سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

فیلم سینمایی «نامزد آمریکایی من» در گروه سینمایی عصر جدید با 15 سالن سینما از روز چهارشنبه 4 مردادماه در سینماها به نمایش درمی‌آید. در این فیلم دو ترانه از «مازیار فلاحی» استفاده شده است یکی از آن‌ها ترانه معروف «لعنت به من» این خواننده است.

فیلم داستان دختری زیبا و ثروتمند را روایت می‌کند که می‌خواهد ثابت کند بچه‌های جنوب شهر به درد لای جرز می‌خورند...!!!

در این فیلم، مجید حاجی‌زاده، شهرزاد کمال‌زاده، محمد محکمی، فرهاد پورگرجانی، رونا قیصرنژاد، مژگان بیات، پریسا رضایی، هومن سزاوار، علی اسحابی، مهدی مرسی، میترا صفائی، نجات علیمرادی، رحیم مهدی‌خانی، علی منصوری، علی ابوالحسنی، اخترالملوک وزیری، با حضور افتخاری ثریا قاسمی و منوچهر علیپور به ایفای نقش می‌پردازند.

«نامزد آمریکایی من» توسط پخش فیلمسازان اکران خواهد شد.

«نامزد آمریکایی من»‌ دومین ساخته «داوود توحیدپرست» پس از فیلم سینمایی «معصوم» در مقام کارگردانی است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 30 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

اديا دلدار گلچين گفت: متاسفانه هيچ كس سراغي از من نمي‌گيرد و بعد از رفتنم ممكن است دلشان بسوزد و بگويند با اين آدم روزگاري داشتيم و الان بين ما نيست.


اين بازيگر كه به دليل مشكلات ريوي در بخش آي سي يو بيمارستان «مهراد» بستري است با ابراز گله از همكاران هنرمندش اظهار كرد: هيچ‌كس سراغي از من نگرفته و حتي زنگي به من نزدند. البته خودم هم مانند آنها هستم و وقتي كسي گرفتار است سراغي نمي‌گيريم. اما وضعيت من خيلي حاد است.

وي افزود: از سال 80 بيماري‌ام آغاز شد و به نارسايي كليه مبتلا شدم و وقتي ديدم نمي‌توانم تحمل كنم، در سال 82 اقدام به پيوند كليه كردم. اما بعد از آن ظاهرا اين پيوند به من نساخت و يك روز،‌ روز خوش نديدم و طي اين مدت مدام درگير بيمارستان هستم و اتفاقات عجيبي برايم افتاده است و هرچند وقت يك بار بستري شده‌ام.


اين بازيگر ادامه داد: بعد از دوبار جراحي سخت در ستون فقرات، گرفتاري بيماري‌هاي ديگري شده‌ام كه من را در بيمارستان انداخته و حتي تكان نمي‌توانم بخورم و سه چهار روز است كه در بخش آي سي يو بيمارستان تحت نظر هستم.

دلدار گلچين با بيان اينكه در 10 سال اخير فعاليت‌هاي بازيگري‌اش را رها نكرده است، گفت: سعي كردم دور از عرصه بازيگري نباشم، چون اگر دور باشم احساس افسردگي شديد مي‌كنم و فقط دلم مي‌خواهد جلوي دوربين باشم. ضمن اينكه اگر كار نكنم خرج زندگي‌ام لنگ مي‌ماند. من سرپرست ندارم و حتما بايد دستم را روي زانويم بگذارم ،‌ بلند شوم و كار كنم.


وي درباره حمايت‌هايي كه از او شده است اظهار كرد: خوشبختانه از طرف خانه تئاتر طلبي داشتم كه مقداري از آن را پرداخت كردند و از طرف بنياد سينمايي فارابي هم به عيادتم آمدند و وعده دادند در مخارج بيمارستان كمك كنند.


اين بازيگر با بيان اينكه تنها نبايد در موقع نبودن به دنبال هم باشيم خاطر نشان كرد: در موقعي هم كه هستيم قدر هم را بدانيم و اميدوارم براي همه هنرمندان فقط خوبي و خوشي باشد وهيچ كس نگراني و گرفتاري نداشته باشد.


دلدار گلچين كه با گريه سخن مي‌گفت ادامه داد: عزيزان من هواي خودتان را داشته باشيد و سلامتي‌تان را حفظ كنيد و نگذاريد به بيماري بيافتيد كه اگر افتاديد هيچ كس نيست دستتان را بگيرد. من الان احساس تنهايي مي‌كنم اماچه كنم كه مريضي سريع آمده و خيلي كند پيش مي‌رود و با خدا است كه چه زماني تمام شود.


ناديا دلدار گلچين متولد 1339 در تهران و داراي مدرك تحصيلي ديپلم موسيقي از هنرستان عالي موسيقي است كه فعاليت بازيگري‌اش را از سال 1369 با فيلم «ابلیس» آغاز كرده و در فيلم‌هايي چون «ديدار در استانبول»، «دوروي سكه»، «پادزهر»، «همه دختران من»، «مرد نامريي»، «خط آتش»، «روسري آبي»، «كمكم كن»، «مهرمادري»، «غريبانه»، «شيدا»، «دختري با كفش‌هاي كتاني»، مجموعه هاي تلويزيوني «خاله سارا»، «كهنه سوار»، «دزدان مادربزرگ»، «همه فرزندان من»، «پزشكان»، «شن‌هاي كف رودخانه»، «سه در چهار» و نمايش هاي «زير گذر لوطي صالح»، «سوگ»، «مضحكه آدم»، «معركه در معركه» و.. به ايفاي نقش پرداخته است.
وي فرزند نادر گلچين- خواننده- و دختر عموي مرجانه گلچين -بازيگر- است.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

ساعت پخش مجموعه‌های تلویزیونی ویژه ماه مبارک رمضان شبکه‌های سیما اعلام شد.

 

 

 

 مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و نویسندگی و کارگردانی فلورا سام هر شب ساعت 22:30 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.


داریوش ارجمند، پروانه معصومی، الهام حمیدی، کامران تفتی، لیلا بلوکات، علیرضا جلالی‌تبار، جمال اجلالی، لادن طباطبایی، محمود عزیزی و بازیگر خردسال فاطمه دقاقی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

داستان «راز پنهان» از آنجا آغاز می‌شود که فرامرز احصایی 35 ساله بر اثر تصادف به کما می‌رود و پس از یک هفته در بیمارستان به هوش می‌آید، اما هیچ چیز را به یاد نمی‌آورد، هیچکس را نمی‌شناسد و هیچ خاطره‌ای ندارد. او اکنون مثل کودکی است که تازه به دنیا آمده، اما گذشته‌ای دارد که هر چند آن را به خاطر نمی‌آورد، اما دیگران آن گذشته را می‌دانند و فراموش نکرده‌اند.


از دیگر عوامل سریال «راز پنهان» می‌توان به تصویربردار: محسن فلاحی، طراحان گریم: احسان رناسی و شیوا پاک‌نیت، برنامه ریز: آلاله هاشمی، مدیر تولید: عباس دقاقی، آهنگساز: امید کرامتی، تدوین: روزبه کلباسی، صدابردار: محمد کیان ارثی، هماهنگی تولید: مسعود نور بخش و عکاس: مهرداد همراهی اشاره کرد.

سریال تلویزیونی «اغما» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری درماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17:35 از شبکه یک پخش می‌شود.


مجموعه تلویزیونی «مثل من مثل تو» به تهیه‌کنندگی داوود قچاق و کارگردانی شاهین باباپور در 30 قسمت 25 دقیقه‌ای از برنامه‌های گروه کودک و خردسال شبکه دو برای ماه مبارک رمضان است که هر روز ساعت 19:30 پخش می‌شود.


داستان این مجموعه درباره یک خانواده سنتی متشکل از پدر و مادر، دو پسر و یک دختر است. پسربچه‌ای 11 ساله به نام حمید قهرمان داستان است. برای این پسر مشکلاتی به وجود می‌آید که همه به او کمک می‌کنند تا این مشکل حل شود. این موضوع با ماه مبارک رمضان مصادف می‌شود و او با توجه به اینکه هنوز به سن بلوغ نرسیده سعی می‌کند، روزه بگیرد....


این مجموعه در 60 قسمت 25 دقیقه‌ای تهیه شده که 30 قسمت آن در ماه مبارک رمضان و 30 قسمت دیگر آن بعد از این ماه پخش می‌شود. اینکه «آیا این بچه‌ها که در ماه رمضان کارهای خوب انجام می‌دهند بعد از این ماه هم این کار‌ها را ادامه می‌دهند.» موضوع 30 قسمت دوم این مجموعه است.
 
لاله صبوری، جلیل فرجاد، رضا توکلی، برانوش سیف‌الهی، اکبر مددی مهر و علی سلیمانی از جمله بازیگران «مثل من مثل تو» هستند.


دیگر عوامل مجموعه عبارتند از دستیار تهیه‌کننده: سجاد محمودی، نویسندگان: احمد حامد، مهدی کوشکی، بیتا شباهنگ و سید جواد رهنما، تدوین: بنیامین قچاق، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی دوست، صدابردار: سامان شهامت ومدیر تصویربرداری: مرتضی غیبی.

مجموعه تلویزیونی «چمدان» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است که خسروملکان آن را کارگردانی و تهیه کرده است. این سریال در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 23:45 روی آنتن می‌رود.


فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، مهران غفوریان، هوشنگ توکلی و شهره لرستانی ازجمله بازیگران این مجموعه هستند. داستان از آنجا آغاز می‌شود که چمدانی بی‌صاحب طی اتفاقاتی خاص دست افراد مختلف می‌افتد و هرکدام از افراد با آن ماجرایی دارند.

سریال «سرزمین قدس» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21:40 پخش خواهد شد.

 

مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه سه به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی داود هاشمی در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 20:55 پخش خواهد شد.


آتیلا پسیانی، بهاره رهنما، مهراوه شریفی‌نیا، شهرام حقیقت‌دوست، بهنوش بختیاری، مهدی صبایی، مائده طهماسبی، ناصر گیتی جاه، شهین تسلیمی، پوراندخت مهیمن، حدیث میرامینی و ایمان صفا و نویسندگی سجاد ابوالحسنی در «خداحافظ بچه» بازی می‌کنند. داستان درباره یک زوج خوشبخت به نام مرتضی و لیلاست که در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند، اما وقوع حادثه‌ای زندگی آرامشان را به هم می‌ریزد و...


سایر عوامل تولید «خداحافظ بچه» عبارتند از مشاور پروژه و ناظر کیفی: علیرضا افخمی، مدیر برنامه‌ریزی: مجید موثق، دستیار اول کارگردان: سعید بیات، دستیار دوم کارگردان: محمد مجدوزیری، منشی صحنه: رضا بقایی، دستیار برنامه‌ریز: پگاه هنرمند، دستیار دوم کارگردان: محمد مجد وزیری، عکاس: پریسا افخمی، تدوین: افسانه افخمی، دستیار تدوین: علیرضا همتی، مدیر تصویربرداری: عباس سلامی، مدیر صدابرداری: احمدپولی بابایی، صداگذاری: مجیدیوسفی، طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده، صدابردار: احمد پولی بابایی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر تدارکات: فواد بور بور


مجموعه داستانی «دلنوازان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام که مدتی است پخش آن ازشبکه سه آغاز شده، در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 12  پخش خواهد شد.


پرویز فلاحی‌پور، فریبا کوثری، عبدالرضا اکبری، فریده صابری، محمد حاتمی، شاهرخ استخری، سیاوش خیرابی، سحر قریشی، حدیث میرامینی، سمانه پاکدل، مهدی ماهانی، ایمان موسوی، زهره فکور صبور، نیره فراهانی، پرویز سیرتی، محمد ساربان، شکوفه هاشمیان، سیروس میمنت و نسرین خسروانی بازیگران سریال «دلنوازان» هستند. 

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: شکوه و جهان خواهر برادری هستند که سال‌هاست با فرزندانشان در خانه‌ای قدیمی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و قرار است بهزاد پسر جهان با مهتاب دختر شکوه با هم ازدواج کنند، اما با ورود دختری که خود را خواهر گمشده بهزاد می‌داند، ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.


مجموعه تلویزیونی «رهایی» در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.


«رهایی» به کارگردانی محسن بخارایی که در سه قسمت برای پخش در شب‌های لیالی قدر تهیه و تولید شده، درباره زوجی جوان به نام سعید و نرگس است که در ایام ماه رمضان برای اجرای تئا‌تر خود در شب عید فطر سخت در حال تمرین هستند. در اثر یک تصادف و ورود خواهر ناتنی سعید که به تازگی از زندان آزاد شده، زندگی آن‌ها از روال عادی خارج می‌شود.


یکتا ناصر، امیر محمد زند، حسام منظوم، فریبا طالبی، اکبر رضوانیان، سعید خسروی و شیرین صمدی از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.


«رهایی» به سفارش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما در سه قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شده است.


شبکه تهران سری جدید مجموعه نمایشی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را ویژه ماه رمضان به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی احمد معظمی و محمود معظمی در 30 قسمت تهیه، تولید و پخش می‌کند.

در این مجموعه که هرشب ساعت 19 پخش خواهد شد، سعی شده از داستان‌های واقعی که ممکن است برای هر یک از افراد جامعه اتفاق بیفتد، استفاده شود. از جمله اپیزودهای این مجموعه می‌توان به «خواب گران» و «مسافر دو دنیا» و... اشاره کرد.


اپیزود «خواب گران» به کارگردانی امیرمسعود آقابابائیان و نویسندگی آرش صادق‌بیگی درباره شخصیتی به نام امیر 42 ساله است که با کاظم شریک خود، کارخانه‌ای را اداره می‌کنند. امیر خواب مادرش (سوری خانم) را می‌بیند که می‌گوید او تا یک ماه بیشتر زنده نیست. امیر برای تعبیر خوابش به روحانی مسجد مراجعه می‌کند و...


در این اپیزود رضا رضوی، هادی خسروی، وحید نگاه، حمزه نصیری‌خواه، سیما مطلبی، اسماعیل حاتم‌نژاد و... به ایفای نقش می‌پردازند.


در اپیزود «مسافر دو دنیا» با بازی کتایون امیرابراهیمی، عمار تفتی، حدیث تهرانی و پونه احمدی، رقیه خانم که زنی 58 ساله است در پی اتفاقی، پسرش را گم می‌کند و بعد از گذشت شش سال، از طریق تلویزیون او را پیدا می‌کند. پس از آن در پی مسائلی با همسر پسرش مشکل پیدا می‌کند و دوباره پسرش را از دست می‌دهد و...


از جمله عوامل مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» می‌توان به گروه نویسندگان: ندا نوبخت، آرش صادق بیگی و سهیل امیر شریفی، مدیر تولید: مهدی تحویلیان وحسن صداقت، صدابردار: ایمان آزاد وحمید یارند‌پور و تدوین‌گر: روح الله هاشمی اشاره کرد.


 در ماه نزول قرآن مجموعه نمایشی «صاحبدلان» ساخته محمدحسین لطیفی با بازی برزو ارجمند و باران کوثری و «نردبان آسمان» هر روز از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

دختر خسرو شكيبايي گفت: خوشحالم هنوز ياد پدرم در خاطره‌ها زنده است و كسي كه خاطره‌اش زنده باشد انگار كه خودش هم زنده است.

پوپك شكيبايي در چهارمين سالروز درگذشت خسرو شكيبايي با بيان اينكه از نظر هنري جاي پدرم در سينما بسيار خالي است، ادامه داد: هر بار كه از مقابل سينمايي رد مي‌شوم هميشه احساس مي‌كنم اي كاش اين اتفاق نيفتاده بود و باز مي‌توانستم عكس و اسم پدرم را در سردر سينما ببينم.

وي افزود: هر چقدر بگويم چقدر جايش خالي است كافي نيست و با هيچ جمله‌اي نمي‌توانم شرايط روحي‌ام را توضيح دهم. فقط چيزي كه من را تسكين مي‌دهد علاقه مردم به پدرم است و همين باعث شده در خاطره‌ها زنده بماند.

پوپك شكيبايي با بيان اينكه بعد از فوت پدرم نتوانسته فيلم‌هاي او را در سينما ببيند، ادامه داد: براي فيلم «نسكافه داغ داغ» به سينما رفتم كه حالم به شدت بد شد و بعد از آن ديگر نگذاشتند به سينما بروم و تنها چندي پيش ستاره بود را در خانه ديدم كه باز هم بسيار اذيت شدم.
دختر خسرو شكيبايي با گله از برخوردهايي كه با او بعد از فوت پدرش شد اظهار كرد: متاسفانه در اين سال‌ها جوري با من برخورد شد كه انگار هيچ نسبت خوني با خسرو شكيبايي نداشتم و اين من را بسيار آزرده خاطر كرد.


وي كه فعاليت‌هاي هنري نيز داشته است خاطرنشان كرد: در راديو كار گويندگي مي‌كردم و در انجمن گويندگان جوان هم به عنوان دوبلور مشغول شده بودم اما متاسفانه دي ماه سال 89 همسرم در حادثه‌اي فوت كرد كه بعد از آن ديگر نتوانستم فعاليتي داشته باشم و خانه‌نشين شدم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده فیلم انیمیشن "تهران 1500 " با اعلام این خبر در توضیح جزئیات اکران این فیلم گفت: این فیلم سینمایی انیمیشن که به جرات می گویم تحولی نو در تولیدات انیمیشن در ایران بوده است پیش از این قرار بود در اکران نوروزی روی پرده رود ولی متاسفانه با توجه به شرایط خاصی که بر اکران نوروزی حاکم بود؛ نوبت اکران به این فیلم داده نشد.

وی در ادامه افزود: پس از آن قرار شد تا "تهران 1500" در فصل تابستان اکران شود که این نوبت اکران با توجه به تعطیلی مدارس مناسب نبود و به نوعی با مخالفت روبرو شد. اما پس از بررسی های مختلف در نهایت مهرماه را برای اکران این فیلم قطعی کرده ایم.



تهیه کننده فیلم انیمیشن "تهران 1500 " در پایان صحبت های خود با اشاره به تغییرات پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر گفت: تغییرات کوچکی در تدوین و تا اندازه ای موسیقی این فیلم ایجاد شد و پس از آن دیگر تغییراتی در کل اثر ایجاد نشد.

لازم به ذکر است داستان فیلم "تهران 1500" به کارگردانی بهرام عظیمی درباره پیرمردی است به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می خواند می خواهد به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی بر اینکه او در دهه 1360 در نمایش های سیاه بازی حضور داشته است.

اکبر این گواهی را می خواهد برای اینکه آرزوی او این است که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود. نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسارهای شهر تهران در چند دهه بعد می شود و یک راننده تاکسی جوان با بازی بهرام رادان هم گرفتار عشق این خانم می شود.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان در گروه سینمایی استقلال روی پرده می‌رود.
این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی درمیشیان است، در سی‌امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
بابک حمیدیان، مهران احمدی و باران کوثری بازیگران اصلی این فیلم هستند که ماجرای دو جوان را روایت می‌کند که در ترکیه به دنبال راهی برای مهاجرت هستند. اکران این فیلم پس از پایان نمایش عمومی فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» در گروه سینمایی استقلال شروع می‌شود.

تهیه‌کننده «بغض» غلامرضا موسوی و پخش‌کننده آن موسسه فیلمیران است. رضا درمیشیان سابقه کارگردانی فیلم‌های کوتاه و مستند را دارد و در فیلم‌های سینمایی «ستاره‌ها»، «سنتوری» و «طهران- تهران» دستیار اول کارگردان بوده است.
همچنين مواد تبلیغی فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان که به زودی روی پرده می‌رود، آماده می‌شود.

سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده «بغض» در گفتگو با سوره سینما گفت: فیلم را مدیر کل نظارت و ارزشیابی دیده است و گفته‌اند که مشکلی ندارد و ما منتظر آن هستیم که پروانه این فیلم صادر شود. صحبت‌هایی با گروه سینما استقلال برای اکران این فیلم شده و امیدواریم با صدور پروانه نمایش این فیلم به زودی اکران شود.

موسوی ادامه داد: سفارش پوستر و آنونس برای «بغض» داده شده و به محض صدور پروانه نمایش کارهای تبلیغاتی فیلم آغاز خواهد شد. با توجه به بازخوردی که از مخاطبان در جشنواره فجر داشتیم فکر می‌کنم این فیلم مورد استقبال مخاطبان و به خصوص قشر فرهیخته جامعه قرارگیرد. وی افزود: اصلاحیه‌های لازم قبل از جشنواره روی فیلم «بغض» اعمال شده تا پروانه نمایش آن صادر شود و به ما نیز گفته شد که این فیلم پروانه دائم می‌گیرد اما بعدا این پروانه صادر خواهد شد.

غلامرضا موسوی در مورد اکران فیلم «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی گفت: این فیلم پروانه نمایش دارد و با فیلمیران صحبت‌هایی در مورد پخش این فیلم شده اما هنوز چیزی در مورد اکران «من مادر هستم» مشخص نیست.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی «شور شیرین» با حضور «جواد اردکانی» کارگردان، «ابراهیم اصغری» تهیه‌کننده، «مسعود فراستی» منتقد و «محمدتقی فهیم» منتقد میهمان در برنامه شب گذشته «هفت» برگزار شد.

بنابراین گزارش، «جواد اردکانی» در خصوص فیلم سینمایی «شور شیرین»، اظهار داشت: شرایطی پیش آمد که به سمت ساخت فیلم سینمایی «شور شیرین» رفتم، به دلیل اینکه ما هیچ وقت به لحاظ ملاحظات از کردستان نگفتیم و سعی کردیم حرفی از آن زده نشود، در این فیلم تلاش کردیم که کمی از مسئله کردستان را به نمایش بگذاریم و از رشادت‌های شهید کاوه در آن منطقه بگوییم.

در ادامه «مسعود فراستی» گفت: هر فیلمی به صرف دغدغه باید ساختار داشته باشد و باید بدانیم که کار کردن برای شهید چه لوازمی دارد تا به سرانجام برسد.

این منتقد در ادامه افزود: آیا نیت و نزدیکی به شهید کار ما را سخت‌تر می‌کند؟ و باید بدانیم که مخاطب می‌خواهد بداند که شهید کاوه چه کسی است، پس باید از شخصیت‌محوری به نتیجه‌ای رسید.

«جواد اردکانی» در پاسخ به صحبت‌های «مسعود فراستی»، بیان داشت: من با افرادی این کار را شروع کردم که از همرزمان شهید کاوه بودند و سعی کردم اطلاعات خوبی درباره او جمع‌آوری کنم، اما باید این نکته را توجه کنیم که یکی از دشواری‌های مهم این کار شخصیت‌پردازی است.

اردکانی افزود: زمانی که به شخصیت‌پردازی می‌رسیم کارمان سخت‌تر می‌شود و واقعیت این است که باید ببینیم نگاه مردم چیست، و زمانی که به شخصیت‌پردازی می‌رسیم بی‌نهایت نظر وجود دارد.

اردکانی در ادامه گفت: اگر ضد انقلاب 10 رفتار منفی داشته باشد و ما این 10 رفتار را جمع کرده باشیم، 8 تای آن را نمی‌توانیم نشان دهیم و نمی‌توانیم بگوییم چرا کاوه در کردستان است، زیرا دشمن عراق مشخص است، اما در کردستان دیگران فکر می‌کنند خودی با خودی در حال جنگ است و کسی نمی‌داند چه کسی با چه کسی می‌جنگد و زمانی که نتوانیم بگوییم که چرا کاوه در حال جنگ در کردستان است، کاوه را خوب نشان نداده‌ایم.

اردکانی در خصوص فیلمنامه «شور شیرین» گفت: «شور شیرین» هدفی را دنبال می‌کرد و غلط است که بگوییم ما وارد کردستان شدیم تا با نگاه قهرمان فردی کار انجام دهیم. من در صدد توجیه ضعف‌های این فیلم نبوده و نیستم، اما قبول ندارم که به صرف دغدغه فیلم ساخته‌ام، زیرا قرار بود این دغدغه به یک فیلم تبدیل شود.

اردکانی گفت: خیلی از دوستان رفتارهای مختلفی با این فیلم می‌کنند، فردی ممکن است به این دلیل که شهید کاوه را بسیار دوست داشته است، از ضعف‌های این فیلم چشم‌پوشی کند، اما دیگری به دلیل همان علاقه به شهید کاوه نمی‌تواند تصور کند که فیلمی از او ساخته شود و می‌گوید کاوه این نبوده است. به همان اندازه که حساسیت روی شخصیت حساس است، برخورد فرامتنی نیز زیاد است.

در ادامه این نشست «محمد‌تقی فهیم» اظهار داشت:‌ من مخالف این هستم که محدودیت نمی‌گذارد که شخصیت‌پردازی داشته باشیم، مشکل من با شخصیت شهید کاوه است، این فیلم شخصیت کامل کاوه را ندارد و من نمی‌توانم بفهمم که چرا شخصیت‌محور است.

فهیم تصریح کرد:‌ البته باید بگویم که اجرای نهایی این فیلم بهتر از فیلمنامه‌ای است که من خوانده‌ام.

اردکانی با توجه به وقت کم اختصاص داده شده به نقد فیلم سینمایی «شور شیرین»، توضیح داد: مسئله‌ مهمی که اتفاق افتاده است، نوع رفتار ما با یک فیلم است، اگر نقد می‌کنیم باید اجازه صحبت نیز بدهیم، نه اینکه منتقد برنامه بخواهد تیتروار اشکال‌های یک فیلم را بگوید و من نیز تیتروار جواب او را بدهم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 24 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

http://www.cinemarooz.com//images/stories/To_o_man.jpg

 

تازه‌های اکران مشخص شد + جدول

 

شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود، برنامه جدید اکران تابستان 91 را اعلام کرد
اکران دوم تابستان 91 با روی پرده رفتن چهار فیلم آغاز می‌شود. فیلم‌هایی که بخش قابل توجهی از اکران آن‌ها با ماه مبارک رمضان تداخل پیدا می‌کند.

شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه چهار فیلم را به عنوان جایگزین‌ فیلم‌های فعلی روی پرده معرفی کرد. «همه چی آرومه» به کارگردانی مصطفی منصوریار قرار است از 21 تیرماه یعنی چهارشنبه روی پرده سینماها برود. این فیلم در گروه سینمایی قدس جایگزین فیلم پرحاشیه «پس کوچه‌های شمرون» می‌شود. فیلمی که نتوانست فروش قابل توجهی در گیشه سینماها داشته باشد و بالاخره بعد از 28 روز اکران در 15 سینما باید از روی پرده پایین بیاید. این فیلم تا روز یکشنبه 18 تیر توانست 130 میلیون و 200 هزار تومان در تهران فروش کند و در یک روز باقی مانده امید چندانی برای تغییرات قابل توجه در این آمار ندارد.

اما فیلم « راه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده نیز قرار است از روز چهارشنبه جایگزین «آزمایشگاه» حمید امجد شود. اولین تجربه سینمایی امجد بعد از 33 روز نمایش در 20 سینما توانست در تهران 257 میلیون و 400 هزار تومان فروش کند.

«تو، من» محمد بانکی نیز با وجود بازیگرانی چون محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست می تواند به عنوان یکی از امیدهای اکران دوم تابستان باشد. این فیلم به جای «شور شیرین» در گروه آزادی روی پرده می‌رود.

اما چهارمین فیلم که هنوز زمان اکران آن مشخص نیست، «بی خداحافظی» احمد امینی است. این فیلم با توجه به داستانی که دارد ممکن است در گیشه مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد. امینی باید منتظر پایین آمدن کف فروش فیلم «خوابم می‌آد» باشد تا بتواند «بی خداحافظی» را در گروه آفریقا روی پرده ببرد.

 

 

تازه‌های اکران 

نام فیلم
کارگردان
بازیگران
تاریخ اکران
گروه سینمایی
فیلم قبلی اکران
همه چی آرومه
مصطفی منصوریار
سحر قریشی، علی صادقی، جواد عزتی، مجید صالحی
21 تیر
قدس
کوچه پس کوچه‌های شمرون
راه بهشت
مهدی صباغ‌زاده
امین زندگانی، رضا رویگری، نسرین مقانلو، الهام حمیدی
21 تیر
استقلال
آزمایشگاه
تو،من
محمد بانکی
محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست
5 مرداد
آزادی
شور شیرین
بی‌ خداحافظی
احمد امینی
محمدرضا فروتن، رضا صادقی، افشین هاشمی، پگاه آهنگرانی
معلوم نیست
آفریقا
خوابم می‌آد

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

وقتي تقويم سال جاري را ورق مي‌‌زنيم در اغلب قريب به اتفاق تقويم‌ها در روز 21 شهريور هيچ خبري از عنوان روز ملي سينما نيست و پس از 13 سال اين روز در تقويم‌ها حذف شده است.

هر ساله سينماگران روز ملي سينما را بهانه‌اي مي‌كردند تا از برگزيدگانشان تقدير كنند و بزرگداشت پيشكسوت‌ها را جشن بگيرند و در عين حال از دغدغه‌هايشان بگويند.


اگر به تاريخ مراجعه كنيم، اولين جشن خانه سينما 19 تيرماه سال 1376 برگزار شد و اعضاي شوراي برگزاري آن اكبر نبوي، ابوالحسن داوودي، احمدرضا درويش، محمدرضا مؤيني و منوچهر شاهسواري بودند.

ابوالحسن داوودي در آن مقطع گفته بود: «موضوع “روز سينما” در جلسات مطرح و مقرر شد كه يك روز از سال با عنوان “روز ملي سينما” نامگذاري و جشن سينما همزمان با آن روز برگزار شود. البته قرار است 31 ارديبهشت هر سال را با عنوان “روز ملي سينما” ارج نهيم و اين موضوع را به شوراي عالي فرهنگ ارايه كرديم و در صورت موافقت و پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي، رسما مي‌توانيم هر ساله جشن خانه سينما را همزمان با اين روز برگزار كنيم.»


اما در بهمن سال 78 بود كه روز ملي سينما 21 شهريورماه اعلام شد و در همان دوران اظهار نظراتي پيرامون روز ملي سينما بيان شد و سرمقاله نشريه «نامه سينما» به اين موضوع اختصاص داده شده و در آن آمده بود: «نكته مهمي كه نبايد به آساني از آن گذشت اين است كه اعلام روز سينما در شرايطي صورت مي‌گيرد كه بسياري از دست‌اندركاران اين هنر عظيم، با دشواري‌ها و نابه‌ساماني‌ها روبه‌رو هستند.»

در قسمتي ديگر از اين سرمقاله نوشته شده بود: «اميد است روز ملي سينما طليعه توجه جدي به معضلات زيربنايي صنعت سينما باشد. فرسودگي و استهلاك سرمايه ثابت سينماي ملي خطري است كه در درازمدت سينماي ما را به نابودي مي‌كشاند، بنابراين اعلام روز ملي سينما را بهانه‌اي كنيم براي نگاه عميق‌تر به مسائل صنعت سينماي ملي، كه بايد به فكر تقويت سرمايه‌هاي اصلي خود باشد.»

سرانجام چهارمين جشن بزرگ سينماي ايران در سال 1379 در روز 21 شهريورماه مقارن با ايام بزرگداشت صدمين سالگرد حيات سينماي ايران در مجموعه‌ي ورزشي انقلاب برگزار شد.




از آن پس هر ساله روز ملي سينما فقط بهانه‌اي بود براي بيان دغدغه‌ها و توجه افكار عمومي به اين هنر ـ صنعت اما اظهارنظرهايي هم مطرح مي‌‌شد كه اساسا معتقد بود اين روز خيلي هم بود و نبودش اهميت ندارد. با اين اوصاف به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه سينماي ايران در ديدگاه صاحب‌نظران و ديدگاه كلان جامعه از جمله دغدغه‌هاي اصلي است كه به اين واسطه براي آن سازمان سينمايي تعريف شده است، حسن وجود نمادين اين روز در تقويم سينما قابل انكار نبود.

با اين حال درباره اين موضوع كه روز ملي سينما از تقويم‌هاي امسال حذف شده، هيچ‌گونه اطلاع‌رساني صورت نگرفته است.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

رئیس حوزه هنری با تأکید بر نبود فیلم مناسب برای اکران در ایام ماه رمضان درباره تلاش مسئولان سازمان سینمایی برای اجرای مجدد طرح "اذان تا اذان" گفت: با اجرای این طرح موافق نیستیم و در اجرای آن مشارکت نخواهیم کرد.

محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری با تأکید بر این نکته درباره دلایل عدم مشارکت در این طرح گفت: در شرایط فعلی به میزان قابل توجه فیلم خوب در سینمای ایران نداریم که با حال و هوای ماه مبارک رمضان هم‌خوانی داشته باشد و مخاطبان بتوانند در این ماه از آن‌ها استفاده کنند. پس دلیلی وجود ندارد که سینماهای حوزه هنری در این ایام به‌صورت ویژه باز باشد و فیلم اکران کند.

مومنی در پاسخ به این سوال که اگر ارشاد چنین درخواستی را برای همراهی در اجرای طرح به حوزه هنری ارائه کند، پاسخ شما چه خواهد بود؟ گفت: ارشاد در چنین شرایطی تنها پیشنهاددهنده است و هیچ سینماداری را ملزم به این کار نخواهد کرد.

رئیس حوزه هنری در این زمینه تصریح کرد: اساسا توصیه ما به مردم عزیز و مخاطبان سینما این است که در این ماه مبارک بیشتر از فضاهای معنوی استفاده کنند در مساجد حاضر شوند، به اماکن مذهبی بروند و قرآن بخوانند؛ برای فیلم دیدن و سینما رفتن وقت زیاد است.

مومنی افزود: مضاف بر این موارد برای ساعات فراغت در این ایام تلویزیون سریال‌های ویژه‌ای پخش می‌کند که با استقبال هم مواجه می‌شود، پس بهتر است مردم بعد از پایان ماه رمضان به سینما بروند.

اجرای طرح "اذان تا اذان" برای رمضان 91 اولین‌بار از سوی علیرضا سجادپور مطرح شد اما با توجه به سابقه اجرای این طرح در سال‌های گذشته کیفیت اجرای آن با اماواگرهایی مواجه است.

در کنار امکان عدم صدور مجوز از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی،‌ حوزه هنری که در دو سال اخیر اجازه همراهی سینماهای تحت مدیریت خود با این طرح را نداده‌ بود، باردیگر از عدم اختصاص سینماهای خود به اکران ویژه فیلم‌ها در این ماه خبر داده‌است.

طبق این طرح سالن‌های سینمایی پس از اذان مغرب تا اذان صبح باز و با اکران ویژه فیلم‌های سینمایی میزبان مخاطبان خواهند بود. طرحی که تنها در سال نخست اجرا باعث صعود ناگهانی فروش فیلم‌ها و گرم شدن گیشه‌ها شد اما در سال‌های بعد با کنار کشیدن برخی سینماهای اصلی، با شکست مواجه شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تصمیمات جلسه امروز شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه امروز شورای صنفی نمایش مقرر شد فیلم‌ سینمایی «راه بهشت» (مهدی صباغ‌زاده) از روز چهارشنبه 21 تیرماه جایگزین فیلم «آزمایشگاه» در گروه سینمایی استقلال و فیلم سینمایی «همه چی آرومه» جایگزین فیلم «پس کوچه‌های شمرون» در گروه سینمایی قدس خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز قرارداد نمایش دو فیلم «تو و من» (اصغر بانکی) به جای فیلم «شور شیرین» در گروه سینمایی آزادی و «بی‌خداحافظی» (احمد امینی) به جای فیلم «خوابم می‌آد» در گروه سینمایی آفریقا ثبت شد.

همچنین قرار است «کلاه قرمزی و بچه ننه» نیز پس از «راه بهشت» در اکران عید فطر روی پرده برود

وی درباره طرح اکران فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: صحبت‌هایی درباره فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان شد اما تصمیمات در این باره به هفته آینده موکول شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 19 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

جشنواره کارلوویواراری روز گذشته با اعلام اسامی برندگان این دوره از رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

این در حالی است که سینمای ایران در این دوره از رقابت‌ها برای فیلم «پله آخر» به کارگردانی‌ «علی مصفا» برنده دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (لیلا حاتمی) و فیبرشی (فیلم منتخب انجمن بین‌المللی منتقدان) شد.

«پله آخر» داستان پزشکی میان‌سال به نام امین است که بعد از سال‌ها به ایران بازگشته و به همراه مادرش تنها زندگی می‌کند با شنیدن خبر مرگ یکی از دوستان کودکی به خانه او می‌رود و درگیر ماجرای مرگ او می شود ...

امسال از سینماگران ایرانی، فیلم‌های «برش» ساخته «امیر نادری» در بخش نوعی نگاه، «پذیرایی ساده» ساخته «مانی حقیقی» در بخش نگاهی دیگر، «یک خانواده محترم» ساخته «مسعود بخشی» نیز شرکت کرده بودند که نتوانستند جایزه‌ای را از آن خود کنند.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 18 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

رضا عطاران در مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» گفت: از مخالفان فیلم تشکر می‌کنم چرا که مخالفت ‌آنها باعث شد تا مردم بیشتر تحریک شوند و به دیدن فیلم بروند. 

 

 مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» به مناسبت ورود این فیلم به باشگاه میلیاردی‌ها چهارشنبه شب با حضور جمعی از سینماگران در سینما آفریقا برگزار شد.

براساس این گزارش، منیژه حکمت که اجرای این مراسم را برعهده داشت با تشکر از عوامل فیلم بابت ساخت چنین فیلمی گفت: در شرایطی که سینما رو به مرگ بود این فیلم به کمک سینما آمد و توانست سینما را نجات دهد.

* تولد سینمایی عطاران
رضا کیانیان نیز در ادامه با اشاره به دوستی طولانی مدت خود با عطاران گفت:امروز روز تولد سینمایی رضا عطاران است. او اولین فیلم سینمایی‌اش را ساخته که با استقبال مواجه شده است.عطاران همشهری‌ام است و سال‌های زیادی است که او را می‌شناسم. به او تبریک می‌گویم و امیدوارم فیلم‌های بعدی‌اش بیشتر هم بفروشند.


* انگار قبل از «خوابم می‌آد» سینمای طنز وجود نداشته است
اشکان خطیبی دیگر سینماگری بود که ورود «خوایم می‌آد» به باشگاه میلیاردی‌ها تبریک گفت. او در صحبت‌هایش اظهار داشت:من فکر می‌کردم سینمای کمدی به دوره قبل و بعد از «ورود آقایان ممنوع» مربوط می‌شود اما بعد از دیدن «خوابم می‌آد» انگار اصلا ثبلش سینمای طنز وجود نداشته است.


* حق زیادی از عوامل فیلم در جشنواره فجر خورده شد
رضا عطاران نیز بعد از صحبت‌های کیانیان و خطیبی با تشکر از همه عوامل فیلمش گفت: در جشنواره فیلم فجر حق زیادی از عوامل فیلم خورده شد به همین دلیل از همه آنها تشکر می‌کنم. همچنین از مخالفان فیلم تشکر می‌کنم چرا که خوشبختانه مخالفت آنها باعث شد تا مردم برای دیدن فیلم بیشتر تحریک شوند.


* خوشحالم که هنرمندان هنوز سهمی از زندگی روزمره مردم دارند
مریلا زارعی نیز که بازی در «خوایم می‌آد» سومین تجریه مشترک او با رضا عطاران بود در این مراسم گفت:در شرایط امروز جامعه خوشحالم که هنرمندان هنور هم سهمی از زندگی روزمره مردم دارند و امیدوارم بتوانیم تا همچنان کارمان را ادامه بدهیم. بابت سومین تجربه همکاری با رضا عطاران خوشحال هستم.

بنابراین گزارش در دامه این مراسم از عوامل فیلم سینمایی «خوایم می‌آد» با اهدای هدایایی تقدیر شد و مجید صالحی نیز لوح تقدیری را همراه با علامرضا موسوی و علی سرتیپی به رضا عطارات اهدا کردند.

سید مسعود اطیابی،مهدی کرم‌پور،غلامرضا آزادی، عزت‌الله مهرآوران و امیر نوری از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 17 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

پژمان بازغی، حسین یاری و امیر حسین رستمی جلوی دوربین «قلب یخی» رفتند.

 

 فصل سوم سریال نمایش خانگی «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم از 24 خرداد ماه در تهران کلید خورد و تا کنون 15 جلسه فیلمبرداری آن پشت سر گذاشته شده است.



هدیه تهران، مهران مدیری و رضا عطاران نیز از جمله بازیگرانی هستند که پیش از این جلوی دوربین رفتند.



لازم به ذکر است، کارگردانی فصل اول و دوم این شبکه نمایش خانگی را حسین لطیفی برعهده داشته و در آن بازیگرانی چون حسین یاری، نسرین مقانلو، الناز شاکردوست، آشا محرابی، مهراوه شریفی نیا، امین حیایی، حمید فرخنژاد و ... حضور داشتند. تولید این سریال، نزدیک به یک سال است که متوقف شده بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

تصویربرداری مجموعه‌های مناسبتی در دست ساخت برای ماه رمضان با حضور پرشمار بازیگران نام‌آشنا پیگیری می‌شود.

 

  با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تلویزیونی‌ها این روزها در تب و تاب ساخت مجموعه‌های این ایام هستند. هنوز به طور رسمی خبرهایی از سوی شبکه‌ها در این ارتباط منتشر نشده و پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد خبرهای دیگری در این باره باشیم اما آنچه می‌خوانید آنچه می‌خوانید آخرین اخبار مراحل تولید سریال‌هایی است که به عنوان گزینه پخش در شب‌های رمضان سال 91 مطرح شده‌اند.

روایت نیوشا ضیغمی و دانیال عبادی از شهید چمران

شبکه یک سیما که از چندی قبل ساخت مجموعه تلویزیونی «راستش را بگو» را به عنوان گزینه قطعی برای پخش در روزهای ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده بود، روز گذشته بر اساس گفته‌های مهدی فرجی مدیر این شبکه در یک برنامه تلویزیونی، سریال «راز پنهان» را هم به عنوان رقیب این مجموعه تلویزیونی مطرح کرد.

                        

 

راستش را بگو- ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی توسط فردین خلعتبری به تازگی به پایان رسیده ضمن اینکه تدوین 17 قسمت از کار به پایان رسیده و مرحله صداگذاری توسط سامان نخعی پیگیری می‌شود. محمدرضا آهنج که ساخت مجموعه‌هایی چون «ملکوت»، «ستاره‌های سربی»، «معما»،  «سایه آفتاب»، «عملیات 125» را در کارنامه دارد این سریال را بر اساس فیلمنامه مصطفی رستگاری و با حضور چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون اواسط آذرماه سال گذشته جلوی دوربین برد.  این سریال نگاه فلسفی از اخلاق به جامعه ایرانی دارد و در قسمت‌هایی از کار زندگی شهید مصطفی چمران را در جنگ به تصویر می کشد. حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، علیرضا جلالی تبار، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، اصغر نقی زاده، علیرضا خطیبی، الناز بهمن زاده، محمد عمرانی، شیما نیکپور، نازآفرین کاظمی، عباس جمشیدی، اشکان اشتیاق، ایمان صفا و (با حضور) ثریا قاسمی و امیر آقایی (در نقش دکتر چمران) بازیگران اصلی این سریال هستند. فاطمه سمرقندی تهیه کنندگی «راستش را بگو» را در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای با مشارکت مترو و شبکه اول سیما برعهده دارد.

                   

 
 

راز پنهان- تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی طی دو روز آینده به پایان می‌رسد و تاکنون حدود پنج قسمت از سریال آماده پخش شده است. داریوش ارجمند در این سریال نقش یک درجه‌دار بازنشسته ارتش به نام ابراهیم احصایی را بازی می‌کند که در اطراف تهران مشغول کشاورزی است. علیرضا جلالی‌تبار نقش فرامرز پسر او را دارد و پروانه معصومی مادر اوست. سعید پورصمیمی (مش قربان)، کامران تفتی (امیرعلی)، الهام حمیدی (ماهرخ، همسر فرامرز)، لادن طباطبایی (هانیه، خواهر امیرعلی)، لیلا بلوکات (ستاره)، کاوه آشنا، حمیدرضا محمدی و محمود عزیزی (پدر ماهرخ) دیگر بازیگران اصلی سریال هستند.این مجموعه مضمونی درام دارد و قصه دو دوست قدیمی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها یک بار دیگر طی یک اتفاق همدیگر را پیدا می‌کنند و دیدار آن دو پس از سال‌ها، زمینه‌ساز اتفاقاتی جدید می‌شود. ترانه تیتراژ پایانی این سریال با صدای فرزاد فرزین و شعری از عبدالجبار کاکایی ضبط شده است و ترانه عنوان‌بندی ابتدایی نیز توسط گروهی با همراهی پیام حصیری و بر اساس غزلی از حافظ بزودی ضبط می‌شود.

علی نصیریان و آزیتا حاجیان از «رویای گنجشک‌ها» می‌گویند

شبکه دو سیما نیز دو سریال «رویای گنجشک‌ها» راما قویدل و «چمدان» خسرو ملکان را سدر دست انتخاب دارد. قویدل به تازگی مجموعه تلویزیونی «یک لحظه دیرتر» را به روی آنتن این شبکه داشت؛ کارگردانی که پیش از این مجموعه تلویزیونی «گمشده» را به کارگردانی او شاهد بودیم. ملکان را نیز در سینما با فیلم‌هایی چون «تماس»، «طوبی» و این اواخر «مادر زن سلام» می‌شناسند.

              

 

رویا گنجشک‌ها- مجموعه تلویزیونی «رویای گنجشک‌ها» به تهیه‌کنندگی رضا جودی اوایل اردیبهشت‌ماه در شمال کشور کلید خورده و تصویربرداری همچنان ادامه دارد.علی نصیریان که تجربه بازی در سریال موفق «میوه ممنوعه» را دارد با سریال «رویای گنجشک‌ها» بار دیگر در شب‌های ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌های مردم می‌شود.این بازیگر در سریال «رویای گنجشک‌ها» در نقش «دوست علی» خانه‌اش را به بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست اختصاص می‌دهد. آزیتا حاجیان و کوروش تهامی در نقش دو مددکار اجتماعی جلوی دوربین ظاهر می‌شوند. سام درخشانی، مهسا کرامتی و گلاره عباسی از دیگر بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. «رویای گنجشک‌ها» با محوریت موضوع خانواده و اکرام ایتام یک ملودرام اجتماعی به حساب می‌آید که فرهاد پور سعیدی است نگارش فیلمنامه آن را به عهده دارد.

                

 

چمدان- تصویربرداری مجموعه طنز اجتماعی «چمدان» که اردیبهشت سال گذشته در تهران کلید خورده بود پس از یک سال، اردیبهشت امسال به پایان رسید. این سریال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خسرو ملکان با پایان مراحل فنی در 30 قسمت به شبکه دو تحویل داده شد. قصه این مجموعه درباره چمدانی است که گمشده و در هر قسمت دست به دست می‌گردد و به جمع خانواده‌های مختلفی راه پیدا می‌کند. در این مجموعه حسین خواجه‌امیری (ایرج) در مقام خواننده تیتراژ، ترانه‌خوانی را به همراه احسان فدایی برعهده دارد. در سریال چمدان فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، هوشنگ توکلی، ارژنگ امیرفضلی، تورج نصر، محسن قاضی‌مرادی ، شیوا خنیاگر، میرطاهر مظلومی، فلور نظری، داریوش اسدزاده، و... بازی دارند.

شهرام حقیقت‌دوست و مهرآوه شریفی‌نیا در آرزوی تولد فرزند

شبکه سه هم این وظیفه را به منوچهر هادی محول کرده است، کارگردانی که سال گذشته «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» را در جشنواره فیلم فجر داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (یکتا ناصر) را از آن خود کرد.

 

             

 
 

تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی با عنوان «خداحافظ بچه» اول اردیبهشت ماه در بیمارستان طوس آغاز شد و گروه تولید این روزها در ترمینال اتوبوسرانی مشغول ضبط تصاویر هستند. تاکنون بیش از 70 درصد تصویربرداری انجام شده و در حدود نیمی از سریال آماده پخش است. ضمن این‌که به تازگی علی لهراسبی به عنوان خواننده تیتراژ سریال انتخاب شده است. «خداحافظ بچه» داستان مرتضی و لیلا زوج خوشبختی است که در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند، امّا وقوع حادثه‌ای زندگی آرامشان را به هم می‌ریزد. نقش مرتضی را شهرام حقیقت‌دوست بازی می‌کند و مهرآوه شریفی‌نیا در نقش لیلا همسر وی ظاهر شده است. آتیلا پسیانی(خسرو)، بهاره رهنما (نازنین)، مائده طهماسبی (شهناز)، بهنوش بختیاری (گیتی)، مهدی صبایی (احمد)، ناصر گیتی جاه (عباس)، شهین تسلیمی (منی‍ژه، مادر مرتضی) و حدیث میرامینی(رعنا، خواهر لیلا) و پوراندخت مهیمن (خواهر لیلا) از دیگر بازیگرانی هستند که در نقش‌های اصلی این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

سجاد ابوالحسنی نگارش فیلمنامه «خداحافظ بچه» را به عهده دارد و داود هاشمی تهیه‌کننده سریال است. علیرضا افخمی که در ایام ماه رمضان سال گذشته مجموعه تلویزیونی«پنج کیلومتر تا بهشت» را در همکاری با هاشمی روانه آنتن این شبکه کرده بود به عنوان مشاور پروژه و ناظر کیفی با «خداحافظ بچه» همکاری دارد.

بازیگران شناخته شده سینما،تئاتر و تلویزیون در «طهران نو»

در حالی که از سی تیر، ماه رمضان آغاز می‌شود و فرصت چندانی باقی نمانده درباره سریال مناسبتی شبکه تهران هنوز خبری رسمی منتشر نشده و در این خصوص شایعات زیادی شنیده می شود.تنها سریال ماه رمضان این شبکه قرار بود سریال اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» باشد و باکس اصلی پخش به مسابقات و جنگ‌های شاد اختصاص یابد اما گویا هنوز قطعیت نیافته و مدیر تازه منصوب شده این شبکه به دنبال یافتن گزینه های مناسب تری هست و در این میان زمزمه‌هایی از پخش سریال «طهران نو» نیز شنیده می‌شود.

             

 

تصویربرداری سریال «طهران نو» به کارگردانی فرید سجادی‌حسینی و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور 17 آذر ماه سال گذشته با حضور حضور جمع قابل توجهی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون کلید خورد و با پایان ضبط تصاویر در خرداداماه امسال تاکنون بیش از  75 درصد صداگذاری و تدوین توسط امین میرشکاری و روزبه فرازمند به پایان رسیده است. در این سریال بازیگرانی چون مهران احمدی، علی سرابی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی، سمیرا ذکایی، لیندا کیانی، گلاره عباسی، بهناز جعفری، آتنه فقیه نصیری، پوراندخت مهیمن، سوگل طهماسبی، بیژن افشار، الهام کردا بازی می‌کنند. دومین سریال سجادی حسینی پس از «بانو» روایت زندگی کیا مقدم (با بازی علی سرابی) است که پس از 12 سال دوری از وطن و شکست در زندگی زناشویی، برای پیگیری کارهای شخصی به کشور باز می‌گردد، ولی در همان بدو ورود با اتفاقی رو به رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فیلمنامه این سریال را امید سهرابی و امیررضا طلاچیان نوشته‌اند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

تهیه‌کننده فیلم «خیابان یک طرفه» معتقد است این فیلم رکورد فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی را می‌‌شکند.

 

نشست خبری فیلم «خیابان یک طرفه» دوشنبه 12 تیرماه با حضور اسماعیل فلاح‌پور کارگردان، امیرپورکیان تهیه‌کننده و محمود سلطانی مدیرعامل پارس ویدئو و جمعی از خبرنگاران در موسسه پارس ویدئو برگزار شد.
 
در ابتدای نشست پورکیان از همکاری با فلاح‌پور ابراز رضایت کرد و گفت: «با ساخت فیلم «خیابان یک طرفه» با کارگردانان مختلف صحبت کردم، اما با دیدن فیلم سینمایی «تیک» از نوع ساختار و کارگردانی فیلم لذت بردم و با آقای فلاح‌پور که روزی شاگرد ایشان بودم صحبت کردم. از کارکردن با این کارگردان راضی و خشنودم.»

تهیه‌کننده «خیابان یک‌طرفه» ادامه داد: «در تلاش هستیم مجوز اکران فیلم در سینماها را دریافت کنیم، دوستان در شورای سه نفره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقدند که فیلم مقداری تلخ است و پیشنهاد دادند تا اصلاحاتی صورت گیرد تا تلخی فیلم کمرنگ‌‌تر شده و بتوانیم مجوز اکران آن را دریافت کنیم.»
 
پورکیان با ادعای اینکه «خیابان یک‌طرفه» پرفروش‌ترین فیلم شبکه نمایش خانگی می‌شود، تاکید کرد: «من فیلمی ساخته‌ام که اگر پرفروش‌ترین فیلم شبکه خانگی نشود تهیه‌کنندگی را رها می‌کنم. مطمئنم این فیلم پر فروش‌ترین فیلمی می‌شود که تا به حال در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. با توجه به تمهیداتی که برای تبلیغات این فیلم در نظر گرفته‌ام در نظر دارم رکورد فیلم‌های ویدئویی را بزنم و یک میلیون نسخه از این فیلم عرضه کنیم.»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

کم‌کاری سینمای ایران در خرداد ۹۱ 

 

 تا اول تیرماه امسال 10 فیلم آماده نمایش شدند و 37 پروژه سینما نیز در مرحله پیش‌تولید قرار دارد 

 تا اول تیرماه 10 فیلم آماده نمایش (اکران نشده)، هشت فیلم در مرحله صداگذاری،هفت فیلم در مرحله تدوین، هشت فیلم در مرحله فیلمبرداری و 37 فیلم در مرحله پیش‌تولید قرار دارند.
 
همچنین فیلم «پس کوچه های شمرون» از میان آثار تولیدی امسال اکران شده است. 37 پروژه در مرحله پیش از تولید به سر می‌برند که از این میان 18 پروژه بیش از 50 درصد این مرحله را گذرانده‌اند.

 

 
 
آماده نمایش 

نام فیلم

 
نام کارگردان
تولد
محمدرضا ورزی
گناهکاران
فرامرز قریبیان
بچگیتو فراموش نکن
جلال فاطمی
بچه‌های جسور
حجت‌الله سیفی
ابرهای ارغوانی
سیامک شایقی
کلاه قرمزی بچه ننه
ایرج طهماسب
فرزندخوانده
وحید نیکخواه‌آزاد
9:20 دقیقه در بوشهر
محمد امین همدانی
578 روز انتظار
احمد عبدالهیان
جا به جا
علی توکل‌نیا

 
مرحله صداگذاری  

نام فیلم

 
نام کارگردان
دامنه‌های سفید
احسان عبدی‌پور
غریبه
حمید بهمنی
روز رستاخیز
احمدرضا درویش
هیچ کس هیچ کجا
ابراهیم شیبانی
گورداله
نادره ترکمانی
هیس دخترها فریاد نمی زنند
پوران درخشنده
احتمال معکوس
بهرام توکلی
بزرگ مرد کوچک
صادق صادق دقیقی


مرحله تدوین 

نام فیلم

 
نام کارگردان
کلاس هنرپیشگی
علیرضا داودنژاد
عقاب صحرا
مهرداد خوشبخت
خاکستر و برف
روح‌الله سهرابی
مروارید
سیروس حسن‌پور
برلین-7
رامتین لوافی‌پور
یوسف هور
علی‌اصغر شادروان
زیباتر از زندگی
انسیه شاه‌حسینی


مرحله فیلمبرداری
 

نام فیلم

 
نام کارگردان
جیب‌بر خیابان جنوبی
سیاوش اسعدیان
استرداد
علی غفاری
سلام، خداحافظ
پرویز شهبازی
حماسه روزبه
علی نوری اسکویی
محمد(ص)
مجید مجیدی
آفتاب، مهتاب، زمین
علی قوی‌تن
آخرین داستان
اشکان رهگذر
همه چیز برای فروش
امیر ثقفی


آمار تولیدات سینمای ایران در حالی از سوی فارابی اعلام شد که با بررسی جدول فیلم‌هایی که در سه ماه اول سال 91 کلید خورده‌اند، مشخص می‌شود در خرداد تنها یک فیلم («همه چیز برای فروش» امیر ثقفی) کلید خورده و در مرحله فیلمبرداری است.
 

نام فیلم و کارگردان
تعداد فیلم
سه ماه اول سال 91
مروارید (سیروس حسن‌پور)، بزرگ‌‌مرد کوچک (صادق صادق دقیقی)، 9:20 دقیقه در بوشهر (محمدامین همدانی، احتمال معکوس (بهرام توکلی)، یوسف هور (علی‌اصغر شادروان)، برلین 7 (رامتین لوافی‌پور)، استرداد (علی غفاری)، آخرین داستان (اشکان رهگذر)، محمد(ص) (مجید مجیدی)، زیباتر از زندگی (انسیه شاه‌حسینی)، جابه‌جا (علی توکل‌نیا)
10 فیلم
فروردین
جیب‌بر خیابان جنوبی (سیاوش اسعدیان، یوسف هور (علی‌اصغر شادروان)، سلام، خداحافظ (پرویز شهبازی)، آفتاب مهتاب زمین (علی قوی‌تن)
4 فیلم
اردیبهشت
همه چیز برای فروش (امیر ثقفی)
یک فیلم
خرداد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

همزمان با اعیاد شعبانیه و در شب میلاد حضرت مهدی (عج) با برپایی مراسمی، از عوامل فیلم سینمایی «خوابم می آد» تجلیل می شود.

 

این مراسم که با حضور مردم، عوامل فیلم و سینماگران همراه خواهد بود تقدیر ویژه ای از رضا عطاران خواهد شد

این برنامه به مناسبت استقبال مردم از فیلم "خوابم می آد" و پیوستن این فیلم به باشگاه یک میلیاردی ها توسط فیلمیران برگزار می شود.

مراسم تقدیر "خوابم می آد" روز چهارشنبه 14 تیرماه همزمان با شب نیمه شعبان در ساعت 18 در سینما آفریقا برگزار می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما، «بی خود و بی جهت» اکران شود

 

این کارگردان درباره ی آخرین وضعیت اکران عمومی فیلم سینمایی «بی خود و بی جهت» گفت: هنوز معلوم نیست و ما در بلاتکلیفی به سر می بریم. در واقع آنطور که من اطلاع دارم، شورای صدور پروانه نمایش با صدور پروانه آن موافقت کرده است، اما از آنجاییکه به نظر می رسد جاهای دیگری به غیر از وزارت ارشاد درباره پروانه نمایش فیلم ها اظهارنظر می کنند، هنوز جواب شفافی به ما ندادند و هرهفته صدور پروانه ی نمایش را به هفته ی بعد موکول می کنند.

 

کاهانی ادامه داد: به من گفته اند علی رغم نظر مثبت شورای پروانه نمایش، فیلم پیش آقای شمقدری است و از یک ماه قبل قرار است ایشان جواب بدهد و تکلیف فیلم را معلوم کند.

 

این کارگردان در پاسخ به اینکه، آیا فیلم برای اکران عمومی تغییر کرده است، گفت: بعد از جشنواره تلاش کردم فیلم را همانطور که ساختم نمایش بدهم، اما بعد از دو، سه ماه متوجه شدم این مسیر به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی ادامه داد: تغییری را که آنها خواستند، انجام دادم و نسخه ی اصلاح شده به وزارت ارشاد ارایه شد و در نهایت دوستان شورای پروانه نمایش نظرشان مثبت بود.

 

کاهانی گفت: برای من با توجه به تغییری که انجام داده بودیم، طبیعی بود پروانه ی نمایش بگیریم، اما همچنان بلاتکلیف هستیم. آنها می گویند آقای شمقدری باید اظهارنظر کند و قاعدتا آقای شمقدری یا هرکس دیگری پس از یک ماه باید فیلم را دیده باشند.

 

وی در عین حال مطرح کرد: چون به نظر می رسد در شرایط فعلی چندین جا باید در مورد اکران فیلم ها نظر بدهند، ما هم منتظریم تکلیف مان روشن شود.

 

کارگردان «بی خود و بی جهت» این شرایط را برای خودش طبیعی دانست و به ایسنا گفت: با تجربه تر از گذشته شده ام و با توجه به فیلم های قبلی ام، طبیعی است که چاره ای ندارم و باید صبر کنم تا قدرت نمایی ها به پایان برسد. برای همین در چند ماه گذشته، سکوت کردم و به اشکال مختلف زمان را گذراندم. مثلا اگر جام ملت های اروپا نبود، حتما دق می کردم و حالا که فوتبال تمام شده می بینم همچنان مجوز ندارم و چیزی هم برای سرگرم شدن. پس باید از حقوق عوامل فیلم دفاع کنم و حتی در این شرایط مرده، به فکر اکران فیلم باشم.

 

وی در عین حال مطرح کرد: می دانم بالاخره به این فیلم پروانه ی نمایش می دهند، اما امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما این اتفاق بیافتد.

 

کاهانی ابراز عقیده کرد: می دانم اگر فیلم «بی خود و بی جهت» وابستگی دولتی داشت، تا الان اکران شده بود، اما چون فیلم برای بخش خصوصی است، اکران آن به صبر و حوصله نیاز دارد.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: درست که آقای میرعلایی چندی قبل گفته بودند بخش خصوصی وجود ندارد و دولت در همه ی فیلم ها مشارکت می کند، اما در مورد فیلم من لااقل باید بگویم اینگونه نیست و همه ی مدارک آن هم قابل ارایه است.

 

کاهانی درباره ی اینکه آیا پایان بندی فیلم تغییر کرده است به ایسنا گفت: بله، پایان بندی را عوض کردم. اما احساسم را در مورد پایان بندی نمی گویم. وقتی فیلم به نمایش درآمد، بعدا درموردش صحبت می کنم.

 

وی در عین حال گفت: نمی خواهم کارم را توجیه کنم، اما چون فیلم سرمایه ی بخش خصوصی است، باید اکران شود تا بازگشت سرمایه داشته باشد.

 

کارگردان فیلم هایی چون «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» اذعان داشت: اگر سینما را دوست نداشتم، این فیلم را نمی ساختم. من قبلا وضعیت فعلی سینما را پیش بینی کرده بودم و اینکه قاعدتا نباید کاری انجام بدهم ، اما به دلیل علاقه ای که به کار و فیلم داشتم، وسوسه شدم این فیلم را بسازم.

 

کاهانی در پاسخ به اینکه «بی خود و بی جهت» را قصد دارد در چه مقطع زمانی اکران کند، گفت: کار ما از این حرف ها گذشته است. ما همیشه به دنبال پروانه ی ساخت و نمایش هستیم. بنابراین هر زمان پروانه بگیریم، بلافاصله برای اکران اقدام می کنیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه پخش کنندگان و سینمادارانی هستند که علاقه مند به اکران فیلم هایم باشند. بنابراین در زمینه ی چگونگی اکران نگرانی ندارم، بلکه نگرانی اصلی ام مجوز است. همیشه این موضوع بزرگترین مشکل من بوده است و بیشترین وقت را از من گرفته است.

 

کاهانی در پایان دوباره تاکید کرد: امیدوارم پیش از تعطیلی کامل سینما که سال گذشته آن را پیش بینی کرده بودم، فیلم به نمایش عمومی درآید.

 

طی هفته ی گذشته ایسنا گزارشی از فیلم های که در اکران دچار مشکل هستند، منتشر کرد که یکی از آنها فیلم «بی خود و بی جهت» بود.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

اصغر فرهادی، میشل هازاناویسیوس، برادران داردن و 172 هنرمند دیگر عرصه سینما برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار دعوت شدند. 

 

مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار در حالی از فهرست اسامی 176 هنرمند دعوت شده برای عضویت در این آکادمی را اعلام کردند که نام اصغر فرهادی؛ نویسنده و کارگردان صاحب نام ایرانی نیز در بین این اشخاص به چشم می خورد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار فهرست اسامی دعوت شده برای عضویت در این آکادمی  را در بخش های مختلف اعلام کرده است که نام اصغر فرهادی هم در بخش کارگردانان و هم در بخش نویسندگان وجود دارد.

اصغر فرهادی که در اردیبهشت ماه سال جاری توانست به دلیل ساخت جدیدترین فیلم سینمایی خود در کشور فرانسه، جایزه «ای یو مدیا» (EU MEDIA) شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد، در اسفند ماه سال گذشته برای ساخت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده بود.

اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» نیز در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی این دوره از مراسم آکادمی اسکار نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت موفق به دریافت این جایزه نشد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» که توانست در نخستین حضور خود در عرصه بین المللی در زمستان سال 1389، جایزه خرس طلایی بهترین فیلم و خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد و زن شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را دریافت کند، در اسفند ماه سال گذشته جوایز بهترین فیلم سی و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز فرانسوی «سزار» (Cesar awards)و مراسم اهدای جوایز «اسپیریت» (Spirit Awards) را از آن خود کرد.

همچنین «جدایی نادر از سیمین» که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی و مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست 4 سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

«جدایی نادر از سیمین» که نامزد دریافت بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان این دوره از مراسم اهدای جوایز «بفتا» نیز شده بود، نتوانست این جایزه را از آن خود کند، اما جدیدترین ساخته اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شصت و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب» را به خود اختصاص داد.

جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در یک سال گذشته نیز توانسته جوایز بهترین فیلم جشنواره ها، مراسم ها و انجمن های مهم و معتبر دنیا مانند «اسکرین آسیا پاسیفیک» (Asia Pacific Screen Awards)، مراسم اهدای جوایز «فیلم مستقل بریتانیایی» (British Independent Film Awards)، «انجمن منتقدان مطبوعاتی» (Broadcast Film Critics Association Awards)، «انجمن منتقدان فیلم شیکاگو» (Chicago Film Critics Association Awards)، «انجمن منتقدان فیلم لندن» (London Critics Circle Film Awards)، «جشنواره بین المللی فیلم سیدنی» (Sydney Film Festival) را دریافت کند.

فیلم های سینمایی «درباره الی»، «چهارشنبه سوری» و «رقص در غبار» دیگر فیلم های سینمایی هستند که اصغر فرهادی پیش از این کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.

همچنین فرهادی از پاییز سال جاری با حضور بازیگران مطرح فرانسوی مانند ماریون کوتیلار و طاهر رحیم جدیدترین فیلم سینمایی خود را با تهیه کنندگی شرکت فیلمسازی «ممنتو فیلمز» در فرانسه کلید می زند.

در بخش کارگردانان دعوت شده برای عضویت در آکادمی اسکار، علاوه بر اصغر فرهادی، نام کارگردانان مطرح و برجسته دیگری مانند، ژان پیر داردن، لوک داردن، فیلیپ فالاردو، رودریگو گارسیا، میشل هازانیویسیوس و ترنس مالیک نیز به چشم می خورد.

همچنین در بخش نویسندگان نیز، علاوه بر فرهادی، نام چهره های صاحب نام دیگری مانند جی. سی کاندار، گرنت هسلوف، استفان کینگ، پیتر استراگان و کریستن ویگ نیز دیده می شود.

فهرست اسامی 176 هنرمند دعوت شده برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار، شامل بخش بازیگران نیز می شود، به طوری که از بین آن ها می توان به بازیگران مطرحی مانند برنیس بژو، دیمن بشیر، جسیکا چستین، ژان دوژاردین، جونا هیل، ملیسا مک‌کارتی، سم راک‌ول، اندی سورکیس، اکتاویا اسپنسر و میشل یو اشاره کرد.

در بخش طراحان صحنه دعوت شده برای عضویت در آکادمی اسکار نیز می توان به لاورنس بنت؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «هنرمند» (The Artist)/ دیوید بریسبسن؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «گرگ و میش؛ ماه جدید» (The Twilight Saga: New Moon)/ وندی چاک؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «نسل‌ها» (The Descendants) و مایس روبئو؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «آواتار» (Avatar) اشاره کرد.

لری فونگ؛ فیلمبردار «سوپر هشت» (Super 8)/ گوییلامه شیفمن؛ فیلمبردار «هنرمند» و آلوین کاشلر؛ فیلمبردار «هانا» (Hanna) نیز از جمله هنرمندانی هستند که در بخش فیلمبرداران برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار دعوت شده اند.

بخش مستند این فهرست نیز شاهد حضور هنرمندان مطرحی مانند سایمون چسن؛ سازنده مستند «پروژه‌ای به نام نیم» (Project Nim) و لوسی والکر؛ سازنده مستند «سونامی و شکوفه گیلاس» (The Tsunami and the Cherry Blossom) است.

کیرک باکستر؛ تدوینگر فیلم سینمایی «شبکه اجتماعی» (The Social Network)/ دن لبنتال؛ تدوینگر قسمت دوم «مرد آهنی» (Iron Man 2) و گلن اسکنتلبری؛ تدویرنگر فیلم سینمایی «تغییرشکل‌دهندگان» (Transformers) نیز از جمله چهره های مطرح حوزه تدوین فیلم هستند که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده اند.

در بخش چهره‌پردازی نیز می توان به نام چهره پردازان برجسته ای مانند مارک کولیر؛ چهره‌پرداز فیلم سینمایی «بانوی آهنی» (The Iron Lady)، لیندا فلاورز؛ چهره‌‎پرداز فیلم سینمایی «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows) و تامی لین؛ چهره‌پرداز فییلم سینمایی «بازگشت سوپرمن» (Superman Returns) اشاره کرد.

لودویک بورس؛ آهنگساز فیلم سینمایی «هنرمند»/ آلرتو ایگلسیاس؛ آهنگساز فیلم سینمایی «تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس» (Tinker Tailor Soldier Spy) و کانراد پاپ؛ آهنگساز فیلم سینمایی «هفته من با مرلین» (My Week with Marilyn) نیز از جمله هنرمندان مطرح دعوت شده در بخش آهنگسازان هستند.

بخش تهیه کنندگان این فهرست نیز شامل تهیه کنندگان برجسته بین المللی می شود که از مهمترین آن ها می توان به لتی آرانسون؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «نیمه شب در پاریس» (Midnight in Paris)/ مایکل برانتان؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «کمک» (The Help) و دیدی گاردنر؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «درخت زندگی» اشاره کرد.

این فهرست شامل دعوت شدگان دیگری در بخش های روابط عمومی، فیلم های کوتاه، انیمیشن، صدا و جلوه های ویژه نیز می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

شروعي نه‌چندان اميدواركننده 

 

برنامه تلويزيوني «هفت» بدون حضور فريدون جيراني با اجراي محمود گبرلو به روي آنتن رفت و اين برنامه با گروه جديد كارش را آغاز كرد

اين برنامه كه كليت آن به‌دليل گاف‌ها و مسلط نبودن عوامل جديد چندان اميدواركننده نبود، در سري جديد خود از شامگاه جمعه 9 تيرماه تا ساعتي از بامداد شنبه 10 تير با همان تيتراژ و دكور به روي آنتن رفت.

گبرلو در ابتداي برنامه از جيراني بابت دو سال اجراي برنامه تشكر كرد و خطاب به مخاطبان گفت: در «هفت» قرار نيست چيزي بين ما و شما پنهان بماند و هدف برنامه رسيدن به الگويي مناسب است و اين برنامه مثل شما سينمايي را دوست دارد كه به باور احترام بگذارد.

 

ابراهيم اصغري - تهيه‌كننده فيلم سينمايي «شورشيرين» - اولين مهمان تلفني اين برنامه بود كه درباره اكران فيلم و مشكلات به وجود آمده براي آن توضيحاتي ارائه كرد و گفت: در حال حاضر عملا سينما «آزادي» سرگروه نمايش فيلم است و از طرفين خواستيم به احترام اين فيلم كه به زندگي شهيد كاوه مي‌پردازد مشكلات را كنار بگذارد.

در ادامه برنامه حبيب كاوش - سخنگوي شوراي صنفي نمايش - به روي خط آمد و در خصوص مشكلات به وجود آمده، بين شوراي صنفي و حوزه هنري براي نمايش فيلم‌ها توضيحاتي داد و خواست اين سوال از مسئولين حوزه پرسيده شود.

 

محمدرضا عباسيان، دبير جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي كه حكم دبيري جشنواره سي و يكم فجر را گرفته است،‌ اولين مهمان حضوري سري جديد برنامه هفت بود،‌ كه در خصوص دو جشنواره توضيحاتي ارائه كرد.

او گفت: براساس چارتي كه ابلاغ شده، موسسه امور جشنواره‌ها و روابط بين‌الملل مسئوليت كل جشنواره را برعهده دارد كه فعلا اين مسئوليت به موسسه رسانه‌هاي تصويري سپرده شده است.

وي درباره تاثير تغيير جديد جشنواره فجر اظهار كرد: قطعا تغييرات در حوزه فرهنگ تاثير گذاري لازم را از بين مي‌برد. اما نگاهي كه استقلال جشنواره‌ها را در بر مي‌گيرد مهم است و قطعا كار كردن بعد از محمد خزاعي مشكل خواهد بود، ضمن اينكه ما پشتيباني جشنواره فيلم فجر گذشته را برعهده داشتيم.

در ادامه برنامه گزارشي درباره ساخت فيلم «چ» ابراهيم حاتمي‌كيا و صحنه‌هايي از تمرينات دورخواني و حضور عوامل در مزار شهيد چمران پخش شد. البته در ابتداي برنامه هم گزارشي درباره ساخت فيلم «رسوايي» مسعود ده‌نمكي پخش شده بود.

نقد فيلم اين هفته برنامه هفت به «چك» اختصاص داشت كه در ابتدا سعيد داخ با فرهاد آييش درباره بازي‌اش گفت‌وگو كرد و در ادامه نقد فيلم با حضور كاظم راست‌گفتار كارگردان و مهرزاد دانش و مسعود فراستي به‌عنوان منتقد انجام شد.

در يكي از بخش‌هاي جديد اين برنامه به‌عنوان چهر‌هاي هفته، خبرهايي از رامبد جوان‌، هادي مقدم‌دوست،‌ هديه تهراني‌، امين حيايي و محمدحسين جعفريان ارائه شد.

اين برنامه در بخشي هم به درگذشت علي كسمايي پرداخت و مستندي را از او پخش كرد.

پايان‌بخش اولين برنامه هفت در سري جديد بحث درباره ارتباط با مخاطب بود،‌ كه با حضور نادر طالب‌زاده و مسعود اطيابي و تماس تلفني با حميد بهمني انجام شد.

سوال پيامك اين برنامه به گزينه تعيين كننده براي حضور مردم در سينماها اختصاص داشت كه در اين ميان جلوگيري از توليد فيلم‌هاي بي محتوا و بي‌كيفيت 50/8 درصد،‌ نزديك شدن قصه به بطن جامعه 35/8 درصد ،‌گسترش سالن سازي 9/1 درصد و توجه به تبليغات فيلم 4/3 درصد راي آورد.

 

 

 

برنامه هفت- عكاس ساتيار امامي

 

از نكته‌هاي جالب برنامه «هفت» با گروه سازندگان جديد، گاف‌هاي متعدد آن بود. لغزش‌هايي در تدوين، برقراري تماس تلفني، اجرا و صداهاي ناهنجاري كه در بخش‌هايي از برنامه به گوش مي‌رسيد، از نوعي شتابزدگي و هيجان ناشي از تسلط نداشتن حكايت داشت.

حبيب كاوش هم در زمان مصاحبه تلفني از گبرلو خواست كه به‌دليل آن‌كه صداي او را نمي‌شوند، تماس تلفني دوباره برقرار شود كه گبرلو ابتدا مخالف بود اما درنهايت اين‌چنين شد.

فرهاد آئيش - مهمان حاضر در استوديو - هم در زمان مصاحبه‌اش از او خواست كه به عوامل پشت دوربين تذكر بدهد كه كمتر حرف بزنند.

 

از ديگر حواشي جالب نخستين هفت دور جديد، زماني بود كه مجري خطاب به كاظم راست‌گفتار گفت "آقاي چك!"، نمايش تصاويري از فيلم‌هاي قديمي در بخش مربوط به كسمائي هم علاوه بر ديگر شرايط برنامه گوياي آن بود كه «هفت» در دوره جديد خود از نظر فرمي با دو سال اول آن تفاوت چنداني نداشته است.

البته در صدر بودن اخبار مربوط به ده‌نمكي و حاتمي‌كيا و نيز حضور نادر طالب‌زاده و حميد بهمني در اين برنامه به‌نوعي حاوي پيامي براي تغييرات محتوايي برنامه مي‌توانست قلمداد شود.

اعلام نشدن تعداد شركت‌كنندگان در نظرسنجي پيامكي برنامه از ديگر نكته‌هاي قابل توجه آن بود و درنهايت اين‌كه از ميان چهار ميهمان تلفني، پنج ميهمان حضوري و دو منتقد برنامه، تنها مسعود اطيابي بود كه علاوه بر مجري برنامه، از فريدون جيراني كه اجرا، كارگرداني و تهيه برنامه را در دو سال آغاز فعاليت آن برعهده داشت، ياد كرد. در اين ميان، بي‌توجهي مطلق مسعود فراستي به اين موضوع بسيار توجه‌برانگيز بود.

به هر حال «هفت» در دور نخست فعاليتش با اشكالات اجرايي مواجه بود كه البته اصلاح اين مشكلات به‌مرور زمان و در برنامه‌هاي آتي فرضي محتمل به‌نظر مي‌رسد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

محسن تنابنده از نگارش سری دوم مجموعه تلویزیونی "پایتخت2" خبر داد که روایتگر سفر خانواده باباپنجعلی و نقی به جنوب است.

 

 

 

محسن تنابنده که نویسندگی سریال نوروزی "پایتخت" را که سال گذشته از شبکه یک پخش شده را برعهده داشت، درباره سری دوم این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: نگارش "پایتخت 2" را در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای در دست دارم که مشغول نوشتن قسمت سوم آن هستم.

بازیگر نقش نقی درباره داستان مجموعه تلویزیونی "پایتخت2" در ادامه افزود: قصه مربوط به سفری است که این خانواده در ایام نوروز به جنوب خواهند داشت و علت سفرشان هم رساندن گنبد و گلدسته‌ای پیش ساخته از تهران به جنوب کشور است. در حین سفر اتفاقاتی برایشان رخ می‌‌دهد.

 

 

تنابنده در نمایی از مجموعه "پایتخت"

تنابنده درباره بازیگران هم اشاره کرد: قصد داریم با همان گروه و بازیگران قبلی "پایتخت" را کار کنیم و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و مواجه نشدن با کمبود وقت هم  از الان مشغول برنامه‌ریزی برای تولید این سریال هستیم.

سریال "پایتخت" نوروز 90 به تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم از شبکه یک پخش و با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد. به همین دلیل مسوولان این شبکه تصمیم گرفتند سریال "پایتخت 2" را برای نوروز 91 نیز روی آنتن بفرستند، اما به علت حضور تنابنده در فیلم سینمایی "محمد(ص)" این کار میسر نشد و کار به نوروز 92 موکول شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ازقطعی شدن استان میزبان این رویداد مهم سینمایی خبر داد.

وی در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: استان کرمان به عنوان مکان اصلی برگزاری دوره دوازدهم جشنواره فیلم مقاومت انتخاب شد.

به گفته وی؛ با ارزیابی و بررسی که هیات کارشناسی اعزامی جشنواره به عمل آورد استان کرمان را به جهت شرایط عمومی، امکانات زیرساختی، سالن های سینمایی، هتل و اساساً، زمینه های مردمی و اجتماعی به عنوان استان میزبان جشنواره انتخاب کرد.

وی ادامه داد: درسفری که به استان کرمان داشتیم با توجه به ابعاد گسترده برگزاری جشنواره دوازدهم مقاومت ودفاع مقدس کلیه امکانات و شرایط و مسائل زیرساختی سینمایی و سالن‌ها و فضای مورد نیاز ارزیابی شد و با نظر به استقبال و دعوت مسئولان استان برای میزبانی از جشنواره مسائل بررسی و کارشناسی گردید و در مجموع پس از جمع بندی همه جوانب استان کرمان از سوی شورای سیاستگذاری به عنوان میزبان انتخاب شد.

وی خبرداد: این در حالی است که علاوه بر استان کرمان که به عنوان مکان اصلی برگزاری درنظر گرفته شده چندین استان دیگر نیز، به صورت همزمان در برپایی این رویداد بزرگ سینمایی مشارکت خواهند داشت.

خزاعی یادآور شد: در این راستا، استان همدان از دیگر استان های بود که مورد نظر ستاد برگزاری جشنواره بود و همین جا، شایسته می دانم از حسن نظر و همدلی و همراهی مسئولان این استان صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

 به گفته وی؛ استان همدان از معدود استان‌های کشور است که تجربه برگزاری چندین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان را دارد و از بدنه اجرایی و تیمی خوبی برای این موضوع برخورداراست و جزو کاندیدهای میزبانی بود ولی در مجموع کرمان برای این دوره جشنواره انتخاب گردید.

دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همچنین، خاطرنشان ساخت: با توجه به تمایل و شرایط استان کرمان، در نشستی مشترک با آقای نجار استاندار محترم کرمان به ارزیابی شرایط این استان برای میزبانی پرداخته ایم و پیش بینی می شود جشنواره دوازدهم مقاومت در ابعادی وسیع و باشکوه متناسب با شان والا و مفاهیم بلند مقاومت و دفاع مقدس به اجرا در آید.

خزاعی عنوان کرد: انتقال جشنواره فیلم مقاومت به استان کرمان شرایطی را فراهم می آورد تا ضمن تمرکززدایی از تهران، از ظرفیت های خوب و بالایی این استان و قابلیت های بومی و مردمی بهره ببریم مضافاَ، اینکه جشنواره برکاتی را با خود دارد که قطعا، زمینه های توسعه و پویایی و نشاط اجتماعی و معنوی را در استان ارتقا می بخشد.

 وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره در کرمان قطعا، به توسعه و گسترش امکانات زیرساختی سینما  کمک خواهد کرد و این دغدغه هم وجود داشت که برای برگزاری جشنواره به سراغ استان هایی برویم که در سال های اخیر چنین رویدادهایی را تجربه نکرده اند و این حرکت فی نفسه باعث توسعه و احیای ظرفیت های سینمایی در استان می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

ین کارگردان درباره‌ی آخرین وضعیت اکران عمومی فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» گفت: هنوز معلوم نیست و ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. در واقع آنطور که من اطلاع دارم، شورای صدور پروانه نمایش با صدور پروانه آن موافقت کرده است، اما از آنجاییکه به نظر می‌رسد جاهای دیگری به غیر از وزارت ارشاد درباره پروانه نمایش فیلم‌ها اظهارنظر می‌کنند، هنوز جواب شفافی به ما ندادند و هرهفته صدور پروانه‌ي نمایش را به هفته‌ي بعد موکول می‌کنند.

کاهانی ادامه داد: به من گفته‌اند علی‌رغم نظر مثبت شورای پروانه نمایش، فیلم پیش آقای شمقدری است و از یک ماه قبل قرار است ایشان جواب بدهد و تکلیف فیلم را معلوم کند.

این کارگردان در پاسخ به اینکه، آیا فیلم برای اکران عمومی تغییر کرده است، گفت: بعد از جشنواره تلاش کردم فیلم را همانطور که ساختم نمایش بدهم، اما بعد از دو، سه ماه متوجه شدم این مسیر به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: تغییری را که آنها خواستند، انجام دادم و نسخه‌ی اصلاح شده به وزارت ارشاد ارایه شد و در نهایت دوستان شورای پروانه نمایش نظرشان مثبت بود.

کاهانی گفت: برای من با توجه به تغییری که انجام داده بودیم، طبیعی بود پروانه‌ي نمایش بگیریم، اما همچنان بلاتکلیف هستیم. آنها می‌گویند آقای شمقدری باید اظهارنظر کند و قاعدتا آقای شمقدری یا هرکس دیگری پس از یک ماه باید فیلم را دیده باشند.

وی در عین حال مطرح کرد: چون به نظر می‌رسد در شرایط فعلی چندین جا باید در مورد اکران فیلم‌ها نظر بدهند، ما هم منتظریم تکلیف‌مان روشن شود.

کارگردان «بی‌خود و بی‌جهت» این شرایط را برای خودش طبیعی دانست و گفت: با تجربه ‌تر از گذشته شده‌ام و با توجه به فیلم‌های قبلی‌ام، طبیعی است که چاره‌ای ندارم و باید صبر کنم تا قدرت‌نمایی‌ها به پایان برسد. برای همین در چند ماه گذشته، سکوت کردم و به اشکال مختلف زمان را گذراندم. مثلا اگر جام ملت‌های اروپا نبود، حتما دق می‌کردم و حالا که فوتبال تمام شده می‌بینم همچنان مجوز ندارم و چیزی هم برای سرگرم شدن. پس باید از حقوق عوامل فیلم دفاع کنم و حتی در این شرایط مرده، به فکر اکران فیلم باشم.

وی در عین حال مطرح کرد: می‌دانم بالاخره به این فیلم پروانه‌ي نمایش می‌دهند، اما امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما این اتفاق بیافتد.

کاهانی ابراز عقیده کرد: می‌دانم اگر فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» وابستگی دولتی داشت، تا الان اکران شده بود، اما چون فیلم برای بخش خصوصی است، اکران آن به صبر و حوصله نیاز دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: درست که آقای میرعلایی چندی قبل گفته بودند بخش خصوصی وجود ندارد و دولت در همه‌ي فیلم‌ها مشارکت می‌کند، اما در مورد فیلم من لااقل باید بگویم اینگونه نیست و همه‌ی مدارک آن هم قابل ارایه است.

کاهانی درباره‌ی اینکه آیا پایان‌بندی فیلم تغییر کرده است به ایسنا گفت: بله، پایان‌بندی را عوض کردم. اما احساسم را در مورد پایان‌بندی نمی‌گویم. وقتی فیلم به نمایش درآمد، بعدا درموردش صحبت می‌کنم.

وی در عین حال گفت: نمی‌خواهم کارم را توجیه کنم، اما چون فیلم سرمایه‌ي بخش خصوصی است، باید اکران شود تا بازگشت سرمایه داشته باشد.

کارگردان فیلم‌هایي چون «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» اذعان داشت: اگر سینما را دوست نداشتم، این فیلم را نمی‌ساختم. من قبلا وضعیت فعلی سینما را پیش‌بینی کرده بودم و اینکه قاعدتا نباید کاری انجام بدهم ، اما به دلیل علاقه‌ای که به کار و فیلم داشتم، وسوسه شدم این فیلم را بسازم.

کاهانی در پاسخ به اینکه «بی‌خود و بی‌جهت» را قصد دارد در چه مقطع زمانی اکران کند، گفت: کار ما از این حرف‌ها گذشته است. ما همیشه به دنبال پروانه‌ي ساخت و نمایش هستیم. بنابراین هر زمان پروانه بگیریم، بلافاصله برای اکران اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پخش‌کنندگان و سینمادارانی هستند که علاقه‌مند به اکران فیلم‌هایم باشند. بنابراین در زمینه‌ي چگونگی اکران نگرانی ندارم، بلکه نگرانی اصلی‌ام مجوز است. همیشه این موضوع بزرگترین مشکل من بوده است و بیشترین وقت را از من گرفته است.

کاهانی در پایان دوباره تاکید کرد: امیدوارم پیش از تعطیلی کامل سینما که سال گذشته آن را پیش‌بینی کرده بودم، فیلم به نمایش عمومی درآید.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 9 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

                         http://www.cinemarooz.com//images/stories/poster/khabammiyad.jpg

 

عوامل فیلم سینمایی «خوابم میاد» به كارگرداني رضا عطاران برای قدردانی از حضور مردم به سینماهای نمایش دهنده فیلم می‌روند.

 

 عوامل این فیلم با عنوان «تور سپاس از آشتی مردم با سینما» که از عصر 5 شنبه آغاز می‌شود به پردیس سینمایی «تماشا»، «کیان» و «راگا» در شهر ری می‌روند. عوامل «خوابم میاد» یک‌شنبه ـ 11 تير ماه ـ در سینما «جوان» و «فرهنگ» حاضر می‌شوند و سه شنبه ـ 13 تير ماه ـ به سینماهای مرکزی، پارس و کارون می‌روند

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

                        http://www.cinemarooz.com//images/stories/news/hanie_tavasoli.jpg

 

هانيه توسلي و سروش صحت به جمع بازيگران فيلم سينمايي «عمليات مهدكودك» به كارگرداني فرزاد اژدري پيوستند. 

 

 اين فيلم در مراحل پاياني پيش توليد قرار دارد و قرار است بزودي چند بازيگر ديگر به فهرست عوامل «عمليات مهدكودك» اضافه شوند. عليرضا خمسه، شمسي فضل‌اللهي و سروش صحت ديگر بازيگران قطعي اين فيلم هستند.
«عملیات مهد کودک» فیلمی در ژانر کودک بوده و داستان آن روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند. این فیلم دارای فضای فانتزی بوده و بخش‌هایی از آن نیز به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید خواهد شد.
با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فیلمبرداری «عملیات مهد کودک» از اواخر تیر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
سایر عوامل فیلم که حضورشان قطعی شده است عبارتند از: کارگردان و فیلمنامه‌نویس: فرزاد اژدری، مدیر فیلمبرداری: سید محسن جاهد، طراح گریم: مهین نویدی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانی، طراح صحنه و لباس: سحر گوران، مدیر تدارکات: یدا... زبردست، دستیار دوم کارگردان: فرخ اژدری، بازیگردان کودک: ژاکلین آواره، دستیار طراح صحنه و لباس: مریم غفرانی، منشی صحنه: آزاده زارعی، تهیه کننده: رویا شریف.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

یک رمان خواندنی و تحسین شده از آلبر کامو، در سکانس آغازین فیلم پرطرفدار این روزهای سینمای ایران در دستان رضا عطاران است

 

 

 رمانی با شخصیتی خاص که با برخی ویژگی​های شخصیت اول فیلم همخوانی دارد
انتشارات ماهی به تازگی چاپ چهارم «بیگانه» آلبر کامو را با ترجمه خشایار دیهیمی روانه بازار نشر کرده است. از این نویسنده شناخته شده و با قلم همین مترجم نیز کتاب دیگری با عنوان «سوء تفاهم» برای دومین بار وارد بازار نشر شده است.
 

«بیگانه» آلبر کامو رمانی است خواندنی و تحسین شده که سالها قبل جلال آل احمد نیز آن را ترجمه کرده بود. ژان پل سارتر، از نویسندگان سرشناس فرانسوی نیز در یادداشتی برای این رمان نوشته است: «این رمان (پیش از خواندن اسطوره سیزیف) تا حدی مبهم می‌ماند. چگونه باید شخصیتی را درک کرد که فردای مرگ مادرش، «حمام می‌گیرد، روابط نامشروعی را آغاز می‌کند و برای خندیدن به دیدن فیلم‌های کمیک می‌رود» و عربی را به خاطر آفتاب می‌کُشد؟» آقای کامو در اسطوره سیزیف که چند ماه پس از بیگانه منتشر شد، تفسیر دقیقی از اثر قبلی خودش ارائه داده است. قهرمان کتاب او نه خوب است نه شرور. نه اخلاقی است، و نه ضد اخلاق.‌این مقولات شایسته او نیست. مساله نوعی انسان خیلی ساده است که نویسنده نام «پوچ» یا «بیهوده» را بر آن می‌نهد.»

 

در بیگانه، مورسو – راوی و شحصیت اصلی داستان- مادرش را از دست داده، که البته برای او زیاد هم ناراحت کننده نیست، او به زندگی خود ادامه می دهد و با ماری آشنا می شود...همین طور به زندگی یکنواخت خود در این وضع ادامه می دهد تا این که اتفاقی زندگی او را دچار دگرگونی می کند ...
 

در بخشی از این رمان از زبان راوی می خوانیم:

«... شب ماری آمد سراغم و از من پرسید آیا می خواهم با او ازدواج کنم. به او گفتم برایم فرقی نمی کند و اگر او این طوری می خواهد می توانیم این کار را بکنیم. می خواست بداند آیا دوستش دارم. همان طور که پیش از این گفته بودم ، این حرف بی معنی است اما بدون شک عاشقش نیستم. گفت: "پس چرا می خواهی با من ازدواج کنی؟ "، برایش توضیح دادم که این کار هیچ اهمیتی ندارد ، اما اگر او این طور می خواهذ ، می توانیم با هم ازدواج کنیم. به هر حال او بود که این را می خواست ، من هم بله را می گویم. بعد اظهار کرد که ازدواج یک چیز مهم است و جواب دادم: "نه. "

 لحظه ای ساکت ماند و مرا در سکوت نگاه کرد. بعد حرف زد. فقط می خواست بداند آیا چنین پیشنهادی را از سوی زنی دیگر قبول می کردم ، زنی که به همین شکل به او وابسته باشم. گفتم "طبعا ". بعد گفت نمی داند که دوستم دارد و من هم نظری در این مورد نداشتم. بعد از سکوتی دیگر زیر لبی گفت که آدم عجیبی هستم و بدون شک به همین دلیل دوستم دارد. اما شاید یک روزی هم به همین دلیل از من متنفر شود. ساکت شدم چون چیزی برای اضافه کردن به حرفم نداشتم. بازویم را گرفت ، با لبخند اعلام کرد که می خواهد با من ازدواج کند. به او جواب دادم این کار را هر وقت او بخواهد خواهیم کرد...»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

بهرام رادان در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی «لاداخ» در هند برای فیلم سینمایی «آدمکش» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد

 

 

 

«آدمکش» ساخته رضا کریمی همراه با 9 فیلم دیگر از سایر کشورها در بخش مسابقه این فستیوال به رقابت پرداخت و فیلم سینمایی« اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی نیز در بخش سینمای جهان به نمایش در آمد.
 
بهرام رادان برای «آدمکش» توانست جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول را از آن خود کند.
 
جشنواره بین‌المللی فیلم «لاداخ هند» از 26 تا 28 خردادماه در چهار بخش سینمای جهان، مسابقه، سینمای هند و سینمای لاداخ برپا شد.
 
عرضه بین المللی دو فیلم سینمایی «اینجا بدون من» و «آدمکش» برعهده موسسه رسانه‌های تصویری است.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

فرزاد فرزین از پیانو نوازی حسام نواب صفوی در کنسرت خود خبر داد. 

 

 فرزاد فرزین خواننده جوان پاپ کشورمان گفت: در کنسرت 23 و 24 تیرماه حسام نواب صفوی با نواختن پیانو گروه را همراهی می کند.

وی افزود: اجرای قبلی پنجم تیرماه بود که با استقبال خوبی مواجه شد. در این اجراها قطعاتی از آلبوم های قبلی مخصوصا آلبوم «شلیک» اجرا می شود.

این خواننده در خصوص حال و هوای این کنسرت تصریح کرد: فضای این اجراهای فضای انرژیک و رومانتیک است که در بین اجرای قطعات پخش کلیپ تصویری هم داریم.

فرزین خاطر نشان کرد: یکی از قطعاتی که اجرا می شود از آلبوم جدیدم است که در حال حاضر مشغول کار بر روی آن هستیم، این قطعه با پیانو نوازی حسام نواب صفوی همراه می شود، نواب صفوی در اجرای قبلی که پنجم تیرماه بود نیز پیانو نواخت.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

اکبر عبدی» بازیگر توانمند سینمای ایران به‌تازگی به جمع بازیگران فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» پیوست.

این بازیگر قرار است از فردا جلوی دوربین فیلم ده‌نمکی برود.

شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است نقش «اکبر عبدی» در این فیلم به خلاف اکثر بازی‌های طنز، نقشی کاملا جدی و عرفانی است.

برای انتخاب بازیگر نقش روحانی در مدت زمان سه ماه، روی صورت بیش از 10 بازیگر مطرح سینما تست‌ گریم‌‌های متعدد صورت گرفت که در نهایت «اکبر عبدی» برای این نقش انتخاب شد.

اکبر عبدی برای بازی در این نقش باید دوره سختی را پشت سر بگذارد؛ چراکه باید فضای طنز و شوخی همیشگی فیلم‌هایش را فراموش کند و در فضایی کاملا جدی و عرفانی ایفای نقش کند. البته از این بازیگر توانمند چنین انتظاری بی‌جا نیست و همان‌طور که عبدالله اسکندری اشاره کرده، اکبر عبدی در فیلم «مادر» علی حاتمی هم علی‌رغم انتظارات توانست نقشی متفاوت را ایفا کند.

مسعود ده‌نمکی با انتخاب این بازیگر طنز برای ایفای نقش یک روحانی عارف، ریسک بزرگی کرده که باید منتظر ماند و دید آیا انتخاب او درست بوده یا خیر.




شنیده‌های خبرنگار سینمایی فارس حاکی از آن است که مضمون فیلم جدید ده‌نمکی، اجتماعی اخلاقی با دغدغه‌های آرمان‌گرایانه و عدالت‌‌طلبانه است و در لایه‌های زیرین، عرفان‌های کاذب را نفی می‌کند.

شاید ارتباط بین شخصیت روحانی (با بازی اکبر عبدی) و شخصیت مقابل او (با بازی اسماعیل خلج) تداعی‌کننده داستان شمس و مولانا باشد ولی این طور که معلوم است ده‌نمکی در فیلم جدیدش به سراغ شخصیت‌های تاریخی شناخته شده نرفته است.

بر اساس گزارش فارس، فیلمبرداری فیلم سینمایی «رسوایی» از اول هفته آغاز شد است و تا دو سه روز آینده، دو بازیگر مطرح سینما به جمع بازیگران این فیلم اضافه خواهد شد.



«اکبر عبدی»، «اسماعیل خلج»، «امیر نوری»، «ابوالفضل همراه»، «عباس محبوب»، «مجید شهریاری»، «مختار سائقی»، «یوسف قربانی»،«اسدالله یکتا»، «کامران تفتی»، «مجید مشیری» و «ارسلان قاسمی» بازیگران مرد این فیلم هستند.

«الناز شاکردوست» هم نقش اول زن فیلم «رسوایی» را بر عهده دارد، همچنین «مریم کاویانی»، «تینا آخوندتبار»، «آرزو افشار»، «محبوبه بیات» و «فریبا ترکاشوند» بازیگران زن فیلم سینمایی «رسوایی» را تشکیل می‌دهند.

تاکنون حضور فرشاد گل سفیدی (مدیر فیلمبرداری)، مجید میرفخرایی (طراح صحنه و لباس)، امیر اسکندری (طراح گریم)، محمود خرسند (صدابردار)، نورالدین گودرزی (دستیار اول کارگردان)، فروزان جلالی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، شیدا یوسفی (منشی صحنه)، بابک برزویه (عکاس)، مجتبی امینی (مدیرتولید) و الهه گودرزی (روابط عمومی) در فیلم قطعی شده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، فیلم در تهران می‌گذرد و اکثر صحنه‌های آن در جنوب تهران فیلمبرداری می‌شود.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

http://www.cinemarooz.com//images/stories/news/kianian.jpg
 

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» کمبود آثار متنوع و توجه به موضوع‌های جذاب را دلیل کاهش مخاطب سینماها دانست

 

  سینما در طول حیاتش همواره برای جذب مخاطب از ستاره و ستاره‌سازی سود برده است. شاید برگ برنده ستاره‌هایی که برای مردم جذابیت داشته‌اند، به دلایل گوناگون تاریخ انقضا داشته است و به صورت دوره‌ای جایشان را با یکدیگر عوض کرده‌اند.اما تعدادی از بازیگران که با تکیه بر استعداد و توانایی، توانسته‌اند در دوره‌های مختلف جذابیت‌های لازم را برای تماشاگرداشته باشند، را باید ستاره‌های حرفه بازیگری دانست. بازیگرانی که شاید با معیارهای ظاهری ستاره نباشند، اما ماندگاری و کیفیت نقش‌آفرینی‌هایشان قابل توجه است. رضا کیانیان یکی از این بازیگران است که در گفتگو با سوره سینما درباره ویژگی‌های یک ستاره سینما صحبت کرده است.
رضا كيانيان بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون، درباره اهميت حضور ستاره سينمايي در يك فيلم براي جذب مخاطب و عناصر مهم در يك فيلم پرفروش به سوره سينما گفت: ستاره بازيگري است كه مردم دوستش داشته باشند و به واسطه حضور او جذب تماشاي يك فيلم سينمايي شوند. اغلبِ ستاره‌ها از ماهيت فيزيكي خوبي برخوردار هستند و اين قابليت جسماني باعث جذابيت براي مخاطب مي‌شود، كه با بالا رفتن سن و تغييرات فيزيكي اين جذبه كمتر خواهد شد.
بازيگر «راه آبي ابريشم» افزود: بخش ديگری که باعث می‌شود، ستاره‌هاي سينمايي جذابيتشان براي مخاطب دوره‌اي و زودگذر باشد برمي‌گردد به تكراري شدن نوع رفتارها و بازي آنها در آثار مختلف. اين كثرت آثاري که در آنها حضور دارد و تکراری شدن، باعث مي‌شود دیگر تماشاگر اشتياقي به ديدن او نداشته باشد.
كيانيان ادامه داد: سينما براي جذب مخاطب به عوامل زيادي احتياج دارد كه بايد در اين باره سمينارها گذاشته شود، اما به طور اجمالي مي‌توان گفت حضور صرف ستاره در يك اثر ضعيف نمي‌تواند تضميني بر فروش آن باشد. بخشي از تهيه‌كنندگان شرط اول‌شان براي ساخت يك اثر فروش است و معتقدند به طور حتم بايد از ستاره‌ها استفاده كنند. اما بخش ديگري فروش برايشان شرط دوم است، چرا كه در شرط اول فيلم بايد به لحاظ فرهنگي و هنري از كيفيت قابل توجهي برخوردار باشد.
وي افزود: چيزي كه اين روزها باعث ركود اقتصادي سينما شده است نظارت بيش از حد بر سينما است. به طوري كه مدت‌هاست كمتر نام سينماگران مهم را براي دریافت پروانه ساخت مي‌بينيم، اين بدان معني نيست كه آنها نمي‌خواهند كار كنند بلكه اجازه كار به آنها داده نمي‌شود. تنگ شدن دايره موضوعات باعث مي‌شود سينما به لحاظ محتوايي ضعيف شود. هنر نمي‌شود دستوري و فرمايشي خلق شود. سينماگران همه در اين سرزمين زندگي مي‌كنند و بي شك خودشان بر قوانين تسلط دارند اگر مسئولان به آنها اعتماد كنند سينما مي‌تواند قوي‌تر و کارآمدتر باشد.
رضا کیانیان گفت: شرايط اقتصادي مردم هم مي‌تواند در ركود گيشه تأثيرگذار باشد، اما اين وضعيت نابسامان اقتصادی در تمام دنيا وجود دارد، چرا سينما در كشورهاي ديگر همچنان رونق خود را دارد. توليد آثار متنوع با ديدگاه‌هاي مختلف كه به واسطه تبليغات صحيح و گسترده به جامعه معرفي شوند مي‌تواند سينما را به نیازهای اولیه سرگرمي مردم تبديل كند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

مریلا زارعی که از اعضای هیئت داوران یکی از بخش‌های جشنواره بود وقتی پشت تریبون قرار گرفت تا جایزه مرجان اشرفی‌زاده را اهدا کند، گفت: من امروز خوشحالم و به خاطر این خوشحالی خوش اخلاق شده‌ام اما با این وجود نیز نتوانستم کنار آقای شمقدری بایستم!

 

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم‌های ویدیویی با حواشی چون طعنه مریلا زارعی به جواد شمقدری، تقدیم‌ جایزه مهدی کرم‌پور به پدر پلیس خود و ... همراه بود.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم‌ ویدیویی تهران شامگاه جمعه با حضور جواد شمقدری، محمد خزاعی‌، سعید رجبی‌فروتن، محمدرضا عباسیان، علیرضا زرین‌دست، هنگامه قاضیانی، داوود رشیدی، عبدالرضا اکبری، داریوش ارجمند، امیریل ارجمند، جمال شورجه، حبیب‌الله کاسه‌ساز، جواد کاسه‌ساز ، مریلا زارعی، محمد درمنش، علی معلم، پرویز شیخ‌طادی، محمد بزرگ‌نیا، قاسم زارع، ابراهیم فروزش، سیدعلیرضا سجادپور، پناه‌بر‌خدا رضایی و... در هتل استقلال برگزار شد.

این مراسم با حاشیه‌هایی جالبی همراه بود که در ادامه می‌آید:

- محمد سلوکی در اثنای اجرا دفترچه‌ای را به مدعوین نشان داد و گفت من برای اولین بار است که پس از چندین سال اجرا در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه یک کنداکتور منظم و تدوین شده دارم و از این بابت بسیار خوشحالم.

- غفار رضایی که به عنوان بهترین طراح صحنه و لباس شناخته شده بود زمان دریافت جایزه خود گفت: بالاخره بعد از چند سال حقم را گرفتم.

‌ - مریلا زارعی که از اعضای هیئت داوران یکی از بخش‌های جشنواره بود وقتی پشت تریبون قرار گرفت تا جایزه مرجان اشرفی‌زاده را اهدا کند، گفت: من امروز خوشحالم و به خاطر این خوشحالی خوش اخلاق شده‌ام اما با این وجود نیز نتوانستم کنار آقای شمقدری بایستم!

به گزارش فارس، همچنین وی در بخش دیگری از این مراسم گفت: مدت‌ها بود به دنبال یک تریبون بودم تا گلایه‌های خود را بگویم اما این بار به خاطر رفاقتی که با آقای عباسیان دارم از این موضوع چشم‌پوشی می‌کنم.

- تعداد کمی از ماموران نیروی انتظامی در محوطه بیرونی هتل استقلال حضور داشتند.

- شهاب حسینی که به عنوان بهترین بازیگر مرد در فیلم «تنهایی» انتخاب شد با تاخیر به مراسم رسید و گفت: من از بودن در اینجا بسیار خوشحالم و معذرت می‌خواهم که دیر به جمع شما دوستان پیوستم.

- وضعیت پخش صدا در سالن پذیرایی هتل استقلال که مراسم در آن برگزار می‌شد، بسیار نامناسب بود. از مجری تا جواد شمقدری هنگام شروع سخنان خود به این موضوع اشاره کردند.

- «مهدی کرم‌پور» - کارگردان سینما - که برای بهترین کارگردانی فلیم پلیسی- حادثه‌ای یاس زرین گرفت، ‌اظهار داشت: دوست دارم جایزه خود را به یک پلیس تقدیم کنم. کسی که سال‌هاست پلیس است و شرافت انسانی را به من آموخت. من جایزه‌ام را به پدرم تیمسار مسعود کرمی تقدیم می‌کنم.

‌‌- «روح‌الله حجازی» - کارگردان سینما - زمان دریافت جایزه خود گفت: من فیلم «ماه جبین» را برای حضرت عباس (ع) ساختم که جزء معدود تله‌ فیلم‌هایی است که پروداکشن حرفه‌ای دارد. از دوستان وزارت ارشاد می‌خواهم که به جای بحث کمیت در تله‌فیلم‌ها به کیفیت این آثار توجه بیشتری کنند.

‌- داریوش ارجمند هنگام دریافت جایزه خود گفت: من امروز در نخستین فستیوال فیلم‌های ویدیویی جایزه گرفتم و قبلا نیز در نخستین دوره‌های جشنواره فجر انتخاب شده بودم و در تمام این سال‌ها ترکیب هیئت داوری به این کیفیت که در جشنواره فیلم‌های ویدیویی وجود دارد، ندیده بودم.

- در بخشی از مراسم از سربازان گمنام امام زمان (عج) که موفق به دستگیری عوامل ترور شهدای هسته‌ای شدند، تقدیر شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

فیلم سینمایی «خوابم می آد» به کارگردانی رضا عطاران که از روز 24 خرداد ماه روی پرده سینماها رفت

 

 در مجموع در تهران با 9 روز نمایش در 27 سالن 540 میلیون و در شهرستان با در اختیار داشتن برخی از سالن های شهرها در 6 روز نمایش 70 میلیون تومان فروخت. به گزارش خبرنگار سینماپرس، این فیلم سینمایی هم اکنون در سینماهای مشهد، اصفهان، کرج، رشت، یزد، بندرعباس، کرمان، مازندران، بابلسر، چالوس، بابل، بندر انزلی و اراک به نمایش درآمده و قرار است سینمای شهر تبریز و لنگرود امروز به جمع سالن‌های آن افزوده شود.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم در تهران هم عبارتند از: آفریقا، ایران، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، فرهنگ، آستارا، موزه سینما، جوان، فلسطین، عصر جدید، مرکزی، پارس، کارون، ناهید، پردیس راگا، پردیس تماشا، پردیس کیان، فرهنگسرای ایرانیان، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای بهمن، فرهنگسرای خانواده، پایتخت، ماندانا، پردیس شکوفه ، صحرا، حافظ و برج میلاد.

در فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» که مضمونی طنز دارد، اکبر عبدی، مریلا زارعی، رضا عطاران، سروش صحت، ویشکا آسایش، ناصر گیتی‌جاه، اصغر سمسارزاده و خداداد عزیزی در نقش خودش بازی می‌کنند.

رضا عطاران پیش از این سریال های طنز پر مخاطبی همچون «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و «بزنگاه» را برای کارگردانی کرده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

تيم سازنده برنامه «هفت» در نامه‌اي خطاب به معاونت سيما، خواستار شدند تا از عنوان و لوگوي برنامه «هفت» براي برنامه‌ي جديد استفاده نشود.

سینما روز _ تيم سازنده برنامه «هفت» در نامه‌اي خطاب به معاونت سيما، خواستار شدند تا از عنوان و لوگوي برنامه «هفت» براي برنامه‌ي جديد استفاده نشود.

در متن اين نامه، خطاب به دكتر دارابي آمده است: «شش هفته از وداع تیم سازنده «هفت» می‌گذرد و در جمعه‌ای که دیگر «هفت» نیست از جنابعالی خواهشی کوچک داریم و با توجه به حرفه‌ای بودن جنابعالی در عرصه مدیریت امیدواریم آن را بپذیرید.

همانطور که در جریان هستید «هفت» از شروع تا پایان در این دو سال و اندی با هدایت و حمایت مدیران و زحمات جمعی کوچک و جوان شکل گرفت و حال که این گروه کنار رفته و تیمی تازه نفس جایگزین شده تا برنامه‌ای سینمایی با حال و هوا و محتوایی متفاوت روی آنتن بفرستند شاید دور از انصاف و اصول حرفه‌ای باشد، که دوستان با همان نام و لوگو به عنوان سری جدید «هفت» برنامه خود را راهی آنتن کنند و حقوق معنوی گروه قبلی نادیده گرفته شود.

لذا از جنابعالی به عنوان مدیری با تدبیر خواهشمندیم تا به پاس زحمات جمع کوچک «هفت» بگذارید، این جمع زحمتشان با همین نام در تاریخ تلویزیون ثبت شده و گروه جدید نیز برنامه‌ای با نامی جدید راهی آنتن کنند.

پیشاپیش برای برنامه جدید سینمایی شبکه سه سیما آرزوی موفقیت کرده و از جنابعالی کمال تشکر را داریم.»

در پي اين نامه، فريدون جيراني درباره‌ي اطلاعش از انتشار آن به خبرنگار ايسنا گفت: جوان‌هايي كه در ساخت برنامه‌ي «هفت» دخيل بودند و اسم «هفت» هم پيشنهاد خود آنها بود اين نامه را نوشته‌اند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 3 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

پس از اكران نكردن «پس‌كوچه‌هاي شمرون» اخيرا توسط سينماهاي حوزه هنري، شوراي صنفي نمايش تلاش كرد تا اقدامات متقابلي را انجام دهد و در اولين گام اعلام كرد كه حواله فيلم‌ها را به سينماهاي حوزه نمي‌دهد. چند روز قبل، رييس شوراي صنفي نمايش و رييس جامعه صنفي تهيه‌كنندگان اعلام كرد كه تا مرز تعطيلي سينما «آزادي» كه متعلق به حوزه هنري و شهرداري تهران است هم پيش خواهيم رفت.


در اين ميان، شوراي صنفي حواله فيلم سينمايي «خوابم مي‌اد» را به سينما «آزادي» به عنوان يكي از شاخص‌ترين پرديس‌هاي سينمايي كشور نداد تا هم اين سينما از مزيت فروش اين فيلم بي‌بهره بماند و هم رضا عطاران نتواند مخاطبان سينما آزادي را به جمع بينندگان نخستين فيلمش اضافه كند.

اما كار به همين‌جا ختم نشد و شوراي صنفي نمايش حواله فيلم «كيمياو خاك» را هم به سينما آزادي نداده است.

رضا سعيدي‌پور ـ مدير سينما آزادي ـ با تاييد اين موضوع گفت: ما اكنون حواله‌ي كپي فيلم سينمايي «كيميا و خاك» را در اختيار نداريم و نمي‌توانيم آن را در سينما «آزادي» اكران كنيم. همچنين حواله فيلم سينمايي «خوابم مي‌آد» هم به اين سينما داده نشد و ما آن فيلم را هم نتوانستيم نمايش دهيم.

‌ پرديس سينمايي «آزادي» در سال‌هاي گذشته يكي از پرفروش‌ترين و پرمخاطب‌ترين سينماي كل كشور (و يا حتي بتوان گفت پرفروش‌ترين و پرمخاطب‌ترين سينماي كشور) بوده است.

به نظر مي‌رسد اكران نكردن فيلم‌ها در اين سينما باعث خواهد شد مخاطبان و‌ تهيه‌كننده فيلم‌ها متضرر شوند. اين درحالي كه بعيد به نظر مي‌رسد اين سينماي دولتي ضرر چنداني بابت اكران نشدن فيلم‌ها متحمل شود چرا كه در صورت از رونق افتادن گيشه «آزادي» به دليل نداشتن فيلم، اصولا تمامي مخارج اين سينما بايد از محل بودجه عمومي كه در اختيار صاحبان آن است تامين شود نه از هزينه شخصي افراد!

بنابراين به نظر مي‌رسد در اين ميان، تنها سينماي ايران است كه در اين وضعيت نابسامان فروش، استقبال كم مخاطب و كمبود سالن‌، يكي از بهترين پرديس‌هاي سينمايي‌اش را از دست خواهد داد.

حبيب كاوش در پاسخ به اين پرسش كه آيا ندادن حواله فيلم‌ها به سينما «آزادي» باعث محروم شدن سينماي ايران از فروش اين سينما نمي‌شود؟ بيان كرد: خودمان هم از اين اتفاق متاسف و ناراحت هستيم اما آنها خودشان شروع كردند و خودشان هم بايد اين وضعيت را جمع كنند.

وي همچنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه «ايا شوراي صنفي نمايش براساس آئين نامه‌اش مي‌تواند از اكران فيلم در سينماي جلوگيري كند؟» تصريح كرد: اين جزو اختيارات ماست و منعي نداريم.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلمهای سینمایی "زنان ونوسی ، مردان مریخی" و "مقلد شیطان" به ترتیب توسط موسسات ویدئو رسانه فیلمسازان جوان و هنرنمای پارسیان پا به نمایش خانگی گذاشتند.

"زنان ونوسی ، مردان مریخی"

این فیلم را موسسه فیلمسازان جوان پس از عنوان سینمایی "سعادت آباد" به بازار عرضه کرد و قرار است به زودی از مجموعه برترین های سینمای ایران فیلم سینمایی "جرم" را روانه بازار کند.تیراژی که این موسسه برای این فیلم در نظر گرفته است 500 هزار نسخه و مدت آن در حدود 100 دقیقه میباشد.

فیلم سینمایی "زنان ونوسی، مردان مریخی" به کارگردانی کاظم راست گفتار و نویسندگی حسین مثقالی و شعله نیک روش توسط سید محمدرضا مفیدی تهیه شده است.
راست گفتار پیش از این فیلمهای سینمایی "عروس خوشقدم" ، "نقاب" ، "پسر تهرانی" و تله فیلم "داماد خوشقدم" را ساخته است.او پس از این فیلم "چک" را ساخت.
امین حیایی ، بهاره رهنما ، شیلا خداداد ، غلامحسین لطفی، یوسف صیادی ، امیرحسین رستمی ، اکرم محمدی ، سحر زکریا و الهه حصاری بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی "زنان ونوسی ، مردان مریخی" درباره مهندسی به نام سعید است که همسرش او را مجبور می‌کند مبالغ هنگفتی پول قرض کند و او را برای اسکی و تفریح به کوه‌های آلپ بفرستد. در آلپ هنگام اسکی ، زن در یک یخچال طبیعی سقوط می‌کند و می‌میرد. سعید پس از بیرون آمدن از بهت و حیرت ناشی از مرگ همسرش با دختر دیگری ازدواج می‌کند اما بلافاصله بعد از ازدواج ، جسد یخ زده همسر قبلی در کوه آلپ پیدا می‌شود و در اثر اتفاقی زنده شده و به ایران برمی‌گردد...

از کسانی که به عنوان عوامل در این فیلم حضور داشته اند میتوان به حسین مثقالی و شعله نیک‌روش به عنوان نویسنده ، علیرضا زرین دست به عنوان فیلمبردار ، بهنام ابطحی به عنوان آهنگساز و بهزاد مصلح به عنوان تدوینگر اشاره کرد.
این فیلم در زمان اکران خود در گروه سینمایی آفریقا و پخش فیلمیران توانست در تهران 847 میلیون تومان و در شهرستان فروش 500 میلیون تومانی داشته باشد.

------------------------
"مقلد شیطان"

این فیلم اولین عنوان سینمایی ایرانی موسسه هنرنمای پارسیان در سال جدید میباشد.قرار است این موسسه به زودی فیلم سینمایی "فرود در غربت" را توزیع کند.
"مقلد شیطان" ساخته افشین صادقی است که تهیه آن را نیز انجام داده است.حمید نعمت ا... هم نویسنده این فیلم بوده است.
بازیگران "مقلد شیطان" عبارتند از: کامبیز دیرباز ، اصغر همت ، شقایق فراهانی ، سیروس ابراهیم زاده ، ساره بیات ، امید زندگانی ، شیوا خنیاگر ، نسرین صداقت ، غزاله نظریان و علی اصغر طبسی

خلاصه داستان : تبهكاری به نام جمشيد سيف كه با دقت و حوصله از سوژه های خود عكس و مداركی را تهيه می كند ، با تهديد آنها مبنی بر برملاشدن مدارك مورد نظر همكاری و هم ياريشان را در انجام اعمال پليدش جلب می كند. مدير بازرگانی يك شركت آخرين سوژه اوست. اما در اين ميان يك افسر پليس جوان نسبت به اعمال خلاف قانون مدير بازرگانی مشكوك می شود. جمشيد سيف قصد دارد پليس جوان را نيز به همان شيوه در اختيار بگيرد ، اما ...
دیگر عوامل فنی : مصطفی کشفی (مدیر فیلمبرداری) ، حمزه اولیازاده (عکاس)

"مقلد شیطان" اولین ساخته افشین صادقی است که اینک پس از ۳ سال توقیف با جرح و تعدیل هایی نسبتا زیاد اکران شده است.
این فیلم در اکران دوم تابستان سال 89 به سرگروهی قدس به نمایش عمومی درآمد و با فروش 40 میلیونی به موفقیتی در گیشه دست پیدا نکرد.



 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب