سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

Image

 

پرویز پرستویی بناست در فیلم «روز روشن» که بخشی از لوکیشن آن یک آژانس کرایه خودرو است، ایفای نقش کند. 

 

در حالی که پیش تولید اولین ساخته سینمایی بلند حسین شهابی با عنوان «روز روشن» ادامه دارد تازه ترین شنیده های حکایت از آن دارند که پرویز پرستویی هم بناست در این فیلم ایفاگر یکی از نقشهای اصلی باشد. اهمیت حضور پرستویی در این کار از آن جهت است که بخشی از داستان فیلم به مانند «آژانس شیشه ای» در یک آژانس می گذرد؛ البته نه آژانس هواپیمایی بلکه آژانس کرایه خودرو!

داستان «روز روشن» درباره زن جوانی است که برای نجات جان یک نفر از اعدام به دنبال شاهدی است تا در دادگاه شهادت بدهد و در طی یافتن شاهد است که اتفاقت عجیبی برای وی رخ می دهد. آن طور که «سوره سینما» خبر داده تاکنون حضور بایگرانی مانند پانته آبهرام، همایون ارشادی، مهران احمدی، شبنم مقدمی و افشین هاشمی در این فیلم قطعی شده است و در این بین پانته آ بهرام ایفاگر نقش اصلی است یعنی همان زنی که دربدر به دنبال شاهد است!

تهیه‌کنندگی «روز روشن» برعهده غلامرضا گمرکی است، بایرام فضلی مدیر فیلمبرداری، بهاره انصاری طراح صحنه و لباس، واهیک خچومیان و حمیدرضا ری‌شهری دستیاران کارگردان، نرجس ابراهیمی منشی صحنه این فیلم هستند. سید حسین شهابی ساخت فیلم‌های تلویزیونی «سایه‌ها»، «شب شیشه‌ای» و«راز» را در کارنامه کارگردانی خود دارد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

در حالی که روابط عمومی فیلم سینمایی«بوسیدن روی ما» به کارگردانی همایون اسعدیان اعلام کرده که پیش فروش بلیت‌های این فیلم در سینما آزادی آغاز شده، سیدضیاء هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش به گفته که تا به حال هیچ مجوزی برای پیش فروش بلیت این فیلم صادر نشده است.

 

 بوسیدن روی ماه دومین تجربه همکاری همایون اسعدیان کارگردان و منوچهر محمدی تهیه کننده سینما پس از «طلا و مس» است

به گفته سید ضیاء هاشمی، برای پیش فروش بلیت در یک سینما باید مجوز صادر شود و‌ در غیر این صورت کار قانونی نیست. پیش فروش بلیت چند ماه قبل از اکران نداریم‌ اگر سینمایی راهکاری دارد باید به شورای صنفی ارایه دهد و پس از گرفتن مجوز این کار را انجام دهد.


روز سه شنبه هفته گذشته روابط عمومی فیلم «بوسیدن روی ماه» اعلام کرد که پیش فروش بلیت‌های این فیلم در سینما آزادی آغاز شده‌است.
‌این اتفاق البته باعث شد تا رئیس شورای صنفی نمایش بار دیگر بر این مساله تاکید کند که سینما آزادی به هیچ وجه نمی تواند سرگروه اکران باشد چرا که «این سینما از نظر شورای صنفی‌، سینمای متخلفی است و ما اجازه‌ی نمایش فیلم «بوسیدن روی ماه» را به آن نمی‌دهیم.»
 

قبل از این نیز  اعضای شورای صنفی نمایش صحبت‌هایی مبنی بر ندادن اجازه اکران فیلمی چون «کلاه قرمزی» به این سینما و سایر سینماهای حوزه هنری کرده بودند.
 

فیلم «بوسیدن روی ماه» که محصول سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است و پخش آن را حوزه هنری به عهده دارد، پیش از این نیز برای اکران در سینما ها با مشکل مواجه شده بود.
قبل از قطعی شدن ترکیب اکران فیلم‌های نوروزی سال 1391 بیلبورد‌های تبلیغاتی این فیلم در سطح شهر تهران نصب شد که از نمایش آن در ایام نوروز خبر می‌داد. این اتفاق البته رخ نداد و اکران این فیلم به زمان دیگری موکول شد.


داستان این فیلم در مورد انتظار دو مادر برای بازگشت فرزندانشان است که در جنگ ایران و عراق مفقود شده‌اند.  در این فیلم بازیگرانی چون شیرین یزدان بخش، رابعه مدنی، شیدا خلیق، شاهرخ فروتنیان، صابر ابر، مسعود رایگان، شبنم مقدمی و سعید پورصمیمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 

نکته دیگری که در مورد اکران این فیلم در مهرماه سال جاری وجود دارد، این است که قرار است فیلم اسعدیان با سرگروهی سینما ازادی اکران شد. رییس شورای صنفی نمایش البته با این مساله مخالف است،  و می گوید که قرارداد فیلم با سینما آزادی ثبت نشده است؛«‌ وقتی پخش کننده و صاحب سینما یک نفر باشند هر قراردادی را می‌توانند ببندند. این قرار داد ارائه شده‌ اما چون مشکلات با سینما آزادی هنوز حل نشده‌،این قرارداد هنوز ثبت قانونی نیست.»
 

بر اساس صحبت‌های هاشمی تنها راه اکران فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» معرفی یک سینما به عنوان سرگروه از طرف عوامل تلید و پخش فیلم است، به گفته رئیس شورای صنفی نمایش، این فیلم نمی‌تواند سینما آزادی را سرگروه خود کند اما چون فیلمی ارزشی است، می‌تواند سینما «استقلال» را به عنوان سرگروه معرفی کند.
این فیلم قرار است با شعار «پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی» از 5 مهرماه در سینماها به نمایش  درآید.
 

رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی هم پیش از این در گفت و گو با خبرگزاری مهر در مرود لغو سرگروهی این سینما از سوی شورای صنفی نمایش گفته بود که هنوز برای خارج شدن این سینما از سرگروهی نامه‌ای به ما ابلاغ نشده‌است.
او البته تاکید کرده بود که «من 4 سال است تلاش می‌کنم  این سینما از سرگروهی خارج شود و از این تصمیم استقبال می‌کنم. زیرا این سینما 5 سالن دارد که ما به دلیل سرگروه بودن در چیدمان فیلم‌های آن مشکل داریم.»

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

من و زیبا» که جزو آخرین آثار سینمایی پرویز پرستویی به شمار می رود بناست از ماه محرم روی پرده برود.  

 

 درام «من و زیبا» ساخته فریدون حسن پور که جزو آخرین آثار سینمایی پرویز پرستویی به شمار می رود بناست از ماه محرم روی پرده برود. این فیلم که مضمون آن هم بی ارتباط با ماه محرم و عزاداریهای مرتبط با این ماه نیست به پیشنهاد پخش کننده اش حبیب اسماعیلی در این ماه روی پرده می رود.

 این فیلم که سال قبل در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده چندی قبل مجوز نمایش گرفته است.  حبیب اسماعیلی که پخش این فیلم را برعهده دارد و توسط شرکت متبوعش مولود رسانه، شرایط ویژه ای را برای اکران آن فراهم کرده در همین رابطه به «بانی‌فیلم» گفت: «با توجه به مضمون فیلم تمام تلاش ما این است که «من و زیبا» را همزمان با ماه محرم اکران کنیم. با این تفاسیر این فیلم از اواخر آبان‌ماه در یکی از گروه‌های سینمایی اکران خواهد شد. با توجه به ترکیب بازیگران و داستان جذابش پیش‌بینی می‌کنیم «من و زیبا» با استقبال روبرو شود.»

این فیلم به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی سال قبل در شمال کشور فیلمبرداری شد.
شهاب حسینی، دریا آشوری، صادق صفایی، رضا ناجی، عمار آقایی، حدیث میرامینی و سیما خضرآبادی بازیگران اصلی این فیلم هستند. «من و زیبا» داستان موسی است که در شبی سرد و بارانی قبل از آنکه به خانه برسد راحله همسر او بر اثر درد زایمان جان می‌سپارد. موسی در تمام عمر فکر می‌کند که باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر تنها یادگار راحله می‌ریزد...

«من و زیبا» هشتمین فیلم بلند فریدون حسن‌پور است که سال قبل سریال «از یاد رفته» را روی آنتن تلویزیون داشت.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

محمدرضا فروتن و میترا حجار در فیلم سینمایی «دلتنگیهای عاشقانه» نقشهای مقابل هم را ایفا خواهند کرد. 

 

 فیلم سینمایی «دلتنگیهای عاشقانه» که از حضور محمدرضا فروتن در یکی از نقشهای اصلی خود سود می برد از هفته آینده فیلمبرداری خود را آغاز می کند. تهیه کنندگی این فیلم برعهده محمدرضا شرف الدین بوده که پروژه پرحرف و حدیث «فرزند صبح» را در کارنامه دارد. جالب اینجاست که نقش مقابل فروتن را در این کار میترا حجار ایفا کرده؛ این دو بازیگر پیش از این و در اواخر دهه هفتاد در درام اجتماعی-دفاع مقدسی «متولد ماه مهر» هم در برابر یکدیگر ظاهر شده بود.

کارگردانی «دلتنگیهای عاشقانه» برعهده رضا اعظمیان است و آن طور که «بانی فیلم» گزارش داده گروه تولید لوکیشن‌های اصلی فیلم را انتخاب کرده‌اند و بازیگران تست گریم شده‌اند. به گفته محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده «دلتنگی‌های عاشقانه» بازیگران اصلی این فیلم انتخاب شده‌اند و برنامه‌ریزی برای کلید زدن 20 مرداد ماه خواهد بود.

 

میترا حجار و محمدرضا فروتن در نمایی از «متولد ماه مهر»

«دلتنگیهای عاشقانه»، داستانی عاشقانه در حاشیه جنگ را روایت می‌کند و به جز فروتن و میترا حجار، شاهرخ فروتنیان، مریم کاویانی و شیوا خنیاگر هم در آن ایفای نقش خواهند کرد.
قرار است بخش‌هایی از این فیلم در شهرک‌ سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شود. فیلمنامه «دلتنگی‌های عاشقانه» توسط اعظمیان به نگارش درآمده و احتمالاً‌ اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. آخرین فعالیت اعظمیان کارگردانی بخش‌هایی از فیلم «کارناوال مرگ» بود که بعد از وقفه‌ای دو ساله و اختلاف با تهیه‌کننده قسمت‌های باقی‌مانده توسط تهیه‌کننده فیلمبرداری شد و نام اعظمیان بنا به درخواست خودش از تیتراژ این فیلم حذف شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

فروش فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران در سینماهای تهران و شهرستان‌ها به دو میلیارد و 400 تومان رسید.

 

فروش فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران پس از گذشت 47 روز از اکران خود در سینماهای تهران و شهرستان‌ها به مرز دو میلیارد و 500 تومان نزدیک شد.

 

بنابراین گزارش، این فیلم با در اختیار داشتن 7 سالن در سینماهای تهران تا کنون 1 میلیارد و 840 میلیون تومان فروخته است.

همچنین این فیلم در سینماهای شهرستان تا کنون 560 میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رضا، معلمی ساده و درستکار است که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با آدم‌ها دچار مشکل است، او با دختری پاستیل فروش آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب میلش نیست و ….

اکبر عبدی، مریلا زارعی، ناصر گیتی جاه، ویشکا آسایش، رضا عطاران، سروش صحت، اصغر سمسارزاده، حسین محب اهری، با همراهی خداداد عزیزی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

لیست عوامل این پروژه سینمایی  عبارتند از: فیلمنامه اولیه: معصومه بیات، حمید نعمت‌الله، نویسنده: احمد رفیع‌زاده، بازنویسی فیلمنامه: رضا عطاران، گروه کارگردانی: کارگردان: رضا عطاران، دستیار و برنامه‌ریز: نغمه نظری، مهدی لطیفی، گلناز گرامی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الهی، عکس: علی اسدالهی، گروه فیلمبرداری: مدیر فیلمبرداری: هومن به‌منش،‌ تصویربردار پشت صحنه: پورشسب صفاهانی‌زاده،‌دستیار یک فیلمبردار: همایون قربانی، گروه تهیه و تولید: تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان،‌ جواد فرحانی، روابط عمومی: افسانه فراهانی، گروه صدا: مدیرصدابرداری: فرشید احمدی،‌ دستیاران صدا: امید قربانی، محمد مصور، گروه صداگذاری: صداگذاری و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، دستیار: محمد کرتهی، امور فنی صدا: استودیو تک فیلم پارس، گروه صحنه و لباس طراح صحنه و لباس: حسین عالی‌نژاد، دستیار صحنه: شاهین صدیق، گروه دکور: مجری دکور: مهدی اسدی، دستیاران: مهدی وفا، عباس یوسفیان، داود بروغنی: حسن افشارمقدم، مهران روحی، اسماعیل مقیسه، گروه گریم: طراح گریم: ایمان امیدواری،مجریان: رضا عربی، هلیا رشقی، حامد افراسیابی، بافت مو: علی اعرابی، گروه موسیقی: موسیقی: حمیدرضا صدری، ویلن و ویلن التو: بابک شهرکی، با تشکر از شهرام مهاجر، گروه تدوین: تدوین: محمد توکلی، رضا عطاران، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و میدانی جلوه‌های ویژه میدانی: عباس شوقی، سرپرست جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: علی جوکار نراقی، دستیاران: سیدعلی سیاح، امین احمدی، گروه تدارکات: مدیر تدارکات: نادر سیدمحمدی، دستیاران: صابر سیدمحمدی، عبدالله سیدمحمدی، حسین رحیمی، فرهاد شعاع، محصول موسسه آفتاب‌نگاران.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

نیکی کریمی که برای فیلم جدیدش در مقام کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجوز گرفته است، گفت: در فیلم سینمایی «بلور» بازی نمی‌کنم.

 

نیکی کریمی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی پس از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «بلور»، اظهار داشت: تهیه‌کنندگی و کارگردانی کار بر عهده خودم است و هنوز زمان کلید خوردن کار و بازیگران فیلم مشخص نیست.

وی در ادامه افزود: کار سوژهای اجتماعی و خانوادگی دارد و خودم در این فیلم قطعاً بازی نخواهم کرد.

  نیکی کریمی ساخت فیلم‌های «شب»، «سوت پایان» و «چند روز بعد» را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

مدیر سینما آزادی درباره اظهارات اخیر رئیس شورای صنفی اکران تأکید کرد: از لغو سرگروهی این سالن سینمایی استقبال می‌کنیم.

رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزدی در ارتباط با تصمیم شورای صنفی نمایش درباره خارج شدن این سالن از سرگروهی اکران سینماها گفت: طبق آئین‌نامه‌ای که ابتدای امسال ابلاغ شد 5 سینما به عنوان سرگروه معرفی شدند. اما حالا تصمیم گرفته‌اند سینما آزادی را از این میان خارج کنند.

وی افزد: ما خودمان هم نمی‌دانیم در چه وضعیتی قرار داریم. یک روز اعلام می‌کنند که آزادی فقط باید فیلم‌های ارزشی اکران کند، روز دیگر می‌گویند از سرگروهی خارج می‌شود و... هنوز برای خارج شدن این سینما از سرگروهی نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است.

سعیدی‌پور ادامه داد: ما با سپاهان فیلم برای اکران "تو و من" قرارداد بسته‌ایم. هنوز به ما کتبا اعلام نکردند که این قرارداد لغو شده‌است. در صورتی که به تهیه‌کننده فیلم گفته‌اند که می‌تواند با سینما قدس وارد قرارداد شود که آنها قبول نکرده‌اند زیرا تاکید دارند که با سینما آزادی قرارداد دارند.

وی عنوان کرد: قطعا اگر نامه‌ای برای بنده مبنی‌بر خارج شدن این سینما از سرگروهی ابلاغ شود آن را پیگیری می‌کنم. اما من هم فقط از طریق مطبوعات در جریان این موضوع قرار گرفته‌ام. من چطور می‌توانم به حرف افرادی اکتفا کنم که هر کدام از آنها وقتی از جلسه شورا خارج می‌شوند یک خروجی ارائه می‌کند!؟

سعیدی‌پور تاکید کرد: من 4 سال است تلاش می‌کنم که این سینما از سرگروهی خارج شود و از این تصمیم استقبال می‌کنم. زیرا این سینما 5 سالن دارد که ما به دلیل سرگروه بودن در چیدمان فیلم‌های آن مشکل داریم.

لغو سرگروهی سینما آزادی که از مهمترین سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری محسوب می‌شود تازه‌ترین اقدام شورای صنفی اکران در تقابل با مواضع حوزه هنری است. اقدامی که تاکنون صورت رسمی پیدا نکرده و تنها به نقل از رئیس شورای صنفی اکران رسانه‌ای شده‌است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

همسر استاد ایرج گفت:«می خواهم به شما جایزه المپیک را بدهم که حداقل شرایطی ایجاد کردید که 4 شب صدای ایرج پخش شود.

 

تقریبا دوازده روز است که از ماه مبارک رمضان می گذرد و سریال‌های مناسبتی که به جرات می توان گفت هیچ مناسبت وارتباطی با این ماه مبارک ندارند و در دیگر ماه های سال هم می توان آنها را مشاهده کرد به مانند سال های گذشته در حال پخش است. اما نکته قابل توجهی که امسال کمی کار را متفاوت تر از گذشته کرد حضور یک خواننده قدیمی درتیتراژ سریال«چمدان» بود که آن هم به مانند یک خواب نیمروز که اگرچه کوتاه اما بازهم خستگی را از تن به در برد. پخش دوباره طنین صدای حسین خواجه امیری (استاد ایرج) در صدا و سیما و بازگشت وی به عرصه موسیقی برای نسل گذشته یادآور خاطرات و برای نسل امروز فوت کوزه گری استاد است. اما افسوس که متولیان سیما، کم لطفی کردند.
مسئولین استاد ایرج را با توجه به اینکه مدت طولانی فعالیت موسیقایی نداشتند و به تازگی آلبوم جدید خود را منتشر کرده اند خیلی زود و بدون اینکه کسی علتش را بداند از صحنه حذف کردند. تلاش خبرنگار ما برای پیگیری دلیل این ماجرا از طریق مدیران شبکه دو سیما بی نتیجه بود و تنها کارگردان این مجموعه پاسخگوی سئوال ما شد که در ادامه می خوانید:


استاد ایرج نمی خواست جای کسی را بگیرد چون او ستاره بود و هست
خسرو ملکان ،کارگردان مجموعه تلویزیونی «چمدان» در گفتگو با شبکه ایران درباره علت حذف صدای استاد ایرج ازتیتراژ این مجموعه گفت:خود من هم به درستی علت آن را نمی دانم و متعجیم.

وی افزود: به نظرمن صحیح نیست با هنرمندی که 82 سال سن و با این سابقه موسیقایی اینگونه برخورد شود و تنها در 4 قسمت صدای ایشان را پخش کنند.استاد ایرج اگر می خواستند مطرح شوند یا به قول معروف ستاره بشوند که بودند و هستند و در این سن و سال که نمی خواهد جای کسی را بگیرد.

ملکان اظهار داشت: یک شب که مشغول تماشای این سریال بودم به ناگاه متوجه شدم این آهنگ به صورت دیگری پخش می شود. بعدا تماس گرفتند گفتند این آهنگ دیگر پخش نشود من هم گفتم ای کاش این تصمیم را زودتر اطلاع می دادید.

این کارگردان ادامه داد: بنده هم خیلی پیگیر این قضیه شدم و از هرکسی هم سئوال کردم تنها سرش را تکان داد. نمی دانم شاید هم خودش افتاده پایین(با خنده)


هنرمندان دیگر قبل از ایرج براحتی مجوز می گیرند
وی در پاسخ به این سئوال که به خود استاد ایرج هم توضیح دادند گفت: خیر ایشان فقط با من در ارتباط هستند. به نظر من اگر مشکل مسئولین کارهای قبلی ایشان و اینکه قبلا هم خواننده بودند هنرمندان دیگری بعد از انقلاب بودند که خیلی راحت اجرا داشتند و مجوز گرفتند.

ملکان افزود: زمانی که برای ضبط این کار در استودیو بودیم ایرج به من گفت:« فکر کنم این دیگه آخرین خواندن های من باشد.» به همین خاطر ایشان برای این کار هرچه در توان داشت به کار بردند و خواندند و خوشحال بود که مردم یک بار دیگر صدای ایرج را می شنوند.


دوست نداشتم تلفن ایرج را پاسخ دهم
وی گفت: وقتی که صدای ایرج پخش نشد خیلی ناراحت شدم و اصلا دوست نداشتم تلفن ایشان را پاسخ بدهم چون اصلا نمی دانستم به استاد چه بگویم و تنها گفتم انشالله درست می شود. اما ای کاش اگر ایرادی داشت همان اول می گفتند که پخش نشود.

این کارگردان تصریح کرد: اتفاقا همسراستاد با من تماس گرفت و گفت: «می خواهم به شما جایزه المپیک را بدهم که حداقل شرایطی ایجاد کردید که 4 شب صدای ایرج پخش شود.


انتخاب خوانندگان تقلیدی در سریالهای مناسبتی

وی در پایان افزود: فکر می کنم باید تیتراژ سریال ها را از خوانندگانی که غمگین و تقلیدی هستند انتخاب کنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

ناصر گیتی جاه که امسال دو فیلم «گشت ارشاد» و «خوابم می آد» را روی پرده داشت درباره سکانسهای سانسور شده این دو فیلم، روایتهای جالبی را مطرح کرده است

 

ناصر گیتی جاه بازیگر پیشکسوت سینمای ایران حدودا نیم قرن تجربه بازیگری دارد و طی این مدت نقشهای خاطره انگیزی را در آثاری مانند «خواستگاری»، «راه دوم» و «خط پایان» ایفا کرده است ولی با این حال این کمدی «خوابم می آد» عطاران بود که باعث شد وی بتواند دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را در بخش فیلمهای اول جشنواره سی اُم فیلم فجر از آن خود کند. گیتی جاه در گفتگو با شبکه ایران درباره همکاری با عطاران و عبدی و همچنین سکانسهای حذف شده «خوابم می آد» و «گشت ارشاد» صحبت کرده است.

 

سکانسهای حذف شده «گشت ارشاد» درباره نزول خوری بود

درباره کم کاری ام در دهه هشتاد باید بگویم در این ده سال بیشتر در تلویزیون بودم. به هر حال پیشنهاد سینمایی خوب به ما نمی شد اما کار در «گشت ارشاد» باعث شد که بار دیگر به سینما بازگردم. من در «گشت ارشاد» در دو سه سکانس خوب بازی داشتم اما متاسفانه ممیزی ارشاد این سکانسها را حذف کرد؛ این سکانسها راجع به نزول خواری بود و اتفاقا با دیدی طنز کوشیده شده بود در مذمت نزول خواری صحبت شود اما فیلم در جشنواره اکران شد ولی این سکانسها را ندیدم. این شد که سراغ سعید سهیلی رفتم و علت را پرسیدم، او پاسخ داد که که ممیزی ارشاد باعث حذف این سکانسها شده است.

 

ریزه کاریهای کار عطاران

همین که عطاران یک بازیگر مرد را برای ایفای نقش یک پیرزن در «خوابم می آد» انتخاب کرده که به نوعی محدودیتهای ممیزی را هم دور می زند، یک ریزه کاری است دیگر! البته قدیمترها هم که تئاتر تازه راه افتاده بود این بازیگران مرد بودند که به جای زنها ایفای نقش می کردند چون در آن زمان شرایط طوری بود که زنان کمتر جرات می کردند سراغ تئاتر بیایند. یکی از دلایل موفقیت «خوابم می آد» همین حضور عبدی در نقش یک پیرزن است به عنوان مثال آن صحنه ای از فیلم که در آن من عبدی را ماچ می کنم از جمله نماهای خنده دار فیلم است که به هنگام نمایش در جشنواره به شدت مورد توجه مردم واقع شد.

 

یکی از سکانسهای عالی «خوابم می آد» را زدند

یک سکانس عالی بازی من در «خوابم می آد» را زدند. این سکانس مربوط به نمایی بود که دوره جوانی من در فیلم مرور می شد؛ در این سکانس من در حالی وارد اتاق می شدم که اکبر عبدی به عنوان مادر بچه در حال داغ کردن فرزندش با قاشق است و خطاب به فرزندش میگوید هر موقع جیش داری، بگو جیش دارم! در این سکانس من وارد شده و خطاب به عبدی می گویم هر وقت بچه را بزنی با من طرفی، عبدی هم قاشق را می گذارد لای شالش و به طرف من آمده و مرا به دیوار می کوبد. این نما به صورت اسلوموشن در فیلم قرار داده شده بود و نمای برخورد من با دیوار هم خیلی طبیعی از کار درآمده بود. اما متاسفانه این سکانس کاملا کُمیک حذف شد و من وقتی از عطاران دلیل آن را پرسیدم پاسخ داد که اداره نظارت اعتقاد دارد که این نما، ترویج زن سالاری است!!!

به جز این نما، بقیه نماهای من حذف نشد. حتی وقتی از عطاران هم درباره کیفیت نسخه اکران عمومی فیلم پرسیدم گفت فقط مقداری از سکانسهای خانم زارعی و خودِ عطاران حذف شده و به سکانسهای من کاری نداشته اند.

 

 

اکبر عبدی و ناصر گیتی جاه در نمایی از «خوابم می آد»

 

عبدی بیرونش هم خوشمزه است

درباره کار با عبدی همین قدر بگویم که عبدی بیرونش هم خوشمزه است. پشت صحنه اش هم شیرین است و لحظه ای به شما اجازه نمی دهد که در لاک تنهایی فرورفته و ناراحت چیزی شوید. عبدی می گفت و می خندید. او با لطیفه ها و جوکهای دست اولی که برای ما تعریف می کرد سعی می نمود حتی برای یک لحظه هم که شده اجازه ندهد فضایی سنگین بر کار حاکم گردد.

 

رابطه تهیه کننده با عبدی خوب بود

راستش را بخواهید من چیزی درباره مشکلات مابین تهیه کننده «خوابم می آد» و عبدی نمی دانم. فقط همین قدر بگویم که آقای تخت کشیان یکی دو بار سر صحنه آمد و در آن دفعات معدود هم رابطه شان با آقای عبدی نسبتا خوب بود. به شخصه مشکل خاصی ندیدم.

 

سر لوکیشن به همه سلام می کردم

من سرصحنه «خوابم می آد» که می رفتم از درب حیاط که وارد لوکیشن می شدم اگر ۵۰ نفر هم در حیاط بودند به همه سلام می کردم و سعی می کردم کاری کنم که دیگران با روی باز با من برخورد کنند. البته این مختص «خوابم می آد» نبوده و در دیگر کارها هم همین قدر با احترام با دیگران برخورد می کنم. خدا شاهد است کمتر اتفاق می افتد که من از آبدارچی صحنه بخواهم برایم چای بیاورد بلکه خودم شخصا برای خودم چای می ریزم اما متاسفانه این روزها بازیگران جوانتر چنان که باید چنین مواردی را رعایت نمی کنند. یادم نمی رود سال ۳۲ که تازه کار تئاتر را شروع کرده بودم سعی می کردم همواره احترام بزرگترها را رعایت کنم. باور کنید بارها پولی که از تئاتر می گرفتم را خرج هنرمندان می کردم تا آنها وقتی فردا سر تمرین می آیند جواب سلام ما را بدهند. این طوری نبود که درب سینما باز باشد تا هر کس دلش بخواهد وارد شود.

 

سعی می کردم پول میز هوشنگ سارنگ را حساب کنم

من در روزگار نوجوانی که تازه کار تئاتر را شروع کرده بودم، شبی یک تومان از تئاتر درآمد داشتم و مادرم هم روزی پنج تومان پول توجیبی به من می داد. من وقتی از سر تمرین تئاتر به لاله زار رفته و بزرگان تئاتر آن زمان را می دیدم علاوه بر رعایت کامل ادب و احترام، سعی می کردم پول میز آنها را هم حساب کنم بلکه آنها تجربیاتشان را راحتتر در اختیار ما بگذارند. آدمهای بزرگی مثل اصغر تفکری، ناصر بلورچیان و هوشنگ سارنگ از جمله این هنرمندان بودند به خصوص سارنگ که دریایی بود برای خودش. اما الان کار به جایی رسیده که به بازیگری تازه به دوران رسیده سلام می کنی اما زورش می آید جواب سلامت را بدهد. بعضیها هم به جای عرض ادب آن قدر در چشمانت زل می زنند تا به آنها سلام کنی!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

مهران مدیری در حال ضبط آخرین قسمت‌ مجموعه «قهوه تلخ» است. 

 

 سازندگان مجموعه «قهوه تلخ» قصد دارند این سریال را در سری 37 به پایان برسانند و در حال حاضر نیز همه قسمت‌ها جز قسمت آخر آماده شده است.


مهران مدیری برای پایان این سریال هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده و گروه نویسندگانش مشغول ارزیابی چند پایان هستند که در ‌‌نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب کند.


همچنین شهرام قائدی آخرین بازیگری است که به جمع بازیگران این مجموعه اضافه شده است.


مجموعه «قهوه تلخ» به عنوان یکی از اولین مجموعه‌های نمایشی که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند آغاز بسیار خوبی داشت ولی وقفه‌های طولانی در توزیع و همچین افت کیفی سریال از میزان مخاطبان آن کاست.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

خانواده نادیا دلدار گلچین با انتقاد از اعلام شماره حساب برای کمک به مادرش، از مردم خواست‌ در این گلریزان شرکت نکنند

 

دختر این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «متاسفانه بدون اینکه ما در جریان باشیم از طریق ارسال پیامک برای سینماگران و همچنین اعلام شماره حساب برای مادرم، گلریزان به راه انداختند که اصلا موافق چنین کاری نیستیم.»
 
وی یادآور شد: «ما سال‌ها قبل برای فراهم کردن هزینه‌های عمل مادرم خانه‌اش را فروختیم و حالا با چنین روحیه‌ای چگونه می‌توانیم از مردم کمک بگیریم؟! ای کاش قبل از به راه انداختن این آبروریزی برای بازیگری که یک عمر با آبرو زندگی کرده، حداقل با خانواده‌اش موضوع را مطرح می‌کردند.»
 
دختر نادیا دلدارگلچین با بیان اینکه مگر تا به حال کسی به ما کمک کرده که بخواهیم به دنبال کمک مردم باشیم خاطرنشان کرد: «اگر هم صحبتی کردیم روی سخن ما با مسئولان بود و حساب آنان از مردم فرق می‌کرد.»
 
وی ادامه داد: «آقای میرعلایی با من تماس گرفت و از این موضوع بسیار گلایه داشت و اعلام کردند: آقای حسینی و شمقدری کاملا پیگیر هزینه‌های درمان مادرم هستند.»
 
نادیا دلدار گلچین هم اکنون در بخش کلیه‌ی بیمارستان «مدرس» بستری است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

علي اسدزاده ـ مديرعامل موسسه تصوير گستر پاسارگاد با اعلام اين خبر گفت: در حال برنامه‌ريزي هستيم كه بتوانيم «نارنجي‌پوش» را هفته اول شهريور‌ماه در شبكه نمايش خانگي با بهترين تمهيدات توزيع كنيم.


وي ادامه داد: همچنين فيلم سينمايي‌«چك» از ديگر فيلم‌هاي موسسه تصويرگستر پاسارگاد است كه در شهريورماه در شبكه توزيع مي‌شود.


به گزارش ايسنا، «نارنجي‌پوش» آخرين فيلم سينمايي داريوش مهرجويي است كه در آن حامد بهداد، ليلا حاتمي، فردوس كاوياني، دكتر اميد روحاني، ميترا حجار، طناز طباطبايي، همايون ارشادي و ... بازي كرده‌اند.


اين فيلم اجتماعي توانست در سي امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر برنده چهار سيمرغ بلورين (بهترين فيلم سينماي آسيا، جايزه بين المذاهب ، جايزه ويژه هيات داوران و بهترين تدوين) شود.


«چك» نيز به عنوان آخرين فيلم سينمايي كاظم راست‌گفتار فيلمي اجتماعي با درون مايه طنز است كه در آن فرهاد آييش، شاهرخ استخري، همايون ارشادي، مژگان بيات، حسن شكوهي، مريم سعادت، نفيسه روشن، فرخ نعمتي، سپند اميرسليماني، جشميد مشايخي و... به ايفاي نقش‌هاي اصلي پرداخته‌اند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فيلم سينمايي «ضدگلوله» به كارگرداني مصطفي كيايي سرانجام پروانه نمايش گرفت.
مجوز نمايش اين فيلم درحالي به تازگي صادر شده كه بعد از نمايش «ضدگلوله» در جشنواره، اداره نظارت و ارزشيابي خواهان اعمال اصلاحيه‌هايي روي فيلم بود. مشكل اصلي فيلم كيايي پايان‌بندي آن بود. به هر حال بعد از گذشت حدود 5 ماه مجوز نمايش «ضدگلوله» از سوي اداره نظارت و ارزشيابي صادر شده تا فيلم در نوبت اكران قرار بگيرد.

با توجه به مضمون فيلم و استقبالي كه از آن در جشنواره فيلم فجر شد پيش‌بيني مي‌شود اكران «ضدگلوله» بتواند رونق را به سينماها برگرداند. پخش اين فيلم برعهده مؤسسه فيلميران است و احتمالاً در اكران دوم يا سوم عيد فطر در يكي از گروه‌هاي سينمايي روي پرده خواهد رفت.

اين فيلم داستان سليم است كه در دهه 60 به توزيع غيرقانوني نوارهاي لس‌آنجلسي در تهران مشغول است. او بر اثر اتفاقي تصميم مي‌گيرد به جبهه برود. در «ضدگلوله» بازيگراني چون مهدي هاشمي، ژاله صامتي، مسعود كرامتي، سعيد آقاخاني و مهدي كيايي ايفاي نقش كرده‌اند. اين دومين فيلم بلند سينمايي مصطفي كيايي بعد از «بعدازظهر سگي سگي» است كه رضا رخشان تهيه‌كنندگي آن را برعهده دارد.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«سید‌جمال ساداتیان» تهیه‌کننده سینما درباره نمایش فیلم «برف روی کاج‌ها» گفت: پروانه نمایش فیلم صادر شده است.
فیلم «برف روی کاج‌ها» فیلم منتخب مردم در جشنواره سی‌ام فیلم فجر بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به احترام نظر مردم که فیلم را انتخاب کردند و با اشتیاقی که مخاطب برای دیدن فیلم دارد مجوز نمایش فیلم را صادر کردند و امیدواریم با مساعدت حوزه هنری فیلم را به صورت سراسری و در تمام سینماها اکران نماییم. این فیلم‌ها به رونق گیشه سینما کمک می‌کند و به عقیده من سینماهای حوزه نیز باید در رونق گیشه سهم داشته باشند.

تهیه‌کننده «انتهای خیابان هشتم» در ادامه گفت: به عقیده من باید این اختلافات که خیلی به سینما هم ربطی ندارد را کنار بگذاریم و صنفی فکر کنیم. سازمان سینمایی و حوزه هنری اگر سعی کنند صنفی فکر کنند، این مشکلات مرتفع خواهد شد. سینما و به خصوص سینمادارها از این اختلافات لطمه می‌بیند. وقت مفید اکران فیلم‌ها در سینماها در حال اتمام است و رفته رفته به پایان شش ماه اول سال نزدیک می‌شویم. در این شرایط توجه کنید و ببیند چقدر فیلم‌هایی که می‌توانستند به رونق گیشه کمک کنند در چرخه اکران قرار گرفتند. همه صاحبان آثار از ترس دعواها فیلم‌ها را نگه داشتند.

وی در ادامه گفت: در اکران فیلم‌های ماه رمضان که همه ساله برگزار می‌شود، مردم بخشی از شب را بیدار هستند و علاقمندند از آثار خوب دیدن کنند اما تنوعی در آثار دیده نمی‌شود و این طرح نیز مورد توجه قرار نگرفته است. در سال‌های گذشته فیلم‌های خوبی اکران می‌شد و می‌توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و برخی از آثار تا پاسی از شب به نمایش درمی‌آمد و سانس‌های فوق‌العاده بیشتری برای فیلم‌ها در نظر گرفته شود اما اختلافات باعث شده هم مصرف کننده که مخاطب است از اکران ‌راضی نباشد و هم سینمادار که باید چرخه اقتصادی سینمای‌اش بچرخد دچار مشکل شده است؛ صاحبان فیلم هم جرأت اکران فیلم‌ها را ندارند، با این کار عملا بخش خصوصی را از گردونه سینما خارج می‌کنیم و بخش دولتی را وارد می کنیم و عملا این چرخه دچار مشکل و معیوب شده است.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

می خواهم فیلمی به نام «معکوس» بسازم

 

 پولاد کیمیایی فیلمنامه ای به نام «معکوس» نوشته که هنوز تهیه کننده آن قطعی نیست اما احتمال دارد علی سرتیپی و یا کارگاه آزاد فیلم آن را تولید کنند. این بازیگر سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این خبر افزود: هنوز برای پروانه ساخت فیلم اقدام نکرده ام اما پس از دریافت پروانه پیش تولید آن را آغاز می کنیم . ژانر این فیلم حادثه ای است.

وی ارائه اطلاعات بیشتر در مورد فیلمش را که سال گذشته روی فیلمنامه آن کار کرده است به پس از دریافت پروانه ساخت موکول کرد و درباره فعالیتهای اخیرش توضیح داد: دو سه فیلمنامه سینمایی و دو کار تلویزیونی پیشنهاد شده بود که از آن جایی که منتظر شروع فیلمبرداری سریال جیرانی در آبان ماه بودم هیچ کدام را نپذیرفتم ،از کار جیرانی هم که فعلا خبری نیست.

کیمیایی در مورد حضورش در فیلم سینمایی «دست تنها» جدیدترین فیلم پدرش گفت: «در این فیلم حضور ندارم».پولاد کیمیایی نوروز امسال با بازی در فیلم سینمایی «گشت ارشاد» روی پرده سینماها بود که نمایش آن به دلیل برخی واکنش هاپیش از پایان زمان مقرر اکران متوقف شد.

وی فعالیت‌های سینمایی خود را از 7سالگی و با بازی در فیلم سرب به کارگردانی پدرش آغاز کرد و بعد از آن در فیلم‌هایی همچون «تجارت»، «ضیافت»، «سلطان»، «شمعی در باد»، «اعتراض»، «سربازهای جمعه»، «حکم»، «رئیس»، «محاکمه در خیابان»، «جرم»، «زندگی با چشمان بسته» ایفای نقش کرد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

سعيد راد در سالروز تولد مسعود كيميايي ابراز اميدواري كرد: اين كارگردان همچنان با ساخت هر فيلمش درسي براي شاگردانش داشته باشد.

اين بازيگر سينما كه طي سال‌هاي فعاليت مسعود كيميايي در چند فيلم او به ايفاي نقش پرداخته است‌ در سالگرد 71 سالگي مسعود كيميايي گفت: يك روزهاي در زندگي آدم‌هاي استثنايي است كه آن روز تولد است و يك روزهايي است كه براي بعضي از آدم‌ها خيلي استثنايي‌تر است چرا كه خود آن آدم‌ها استثنايي‌تر هستند.

وي افزود: مسعود كيميايي استاد مسلم سينماي ما است و روز تولدش هم روز استثنايي است. به دليل اينكه همه سينما يادش است.
اين بازيگر خطاب به كيميايي گفت: آقاي كيميايي سايه‌تان بر سر سينما و تولد پربركتتان مبارك و ان‌شاء الله زنده و سلامت و مثل هميشه با هر تولد يك فيلم‌تان يك درس ديگر براي شاگردانتان داشته باشيد.


هفتم مردادماه با سال‌روز تولد كارگرداني از سينماي ايران مصادف بود كه نسل‌هاي مختلف با شخصيت‌هاي فيلم‌هايش همذات‌پنداري كردند؛ كارگرداني كه به گفته‌ي خودش، همواره سعي كرده است «نقش روزگار خود را بسازد».
او مي‌گويد: نويسنده نيست؛ اما مي‌نويسد و شاعر نيست؛ اما شعر مي‌نويسد.

كيميايي ادامه مي‌دهد: غير از اين هم نمي‌توانم باشم. «جسدهاي شيشه‌اي» را نمي‌توانم داشته باشم و ننويسم.

كيميايي كه با ساخت «بيگانه‌ بيا» وارد عرصه فيلم‌سازي شد، با ساخت «قيصر»، فيلمي كه سال گذشته 40ساله شد، روندي از فيلم‌سازي را در پيش گرفت كه جرقه‌هاي اميدواركننده‌اي را براي آينده فيلم‌سازي‌اش رقم زد؛ حتا ابراهيم گلستان كه كم‌تر درباره آثار سينماي ايران نظر مي‌داد، براي اين ساخته كيميايي يادداشتي نوشت و جنبه‌هاي مختلف اين فيلم را بررسي كرد.


كيميايي بعد از ساخت «قيصر» در سال 1348، هر يك يا دو سال، يك فيلم ساخت، تا سال 59 كه «خط قرمز» را ساخت و اين فيلم هيچ‌گاه به نمايش درنيامد و تا شش سال بعد فيلم نساخت. او سرانجام در سال 1365 «تيغ‌ و ابريشم» را ساخت. بعد از ساخت اين فيلم نيز روند فيلم‌سازي‌اش را همانند گذشته هر يك يا دو سال با يك فيلم ادامه داد، تا سال 1378 كه «اعتراض» را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فيلمي نساخت.


سرانجام در سال 1383 «سربازهاي جمعه» و دو سال بعد، فيلم «حكم» و يك سال بعد از نمايش «حكم»، «رئيس» را ساخت كه در سال 86 اكران شد.


مسعود كيميايي زماني در جمع دانشجويان گفته بود: فيلم‌هايم هيچ‌گاه مورد حمايت خاصي نبوده‌اند؛ بنابراين هدايت نيز نشده‌اند و درعين اين‌كه هر كدام نماينده‌ي دوران خودشان هستند، هيچ‌وقت به سمت كهنگي تاريخي نرفته‌اند.


او طي دو سال گذشته، «محاكمه در خيابان» و «جرم» را ساخت.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 7 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب