سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

جکی چان که برای رونمایی از فیلم جدید خود با نام «زودیاک چینی» به کوالالامپور سفر کرده است در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی از تمایل شدید خود برای سفر به ایران خبر داد و گفت: من سال‌های زیادی است که تلاش می‌کنم به ایران سفر کنم. من می‌دانم که در ایران و منطقه خاورمیانه طرفداران زیادی دارم و خیلی تلاش کردم تا به آنجا سفر کنم اما مشغله بسیاری دارم.

این هنرپیشه 58 ساله هنگ‌کنگی در حالی که می‌خندید گفت: فقط یک جکی چان وجود دارد و تمام جهان به من نیاز دارد. می‌دانم که اکنون من متعلق به کل جهان هستم!

او تاکید کرد: هر وقت زمان آن‌را پیدا کنم به طور یقین به ایران سفر خواهم کرد.

جکی چان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص تمایل برای همکاری با فیلم سازان ایرانی و همچنین میزان آشنایی‌اش با سینمای ایران که سال گذشته جایزه اسکار را هم به دست آورد، گفت: درباره سینمای ایران اطلاع چندانی ندارم. اجازه بدهید اول به ایران سفر کنم و بعد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، آخرین ساخته جکی چان در مقام کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر نقش اصلی قرار است روز 20 دسامبر در کشورهای مختلف جهان به اکران عمومی درآید و این در حالی است که گفته می‌شود این فیلم آخرین حضور جدی او در عرصه دنیای اکشن است.

جکی چان تهیه‌کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و هنرپیشگی این فیلم را برعهده داشته و مثل همیشه بسیاری از صحنه‌های اکشن و خطرناک این فیلم را خودش بدون حضور بدلکار ایفا کرده است.

ساخت این فیلم با هزینه‌ 50 میلیون دلاری هشت سال به طول انجامید و فیلمبرداری آن در کشورهای مختلفی چون فرانسه، چین، استرالیا، تایوان و لتونی انجام گرفته‌ است.

در فیلم «CZ12» جکی چان نقش اصلی را ایفا می‌کند و «ژانگ لان شین»، هنرپیشه معروف چینی و «کوون سانگ وو»، هنرپیشه سرشناس کره‌ای وی را همراهی می‌کنند.

داستان فیلم درباره سر 6 مجسمه برنزی به شکل حیوان است که بخشی از زودیاک چینی را تشکیل می‌دهند. جکی چان در این فیلم ماموریت پیدا می‌کند تا این شش سر برنزی را پیدا کند که بخشی از یک مجموعه 12تایی هستند و در جریان حمله اروپایی‌ها به چین در قرن نوزدهم از این کشور خارج شده است.

ماموریت او برای پیدا کردن این مجسمه‌های برنزی در حالی انجام می‌شود که در بخش‌های مختلف جهان، کمپین‌هایی برای بازگرداندن اشیاء قدیمی به کشورهای منبع آنها در جریان است. اما نکته‌ای که در میانه فیلم بینندگان را غافلگیر می‌کند این است که جکی چان تنها برای پول به دنبال این مجسمه‌های برنزی می‌گردد، اما در ادامه دچار تحول شده و مسیر فیلم تغییر می‌کند.

بحث حضور جکی چان در ایران چند سال پیش هم ازسوی یکی از فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی مطرح شده بود.

مصاحبه و گزارش از خبرنگار ایسنا در مالزی، سیاوش عدالت

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

حواشی دنباله‌دار "چ"

 

فریبرز عرب‌نیا بازیگر اصلی فیلم سینمایی "چ" در نخستین واکنش نسبت به اخبار غیررسمی درباره عدم حضورش در سکانس پایانی این فیلم، ضمن گلایه از برخی ناهماهنگی‌ها در مسیر تولید این فیلم اعلام کرد: "من سیستم برده‌داری را قبل ندارم" مخاطب واقعی این اعتراض کیست؟

حاشیه‌های تولید فیلم سینمایی "چ" تازه‌ترین ساخته سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا که با عدم حضور فریبرز عرب‌نیا در سکانس پایانی و رسانه‌ای شدن این جریان به اوج خود رسید حاوی نکات جالب‌توجهی است که از دل بازخوانی آن شاید بتوان یکی از صدها واقعیت جاری در پشت پرده سینما را کشف کرد؛ واقعیت‌هایی که برخی اهالی سینما را معترف کرده‌است این سینما "بیرونش دیگران را کشته و درونش ما را!"
 
تکذیب خبر "یکی از عوامل" توسط  تهیه‌کننده
 
داستان اختلاف میان کارگردان و بازیگر اصلی فیلم سینمایی"چ" برای نخستین‌بار دو ماه پیش رسانه‌ای شد؛ روزی که تنها روزنامه سینمایی کشور تیتر "بازیگر نقش چمران عوض می‌شود/ توقف فیلمبرداری چ" را به‌همراه تصویری درشت از ابراهیم حاتمی‌کیا به‌عنوان اصلی‌ترین مطلب صفحه نخست خود برگزید و در شرح آن خبر از احتمال تغییر بازیگر نقش اصلی این فیلم و فیلمبرداری مجدد آن داد!
 

انتشار این خبر بلافاصله با پیگیری رسانه‌ها همراه شد تا در همان ساعات ابتدایی روز سوم مردادماه، خبرگزاری‌های رسمی هم‌زمان تیتر بزنند: "اختلاف حاتمی‌کیا و عرب‌نیا تکذیب شد" مرجع تکذیب این خبر هم طبیعتاً کسی نبود جز مهدی کریمی، تهیه‌کننده کارکشته سینما که برای دومین‌بار پس از "آژانس شیشه‌ای" همکاری مشترک با ابراهیم حاتمی‌کیا را تجربه می‌کرد. کریمی ضمن تکذیب هر گونه اختلاف در گروه تولید تأکید کرده بود: "هیچ اختلاف نظری میان حاتمی‌کیا و عرب‌نیا وجود ندارد و بازیگر نقش شهید چمران کماکان فریبرز عرب‌نیا است."
 
به‌رغم این تکذیب البته کریمی هم‌زمان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها "بروز برخی اختلافات در یک پروژه سینمایی" را طبیعی توصیف کرد تا روزنامه بانی فیلم به استناد همین اظهارنظر باردیگر بر وجود اختلاف میان کارگردان و بازیگر اصلی "چ" تأکید کند. این روزنامه که مرجع اطلاع از این اختلاف را "یکی از عوامل" پروژه معرفی کرد، تکذیب تهیه‌کننده را نشانه‌ای دانست که "ظاهرا با پا درمیانی اطرافیان این اختلافات حل شده و خوشبختانهفیلمبرداری با حضور عرب‌نیا در نقش شهید چمران ادامه خواهد یافت."
 
اختلافی که این‌بار امکان تکذیب نداشت!
 
باگذشت دو ماه از انتشار این اخبار و اظهارات اگرچه کنجکاوی پیرامون حواشی این اختلاف به حداقل رسیده و تاحدودی اصل داستان فراموش شده بود انتشار خبر "عدم حضور عرب‌نیا برای ضبط سکانس پایانی چ" باردیگر توجه رسانه‌ها را به حواشی این پروژه جلب کرد. این‌بار اصل داستان قابل تکذیب نبود چرا که عدم حضور بازیگر اصلی فیلم سبب شد کارگردان نابازیگری را به جای او مقابل دوربین بفرستند تا کار طبق برنامه به سرانجام برسد.
 
در این میان اما ابهامات بسیاری به‌وجود آمد؛ مگر عرب‌نیا برای ایفای کامل نقش خود قرارداد نداشته‌است؟ بازیگری که پیش‌تر با حضور در برنامه تلویزیونی "هفت" مباحث مهمی را درباره لزوم رفتار حرفه‌ای در سینمای ایران طرح کرده بود چگونه با چنین رفتاری پروژه‌ای با مختصات "چ" را با دست‌انداز مواجه می‌کند؟ آیا شنیده‌ها درباره پایان قرارداد عرب‌نیا و عدم پای‌بندی گروه تولید به زمان‌بندی ابتدایی صحت دارد؟ اختلافات مالی چطور؟ اساسا چرا این‌بار برخلاف نوبت قبل رسانه‌ها با چنین وسعتی به داستان پرداختند؟
 
همه چیز در حد حدس و گمان بود تا اینکه که عوامل فیلم در ارتباط تلفنی با برنامه "هفت" هر یک از منظر خود روایتی از این اختلاف‌نظر ارائه کردند. پژمان لشگری‌پور به‌عنوان نماینده مستقیم فارابی در این پروژه سعی کرد این حواشی را طبیعی توصیف و بیش از پرداختن به اصل داستان، ارتباط آن با رسیدن یا نرسیدن فیلم به جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر را تکذیب کند.
 
علی‌ قائم‌مقامی به‌ عنوان مدیر تولید پروژه اما کمی صریح‌تر به اصل خبر پرداخت و صراحتا با انتقاد از عملکرد عرب‌نیا به جزئیات قرارداد این بازیگر اشاره و حتی تأکید کرد تا تاریخ 19 آذرماه دستمزد او به‌طور کامل پرداخت شده است. صحبت‌های قائم‌مقامی نشان‌دهنده صحت اختلاف‌نظر بر سر قرارداد بود که البته در آن هیچ اشاره‌ای به نقش ابراهیم حاتمی‌کیا نشده بود.
 
عرب‌نیا: با اطلاع حاتمی‌کیا نیامدم
 
اظهارات مدیر تولید "چ" اما بالاخره عرب‌نیا را مجاب کرد تا سکوت خود را بشکند. بازیگر نقش شهید چمران در ارتباط تلفنی با برنامه هفت تأکید کرد: "اول از همه به خاطر گرفتگی صدایم عذرخواهی می‌کنم. این صدا حاصل سرماخوردگی است که به واسطه کار در پروژه "چ" برایم به یادگار مانده‌است. من دوست نداشتم در این شرایط درباره فیلم حرف بزنم اما نه به خاطر خودم بلکه به خاطر ضعف‌های فراوانی که دامنگیر سینمای ایران است و پیش‌تر در همین برنامه "هفت" خودم به آنها اشاره کرده بودم مجبور شدم پاسخگوی آقایان لشگری‌پور و قائم‌مقامی باشم به خصوص که این دو نفر مسائلی را مطرح کردند که حداقل دو مورد از آنها کذب محض است."
 
 
عرب‌نیا در ادامه تصریح کرد: "به صراحت می‌گویم اینکه گفته‌اند من عامل بحران در فیلم بوده‌ام، نادرست است. من از ابتدای تولید به قراردادی که داشتم پای‌بند بودم اما دوستان دلشان می‌خواست قرارداد را زیرپا گذاشته و آن طور که خودشان دوست دارند اجرایش کنند. دوستان علاقه داشتند مانند برده با همکاران رفتار کنند اما من چنین سیستمی را قبول نداشتم."
 
وی در ادامه درباره دو دورغ طرح شده از سوی عوامل پروژه گفت: "اینکه دوستان می‌گویند من تا 19 آذرماه با پروژه قرارداد داشته‌ام که این مساله دروغ است. من چهارماه و 20 روز با دوستان قرارداد داشتم و بعد از آن برای تمدید قرارداد باید قبلا با من هماهنگ می‌شد. با این حال من سعی کردم همه جوره با تیم تولید راه بیایم و حتی سفر حج خود را نیز به خاطر آنها لغو کردم."
 
بازیگر نقش شهید چمران با اشاره ضمنی به اطلاع ابراهیم حاتمی‌کیا از عدم حضورش در سکانس پایانی گفت: "بعد از پایان مدت قرارداد هم به دوستان گوشزد کردم که شرایط را برای تمدید قرارداد فراهم کنند حتی به آقای لشگری‌پور هم گفتم که اگر نیاز به ادامه حضور من بعد از پایان قرارداد است با حاتمی‌کیا صحبت کرده و نظرش را به من بگوید؛ گویا حاتمی‌کیا هم گفته بود بدون عرب‌نیا هم می‌تواند سکانس آخر را بگیرد."
 
عرب‌نیا همچنین تصریح کرد: "درباره تجهیزات سنگین آماده شده برای اجرای سکانس آخر هم دوستان می‌گویند از ساعت‌ها پیش از شروع فیلمبرداری تجهیزات آماده بوده در صورتی که چنین مساله‌ای صحت ندارد. جالب است که حالا می‌خواهند نرسیدن فیلم به جشنواره را برآمده از عدم حضور من در سکانس پایانی بدانند که آن هم کذب است." وی درپایان تأکید کرد: "اگر تاکنون دربرابر این حواشی سکوت کرده بودن به دلیل احترامی است که برای کار قائل هستم و پس از این هم اگر آقای حاتمی‌کیا صلاح دانستند در همین برنامه به‌صورت زنده حاضرم با هریک از دوستان درباره پروسه تولید این فیلم مناظره کنم."
 
یک ابهام و چند سوال ساده
 
نکته جالب درباره شکستن سکوت فریبرز عرب‌نیا و نیز روایت عوامل اصلی پروژه از این اختلافات، نقش کم‌رنگ ابراهیم حاتمی‌کیا و نقطه‌نظراتش است. انتقاد اصلی عرب‌نیا در برخورد "برده‌وار" با بازیگر متوجه چه کسی است؟ شاید جالب باشد بدانیم در همین روزها فیلمی روی پرده سینماهاست که ابراهیم حاتمی‌کیا در قامت یک بازیگر در آن حضور داشته‌است. به تأیید کلیه عوامل "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" رفتار حرفه‌ای آقای کارگردان در مقام یک بازیگر آنقدر حرفه‌ای بوده‌است که حتی در قبال کارگردان جوانی چون روح‌الله حجازی نیز او نسبت "کارگردان-بازیگر" را رعایت می‌کرده است.
 
با توجه به این واقعیت و نیز مروری کوتاه بر کارنامه ابراهیم حاتمی‌کیا و بازیگران سرشناس متعددی که در پروژه‌های مختلف مقابل دوربین او حاضر بوده‌ و پس از آن هم حاصل همکاری را جزو افتخارات خود برشمرده‌اند، حال جای این سوال جدی وجود دارد که آیا می‌توان پذیرفت ابراهیم حاتمی‌کیا در هدایت بازیگرانش به‌دنبال "برده‌داری" است؟ انتقاد عرب‌نیا متوجه کدام "دوستان" است که او حتی حاضر به مناظره با آن‌ها البته "با صلاحدید حاتمی‌کیا" است؟
 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

«من مادر هستم» درصدر پرفروش‌ها

 

به نقل از خبر آنلاین ،من مادر هستم فریدون جیرانی با مجموع فروش 717 میلیون پرفروش‌ترین فیلم روی پرده سینماهای ایران است.

همه جنجال‌هایی که بعد از روی پرده رفتن «من مادر هستم» به پا شد، باعث شد آخرین ساخته فریدون جیرانی به فروش خوبی دست پیدا کند.

این فیلم در مجموع 16 روز نمایش تاکنون توانسته است 717 میلیون تومان فروش داشته باشد  فروش روزانه این فیلم در حدود 45 میلیون تومان است. اما باقی فیلم‌های روی پرده هم به نسبت رکودی که ابتدای پاییز بر سینماها حاکم بود، فروش قابل قبولی دارند.
 
«بی‌خود و بی‌جهت» عبدالرضا کاهانی نیز با وجود محدویت در اکران تا کنون توانسته 310 میلیون تومان فروش کند. این در حالی است که برخی از فیلم‌هایی که سال 91 در شرایط مطلوب اکران شدند، نتوانستند به مجموع فروش بالای 300 میلیون تومان دست پیدا کنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

سریال «پایتخت 2» گزینه اصلی پخش در ایام عید سال 92 از شبکه یک، اوایل دی‌ماه در یکی از شهرهای شمالی مقابل دوربین می‌رود. 

 

 پیش تولید سری دوم سریال «پایتخت» جدیدترین کار سیروس مقدم آغاز شده و تاکنون حضور بازیگرانی چون علیرضا خمسه، محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و سارا و نیکا فوقانی اصل قطعی شده است.
الهام غفوری، همسر سیروس مقدم (کارگردان پایتخت) که تهیه‌کنندگی این سریال را نیز برعهده دارد، در گفت‌وگو با شبکه ایران گفت: پیش تولید سریال ادامه دارد و از امروز تست گریم بازیگران نیز آغاز شده است. طبق پیش‌بینی‌ها «پایتخت 2» از اوایل دی‌ماه در یکی از شهرهای شمالی کشور جلوی دوربین می‌رود.

وی درباره‌ روند نگارش متن سریال توسط محسن تنابنده توضیح داد: متن هنوز تمام نشده و نگارش بخش‌هایی از کار نیز همزمان با تصویربرداری ادامه خواهد یافت.
غفوری با اشاره به موضوع مجموعه پایتخت 2 تصریح کرد:«پایتخت 2» با همان حال وهوای سری اول ساخته می شود و قصه آن روایت‌گر همین خانواده است که برای تحویل یک محموله بار در ایام نوروز به جنوب می‌روند.
طبق گفته غفوری تمام بازیگران اصلی سری اول این مجموعه در «پایتخت 2» حضور دارند و قرار است چند بازیگر محلی به گروه بازیگران این مجموعه اضافه شوند.
سریال «پایتخت»، نوروز 90 با تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم از شبکه یک پخش و با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

ریما رامین فر بیان کرد: با تآخیر در اجرای نمایش ترن عملا دیگر نمی توانم در این نمایش حضور داشته باشم و حسرت آن بر دلم باقی می ماند.

 

 ریما رامین فر بازیگرتئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس با بیان اینکه اجرای این نمایش را ازدست داده است بیان کرد: همه گروه از وضعیت پیش آمده برای این نمایش ناراحت هستند و من به ویژه از همه بیشتر ناراحتم زیرا از اول دی ماه قرار است که برای بازی در سریال پایتخت2 به شهرستان بروم و به هرحال این کار را از دست دادم و تا ابد حسرت آن بر دلم باقی می ماند زیرا امیدوارم بودم که در این یک ماه درنمایش حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: «ترن» نمایشی شریف و قابل قبول در حوزه دفاع مقدس است و من اصلا نمی توانم دلیل این ممیزی ها و از دست دادن اجراهایمان را بفهمم.

رامین فر تصریح کرد: من به عنوان یک بازیگر نه تنها از این نمایش بلکه در همه کارهایم توقع دارم که کارها به موقع اجرا شود، اینکه من به عنوان یک بازیگر دغددغه این را داشته باشم که بالاخره چه پیش می آید موجب فرسوده شدنم می شود.

این بازیگر در مورد بخش های حذف شده در این نمایش خاطر نشان کرد: بازی شهرام حقیقت دوست در این صحنه حیرت انگیز بود و من با آنکه بارها این صحنه را در طول تمرینات دیده بودم اما هر دفعه تحت تأثیر قرار می گرفتم، هنوز سر در نیاوردم که چرا این اتفاق افتاد؟

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 بلیت‌ سینماها به روال سابق روز‌های سه‌شنبه نیم‌ بهاء خواهد بود.

 سخنگوی انجمن سینماداران در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این مطلب گفت: سه‌شنبه هفته پیش به دلیل اینکه روز تعطیل اعلام شده بود بنابراین با هماهنگی وزارت ارشاد قرار شد به صورت تمام بهاء باشد و در روزهایی که سه‌شنبه همزمان با تعطیلی باشد، این اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: سایر سه‌شنبه‌های غیرتعطیلی به روال سابق بلیت سینماها به صورت نیم‌ بهاء عرضه می‌شود.

محمدرضا صابری همچنین در خصوص تعطیلی سینما «پایتخت» گفت: این سینما به دلیل انجام تعمیرات تعطیل شده و به زودی بازگشایی خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

فریبرز عرب‌نیا می گوید قراردادش به پایان رسیده است

 

 فیلمبرداری فیلم «چمران» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بدون فریبرز عرب نیا ادامه دارد و حاتمی کیا در حال بررسی شرایط برای پایان فیلمبرداری است. به گزارش خبرنگار سینماپرس، دلیل عدم حضور عرب نیا برای بازی در سکانس پایانی فیلم اعتقاد وی در مورد پایان زمان قرارداد فیلم است اما گروه معتقدند هنوز زمان قرارداد این بازیگر به پایان نرسیده است.

ابراهیم حاتمی کیا در حال بررسی شرایط برای اتمام فیلمبرداری است و احتمال دارد برای سکانس پایانی فیلم از بازیگر جایگزین استفاده شود.

قرار بود روز گذشته با بازی فریبرز عرب نیا سکانس پایانی فیلم با بازی این بازیگر پایان یابد اما با غیبت وی برنامه ریزی ها تغییر کرد و امروز گروه فیلمبرداری سکانس های مربوط به هلی کوپتر را فیلمبرداری می کنند و فردا در مورد سکانس پایانی تصمیم گیری می شود.

مدتی است فیلمبرداری بخش‌های پاوه به اتمام رسیده است. «سعید راد»، «فریبرز عرب‌نیا»، «مریلا زارعی»، «بابک حمیدیان»، «محمدمهدی سلطانی»، «امیررضا دلاوری» و «اسماعیل سلطانیان» به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند .

حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358 زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 فریبرز عرب‌نیا بازیگر نقش چمران در آخرین سکانس فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا حاضر نشد.

 


 فریبرز عرب‌نیا برای فیلمبرداری آخرین سکانس فیلم سینمایی «چ»  سر صحنه فیلمبرداری بنا به دلایلی نامعلوم حاضر نشد. این در حالی بود که هماهنگی‌های لازم گروه تولید برای فیلمبرداری این صحنه‌ها صورت گرفته بود.

 

این صحنه‌ها باید با دو فروند هلی‌کوپتر، صدها نفر هنرور و امکانات گسترده و تسلیحات جنگی جلوی دوربین می‌رفت که متاسفانه به دلیل عدم حضور عرب‌نیا فیلمبرداری این صحنه‌ها با مشکل مواجه شده است.

حاتمی کیا و همکارانش درصدد پیداکردن راه حلی هستند تا این سکانس پایانی که صحنه میدان اسلحه‌فروشان شهر پاوه است، فیلمبرداری شود. با توجه به شرایط پیش آمده حضور فیلم چمران در جشنواره فیلم فجر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

 

بنابراین گزارش، مدتی است فیلمبرداری بخش‌های پاوه به اتمام رسیده است. بازیگر نقش شهید چمران را فریبرز عرب‌نیا ایفا می‌کند و  «سعید راد»، «فریبرز عرب‌نیا»، «مریلا زارعی»، «بابک حمیدیان»، «محمدمهدی سلطانی»، «امیررضا دلاوری» و «اسماعیل سلطانیان» به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند .

 

حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358 زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 بهاره رهنما که از ابتدای امسال در چند اثر نمایشی حضور داشته است، گفت: حس می‌کنم از اول باید به تئاتر می‌آمدم چون اینجا، جای من است.

 

 این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: تئاتر از نظر حسی، فوق‌العاده برایم راضی‌کننده است. دوستان و منتقدان کارهایم هم معتقدند در تئاتر بهاره رهنمای خلاق‌تری دیده می‌شود تا سینما و تلویزیون.

او که اخیرا با نمایش«چشم‌هایی که مال توست» به کارگردانی نسیم ادبی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت، درباره حضور کمرنگش در سینما، ادامه داد: هرچه بیشتر تئاتر کار می‌کنم سینما برایم غیرقابل تحمل‌تر می‌شود. نه اینکه این دو با هم در تضاد باشند چون در شکل اجرایی‌شان خیلی با هم فرق دارند.

رهنما مهمترین ویژگی‌ تئاتر را در نظم آن دانست و افزود: برنامه‌ی آدم دست خودش است. ولی سینما تمام زندگی آدم را تحت الشعاع قرار می‌دهد. زمان‌بندی‌اش بسیار مشکل است و زمان‌های پرت زیادی دارد.

بازیگر فیلم «نان، عشق و موتور هزار» و «سن پترزبورگ» از وضعیت بلاتکلیف اکران‌ به عنوان یکی دیگر از مشکلات سینما یاد کرد و ادامه داد: حتی سریال از سینما بهتر است چون دست کم سریع با مردم ارتباط برقرار می‌کند. الان یکی از مشکلات دیگر سینما بحث اکران است. فیلمی بازی می‌کنی اما اصلا نمی‌فهمی چه شد. مثلا دو فیلم کودک با دو کارگردان قابل قبول ‌، جلال فاطمی و وحید نیکخواه آزاد کار کردم اما اصلا نفهمیدم چه شد.

بهاره رهنما یادآور شد: در سینما پروسه رسیدن به بازخورد مخاطب خیلی کند است و از سوی دیگر، من خیلی به ماندگاری روی نوار سلولوئیدی اعتقاد ندارم.

نویسنده و بازیگر نمایش«چشم‌هایی که مال توست» درباره وجوه عاشقانه این اثر نمایشی توضیح داد:این نمایش هم در ادامه کارهایی است که قبلا نوشته‌ام و همان فضای عاشقانه را دارد.

رهنما درباره کم بودن آثار عاشقانه در تئاتر توضیح ‌داد: اصلا در ادبیاتمان هم پرداختن به موضوع عشق جسارتی می‌خواهد که شاید آدم‌ها ندارند و شاید هم فکر می‌کنند اگر از عشق بگویند کهنه به نظر می‌آیند. یا مسائلی را مهمتر از این می‌دانند و این چنین است که مدت‌ها است یک کار عاشقانه در حوزه ادبیاتمان نداشته‌ایم.

او از کم‌توجهی به مقوله عشق و شعر در زندگی‌های امروز اظهار تاسف کرد و به ایسنا گفت: تنها سلاحی که در مقابل این همه خشونت دنیا می‌تواند قد علم کند، کمی عشق است و شاعرانگی.اینها چیزهایی است که در هجوم زشتی‌های این دنیا کمرنگ شده است.

بازیگر نمایش «گروتسکی بر تبارشناسی دروغ و تنهایی» اضافه کرد: روزی به این فکر می‌کردم سیاستمدارانی مانند سیاست‌مداران مصر که این همه تصمیمات عجیب و غریب برای مردمشان می‌گیرند،‌ آیا اصلا قشنگی درخت‌ها یا آسمان را می‌بینند؟! و دیدم آدم‌هایی که این همه تصمیمات بسته می‌گیرند از این شاعرانگی دورند یا به هر علت دور افتاده‌اند.

بهاره رهنما که تابستان امسال نمایش «این تابستان فراموشت کردم» را در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه برده بود، متذکر شد: نمایشنامه «چشم‌هایی که مال توست» یکی از داستان‌های کتاب «این تابستان فراموشت کردم» است که قبلا در «گلستانه» هم چاپ شده بود اما نسبت به داستان‌های دیگر برگزیده‌تر به نظر می‌رسید. با این حال وقتی تصمیم گرفتم آن را به نمایشنامه تبدیل کنم،‌ برای همه عجیب بود .خوشبختانه با هم‌فکری بچه‌های گروه که خیلی همکاری خوبی با هم داریم این تبدیل انجام شد.

این بازیگر که بعد از اجرای نمایش «این تابستان فراموشت کردم» با همراهی نسیم ادبی‌، محمد قدس‌، ساقی عطایی‌، مریم جوکار و... گروهی را تشکیل داده‌اند، درباره این گروه گفت: در این گروه همه،‌ همه کاری انجام می‌دهند چون مهم دیدگاهی است که همه نسبت به تئاتر داریم. البته ممکن است خارج از اعضای گروه هم از بازیگران مهم هم دعوت کنیم ولی تصمیم‌گیری اصلی در مورد این است که چه نمایشنامه‌ای روی صحنه بیاوریم.

او درباره بقای گروه‌های تئاتری در شرایط دشوار فعلی تئاتر، توضیح داد: کار سختی است. درآمد تئاتر یک چهارم درآمد تصویر است به همین دلیل، کنار هم گذاشتن آدم‌ها در تئاتر سخت است اما آنچه می‌تواند نگهشان دارد دغدغه اجتماعی و دغدغه هنر است البته دیدگاه آدم‌ها باید به هم نزدیک‌ باشد.

بهاره رهنما که با وجود فعالیتهایش در عرصه بازیگری همچنان دغدغه نوشتن دارد، در این‌باره گفت: الان بیشترین کاری که انجام می‌دهم نوشتن است و تئاتر. امسال دو سه کار سینمایی پیشنهاد شد نمی‌گویم عالی بودند ولی حداقل متوسط بودند و جنبه مالی‌اش هم برجسته بود اما یک سال است تئاتر کار می‌کنم چون سینما دیگر خوشحالم نمی‌کند. دارم سعی می‌کنم قناعت کنم و درهمین فضا بمانم.

به گفته او، این گروه نمایشی قرار است بهمن ماه بعد از جشنواره تئاتر فجر در کارگاه نمایش تئاترشهر به صحنه برود. نمایشی به نام «غبار» که بهاره رهنما نویسنده و کارگردان آن است. این گروه البته نمایش‌های تک پرسناژه دوست دارند و بستر کاری‌شان همان کتاب «این تابستان ...» است که بیشتر داستان‌هایش تک نگاری هست. همچنانکه این دو نمایش‌شان آثاری تک پرسناژه بودند اما کار بعدی‌شان یک کار چهار نفره است و نسیم ادبی تنها بازیگری است که حضورش در این نمایش قطعی شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 18 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

با تکمیل فهرست بازیگران و عوامل پشت دوربین، این فیلم به تهیه‌کنندگی محمود رضوی آخرین مراحل پیش تولید را سپری می‌کند و قرار است بزودی کلید بخورد.

«دهلیز» که برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود داستان زنی به نام شیواست. او سرپرست خانوار است و با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند. با رسیدن نامه‌ای زندگی آنها دچار تحول می‌شود و در مسیری جدید قرار می‌گیرد.

شعیبی علاوه بر سابقه بازیگری، پیش از این هفت فیلم بلند تلویزیونی داشته و «دهلیز» اولین کار سینمایی اوست.

فهرست عوامل اصلی این پرژه عبارتند از: کارگردان :بهروز شعیبی. نویسنده: علی اصغری(کارگاه قلم) بر اساس طرحی از بهروز شعیبی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، صدابردار: وحید مقدسی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری، طراح گریم: زهرا کمالی، فاطمه کمالی، مدیرتولید: مجتبی امینی، برنامه ریز: روزبه سجادی حسینی، دستیار اول کارگردان: علی جودی، مدیر تدارکات: حمید پرهیز، عکاس: اسماعیل حاتمی‌کیا، منشی صحنه: حمیرا نعمت ا...، دستیار دوم کارگردان: امین خنکال، دستیار برنامه‌ریزی: ساناز سرمدی، بازیگردان: علی سرابی، بازیگران: رضاعطاران، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، سعید چنگیزیان، مسعود میر طاهری، با حضور نگار عابدی و افسانه چهره آزاد. بازیگر کودک: محمدرضا شیرخانلو، تهیه‌کننده: محمود رضوی. محصول سیمای مهراندیش.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 18 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب