سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

کارگردان نمایش «عشق من حامد بهداد» گفت در نخستین شب اجرا توانستیم مخاطب خود را بخندانیم

 

سینما روز _ افشین هاشمی ، درباره استقبال مخاطبان از نمایش میدانی اش در تریای سالن سایه گفت: دیشب و در نخستین شب اجرا، مخاطبان استقبال خوبی از نمایش کردند و به همین دلیل نمایش امشب در دو نوبت به صحنه می رود.

وی افزود: جاهایی که دلمان می خواست توانستیم مخاطب را بخندانیم و خوشحالم کمدی مان گرفت.

هاشمی تصریح کرد: برنامه ای برای دو اجرا رفتن «عشق من حامد بهداد» در آینده ندارم و تنها امشب در ساعت بیست نیز روی صحنه خواهیم بود. تا تعطیلات خرداد ماه، این نمایش را روی صحنه خواهیم برد.

افشین هاشمی پیش از این در گفت و گو با سینماپرس عنوان کرده بود در اجرای نمایشنامه «عشق من حامد بهداد» قصد ندارد، نقد و نظری متوجه سینما کند و تنها می خواهد تماشاچی را بخنداند.

«عشق من حامد بهداد» با بازی افشین هاشمی و زهیر یاری از دیشب در تریای سایه در تئاتر شهر کار خود را آغاز کرد. این نمایش به دلیل استقبال مخاطبان امشب دو اجرایی به صحنه می رود. این نمایش، روایت دو جوان است که در برخورد با هم به گفت و گو می پردازند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 


 

 

 

مهرداد غفارزاده کارگردان سینما درباره مراحل ساخت فیلم «روز ملاقات» گفت: هم‌اکنون 50 درصد از تدوین کار توسط مستانه مهاجر به اتمام رسیده است و با توجه به محوریت داستان، امیدوارم این فیلم در جشنواره فیلم کودک اصفهان حضور داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مسعود نوجوانی است که در کانون اصلاح و تربیت دوران محکومیتش را سپری می‌کند. او بچه بی‌سرپرستی است و از اینکه کسی را ندارد تا به ملاقاتش بیاید، رنج می‌برد.

مسعود که اهل مشهد است برای امام رضا(ع) نامه می‌نویسد. چند روز بعد روحانی جوانی (رحمت) از طرف آستان قدس رضوی به ملاقاتش می‌رود. رحمت بعد از ملاقات مسعود به دنبال حل مشکل او می‌رود و قصد دارد که حکم آزادی او را از قاضی بگیرد. رحمت حکم آزادی مسعود را می‌گیرد اما از آن سو مسعود از کانون فرار کرده است. رحمت برای بازگرداندن مسعود به کانون و اجرا شدن حکم آزادیش به دنبال مسعود به سمت مشهد می‌رود.

مهرداد غفارزاده سال گذشته با اولین فیلم بلندی که ساخته است در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با فیلم «گیرنده» حضور داشت و توانست در بخش مسابقه اصلی و بخش فیلم‌های اول در پنج رشته کاندید شود و سه جایزه در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد دریافت نماید.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» با اشاره به روزهای پایانی فیلمبرداری در ورسک، گفت: سینما روز  _ تصادف قطار باعث ضرب‌دیدگی و کوفتگی 7 نفر از عوامل شد و درحال حاضر فیلمبرداری پروژه ادامه دارد.

 

«محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده درباره سانحه‌ای که سر صحنه برای گروه تولید فیلم سینمایی «استرداد» اتفاق افتاد، گفت: گروه فیلمبرداری هنگام ظهر بین ساعت 11:30 تا 1 باید در ایستگاه بماند تا قطار تهران شمال از روی ریل بگذرد. سه‌شنبه هفته گذشته قطار حامل گروه فیلمبرداری پارک بود و سوزنبان در جریان نبود،‌ به همین دلیل قطار در حال حرکت به قطار پارک شده برخورد کرد که به دلیل پارک بودن، قطار تکان شدیدی خورد.

وی در ادامه گفت: هفت نفر از گروه فقط دچار کوفتگی و ضرب‌دیدگی شدند و هیچ یک از دوستان بستری نشدند و هم‌اینک فیلمبرداری در حال انجام است.

وی در ادامه درباره روند تولید فیلم گفت: ظرف دو روز آینده بخش‌های مربوط به ورسک به اتمام می‌رسد و گروه عازم گرمسار می‌شوند تا بخش‌های راه‌آهن گرمسار را فیلمبرداری کنیم.

تهیه‌کننده «پاداش سکوت» در ادامه افزود: اکثر صحنه‌های فیلم روی کشتی و راه آهن می‌گذرد و نهادها و ارگان‌ها از جمله کشتیرانی و راه‌آهن کمک و همکاری شایسته‌ای به پروژه کردند.

بنا براین گزارش، متاسفانه هنوز در سینمای ایران شهرک سینمایی و تاریخی مجهز که بتوانیم ساخت پروژه‌ها را در شهرک پیگیری کنیم وجود ندارد و گروه‌های فیلمبرداری با مشکلات فراوان آثاری را تولید و به نمایش درمی‌آیند.

«استرداد» در مسکو اماکن تاریخی چون کاخ کرملین، میدان سرخ، کلیسای اصلی مسکو، پناهگاه 42 به عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است. در این سکانس‌ها بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، منصور چراغی¬پور، صالح میرزآقایی و ...  مقابل دوربین رفته‌اند.

در مرحله بعدی تولید، سکانس‌های جنگی با اضافه شدن علی‌رام نورایی به پروژه در مناطق شمال کشور و برای اولین‌بار در دریای خزر و بر روی کشتی فیلمبرداری شد. در حال حضور گروه صحنه و لباس به مدیریت ایرج رامین‌فر و گروه تولید به مدیریت طهورا ابوالقاسمی مشغول آماده‌سازی دکور‌ها، لباس‌ها، لوکیشن‌ها و ابزار‌های مورد نیاز برای ادامه جریان فیلمبرداری در پل ورسک هستند.

این فیلم برای اولین بار به بازخوانی برهه حساسی از تاریخ معاصر کشورمان می‌پردازد. حساسیت‌های فراوان تاریخی که روایت‌های گوناگون مورخان و همچنین خاطرات به جای مانده از آن سال‌ها پیرامون درگیری ناخواسته ایران در جنگ‌جهانی دوم با وجود اعلام بی‌طرفی سبب شد، زمان طولانی‌ای برای بازنویسی‌های چند‌باره فیلم‌نامه به خود اختصاص داد. طرح اولیه این فیلمنامه را رضازاده به نگارش در آورده و علی غفاری در سومین فیلم بلند سینمایی‌اش یکی از دشوارترین فیلمنامه‌های تاریخی را کارگردانی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود «استرداد»  برای اولین بار در سی‌‌و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیاید.

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

مجموعه‌ي «قهوه تلخ» به كارگرداني مهران مديري پس از 9 ماه توقف، دوباره از 12 ارديبهشت ماه در شبكه نمايش خانگي توزيع مي‌شود.


طبق اعلام دست‌اندركاران اين پروژه، «قهوه تلخ» از 12 ارديبهشت ماه (بصورت هفتگي ) مجدداً در شبكه نمايش خانگي توزيع مي‌شود.


دست‌اندركاران اين مجموعه اظهار اميدواري كردند كه؛ پس از اين توقف، «قهوه تلخ» با قسمتهاي جذاب و با استفاده از بازيگران جديد كه بزودي مخاطبان شاهد آن خواهند بود، بتواند همانند گذشته لحظات شادي را براي مخاطبانش فراهم آورد.

بنا بر اين گزارش،« در انتهاي قسمت 25 شاهد قهوه خوردن نيما و درباريان جهانگيرشاه و ورود آنان به زمان حال بوديم و در قسمت 26 كه 12 ارديبهشت ماه توزيع مي‌شود، شاهد موقعيت‌هاي عجيب ٬ كمدي و جذابي هستيم كه در مواجه درباريان جهانگيرشاه با امكانات زندگي امروزي زمان حال بوجود مي‌آيد.»

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

   يكي از پرستاران بخش آي سي يو بيمارستان لاله تهران كه اين روزها داودنژاد در آنجا بستري است، امروز ـ 8 ارديبهشت ماه ـ با اعلام مطلب بالا گفت: اكنون دكتر آقاي داودنژاد منتظر جواب آزمايش ايشان هستند تا تصميم بگيرند براي اينكه پيوند كبد لازم است يا خير تصميم‌گيري كنند.


وي خاطرنشان كرد: وضعيت نهايي آقاي داو‌نژاد تا يكي دو روز ديگر مشخص مي‌شود اما حال عمومي ايشان اكنون خوب است.


رضا داودنژاد تاكنون در فيلم‌هاي سينمايي مانند «مصايب شيرين»،‌ «هوو»، «مرهم» و ... ايفاي نقش كرده است.

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

اگر بخواهيم ارزيابي منصفانه‌اي از اكران اين روزها ارائه كنيم مي‌توانيم بگوييم گيشه سينماها وضعيتي كاملاً متوسط دارد. از سويي 2 فيلم «قلاده‌هاي طلا» و «نارنجي پوش» فروش قابل قبولي داشته. كاركرد «انتهاي خيابان هشتم» نيز با توجه به تعداد سينماهايش قابل قبول است.
از سوي ديگر اما «چه جوري ميلياردر شدم» به عنوان يك كمدي عامه‌پسند كاركرد ضعيف و دور از انتظاري در گيشه داشته و درباره فروش بسيار پايين «سيب و سلما» هم چيز زيادي نمي‌توان گفت.


فروش رضايت بخش «نارنجي پوش»

علي سرتيپي مدير پخش فيلميران در خصوص فروش فيلم «نارنجي پوش» كه اين روزها درصدر جدول قرار دارد گفت: استقبال خيلي خوب است. بسيار راضي هستم. پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ما نزديك به صد ميليون فروش داشتيم. ان‌شاءا... اين استقبال ادامه هم پيدا مي‌كند.
سرتيپي در خصوص اينكه به نظر شما فروش فيلم «نارنجي پوش» تحت تأثير نام مهرجويي است يا بازيگران اين فيلم گفت: مجموعه اينها در جذب مخاطب تأثيرگذار بوده و مجموعه اين عوامل دست به دست هم داده تا به فروش خوبي دست پيدا كنيم. هم برند آقاي مهرجويي، هم حضور بازيگران برجسته و هم داستان فيلم دست به دست هم داده تا مردم از اين فيلم استقبال كنند.
مدير فيلميران در خصوص ابتكارات نويي كه براي تبليغ اين فيلم به كار گرفته مي‌شود گفت: چاره ديگري نداريم جز اينكه از خلاقيت‌ها براي جذب مخاطب استفاده كنيم. با اين گراني‌ هزينه‌هاي تبليغات و ركودي كه در سينما حاكم است، اگر از ابتكار استفاده نكنيم نمي‌توانيم در جذب مخاطب موفق باشيم. بايد با كار نو مخاطب را به سينماها هم دعوت كرد. گرچه فيلم آقاي مهرجويي تا به حال در جذب مخاطب موفق بوده.
وي در مورد تداوم اين گيشه نيز گفت: اميدوارم اين فروش و اين استقبال ادامه پيدا كند.


حيرت عبدالعلی زاده از فروش پايين «چه جوري ميلياردر شدم»

علي عبدالعلي‌زاده كارگردان فيلم «چه‌جوري ميلياردر شدم» با بيان اينكه از فروش فيلم راضي نيستم گفت: دلايل اين عدم رضايت را هم واقعاً نمي‌دانم چيست. اين كارگردان در توضيح بيشتر مطلب فوق گفت: در برخي موارد شاهد بوديم فيلمي از فصل خوبي براي اكران برخوردار نيست، اما در گيشه به فروش خوبي دست پيدا مي‌كند. پس فصل را هم نمي‌توانيم در گيشه يك فيلم مؤثر بدانيم.
او ادامه داد: برخي فيلم‌ها اتفاقاً با برخوردار نبودن از ستاره‌ها هم در گيشه به موفقيت دست پيدا كردند. به عنوان نمونه فيلم بله‌برون از بازيگران سوپراستار برخوردار نبود، اما در زمان خود فروش خوبي داشت. پس عدم حضور سوپراستار در فيلمي را دليل افت فروش نمي‌توان بدانيم. حتي برخي فيلم‌ها با قصه‌هاي بدي هم كه دارند در گيشه موفق مي‌شوند. واقعاً دچار ترديد مي‌شويم كه فروش يا عدم فروش فيلمي در گيشه دليلش چه مي‌تواند باشد.
وي در بخش ديگري از صحبت خود گفت: حتي برخي فيلم‌ها ميزان تبليغاتشان از فيلم ما هم كمتر است، اما باز مي‌بينيم در گيشه موفق هستند، تمام اين نكات را بيان كردم براي اينكه بگويم واقعاً دليل فروش پايين چه‌جوري ميلياردر شدم را نمي‌دانم.
عبدالعلي‌زاده با بيان اينكه در تهران نيستم و از ميزان تبليغات اين فيلم مطلع نيستم گفت: تيزر تلويزيوني خوبي داشتيم و آن‌طور كه شنيدم تبليغات شهري به نسبت خوبي هم براي اين فيلم انجام مي‌شود.
وي در مورد گيشه فيلمش و ميزان استقبال مخاطبان در هفته‌هاي آينده گفت: بايد كمي صبر كنيم تا ببينيم چه مي‌شود. به عقيده من طي هفته‌هاي آتي فيلم مخاطبان خود را جذب مي‌كند و آن موقع بهتر مي‌توانيم در مورد گيشه اين فيلم صحبت كنيم.


«سيب و سلما»؛ اكران در وقت اضافه

غلامرضا فرجي پخش‌كننده فيلم «سيب و سلما» درخصوص اكران فيلم سيب و سلما در اين شرايط گفت: اينگونه نبوده كه اين فيلم را از سر ناچاري به اكران رسانده باشيم. اتفاقاًٌ قرار بود سال گذشته در گروه استقلال سيب و سلما اكران شود. امّا ايامي كه براي اكران اين فيلم در نظر داشتيم مورد رضايت تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم نبود. لذا اكران اين فيلم تا به امروز به تعويق افتاد.
فرجي توضيح داد: ما سال 90 بناداشتيم اين فيلم را به اكران برسانيم امّا نشد در همان زمان هم تصميم گرفتيم اكران را به سال 91 موكول كنيم.
او افزود: كپي اين فيلم از سال گذشته آماده بود و طبق توافق با تهيه‌كننده و كارگردان قرار گذاشتيم در برنامه دوم اكران سال 91 سينما آزادي اين فيلم را به اكران برسانيم.
فرجي درخصوص صحبت‌هاي اخير حبيب‌ا... بهمني مبني بر غافلگيري اكران اين فيلم گفت: هر پخش‌كننده‌اي هيچ وقت بدون هماهنگي با كارگردان و تهيه‌كننده فيلمي، فيلم رابه اكران نميرساند. چه در بعد تبليغي و چه در حوزه پخش ما با تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم كاملاً هماهنگ بوديم.
وي همچنين در بخش ديگري از صحبت خود درخصوص ميزان استقبال مخاطبان از اين فيلم گفت: استقبال مخاطبان از اين فيلم متوسط است امّا تغيير جابه‌جايي پست مدير امور بازرگاني صدا و سيما باعث شد در تيزر اين فيلم در تلويزيون با تأخير مواجه شويم. ما يك هفته پيش از اكران، پيگير تيزرهاي اين فيلم در تلويزيون بوديم كه با اين اتفاق مواجه شديم. امّا تبليغات تلويزيوني شهري و مترو و مطبوعاتي را همزمان انجام مي‌دهيم.
وي در بخش پاياني صحبت خود گفت: مخاطباني كه فيلم رادر سينما مي‌بينند از ساختار فيلم راضي هستند اميدواريم با پخش‌ تيزرهاي تلويزيوني، مخاطبان اين فيلم بيشتر هم شود.

  فروش فیلم ها در تهران تا جمعه 8 اردیبهشت بدین صورت بوده است :


قلاده های طلا : 43 روز - 1 میلیارد و 190 میلیون
انتهای خیابان هشتم : 43 روز - 630 میلیون
نارنجی پوش : 16 روز - 405 میلیون
فیتیله و ماه پیشونی : 43 روز - 205 میلیون
چه جوری میلیاردر شدم : 12 روز - 65 میلیون
سیب و سلما : 9 روز - 7 میلیون

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب