری دقیق حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه بن‌لادن و تعریف آخرین ساعات زندگی اوست.

یکی از افسرانی که در جریان این حمله شرکت داشته، خاطرات دقیق خود را با ذکر جزئیات در این کتاب شرح حال گونه تعریف کرده است.

«نه یک روز آسان» سومین فیلم بلند سینمایی است که صنعت سینما طی چند ماه اخیر در رابطه با بن‌لادن در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد تولید کند.

هر سه فیلم درباره عملیات محرمانه و موفقیت‌آمیز نظامی است که منجر به کشف مخفیگاه اوسامه بن لادن و  قتل وی شد.

 

دو فیلم دیگر که قبل از این خبر تولید‌شان اعلام شده توسط کاترین بیگلو و جان استاکول کارگردانی خواهند شد.

اسپیلبرگ توضیح زیادی درباره پروژه جدید خود نداده و گفته به‌زودی با انتشار اطلاعیه‌ای، درباره جزئیات آن صحبت خواهد کرد.

نزدیکان این فیلم‌ساز می‌گویند وی پس از خواندن کتاب «نه یک روز آسان» به شدت جذب نوع وقایع‌نگاری آن شده است.

به گفته آن‌ها، شرکت انتشاراتی این کتاب با این نیت که اسپیلبرگ آن را بپسندد و به عنوان فیلم بعدی خود در مقام کارگردانی کار کند، کتاب را برای او فرستاده‌اند.

تحلیل‌گران ادبی عقیده دارند کتاب «نه یک روز آسان» بلا فاصله پس از انتشار، تبدیل به یکی از پرخواننده‌‌ترین کتاب‌های سال خواهد شد.

این نخستین بار نیست که اسپیلبرگ فیلمی با مضمون جنگی را برای کارگردانی انتخاب می‌کند. سال قبل او «اسب جنگی»‌ را بر اساس قصه یک کتاب پرخواننده انگلیسی کارگردانی کرد.

اما این فیلم موفقیت مالی و انتقادی به دست نیاورد. از یک سو منتقدان سینمایی آن را کاری ضعیف ارزیابی کردند و از سوی دیگر تماشاگران سینما استقبالی از آن در جدول گیشه نمایش سینماها نکردند.

 

اسب جنگی، ماجراهای تن‌تن، ‌جنگ دنیاها، هوش مصنوعی، نجات سرباز رایان، پارک ژوراسیک، فهرست شیندلر، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی و آرواره‌ها ازجمله فیلم‌های اسپیلبرگ است که تاکنون موفق به دریافت 3 جایزه اسکار شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 11 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image


 

مايكل بي و اسپيلبرگ به دنبال وينفري .

نشريه فوربس به سنت هرساله خود فهرست ثروتمندترين چهره‌هاي هاليوود را معرفي كرد.

10 نفر اول به انتخاب اين نشريه به شرح زير است:

1- اپرا وينفري، 165 ميليون دلار

چهره تلويزيوني محبوب امسال هرچند نسبت به سال 2011 حدود 125 ميليون از درآمد خود را از دست داده است اما باز هم به عنوان ثروتمندترين چهره هاليوود معرفي شده است. سالي كه گذشت سال پرمخاطره‌يي براي وينفري بود، او پس از 25 سال از برنامه محبوبش «برنامه اپرا وينفري» خداحافظي كرد و شبكه كابلي خودش را تاسيس كرد. ديگر منابع درآمد وينفري مجله«O»، برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني برگرفته از «برنامه اپرا وينفري» و قراردادهايي براي برنامه‌هاي راديويي است.

2- مايكل بي، 160 ميليون دلار

مايكل بي، امسال نفر دوم فهرست ثروتمندترين چهره هاليوود و اولين كارگردان اين فهرست است. او امسال فيلم «ترانسفورمرها: تاريكي ماه» را ساخته بود كه به فروش 1/1 ميليارد دلاري رسيد. بي شهرتش را مديون كارگرداني فيلم‌هاي پرخرجي چون «پرل هاربر» و مجموعه «ترانسفورمرها» است. او امسال قرار است فيلم جمع‌وجور «رنج و گنج» را بسازد كه بودجه‌اش در مقايسه با ديگر كارهاي بي‌كم است، بودجه فيلم كمتر از 50 ميليون دلار است.

3- استيون اسپيلبرگ، 130 ميليون دلار

كمپاني «دريم وركس» استيون اسپيلبرگ امسال وارد وادي تلويزيون هم شد و چهار سريال نيز توليد كرد از جمله «ترا نووا» و «Smash». از طرفي اين تهيه‌كننده معروف امسال دو فيلم «ماجراهاي تن تن» و «اسب كارزار» را به عنوان كارگردان روي پرده فرستاد. هر دو فيلم هم در رشته‌هاي مختلف نامزد اسكار بودند.

4- جري بروكهايمر، 115 ميليون دلار

بروكهايمر كه نامش با فيلم‌هاي پرخرج گره خورده است سال 2011 فيلم «دزدان دريايي كاراييب: بر موج‌هاي غريبه» را روي پرده داشت كه به فروش يك ميليارد دلاري رسيد. اين درحالي بود كه دو فيلم پرخرج او يعني «شاهزاده پارس» و «شاگرد جادوگر» در گيشه شكست خوردند. او حالا در حال توليد «سوار تنها» با بازي جاني دپ است كه احتمالا يكي از پرخرج‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما باشد.

5-دكتر دره ، 110 ميليون دلار

تهيه‌كننـــده معــروف دنياي موسـيقي امسال به جاي تهيه يك آلبوم موسيقي با طراحي يك هدفون جديد به سود كلان رسيد. او از رپرهاي معروف امريكايي و موسس و اداره‌كننده شركت «افتر مث» و از كاركنان «دث رو ريكوردز» است. او تهيه‌كننده و حامي بسياري از آلبوم‌ها و كاشف رپرهاي بزرگي چون امينم، فيفتي سنت و اسنوپ داگ به شمار مي‌رود.

6- تايلر پري، 105 ميليون دلار

بازيگر، تهيه‌كننده، نويسنده و كارگردان معروف سياهپوست كه مجموعه فيلم‌هاي كم‌خرج «مده‌آ» را ساخته و مي‌سازد، فيلم‌هايي كه در گيشه با توجه به بودجه آنها عملكرد بسيار خوبي دارند. او جدا از فيلم‌هاي «مده‌آ» چند برنامه تلويزيوني نيز دارد.

7- هوارد استرن، 95 ميليون دلار

استرن سال گذشته يكي از داوران برنامه «استعداد امريكا» شد و همين درآمدش را 15 ميليون دلار افزايش داد. او در راديو و دنياي موسيقي بسيار فعال است.

8- جيمز پترسون، 94 ميليون دلار

پترسون، ستاره هاليوودي نيست اما يكي از پركارترين و ثروتمندترين نويسندگان امريكاست كه براساس كتاب‌هايش فيلم‌هاي متعددي ساخته شده. از او در سال گذشته 14 عنوان كتاب منتشر شده است كه همگي در ژانر تريلر بزرگسالان هستند. فيلم «من، الكس كراس» نيز براساس رماني از او با بازي تايلر پري در حال ساخت است.

9- جرج لوكاس، 90 ميليون دلار

«جنگ ستارگان» فقط يك مجموعه فيلم نيست، عروسك‌ها، كتاب‌هاي مصور و بسياري محصولات جانبي ديگر نيز همراه اين فيلم منتشر و توليد شده‌اند و همين دليل درآمدزايي لوكاس است. او همچنين موسس كمپاني طراحي جلوه‌هاي ويژه‌يي به نام «نور و جادو» است كه جلوه‌هاي ويژه «ناو» و «انتقام‌جويان» را طراحي كرده بود.

10-سايمن كاول، 90 ميليون دلار

اين تهيه‌كننده دنياي موسيقي اهل بريتانيا كه در تلويزيون هم حضور فعالي دارد امسال با مجموعه «عامل ايكس» قرار بود به تلويزيون امريكا برود اما موفق نشد. با اين حال نسخه بريتانيايي سريال به‌شدت موفق بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 10 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

کلاه-قرمزی-و-ایرج-طهماسب-در-نمایی-از-«-کلاه-قرمزی-»
کلاه قرمزی و ایرج طهماسب در نمایی از « کلاه قرمزی »

در پی اخباری که طی روزهای گذشته از سوی یک خبرگزاری ایرانی مبنی بر ممنوع التصویر شدن « جیگر » عروسک مجموعه « کلاه قرمزی » منتشر شد و به سرعت در صدر اخبار فرهنگی رسانه های مختلف قرار گرفت ، مدير گروه كودك شبكه دو حذف شخصيت «جيگر» (عروسك خر) از مجموعه‌ي «كلاه قرمزي» را نادرست خواند .

مدير گروه كودك شبكه دو توضيح داد: به نظر مي‌رسد اين خبر توسط ذهن يك فكر كم اطلاع يا بي‌اطلاع توليد شده است؛ چرا كه تا اين لحظه تقديرها و هم‌قدمي‌هاي همه‌ي مسؤولان سازمان صداوسيما با اين مجموعه ادامه داشته و دارد و هيچ يك از شخصيت‌ها حذف نخواهد شد.

 علي زارعان در گفت‌وگويي با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ افزود: مجموعه «كلاه قرمزي» از ابتداي نوروز 91 با نظر مدير شبكه دو ـ آقاي بخشي‌زاده ـ توليد شده و حمايت‌هاي ويژه و بي‌دريغ از سوي همه‌ي مسؤولان براي اين برنامه بوده و خواهد بود.

او تاكيد كرد: هيچ يك از مسؤولان سازمان صداوسيما در مورد حذف شخصيت «جيگر» و يا هر شخصيتي از اين برنامه صحبتي نكرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: حتي يك فريم از تصاوير ارسالي مجموعه «كلاه قرمزي» از سوي گروه توليد و خود مسؤولين صداوسيما كم نشده است.

اين مدير تلويزيون در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود از اين كه شخصيت «جيگر» براي مخاطبان، يك شخصيت مطرح و شناخته شده است، ابراز خوشحالي كرد و گفت: تصور مي‌كنم پرداختن به شخصيت «جيگر» از مجموعه برنامه «كلاه قرمزي» داراي دو بخش است؛ يك بخش آن خوب است، چرا كه يك كاراكتر عروسكي انقدر توانسته در ميان مردم محبوب شناخته شود كه تيتر همه‌ي رسانه‌ها شود و اما بخش دوم آن به بعضي از رفتارهاي غير اخلاقي رسانه‌ها مربوط مي‌شود. بر اين اساس در شرايطي كه در مورد حذف اين شخصيت حتي يك نفر هم در سازمان صداوسيما صحبتي نكرده و نظري نداده است، اما شايعاتي به راه افتاده كه ناشي از يك رفتار غير رسانه‌يي و يك شيطنت خبرسازانه است.

زارعان با تاكيد بر اينكه هيچ يك از شخصيت‌هاي «كلاه قرمزي» حذف نشده و نخواهد شد، به ايسنا گفت: درباره‌ي مجموعه كلاه قرمزي مي‌خواهم به عنوان يك مدير رسانه‌يي اعلام كنم كه تا اين لحظه هيچ يك از شخصيت‌ها و حتي كلمه‌هاي اين برنامه كم و يا حذف نشده است و همچنان شخصيت «جيگر» در برنامه حضور خواهد داشت.

مدير گروه كودك و خردسال شبكه دو در پايان گفت‌وگوي خود تاكيد كرد: براي من جاي سوال است كه برخي‌ها فكر كردند اين شخصيت از برنامه حذف شده است. در سري جديد اين برنامه كه از ابتداي نوروز 91 به روي آنتن شبكه دو رفته است، بسياري از شخصيت‌ها مثل آقاي همساده،‌ پسرخاله‌، آقاي تعمير كار و حتي خود شخصيت جيگر در بعضي از قسمت‌ها حضور نداشتند اين دليل نمي‌شود بخواهند شايعه به راه بياندازند كه شخصيت‌هاي «كلاه قرمزي» حذف شده‌اند.

بر اساس اين گزارش ايسنا، در حالي برخي رسانه‌ها از حذف شخصيت «جيگر» از مجموعه‌ي كلاه قرمزي تاكيد مي‌كنند كه علي دارابي ـ معاون ضرغامي در امور سيما ـ هم در مراسم تقدير از برترين‌هاي نوروز تلويزيون به طور خاص از شخصيت «جيگر» حمايت و تاكيد كرد كه اين شخصيت بسياري از واژگان را پاستوريزه كرده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 10 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

اوجی گفت: بعد از انتشار «شاه ماهی» اولین کنسرت هومن جاوید در تهران برگزار خواهد شد و بعد از آن تصمیم داریم تور کنسرت های این خواننده را در ایران برگزار کنیم. 

 

علی اوجی تهیه کننده موفق و پرکار آلبوم هایی چون «روی دیگر» بهرام رادان،«یازده» پژمان جمشیدی،«ساعت25شب»رضا یزدانی و ..این روزها سرگرم پیش تولید اولین اثر سینمایی خود با نام «زنجیری » می باشد. علی اوجی در گفتگو با شبکه ایران درباره آخرین کارهای خود در 6 ماه گذشته گفت: درحال حاضر مدیریت هنری آلبوم «شاه ماهی» هومن جاوید به تهیه کنندگی بهرام رادان را بر عهده دارم.
وی افزود: این آلبوم به آهنگسازی بابک زرین و تنظیم بابک زرین و مهران خلیلی است که انشاالله اواخر شهریور یا اوایل مهرماه منتشر خواهد شد.
اوجی ادامه داد: بعد از انتشار آلبوم ،اولین کنسرت هومن جاوید در تهران برگزار خواهد شد و بعد از آن تصمیم داریم تور کنسرتهای این خواننده را در ایران برگزار کنیم.
تهیه کننده «روی دیگر» در مورد اجرای بهرام رادان اظهار داشت: در مورد کارهای اجرایی بهرام رادان با آقای باذل، مدیر برنامه ایشان صحبت کنید اما خبر خوبی که دارم در مورد آلبوم دوم این هنرمند است که کلید خورده است. این آلبوم «روی جدید» نام دارد که متفاوت از آلبوم اول رادان است. به محض اینکه بهرام رادان از سفر برگردد کار خوانندگی این آلبوم را شروع خواهند کرد.
تهیه کننده «ساعت 25شب» گفت: تهیه کنندگی آلبوم جدید رضا یزدانی نیز برعهده من می باشد. این آلبوم در مرحله مجوز  است و هنوز نامی برای این کار انتخاب نشده است.
وی افزود: آهنگساز این آلبوم کارن همایونفر می باشد. این هنرمند برنده چندین جایزه سیمرغ بلورین درجشنواره موسیقی فجر شده است و علاوه بر آن یکی از بزرگترین موزیسین های ایران هستند.
این تهیه کننده ادامه داد: ترانه سرایان این آلبوم اندیشه فولادوند، حسن اردشیری، احسان گودرزی و علی کمارجی نژاد می باشند.
اوجی درباره اولین اثر سینمایی خود گفت: پیش تولید اولین کارسینمایی ام با نام «زنجیری» به تازگی شروع شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده خودم می باشد و امیر سماواتی نیز تهیه کننده آن هستند.البته پیش از این در «نفس عمیق» و «کافه ترانزیت» با آقای سماواتی همکاری داشته ام. حضور رضا یزدانی در این فیلم قطعی شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

دو فیلم سینمایی «بغض» «بوسیدن روی ماه» از اوایل پاییز در گروههای سینمایی استقلال و آزادی اکران می شوند. 

 

 در حالی که پیش بینی می شد ثبت قرارداد اکران «تو و من» در جلسه امروز شورای صنفی نمایش انجام گیرد اما تنها قراردادی که امروز در شورا ثبت شد مربوط به فیلم «بغض» اولین ساخته رضا درمیشیان بود. براین اساس بنا شد که «بغض» بعد از پایان اکران «ضدگلوله» در گروه سینمایی استقلال روی پرده برود.

«بغض» داستان دختر و پسر جوانی است مهاجر که در ترکیه حضور دارند و تنها 24 ساعت وقت دارند که برای فرار از موقعیتی که گریبانشان را گرفته کاری کنند.

از سوی دیگر همان طور که پخش کننده «بوسیدن روی ماه» اعلام کرده بود این فیلم در تاریخ مقرر شده یعنی پنجم مهرماه در گروه سینمایی آزادی روی پرده خواهد رفت.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

تازه ترین فیلم روح ا.. حجازی با نام «زندگی مشترک یک زوج میانسال» با حضور حمید فرخ نژاد و هنگامه قاضیانی تولید می شود. 

 

 در حالی که هنوز وضعیت اکران فیلم قبلی روح ا.. حجازی با عنوان «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» مشخص نشده این کارگردان به تازگی تصمیم گرفته فیلم جدیدش را کلید بزند. این فیلم «زندگی مشترک یک زوج میانسال» نام دارد و آن طور که «بانی فیلم» خبر داده حضور حمید فرخ نژاد و هنگامه قاضیانی به عنوان بازیگران اصلی فیلم قطعی شده است و به این ترتیب این دو بازیگر که پیش از این در «روزهای زندگی» هم نقش یک زن و شوهر را ایفا کرده بودند بار دیگر در نقش یک زوج بازی خواهند کرد.

 قرار است طی روزهای آینده چند بازیگر مطرح دیگر به این جمع اضافه شوند. فرخ نژاد پیش از این در فیلم قبلی این کارگردان «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» ایفای نقش کرده بود و این دومین همکاری‌اش با روح ا... حجازی به حساب می‌آید.
فیلمنامه «زندگی مشترک یک زوج میانسال» توسط علی طالب آبادی نوشته شده که یک فیلم اجتماعی ـ خانوادگی است. پیش از این روح ا... حجازی عنوان کرده بود که همان تیم پشت دوربین «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در فیلم تازه‌اش با او همکاری خواهند کرد. هومن بهمنش قرار است پشت دوربین این فیلم سینمایی قرار بگیرد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده فیلمبرداری «زندگی مشترک یک زوج میانسال» تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود تا فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

«کلاه-قرمزی»
«کلاه قرمزی»

نمی دانم این خبر از کجا در اختیار یک رسانه خاص قرار گرفته اما تا جایی که من می دانم چنین چیزی صحت ندارد. طبیعی است که برای چنین اقداماتی تهیه کننده باید در جریان قرار گیرد


 

در حالی که روز گذشته خبری از سوی یکی از سایتهای خبری منتشر شده بود مبنی بر ممنوع التصویر شدن کاراکتر «جیگر» از مجموعه «کلاه قرمزی»، حمید مدرسی تهیه کننده مجموعه های تلویزیونی «کلاه قرمزی» در گفتگو با شبکه ایران از بی اطلاعی نسبت به این موضوع خبر داد.

مدرسی به شبکه ایران گفت:«نمی دانم این خبر از کجا در اختیار یک رسانه خاص قرار گرفته اما تا جایی که من می دانم چنین چیزی صحت ندارد. طبیعی است که برای چنین اقداماتی تهیه کننده باید در جریان قرار گیرد.

حمید مدرسی که تازه ترین همکاری اش با زوج طهماسب-جبلی فروش یک میلیاردی را در تهران از سر گذرانده درباره اینکه آیا هیچ ابلاغیه ای در این باره به او ارائه شده یا نه هم می گوید:«نه، برای همین است که از شنیدن این خبر تعجب کردم

مدرسی که این روزها خارج از تهران به سر می برد در پاسخ به این پرسش شبکه ایران که فکر می کنید دلیل شیوع چنین شایعاتی چه باشد اظهار می دارد:«وا.. نمی دانم. این را باید از آنها که این شایعات را درست می کنند بپرسید

 ایرج طهماسب در کنار تمامی کاراکترهای عروسکی «کلاه قرمزی» از «پسرعمه زا» گرفته تا «همساده» و «فامیل دور» و البته جیگر»»

وقتی از مدرسی درباره این مساله پرسیدیم که آیا به هنگام تولید آخرین قسمت پخش شده «کلاه قرمزی» که عیدفطر روی آنتن رفت پیشنهادی مبنی بر حذف «جیگر» نداشتید، وی پاسخ داد:«نه، باور کنید هیچ ابلاغیه ای مبنی بر حذف کاراکتر «جیگر» به ما ارائه نشده است

کاراکتر «جیگر» از جمله کاراکترهای جدید مجموعه «کلاه قرمزی» است که اگرچه ظاهرش شبیه به الاغهاست اما به واسطه تاکید بر این موضوع که خـــَر نیست بلکه جیگـــر است به شدت مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفته و بسیاری از منتقدان نیز طراحی چنین کاراکتری توسط جبلی-طهماسب را ستوده اند. جالب اینجاست که این خانم یا آقای جیگر در دی.ودی.دی های «کلاه قرمزی» که از طریق شبکه نمایش خانگی به بازار عرضه می شود هم جای ثابتی دارد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 با گذشت تنها 13 روز ار آغاز اکران ،

كلاه قرمزي و بچه ننه» به كارگرداني ايرج طهماسب وارد باشگاه ميلياردي‌هاي سال شدند

 

 علي سرتيپي مدير عامل موسسه فيلميران در گفت‌وگويي با ايسنا، درباره آمار فروش فيلم‌هاي روي پرده گفت: «كلاه‌قرمزي و بچه‌ننه» تا شب گذشته 6 شهريور ماه پس از 13 روز نمايش به فروش يك ميليارد و 60 ميليون توماني رسيده است.

وي درباره فروش «بي‌خداحافظي» و «ضد گلوله» هم گفت: فيلم سينمايي «بي‌خداحافظي» تا شب گذشته 112 ميليون تومان و «ضد گلوله» 103 ميليون تومان فروش داشته‌اند.

به گزارش ايسنا، «كلاه‌قرمزي و بچه‌ننه» سومين فيلم سال 90 پس از «گشت ارشاد» و «خوابم‌ مي‌آد» است كه فروش ميلياردي را تجربه مي كند.

عروسك كلاه قرمزي با دو فيلم سينمايي قبلي خود يعني «كلاه قرمزي و پسرخاله» و «كلاه قرمزي و سروناز» هم فروش بسيار خوبي را داشت.همچنين در روزهاي گذشته فروش روزانه فيلم سينمايي «ضدگلوله» هم رشد خوبي داشته است.

بسياري اميدوارند تعطيلات پنج روزه تهران باعث شود «بي‌خداحافظي»،‌«ضد گلوله» و «كلاه‌ قرمزي و بچه‌ننه» افزايش فروش قابل توجهي داشته باشند و يكي از بهترين فصل‌هاي اكران سال را رقم بزنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 گزارش وضعیت تولید سینمای ایران تا اول شهریور ماه سال 91، توسط واحد پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد.

 

 واحد پشتیبانی تولید این بنیاد اعلام کرد؛ تا اول شهریور ماه جاری، 15 فیلم آماده نمایش (اکران نشده)، 6 فیلم در مرحله صداگذاری، 10 فیلم در مرحله تدوین، 10 فیلم در مرحله فیلمبرداری و 39 فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارند.

دو فیلم پس کوچه های شمرون (کامران قدکچیان) و کلاه قرمزی و بچه ننه (ایرج طهماسب) از میان آثار تولید شده سال جاری اکران شده اند.   
بر پایه این گزارش، فیلم های، تولد (محمدرضا ورزی)، گناهکاران (فرامرز قریبیان)، بچگیتو فراموش نکن (جلال فاطمی)، بچه های جسور (حجت اله سیفی)، ابرهای ارغوانی (سیامک شایقی)، فرزند خوانده (وحید نیکخواه آزاد)، 9:20 دقیقه در بوشهر (محمد امین همدانی)، 578 روز انتظار (احمد عبدالهیان)، جا به جا (علی توکل نیا) ، دامنه های سفید (احسان عبدی پور)، غریبه (حمید بهمنی)، گورداله (نادره ترکمانی)، بزرگ مرد کوچک (صادق صادق دقیقی)، هیچ کجا هیچ کس (ابراهیم شیبانی) و احتمال معکوس (بهرام توکلی) آماده نمایش هستند.
در مرحله صداگذاری نیز فیلم های روز رستاخیز (احمدرضا درویش)، هیس دخترها فریاد نمی زنند (پوران درخشنده)، عقاب صحرا (مهرداد خوشبخت)، کلاس هنرپیشگی (علیرضا داودنژاد)، خاکستر و برف (روح الله سهرابی) و جیب بر خیابان جنوبی (سیاوش اسعدیان) قرار دارند.    
فیلم های برلین -7 (رامتین لوافی پور)،‌ مروارید (سیروس حسن پور)، رسوایی (مسعود ده نمکی)، استرداد (علی غفاری)، یوسف هور (مرغابی دشت سرخ) ساخته علی اصغر شادروان، سلام/ خداحافظ (پرویز شهبازی)، همه چیز برای فروش (امیر ثقفی)، از تهران تا بهشت (ابوالفضل صفاری)، زیباتر از زندگی (انسیه شاه حسینی) و آفتاب مهتاب زمین (علی قوی تن) در مرحله تدوین هستند.    
فیلم های مرحله فیلمبرداری نیز عبارتند از: چتر سبز (ناصر رفایی)، نیکان و بچه غول (عبدالرحمن رضایی)، حماسه روزبه (علی نوری اسکویی)، محمد(ص) (مجید مجیدی)، عملیات مهد کودک (فرزاد اژدری)، آخرین داستان (اشکان رهگذر)، چ (ابراهیم حاتمی کیا)، فرزند چهارم (وحید موسائیان)، آقای الف (علی عطشانی) و دلتنگی های عاشقانه (رضا اعظمیان).
بر پایه این گزارش 39 پروژه در مرحله پیش از تولید به سر می برند که از این میان 20 پروژه بیش از 50 درصد این مرحله را گذرانده اند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

باران کوثری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که مدتی در ایران حضور نداشت، به تازگی به عرصه هنری کشور بازگشته و مشغول فعالیت جدید است،.

 

 او در مورد فعالیت هنری امروزش گفته است: «فعلا در زمینه تئاتر کار می کنم. در تمرین دو تئاتر حضور دارم که یکی از آن ها به تازگی با من صحبت کرده‌اند و مراحل اولیه تولید را طی می‌کند که اگر اجازه بدهید، پس از این که کمی کار جلو رفت در موردش صحبت می‌کنیم.»

کوثری درباره تمرین تئاتر دوم گفت: «کار اصلی‌ام این روزها تمرین تئاتری به کارگردانی آقای هومن سیدی ست. این کار قرار است از اول مهر روی صحنه برود.»

این درحالی ست که حبیب رضایی در مصاحبه ای اعلام داشته است که قرار است در مورد این نمایشنامه به هومن سیدی مشاوره بدهد که این موضوع را به پس از طی شدن مراحل بازبینی موکول کرده است.

باران کوثری در مورد فعالیت‌های کنونی سینمایی‌اش گفته است: «فعلا کار سینمایی ندارم و فیلمی هم نیست که از من در انتظار اکران باشد.»

آخرین حضور او بر پرده سینما فیلم «آزمایشگاه» بود که بعد از نوروز سال 91 اکران شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
نمایی-از-فیلم-«بتمن»
نمایی از فیلم «بتمن»

 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»‌ - سومین قسمت از مجموعه فیلم بتمنی کریستوفر نولان - در سطح جهانی 915 میلیون دلار فروخته است.

فروش کلی این فیلم در آمریکای شمالی طی 6 هفته اخیر به 414 میلیون دلار رسیده است.

به این ترتیب با اضافه کردن رقم فروش آمریکای شمالی به فروش بین‌المللی آن (501 میلیون دلار)، رقم کلی فروش فیلم در سطح جهانی به 915 میلیون دلار می‌رسد.

با این رقم فروش سومین قسمت از سه‌گانه بتمنی «کریستوفر نولان» بالاترین رقم فروش بین المللی را در بین سه قسمت این فیلم داشته است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که نمایش موفقیت‌آمیز «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در سینماهای سراسر جهان همچنان ادامه دارد.

با وجود فروش بالای این فیلم و اصرار کمپانی برادران وارنر برای ادامه تولید مجموعه فیلم «بتمن» به کارگردانی کریستوفر نولان، این فیلمساز همچنان می‌گوید که قسمت دیگری از این مجموعه فیلم را کارگردانی نخواهد کرد.

با این حال اهل فن می‌گویند هنوز هم احتمال آن وجود دارد که کریستوفر نولان حاضر به پذیرش کارگردانی قسمت دیگری از مجموعه فیلم «بتمن» ‌شود.

این در حالی است که خود فیلمساز در رابطه با این‌گونه اظهار نظرها، هیچ صحبت و اظهار نظری نکرده است.

قسمت اول سه‌گانه مجموعه فیلم «بتمن» به کارگردانی کریستوفر نولان در سال ‌2005 و با نام «بتمن آغاز می‌کند اکران عمومی شد. این فیلم حدود 700 میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد.

منتقدان سینمایی که فیلم را به شدت پسندیده بودند گفتند نولان با این فیلم ژانر کمیک استریپی و ابرقهرمانانه را وارد مرحله تازه‌ای کرده است.

تا قبل از آن فیلم‌های ابرقهرمانانه حال و هوای فانتزی داشته‌اند که نولان به قصه فانتزی بتمن حال و هوایی سیاه و تلخ داد.

دومین قسمت فیلم با نام «شوالیه تاریکی» در سال 2008 اکران عمومی شد و یک میلیارد دلار در سطح جهانی فروش کرد.

در فاصله بین تولید قسمت‌های اول تا سوم مجموعه فیلم بتمن، کریستوفر نولان دو فیلم سینمایی مستقل «پرستیژ» (با بازی هیو جکمن) و «سرآغاز» (با بازی لئوناردو دی کاپریو) را کارگردانی کرد.

کریستوفر نولان که نویسنده فیلم‌نامه هر سه قسمت مجموعه فیلم بتمنی خود بوده است، هنوز کار تازه‌ای را به عنوان کارگردان در دست نگرفته است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 4 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 برگزاری میزگرد با موضوع «آرامش بعد از طوفان» و بررسی مشکلات تولید فیلم در سینمای ایران، احوالپرسی از عزت‌الله انتظامی، نقد و بررسی فیلم «ضدگلوله»، ارتباط تلفنی با پرویز پرستویی و گفت‌وگوی ویژه با مسعود کرامتی از جمله مهمترین بخش‌های برنامه این هفته «هفت» بود. 

«مسعود کرامتی» کارگردان و بازیگر سینما با حضور در برنامه هفت ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن هموطنان آذربایجان در زلزله ورزقان و اهر، از شروع کار کارگردانی و بازیگری خود در تلویزیون و سینما سخن گفت. وی همچنین در این برنامه به همکاری خود با مرضیه برومند و دستیار کارگردانی و عروسک‌گردانی در فیلم‌هایی از جمله «شهر موشه‌ها» و «خونه مادربزرگ» اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت:  همیشه تمام تلاشم این بوده که هر کاری چه در عرصه بازیگری و چه کارگردانی انجام می‌دهم، شرمسار مردم نباشم و بتوانم جوابگوی کارهای خودم باشم.

وی اضافه کرد:تحصیلات اولیه من تئاتر بود که در دوران دانشجویی که همزمان با آغاز انقلاب و سپس جنگ تحمیلی بود، فضای جنگ و فضای سیاسی باعث شد که تئاتر کمتر داشته باشیم. به همین دلیل متمرکز به انجام کار عروسکی شدم.

مسعود کرامتی و بازگویی خاطراتش از همکاری با ملاقلی‌پور

وی در ادامه از آشنایی خود با مرحوم رسول ملاقلی‌پور صحبت کرد و با اشاره به ساخت فیلم سینمایی «افق» بیان داشت: در آن زمان رسول ملاقلی‌پور تازه از حوزه هنری بیرون آمده بود و من به واسطه «علیقلی» با وی آشنا شدم. ملاقلی‌پور رفیق باز بود و در عین صراحتی که داشت به سرعت نیز می‌توانست همه چیز را به هم بریزد. همیشه تلاشمان این بود که رفاقتمان با کار باشد و آن هم کار حرفه‌ای. به نوعی قرار نبود من آویزان رسول باشم و او همیشه از ریاکاری و ارتباط‌های دروغین می‌نالید.

وی به بازی در فیلم « مجنون» ملاقلی‌پور اشاره کرد و گفت: در فیلم‌هایش دستیار کارگردان بودم و بازیگران را هدایت می‌کردم، مرحوم همیشه می‌گفت تو خوب بازی می‌کنی و فیلمی می‌سازم که در آن بازی کنی و این شد که در «مجنون» بازی کردم. در سر فیلم‌ها همیشه نظراتم را می‌گفتم اما حرف آخر را او می‌زد.

وی در ادامه تصریح کرد: مرحوم ملاقلی‌پور در بازی‌هایم دخالت داشت و من نیز عادت دارم در هنگام بازی به کارگردان توجه کنم چرا که معتقد هستم که بازیگر حق اظهار نظر و تعامل در بازی را دارد اما حرف نهایی با کارگردان است.

فیلمنامه «ضدگلوله» برایم جذاب بود

کرامتی در ادامه درباره بازی در فیلم « ضدگلوله» نیز بیان داشت: هنگامی که نقشی را دوست داشته باشم، آن را بازی می‌کنم. در «ضد گلوله» نیز بعد از خواندن فیلمنامه از نقش خوشم آمد و معتقدم که یکی از درخشان‌تریم وجه فیلمنامه، دیالوگ نویسی است که در این فیلم به خوبی دیده می‌شود و نقشی که در این فیلمنامه پیشنهاد شد برایم جذاب و خاص بود. با حضور مهدی هاشمی که با وی تجربه کار داشتم تصمیمم برای قبول پیشنهاد بیشتر شد.

وی تاکید کرد: با مصطفی کیایی کار کردن بسیار لذت بخش و خوب است چرا که کارش را به خوبی می‌شناسد.

کیایی: «ضدگلوله» را کسی حمایت نکرد، بخش خصوصی آمد

بخش دوم برنامه هفت به نقد و بررسی فیلم سینمایی «ضد گلوله» اختصاص داشت. این فیلم با حضور «مصطفی کیایی» کارگردان، «آرش خوشخو» منتقد و « مسعود فراستی» کارشناس برنامه نقد شد.

کیایی در این برنامه گفت: از نام اولیه فیلم خوشم نمی‌آمد و هنگامی که اسم فیلم «غیرمجاز» شد، شورای نظارت و ارزشیابی با نام آن مخالفت کرد و در نهایت چند روز مانده به جشنواره نام فیلم «ضدگلوله» شد و در حال حاضر از نام فیلم راضی هستم. از ابتدا فضای اصلی فیلم دفاع مقدسی بود و در شرایط فیلم ساخته شد که  حتی با ارائه فیلمنامه به انجمن سینمای دفاع مقدس، هیچ کسی از آن حمایت نکرد و ما مجبور شدیم بخش خصوصی را وارد کنیم و در نهایت باید فیلمی ساخته می‌شد که هدفمند بوده و هم سرمایه آن باز می‌گشت.

خوشخو: «ضدگلوله» حال تماشاگر سینما را خوب کرد

در ادامه خوشخو نیز بیان داشت: فیلم انرژی زیادی به تماشاگر می‌دهد و در حال حاضر اکثر فیلم‌ها تلخ و یاس‌آلود هستند، این فیلم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و بعد از مدت‌ها می‌بینیم تماشاگر با لبخند از سینما بیرون می‌آید.این فیلم حال تماشاگر سینما را خوب کرده است.

وی در ادامه افزود: اما معتقدم که با تمام امتیازاتی که فیلم دارد، بیشتر از استحقاقش مورد تحسین قرار گرفته است و به نظرم موقعیت دراماتیک آن کهنه است و پایان فیلم بیشتر واکنشی است تا این که دراماتیک باشد.

خوشخو درباره بازیگران فیلم نیز بیان داشت: در میان بازیگران مهدی هاشمی بهترین بازی را داشت و به جرات می‌توانم بگویم که از میان بازیگران مرد سینمای ایران او جز سه نفر برتر است و در بازی فیلم‌های کمیک و نیمه کمیک سیر تکاملی داشته و در کل فیلم هاشمی خوب درخشید.

فراستی:«ضدگلوله» فیلم موفقی است

مسعود فراستی نیز درباره فیلم «ضدگلوله» بیان داشت: در این فیلم بازی مسعود کرامتی بسیار خوب بود. این فیلم محبوب است. معتقدم قشر روشنفکرنماها و رادیکال‌های به ظاهر حزب‌اللهی از این فیلم خوششان نیامده که علت این ناخرسندی دو قشر یک بحث مفصل می‌طلبد اما بیشتر مخاطبان طرفدار فیلم هستند. فیلم دارای موقعیت دراماتیکی است که شباهت زیادی به فیلم «لیلی با من است» دارد و ما در این چند سال طنز جبهه‌ای نداشتیم و این فیلم موفق بوده و است.

وی در ادامه تصریح کرد: همیشه موضوع شهادت در سینما به شدت سطحی و دم دستی نشان داده می‌شود و معتقدم که در این فیلم اگر شخصیت در پایان متحول می‌شد، این فیلم یک توهین بود و فیلم نابود می‌شد. در این فیلم برای شهادت ارش قائل شده‌اند.

فراستی به پایان فیلم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پایان فیلم دفعی بوده و ای کاش پایان فیلمنامه جدی‌تر می‌شد و کلیشه‌هایی نیز در این فیلم آورده شده بود.

کیایی نیز در پایان گفت: تمام کلیشه‌هایی که در فیلم آورده شده بود تعمدی بوده و سعی کردیم با ظرافت با این کلیشه‌ها شوخی کنم.

حمززاده: سینمای 91 دارای خط و ربط است

بخش پایانی برنامه این هفته « هفت» نیز به میزگردی با عنوان «آرامش بعد از طوفان اختصاص داشت. دراین میزگرد «محمد حمزه زاده» معاون هنری حوزه هنری و «مرتضی شایسته» تهیه‌کننده سینما درباره وضعیت سینما و تولید فیلم و اکران صحبت کردند.

محمد حمزه‌زاده در این برنامه گفت: در حال حاضر فیلم‌هایی که موضوع اختلاف بودند در سینما آزادی و استقلال اکران شدند و امیدواریم همینطور پیش برود و اگر بنا به همکاری باشد، فیلم‌هایی که حوزه هنری انتخاب می‌کند اکران می‌شوند.

وی در ادامه افزود: همچنین قرار است فیلم‌هایی که حوزه آنها را اکران نمی‌کند در چند نوبت و به صورت محرمانه به سازمان سینمایی کشور اعلام شود و در این مورد حوزه هنری به وظیفه خود عمل کرده است، این که عده‌ای این کار حوزه را سیاسی می‌دانند؛ درست نیست چرا که حوز به اعتقادات و ارزش و اصول توجه کرده و ای اعتقادات شامل امر به معروف و نهی از منکر نیز هست.

وی در ادامه تصریح کرد: مطالعات و پژوهش‌های حوزه نشان می‌دهد که در سینمای 1391 خط و ربطی وجود دارد که در حوزه خانواده و روابط پنهانی و همچنین زیر سئوال بردن نظام دیده می‌شود و ما اعلام کردیم این فیلم‌ها اکران نمی‌شود و به ما توهین شد و البته ما بخشیدیم.

در ادامه مرتضی شایسته به اکران فیلم در سینما آزادی اشاره کرد و گفت: در سینما باب نیست که سینمایی برای بستن قرارداد، تاریخ اکران فیلم را مشخص کند و سینما آزادی برای اکران « بوسیدن روی ماه» تاریخ پنجم مهر را مشخص کرده و این باعث شده تا سالن اصلی آزادی تا آن زمان خالی باشد.

شایسته: فیلمنامه‌نویس خوب نداریم

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل اصلی تولید فیلم، فیلمنامه است. اکثر فیلمنامه‌نویسان ما مشغول کارهای دیگر هستند و و این باعث کم‌کاری در سینما می‌شود. بسیاری از فیلمنامه‌ها که پروانه ساخت می‌گیرند مخاطب ندارند و ما با انبوه فیلم بدون مخاطب روبه‌رو هستیم.

حمزه‌زاده: مشکل اصلی سینما مضمون است

در این خصوص حمزه‌زاده مهمترین مشکل را سوژه فیلم خواند و یادآور شد: نگارش فیلمنامه فنی است اما مضمون مهمتر است، مضامین در سینما به درستی انتخاب نمی‌شوند و باید مخاطب را بشناسیم. سینمای ما نسبت به مخاطب غافل است و ما در فیلمنامه باید به مخاطب آموزش دهیم و مخاطب با رفتن به سینما هویت خود را پیدا کند.

شایسته با اشاره به صحبت‌های حمزه‌زاده، بیان داشت: چرا حوزه هنری که هر سال 9 فیلم می‌ساخت در این سال‌ها فیلمی نمی‌سازد و در حال حاضر مشغول چه کاری است. یعنی سوژه‌یابی آنقدر مشکل است که حوزه کاری نمی‌کند.

حمزه‌زاده در پاسخ به این سئوال سینمای ایران را غیر صنعتی خواند و اظهار داشت: بیشتر فیلم‌ها دولتی هستند که به بازگشت سرمایه کاری ندارند و اگر این دغدغه نباشد شکست می‌خوریم، اگر قرار بود مسیری را که همه طی می‌کنند ما هم طی کنیم، این خود یک اشتباه است.

وی تصریح کرد: ما در کشور شوراها به سر می‌بریم ، ابتدا باید همه چیز را حل کنیم و بعد شروع به کار کنیم.این که حوزه بیاید فیلم بسازد کاری ندارد بلکه باید زیرساخت‌ها را درست کرد.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگو تلفنی با پرویز پرستویی درباره کمک سینماگران به زلزله‌زدگان شهرهای آذربایجان شرقی از دیگر بخش‌های برنامه بود که در این ارتباط تلفنی پرستویی با اشاره به سفر سینماگران به مناطق زلزله‌زده گفت: طی روزهای یک شنبه و دوشنبه گروهی از سینماگران به مناطق سفر کرده تا ضمن تسلای خاطر بازماندگان کمک‌های دیگر را برای مردم آسیب‌دیده جمع‌آوری کنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 4 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 فروش فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» در حالی به 800 میلیون تومان رسید رکورد شکنی های آخرین ساخته طهماسب همچنان ادامه دارد و شور حال را به سینماهای کشور بازگردانده است ، این درحالی ایست که دو فیلم "ضدگلوله" و "بی‌خداحافظی" با فاصله ای چشمگیر همچنان در تعقیب رقیب خود هستند .

، فیلم "کلاه قرمزی و بچه ننه" تنها شب گذشته در سینماهای تهران 150میلیون تومان فروش کرده‌ و جمع فروش آن از ابتدای اکران به 800 میلیون تومان رسیده‌است.

فیلم "ضدگلوله" ساخته مصطفی کیایی نیز تاکنون 85 میلیون تومان و "بی‌خداحافظی" احمد امینی نیز 106 میلیون تومان فروش کرده است. البته به‌زودی رقم فروش در شهرستان‌ها نیز اعلام خواهد شد.

این در حالی است که با حل اختلاف شهرداری، حوزه هنری و شورای صنفی نمایش در روزهای پنج شنبه و جمعه به تعداد سالن‌های نمایش دهنده این آثار اضافه شده‌است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود فروش آنها در هفته جاری بیشتر شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 4 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 با پايان پخش سريال «خداحافظ بچه» از شبكه سوم سيما،‌ نويسنده و كارگردان اين سريال به انتقادات مطرح شده درباره‌ي بدآموزي‌هاي سريالشان پاسخ دادند و آن را براي پيشبرد داستان، ‌ضروري دانستند. نويسنده «خداحافظ بچه» نيز به اين مساله اذعان كرد كه پايان‌بندي ديگري را براي اين سريال در نظر گرفته بود.

بايد تصويري واقعي ولو تلخ ارائه داد

 منوچهر هادی ـ كارگردان ـ انتقادهایی که به بدآموزی و آموزش دزدی در «خداحافظ بچه» وارد شده، را با طرح اين پرسش، پاسخ داد: این چه بدآموزی است که ما نقد اجتماعی کنیم، تصویری از اجتماع را نشان دهیم و تلنگر بزنیم. اگر قرار باشد همه چیز را خوب و خوش نشان بدهم پس دیگر مفهوم کار اجتماعی چیست؟ ما برای مقابله با سریال‌های ماهواره‌ای باید حلقه نگاهمان را بازتر کنیم.

سجاد ابوالحسنی ـ نويسنده «خداحافظ بچه» ـ نيز كه در اين نشست در فرهنگسراي فردوس حضور داشت، درباره‌ي پايان‌بندي سريالش گفت: با اینکه در طول یک کار معتقدم باید تصویری واقعی ولو تلخ را به تماشاگر نشان داد، اما سلیقه‌ي من به شکلی است که پایان خوش را دوست دارم. نمی‌گویم این پایان همان چیزی است که خودم می‌خواستم، پایان دیگری در ذهنم بود، اما اینگونه هم نبود که تلویزیون بگوید این را انجام بده. در واقع من پایان خود را به شبکه ارائه دادم و آنها گفتند اگر پایان دیگری داری ارائه بده، من هم چند پایان مختلف به آنها پیشنهاد کردم که از بین آنها یکی را انتخاب کردند.

شرايطمان طبيعي نبود

 در ادامه اين نشست،‌ منوچهر هادي درباره‌ي روند توليد «خداحافظ بچه» توضيح داد:‌ در ایام جشنواره فیلم فجر در دیداری که با داوود هاشمی همراه علیرضا افخمی داشتم، گفتند می‌خواهند سریالی با نام «خداحافظ بچه» را برای ماه رمضان تولید کنند. سجاد ابوالحسنی نیز 100 صفحه سیناپس کامل نوشته بود که وقتی آن را خواندم خیلی خوشم آمد و تمایل پیدا کردم آن را بسازم.

او ادامه داد: قرار بود مجموعه در 20 اسفند کلید بخورد اما، 20 اسفند شد 5 فروردین، بعد 13 فروردین، بعد 20 فروردین و در نهایت به 29 فروردین موکول شد؛ بنابراین مشخص است که شما در این زمان کم نمی‌توانید 30 قسمت سریال را در شرایط طبیعی بسازید.

سجاد ابوالحسنی نيز در ادامه‌ي بحث شتاب‌زدگي خاطرنشان كرد: بحث تعجیل و رساندن کار چیزی است که فکر می‌کنم همه ما در آن دخیل هستیم، از نفر اول صداوسیما تا مدیران شبکه‌ها، مدیران گروه و حتی من نویسنده که کار را می‌نویسم.

براي نوشتن قسمت 26 فقط چهار روز وقت بود!

ابوالحسنی تصریح کرد: من برای نوشتن قسمت اول کار یک ماه زمان صرف کردم، اما مثلا برای قسمت 26 تنها چهار روز فرصت داشتم و این در نتیجه‌ي کار تاثیر می‌گذارد. این یک واقعیت است که برای نگارش یک مجموعه 26 قسمتی عالی که مخاطب تلویزیون ایران را هم همه جوره راضی کند، دست کم باید دو سال وقت گذاشت اما من سفارش نگارش این کار را دی‌ ماه گرفتم و این طبیعی است که در این زمان کم فرصت بسیاری چیزها از دست می‌رود.

او سپس در پاسخ به پرسشي درباره‌ي طولاني شدن مقدمه‌ي سريال، ‌گفت: درست است که مقدمه کمی طولانی شد، اما واقعیت این است که ما نیاز داشتیم بگوییم شرایط برای این زوج به گونه‌ای رقم می‌خورد که در نهایت زن می‌پذیرد که دست به بچه دزدی بزند. شاید اگر ما در همان قسمت دوم این موضوع را می‌گذاشتیم برای تماشاگر سوال پیش می‌آمد که چرا باید به طور ناگهانی قبول کند که دست به بچه دزدی بزنند؟ با این حال شاید این مقدار مقدمه کمی زیاد باشد.

با «مجتبي» غريبه نبودم

در بخش بعدی بیست و چهارمین خانه فیلم فرهنگسرای فردوس، سیروس همتی ـ بازيگر نقش مجتبي ـ درباره‌ي حضور در يك سريال مناسبتي، عنوان كرد: تجربه این نوع کارها را نداشتم و در نتیجه‌ي اعتماد منوچهر هادی به من، این نقش را پیشنهاد كرد و به من سپرد.

همتی درباره‌ي تفاوت‌های حضور در تئاتر و تلویزیون نيز گفت: ما در تئاتر شاید روزی 17 ساعت تمرین کنیم. به هر حال من وقتی سیناپس کار را خواندم همان جا شروع کردم به برنامه‌ریزی برای این نقش. اینکه این کارکتر چه خصوصیاتی دارد؟ چگونه باید عاشق شود؟ نحوه زندگی‌اش چگونه است؟ حرف زدنش چطور است؟ همان وقت با کارگردان به بحث نشستم و برای خودم این نقش را روشن کردم. به همین دلیل دیگر با شناختن این نقش غریبه نبودم و سعی می‌کردم تا خود را با گروه هماهنگ کنم.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

از این به بعد دزدها مجبور می‌شن از روش پردردسرتری استفاده کنند چون با این سریال همه شگردهاشون لو رفت!!! در واقع ما به ضرر دزدها عمل کردیم ولی خوب اونها چون تنها شغلی هستند که صنف ندارند نمی‌توانند اعتراض کنند!

 

مهراوه شریفی‌نیا بازیگر مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه» که سریال حاشیه‌ساز و موفق «ساعت شنی» را نیز در کارنامه خود دارد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با اشاره به این‌ نکته که اگر اصرار مادرش برای خواندن کامل سیناپس نبود بازی در نقش لیلا را از دست می‌داد چرا که حاضر نبوده در تلویزیون نقش زن حامله را بازی کند اما با خواندن دو قسمت از فیلمنامه پی برده که قضاوت عجولانه‌ای کرده است.
وی همچنین با انتقاد از نگرانی مسئولان تلویزیون در پرداختن به موضوعات ملتهب و مسائل مبتلا به جامعه گفته است: مردم وقتی ببینند تلویزیون به مشکلاتشون بها می‌ده و برای مطرح کردن نگرانی‌هاشون قدم بر می‌داره به شبکه‌های بیگانه پناه نمی‌برن. به نظر من بخشی از وظایف رسانه ملی نشان دادن مشکلات زندگی مردمه و حل کردن مشکلات به عهده مسئولینه. بخش‌های جالب این مصاحبه را به نقل از «بانی فیلم» در ادامه می‌خوانید:

مهدی صبایی و بهنوش بختیاری چطور می‌تونن نخندن!
روز اولی که مهدی صبایی اومد جلوی دوربین باید بچه به بغل در کنار بهنوش بختیاری دیالوگ می‌گفت سکانس خیلی حسی و سخت بود(سکانس پایانی قسمت5). بچه گریه می‌کرد و اونها باید تلاش می‌کردند که هم بچه رو آروم کنن هم درست دیالوگ بگن و هم مراقب حس و حالشون باشن. بچه آروم نمی‌شد. تقریبا همه گروه کارگردانی و صحنه از پشت دوربین برای آروم شدن بچه شکلک در می‌آوردند، تصویر جالبی بود. امکان نداشت بازیگر در اون لحظه بتونه متمرکز بشه. من واقعا متعجب بودم که مهدی صبایی و بهنوش بختیاری چطور می‌تونن نخندن و همونطور جدی دیالوگ بگن. اگه من جاشون بودم از خنده غش می‌کردم! هر چند که اون شب بچه اونقد گریه کرده که آخر ما نتونستیم سکانس رو بگیریم ولی من یک تمرکز عجیب و غریب را از این دونفر یاد گرفتم.

یاد «تا ثریا» می‌افتم کمی دلسرد می‌شوم
وقتی یاد کامل پخش نشدن «ساعت شنی» یا حتی«تا ثریا» می‌افتم کمی دلسرد می‌شوم . ترجیح می‌دهم یک کار ساده را شریف بازی کنم که نه از خط قرمزی عبور کرده باشه و نه شعاری باشه تا دچار مشکل پخش نشه. مثل «خداحافظ بچه» که دارای یک قصه ساده، جذاب و شرافتمند در مذمت دروغ هست.
دزدها چون تنها شغلی هستند که صنف ندارند نمی‌توانند اعتراض کنند
به عقیده من سریال «خداحافظ بچه» اصلا بدآموزی نداره. فقط داره شیوه غیرکلیشه‌ای تاثیر دروغ رو نمایش می‌ده. به شیوه «ادب از که آموختی؟ از بی‌ادبان». حتی در صحنه دزدی هم همینطوره. اون بخش واقعا بخش فانتزی ماجراست. اینو از هر دزدی بپرسی بهتون می‌گه. اون فقط فرضیه ما بود، برای این‌که تلخی اتفاق رو کمی تلطیف کنیم. باور کنید خودم امتحان کردم. با کارت ملی و عابر بانک و دم باریک در خونه باز نشد! تازه اگر هم روش دزدی باشه که ما دست دزدها رو پیش شما رو کردیم. از این به بعد دزدها مجبور می‌شن از روش پردردسرتری استفاده کنند چون با این سریال همه شگردهاشون لو رفت!!! در واقع ما به ضرر دزدها عمل کردیم ولی خوب اونها چون تنها شغلی هستند که صنف ندارند نمی‌توانند اعتراض کنند!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 نشست نقد و بررسی رمان «درخرابات مغان» نوشته داریوش مهرجویی روز سه شنبه 31 مراد با حضور این کارگردان در شهر کتاب برگزار شد.

در این نشست علی‌اصغر محمد خانی (معاون فرهنگی شهر کتاب)، شیوا مقانلو (نویسنده و منتقد ادبی)، امیر علی نجومیان (نویسنده و منتقد ادبی) حضور داشتند و در مورد رمان مهرجویی سخن گفتند .

 در این نشست علی‌اصغر محمد خانی (معاون فرهنگی شهر کتاب)، شیوا مقانلو (نویسنده و منتقد ادبی)، امیر علی نجومیان (نویسنده و منتقد ادبی)  حضور داشتند و در مورد رمان مهرجویی سخن گفتند.

کارگردان فیلم‌های «پستچی»، «گاو»، «هامون»، «اجاره نشین‎ها» و ... پیش از این نیز رمان «به خاطر یک فیلم بلند لعنتی» نوشته و منشر کرده بود.

مهرجویی جدا از نگارش داستان و رمان، ترجمه هم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به « مفتش بزرگ و روشنفکران رذل» نوشته داستایوسکی،«کودک مدفون» اثر سام شپارد و جهان هولوگرافیک» اشاره کرد.

مهرجویی در این نشست در مورد نوشتن رمان و دغدغه اش در این حوزه صحبت کرد که گزیده ای از حرف‌های او به نقل از ایسنا  بدین شرح است:

 - من همیشه وسوسه نوشتن داشته‌ام و سناریوی همه فیلم‌هایم را خودم نوشته‌ام.

- با کلام و شیوه‌های نگارش انس دارم و سعی کرده‌ام خودم را در کوران ادبیات دنیا و ایران بگذارم و چون کار دیگری بلد نیستم، نوشته‌ام.

- مهم است وقتی آدم هنوز زنده است، بداند چه اتفاقی در آثارش افتاده است. اما من در کار حرفه‌ای‌ام در سینما و حتی ادبیات نمی‌خواستم جلوی دوربین باشم و بنازم. مردم ما فهیم با ذکاوت و زیرک هستند و حتی نسل جدید موشکاف و زیرک هستند و من خوشحالم که می‌توانم از طریق آثارم به ذهن‌های بارور آن‌ها کمک کنم.

 - حرف اصلی «فروید» این است که فرهنگ زادهٔ بیماری و مرض است و تا بیماری نباشد، فرهنگ نیست. سینما پر از سرمایه است، بگیر و بیار دارد. اما در ادبیات راحت‌تر می‌شود آنچه را که می‌خواهی اجرا کنی. 
 
 - من حتی این اثر را برای نمایندگی‌های مختلف در خارج فرستادم تا این اثر ساخته شود. اما گفتند که سیاسی است و آن را رد کردند. بنابراین ترجیح می‌دهم آن را در ادبیات بنویسم و در آرزوی اینکه فیلمی از آن ساخته شود، بمانم. 


 - به نظر من منتقدین ما در مقابل اثر سه روش دارند. یکی اینکه داستان رمان را تعریف می‌کنند یا داستان را بد می‌دانند یا خوب. نوع دوم منتقدانی هستند که وقتی با اثری روبرو می‌شوند، چون دوست داشته‌اند خودشان آن را بنویسند. در نتیجه دوست دارند شخصیت‌ها کارهایی که خودشان می‌خواستند، انجام دهند. نوع سوم امتزاجی از هر دوی آن‌ها است، همراه با مقایسه فرامتنی بسیار شدید آن اثر با آثار پیشین مولف. 


- «دلوز» می‌گوید مرگ مولف، ‌ مولف مرده چه کار به کارهای قبلی مولف دارید. من که نمی‌توانم به عنوان نویسنده خودم را با سلیقه تک تک شما وفق دهم. من آنچه را که از درونم می‌جوشد، می‌نویسم. اگر ریزه کاری‌های آن را درک کنند، کیف می‌کنم. در سینما فقط پرویز دوایی این حس را داشت و الان کسانی هم هستند که کلا انتقاد می‌کنند، برای مثال فراستی که از سینما، خودش و دیگران نفرت دارند، به نظرم ذهن این آدم بیمار است. 


 - از من می‌پرسند که چرا هامون نمی‌سازی؟ من هامون را ساختم. «پری‌»، «سارا‌» و «سنتوری» هم «هامون»اند. خسرو شکیبایی وقتی سنتوری را دید، گفت این هامون است. 
 
- ایدئولوژی و روایت بزرگ، دیگر مردود شده است. وقتی با یک اثر هنری روبرو می‌شوید باید بدانید از چه معیاری استفاده می‌کنید. «دلوز» 20 سال پیش از مرگ مولف حرف زده است. الان خود شما به عنوان یک انسان ایرانی با این تناقضات این اثر را چگونه می‌بینید؟

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب