سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

"اخلاقتو خوب کن" توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد وارد شبکه نمایش خانگی شد.

مسعود اطیابی پیش از این فیلم سابقه ساختن فیلمهایی نظیر "مصائب دوشیزه" ، "صبح روز هفتم" ،"خروس جنگی" و "شرط اول" را در کارنامه خود دارد.
بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند عبارتند از: رضا عطاران ، حامد کمیلی ، الهام حمیدی ، جواد رضویان ، مهدی فقیه ، داریوش سلیمی ، فخرالدین صدیق شریف و فرحناز منافی ظاهر

خلاصه داستان: فرشته ای وظيفه دارد كه آدم ها را به دنيايی ديگر بفرستد، اما در يك مورد دچار اشتباه می شود و دو نفر كه به آن دنيا فرستاده، برگشت می خورند. در حالی كه اين دو برای انجام مأموريتی به اين دنيا بازگشته اند. ...

عوامل فنی دیگر : جواد فرحانی (مجری طرح و سرمایه گذار) ، سید امیر پروین حسینی (تهیه کننده) ، کارگردان (مسعود اطیابی) ، رضا مقصودی (نویسنده) ، حسن پویا (فیلمبردار) ، میلاد موحدی (موسیقی)

این فیلم در بخش نوعی نگاه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است.
شایان ذکر است نسخه خانگی این فیلم نسبت به نسخه اکران با یک ممیزی کوتاه همراه بوده است.

"اخلاقتو خوب کن" با فروشی 865 میلیون تومانی در تهران و مجموع 1.5 میلیارد فروش در کل کشور یکی از فیلمهای پر فروش سال 90 سینمای ایران نیز بوده است.

به زودی فیلم سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" از همین موسسه وارد شبکه خانگی خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

لیلا حاتمی برای تماشای فیلم سینمایی «نارنجی پوش» همراه با تماشاگران به سینما ایران می‌رود.

 

 به نقل از روابط عمومی موسسه بین المللی فیلمیران، روز جمعه ساعت 18 تا 20 لیلا حاتمی بازیگر فیلم سینمایی «نارنجی پوش» تازه ترین اثر داریوش مهرجویی در سینما ایران حضور خواهد داشت تا همراه با مردم به تماشای این فیلم بنشیند.

نمایش فیلم سینمایی «نارنجی پوش» که از این هفته وارد هفته ششم خود شده در چهل سینمای تهران و شهرستان همچنان ادامه دارد.

مجموعه فرهنگی هنری سینما ایران واقع در خیابان شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی روبروی خیابان بهار شیراز است. علاقمندان جهت رزرو بلیط می توانند با شماره تلفن های 30ـ77641128 تماس حاصل فرمایند.

«نارنجی پوش» داریوش مهرجویی داستان حامد آبان (حامد بهداد) عکاس حرفه ای مجلات و روزنامه ها است که با خواندن کتابی چنان تحت تاثیر پالایش محیط زیست و مبارزه با آشغال زایی می شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می پیوندد و با عنوان «نارنجی پوش لیسانسه» به شهرت می رسد اما اعتبار و محبوبیت حامد زندگی خصوصی و خانوادگی او را با سیلی از فراز و نشیب های عاطفی تند و ناگهانی به سمت و سویی دیگر می برد...

این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده چهار سیمرغ بلورین (بهترین فیلم سینمای آسیا، جایزه بین المذاهب ، جایزه ویژه هیات داوران و بهترین تدوین) شده بود. همچنین در شش رشته دیگر ، بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی ـ بهترین بازیگر نقش دوم زن: میترا حجار، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه و بهترین صدابرداری کاندیدای دریافت جایزه شده بود.

حامد بهداد ، لیلا حاتمی، میترا حجار، طناز طباطبایی، همایون ارشادی، فردوس کاویانی، اردشیر رستمی، امید روحانی، محمدجوادجعفرپور، مهیار پورحسابی، کیانوش گرامی و... بازیگران اصلی نارنجی پوش هستند. 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«پس‌كوچه‌هاي شمرون» به كارگرداني كامران قدكچيان به زودي اكران مي‌شود.

پروانه نمايش اين فيلم به تازگي صادر شده و گفته مي‌شود، گروه آزادي يا عصر جديد براي اكران آن در نظر گرفته شده است. البته هنوز قرارداد اكران «پس‌كوچه‌هاي شمرون» بسته نشده اما گفته مي‌شود به احتمال فراوان بعد از «آخرين سرقت» در گروه آزادي روي پرده مي‌رود.
نكته جالب اينجاست كه اين فيلم تا همين يك ماه قبل در مرحله فيلمبرداري بود و با اين حساب از زمان كليدخوردن (هفته دوم فروردين) تا اكران آن كمتر از دو ماه به طول انجاميده است. اين فيلم به تهيه‌كنندگي حسين فرح‌بخش پيش از اين «سيزده به‌ در» نام داشت اما بعد از پايان فيلمبرداري نام «پس‌كوچه‌هاي شمرون» براي آن در نظر گرفته شد. فيلم داستان دو جوان است كه به تازگي ازدواج كرده‌اند اما بنا به دلايلي قادر به ادامه زندگي نيستند و درگير ماجراهايي مي‌شوند.
اكبر عبدي، شاهرخ استخري، محمدرضا شريفي‌نيا، حديث چهره‌پرداز و زهره حميدي بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن ؛ 26 اردیبهشت (15 مه) بهار سال جاری در حالی آغاز می‌شود که 2 فیلم سینمایی از ایران در این جشنواره فرانسوی حضور دارند و اصغر فرهادی نیز جایزه دریافت می‌کند. 

 

 شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن؛ 26 اردیبهشت (15 مه) بهار سال جاری در حالی آغاز می‌شود که 2 فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی و «یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی از ایران در این جشنواره فرانسوی حضور دارند.

فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» که در بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارد پس از «کپی برابر اصل» دومین فیلم کیارستمی است که در خارج از ایران و در کشور ژاپن ساخته شده است و این فیلم سینمایی داستان دختر جوانی را به تصویر می کشد که هزینه تحصیل خود را از طریق ارتباطی با یک پیرمرد باهوش و دانشمند تامین می‌کند.

همچنین تاداشی آکونو، ریو کاسه و رین تاکاناشی از جمله بازیگران ژاپنی هستند که در فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» ایفای نقش کرده اند.

فیلم های سینمایی «قلمرو طلوع ماه» (Moonrise Kingdom) به کارگردانی وس اندرسون/ «زنگ و استخوان» (Rust and Bone) به کارگردای ژک آدیارد/ «موتورهای مقدس» (Holy Motors) به کارگردانی لئو کاراکس/ «جهان‌شهر» (Cosmopolis) به کارگردانی دیوید کراننبرگ/ «روزنامه فروش» (The Paperboy) به کارگردانی لی دنیلز/ «کشتن آن‌ها به آرامی» (Killing Them Softly) به کارگردانی اندرو دومینیک/ «حقیقت» (Reality) به کارگردانی متیو گارونه/ «عشق» (Love) به کارگردانی مایکل هنکه/ «یاغی» (Lawless) به کارگردانی جان هیلکت/ «در کشوری دیگر» (In Another Country) به کارگردانی سانگسو هانگ/ «طعم پول» (Taste of Money) به کارگردانی سانگسو ایم/ «مثل یک عاشق» (Like Someone In Love) به کارگردانی عباس کیارستمی/ «سهم فرشته‌ها» (The Angels` Share) به کارگردانی کن لوچ/ «در مه» (In the Fog) به کارگردانی سرگی لازنیستا/ «فراتر از تپه» (Beyond the Hills) به کارگردانی کریستین مونگیو/ «بعد از جنگ» (Apres la Bataille) به کارگردانی یورسی نصرالله/ «گِل» (Mud) به کارگردانی جف نیکولز/ «تا به حال چیزی ندیده‌ای» (You Haven`t Seen Anything Yet) به کارگردانی آلان رسناس/ «پست تربناس لوکس» (Post Tenebras Lux) به کارگردانی کارلوس ریگاداس/ «روی جاده» (On the Road) به کارگردانی والتر سیلز/ «بهشت: عشق» (Paradise: Love) به کارگردانی اولریش سیدی/ «شکار» (The Hunt) به کارگردانی توماس وینتربرگ/ «ترسه دسکورو» (Therese Desqueyroux) به کارگردانی کلود میلر، آثار حاضر در بخش مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن هستند.

نانی مورتی؛ کارگردان ایتالیایی فیلم های سینمایی «اتاق پسر» (The Son`s Room)، «کایمان» (The Caiman)، «ما یک پاپ داریم» (We Have a Pope) و «دفتر خاطرات عزیز» (Dear Diary) نیز ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را برعهده دارد و ژان پل گالتیر؛ طراح لباس فرانسوی/ دایان کروگر؛ بازیگر آلمانی/ اوان مک‌گرگور؛ بازیگر اسکاتلندی/ الکساندر پاین؛ نویسنده و کارگردان آمریکایی/ رائول پیک؛ فیلمساز اهل هائیتی/ آندریا آرنولد؛ کارگردان بریتانیایی/ هیم عباس؛
کارگردان فلسطینی و امانوئل دووس؛ بازیگر فرانسوی نیز اعضای هیئت داوران بخش مسابقه اصلی این جشنواره فرانسوی را تشکیل می دهند.

همچنین جدیدترین اثر مسعود بخشی به نام «یک خانواده محترم» نیز در بخش «2 هفته کارگردانان» شصت و پنجمین دوره این جشنواره فیلم فرانسوی حضور دارد.

فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب مخصوصاً آزادی خرمشهر، به تصویر شرایط و دیدگاه‌های شخصیت‌های داستان، در حال حاضر می‌پردازد.

«ما و من» (The We and the I) به کارگردانی میشل کاندری/ «3» به کارگردانی پابلو استال وارد/ «مراسم تدفین گرنی» (Granny`s Funeral) به کارگردانی برونو پودالیس/ «عالیه» (Alyah) به کارگردانی آلی واژمان/ «پادشاه خوک‌ها» (The King of Pigs) به کارگردانی ین سانگ هو،/ «روابط خطرناک» (Dangerous Liaisons) به کارگردانی هور جین هو/ «ارنست و سلستین» (Ernest and Celestine) به کارگردانی استفان آبیر/ وینسنت پاتار و بنجامین رنر/ «فوگو» (Fogo) به کارگردانی یولن اولایزولا/ «دار و دسته واسیپور» (Gangs of Wasseypur) به کارگردانی آنوراگ کاشیاپ/ «اتاق شماره 237» به کارگردانی رودنی آشر نیز آثار مطرح حاضر در بخش «دو هفته کارگردانان» شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن هستند.
کارلوس دیه‌گوس؛ کارگردانی برزیلی فیلم های سینمایی «اورفئو» (Orfeu)، «بدرود برزیل» (Bye Bye Brazil) و «بهترین عشق همه آن‌ها» (The Dreatest Love of All) نیز ریاست هیات داوران «دوربین طلایی» (Camera d`or) شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را برعهده گرفته است.

جایزه «دوربین طلایی» از سال 1978 میلادی در جشنواره فیلم کن راه اندازی شده است و هر ساله این جایزه مهم و معتبر به بهترین فیلم کارگردانان فیلم اولی حاضر در بخش‌های «دوهفته کارگردانان» (Director`s Fortnight) و «هفته منتقدان» (Critics` Week) این جشنواره فرانسوی اهدا می شود.

همچنین مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم کن پیش از این اعلام کرده بودند که اصغر فرهادی؛ کارگردان فیلم های سینمایی «جدایی نادر از سیمین» «درباره الی» و «چهارشنبه سوری»، به دلیل ساخت جدیدترین فیلم سینمایی خود در کشور فرانسه، در تاریخ 20 می (31 اردیبهشت) بهار سال جاری جایزه «ای یو مدیا» (EU MEDIA) را در ایام برگزاری شصت و پنجمین دوره این جشنواره فرانسوی دریافت می‌کند.

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن در تاریخ 16 مه (27 اردیبهشت) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «قلمرو طلوع ماه» (Moonrise Kingdom) به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسون از ایالات متحده آمریکا آغاز می شود و روز 27 مه (7 خرداد) با اکران با نمایش فیلم سینمایی «ترسه دسکورو» (Therese Desqueroux) به کارگردانی کلود میلر از فرانسه به پایان می رسد.

فیلم سینمایی «درخت زندگی» (The Tree of Life) به کارگردانی ترنس مالیک از ایالات متحده آمریکا نیز در سال گذشته جایزه نخل طلایی بهترین فیلم شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داده بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

علم‌الهدی : دولت و اصناف برنامه‌ای برای بحران سینما ندارند

 

 یک کارشناس امور پخش و اکران ضمن هشدار درباره وضعیت استقبال مخاطبان از تولیدات سینمای ایران گفت: متاسفانه سینمای ایران در بهار 91 نسبت به همین زمان در سال گذشته با افت 70 درصدی مخاطب روبرو بوده‌است.

امیرحسین علم‌الهدی کارشناس امور پخش و اکران سینما، در ارتباط با رکود گیشه سینماها در بهار 91 به خبرنگار مهر گفت: این شرایط قابل پیش‌بینی بود به هر حال جشنواره سی‌ام فیلم فجر نوید رکود جدی برای سینمای ایران داشت. مجموعه فیلم‌ها این موضوع را نشان می‌داد که برای مخاطب ساخته نشده و بیشتر آثار سفارشی هستند.

وی افزود: همچنین از طرف دیگر اتفاقات اخیر در شورای صنفی نمایش و همچنین مجموعه اتفاقات اکران نوروزی یکی دیگر از عواملی بود که در شرایط کنونی گیشه‌های سینما تاثیر گذاشته و نمی‌توان گفت که بی‌تاثیر بوده است.
 
علم‌الهدی ادامه داد: اتفاق دیگر بالا بردن قیمت بلیت‌های سینماست. وقتی عنوان می‌کنیم شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید تحلیل‌های خود را مبتنی‌بر واقعیت بیان کنند ما را متهم به سیاه‌نمایی می‌کنند. ما عنوان کردیم افزایش بلیت مساوی با خودزنی سینمای ایران است.
 
وی تاکید کرد: فیلم‌های سفارشی که فاقد مخاطب هستند نباید با افزایش قیمت بلیت اکران شوند، همان‌طور که بازاری‌ها جنس‌هایی را که در انبارهایشان مانده و فروش نمی‌رود را با افزایش قیمت وارد بازار نمی‌کنند! زیرا معتقدند این کار یک خودزنی است بلکه باید برای فروش این اجناس حتی کاهش قیمت نیز داشته باشند، مقوله سینما نیزهمین طور است.
 
علم‌الهدی افزود: سینمای ایران متاسفانه در چینش اکران نوروزی بسیار وحشتناک عمل کرد افزایش قیمت بلیت‌ها نیز این اثرات را دوچندان کرد. سینمای ایران دچار یک دایره بسته شده که مدام در حال تکرار مکررات است به طوری که پیش‌بینی می‌شود در سال 91 مخاطب ما بین 8 تا 9 میلیون نفر باشد!
 
وی عنوان کرد: در صورتی که در سال 89 ما 12 میلیون مخاطب و در سال 90 ، 14 میلیون مخاطب داشتیم و اگر پیش‌بینی ما در ارتباط با سال 91 درست باشد، با اینکه رقم پایینی است بازهم یک نگاه خوشبینانه است.
 
این کارشناس ادامه داد: مجموعه اتفاقات سیاسی در چند سال گذشته، حذف نخبگان از حوزه تولید، توزیع و پخش تولیدات سینمایی و نتیجه این سیاست‌گذاری‌ها خود را در سال 91 نشان می‌دهد. متاسفانه دولت و صنف‌ها هیچ برنامه‌ای برای مدیریت بحران فعلی ندارند. اگر هم کارشناسان برنامه ای در این ارتباط ارائه کنند توسط سیاستگذاران شنیده نخواهد شد.
 
وی تاکید کرد: با این شرایط سینما چاره‌ای ندارد که به روزمرگی بیافتد، متاسفانه ما در سال جاری 70 درصد ریزش مخاطب نسبت به بهار سال گذشته داشته‌ایم به طوری که اگر بخواهیم یک مقایسه انجام دهیم متوجه می‌شویم به طور نمونه فیلم "چک" و یا "روزهای زندگی" 20 سینما در اختیار دارند و هر سالن 400 صندلی؛ اگر این تعداد را ضرب در 5 هزار یا 4500 تومان قیمت بلیت کنیم به طور منطقی باید این آثار 180 میلیون فیلم فروش داشته باشد اما این فروش اخیراً به 9 میلیون تومان رسیده‌است!
 
علم‌الهدی افزود: اگر این رقم 9 میلیون تومانی را 180 میلیون تقسیم کنیم متوجه می‌شویم که این رقم کمتر از 5 درصد پتانسیل فروش این آثار است این موضوع در حد فاجعه است. وقتی به اکران یک فیلم درسینما نگاه می‌کنیم به طور میانگین متوجه می‌شویم که در یک روز جمعه فروش یک فیلم کمتر از 25 میلیون بوده‌است.
 
وی با اشاره به تولیدات سینمای ایران در سال اخیر گفت: متاسفانه فیلم‌های ساخته شده فاقد ارتباط مستقیم با مخاطب هستند از طرف دیگر شرایط اقتصادی حاکم بر مردم این اتفاقات را سخت‌تر کرده‌است. با این وجود اگر انتظار داشته باشیم با توجه به عدم برنامه‌ریزی‌ها برای مخاطب آنها وارد سالن شوند خیلی خوش‌باورانه است.
 
علم‌الهدی در ارتباط با برون رفت از این شرایط عنوان کرد: باید مجموعه‌ای از دغدغه‌مندان سینما در اسرع وقت با کمک دولت نشست‌هایی را برگزار کنند تا به راه‌حل‌های کوتاه مدت برای برون رفت از این شرایط دست یابیم تا به یک شکل اجرایی ما آنها را به حداقل‌ها برسانیم.
 
وی ادامه داد: من به بحث تولید وارد نمی‌شوم زیرا معتقدم نفس زنده ماندن سینما با حضور مخاطب معنا پیدا می‌کند اما وقتی در اکران مخاطب دیده نمی‌شود بهتر است سینما تبدیل به یک شبکه تلویزیونی شود. یک کانال تلویزیونی که مخاطب دارد یا خیر.
 
این کارشناس سینما عنوان کرد: در حوزه نمایش و توزیع سینماداران بازنده اصلی هستند، حوزه نمایش کاملا ورشکسته می‌شود زیرا تولیدکننده مشکلی ندارد ولی در حوزه توزیع و نمایش رونق پیدا کردن یک خیال واهی است. متاسفانه این جلسات که باید با حضور دغدغه‌مندان برگزار شود اتفاق نمی‌افتد و همه منتظر معجزه هستند در صورتی که خیلی وقت است که معجزه در سینمای ایران اتفاق نمی‌افتد. باید به فکر یک اتاق فکر برای دغدغه‌مندان سینما باشیم تا هر چه زودتر این شرایط توسط دلسوزان کمرنگ‌تر شود.
 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

برنامه «هفت» حداقل تا 5 هفته آينده روي آنتن نمي‌رود .
روز گذشته جلسه‌اي ميان محمد خزاعي، محمود گبرلو و مسؤولان شبكه سوم درباره روي آنتن رفتن سري جديد اين برنامه برگزار شد كه در نهايت تصميم گرفته شد برنامه «هفت» اين هفته و هفته آينده روي آنتن نرود. ظاهراً مستقر نشدن گروه جديد و آماده نشدن آيتم‌ها و بخش‌هاي جديد اين برنامه در فرصت اندك باقي مانده باعث اين تصميم‌گيري شده است. با احتساب 3 هفته برگزاري مسابقات جام ملت‌هاي اروپا كه كنداكتور شبكه سوم سيما را پر مي‌كند، برنامه «هفت» تا 5 هفته آينده پخش نخواهد شد. گفته مي‌شود محمد خزاعي هنوز پيشنهاد تهيه‌كنندگي اين برنامه را نپذيرفته است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

محمد کمالی‌پور تهیه‌کننده در واکنش به صحبت‌های کاظم راست‌گفتار کارگردان فیلم‌های سینمایی «چک» و «نقاب» در برنامه‌ تلویزیونی جام‌جم گفت: شب گذشته در برنامه‌ زنده‌ای که از شبکه جام‌جم پخش شد، ایشان اظهار داشتند که فیلم «داماد خوش قدم» را نساختند و تهیه‌کننده این فیلم کلاهبردار است.

وی در ادامه گفت: مگر ممکن است فیلمی ساخته شود و روی فیلم نام کارگردانی را به دروغ گذاشت و جالب‌تر این‌که کارگردان هیچ اقدام قانونی انجام نداده باشد. آقای راست‌گفتار فراموش کرده است که برای کارگردانی این فیلم چند بار به من مراجعه کردند و 15 میلیون تومان دستمزد دریافت کردند.

تهیه‌کننده «شرط اول» در ادامه توضیح داد: متاسفانه سر صحنه فیلم «داماد خوش‌قدم» ایشان در ابتدا با نویسنده و سپس با ‌طراح صحنه و لباس و در آخر نیز با بچه‌های تدارکات و تولید دعوا کردند و حاشیه‌هایی ایجاد شد. فیلم‌های پشت صحنه این فیلم وجود دارد و نشان‌دهنده این مطلب است که ایشان از ابتدای کار تا انتهای آن پشت دوربین و مشغول هدایت گروه بودند. متاسفانه آقای راست‌گفتار فیلم ضعیف «داماد خوش قدم» را به من تحویل دادند

وی در خاتمه افزود: برایم جالب است که ایشان پس از چهار سال باز این صحبت‌ها را تکرار می‌کند، به نظر می‌رسد درخصوص جوی که متاسفانه برای من به ناحق ابتدا توسط اکبر عبدی و فریدون جیرانی در برنامه «هفت» و در حال حاضر کاظم راست‌گفتار ایجاد شده، حساب شده و برنامه‌ریزی شده است. من با کارگردانانی چون مسعود اطیابی، بهمن گودرزی، شهاب عباسی، سعید عالم زاده، اکبر خواجویی، حسین بابائیان و... همکاری داشتم و هیچ مشکلی برای کار با این افراد نداشته و ندارم. در واکنش به صحبت‌های ایشان در برنامه زنده جام جم با اجرای آقای کریمی از ایشان شکایت خواهم کرد.

حال باید دید واکنش کاظم راست گفتار چه خواهد بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

اين از آن جنس فيلم هايي است كه هميشه مورد لطف و عنايت داوران جشنواره فجر قرار داشته است و پيش بيني دادن اين چند سيمرغ به « روزهاي زندگي» چندان هم سخت نبود.
با اينكه فيلم را دوست دارم اما نمي دانم چرا متقاعد نمي شوم كه سيمرغ بهترين فيلم و كارگرداني حق « روزهاي زندگي» بوده؟!

در مورد سيمرغ بهترين فيلم كه خب به خودم مي قبولانم هر چه باشد اين يك فيلم ارزشي است كه باز هر چه باشد در اين سال ها انقدر فيلم بي سر و ته در اين ژانر ديديم( لازم هست مثال بزنم؟!) ، يا اگر هم فيلم هاي جمع و جور و خوبي مثل « كودك و فرشته» در كار بوده انقدر مهجور و مظلوم اكران شده كه نديديمش يا حتي اگر شرايط اكران هم خوب بوده باشد فيلمي مثل « بيداري رؤياها» ديديم كه هزار بار بابت پرداخت بد سوژه ي ناب از دست رفته اش حسرت خورديم.در چنين شرايطي بايد هم از ديدن « روزهاي زندگي» كمي بيش از حد ذوق زده شويم.
پس اينكه سيمرغ بهترين فيلم به فيلم شيخ طادي برسد اصلا جاي تعجب ندارد اما در مورد كارگرداني، فصل آغازين فيلم مثال بارزي است براي قاب بندي هاي غلط فيلمساز كه به لطف ريتم تند و تدوين متناسب با جو فيلم زياد به چشم نمي آيد.بر عكس قاب بندي هايش در بعضي نماها اما از ميزانسن هاي خوب شيخ طادي نمي توان به سادگي گذشت.او به خوبي و باورپذيري هر چه تمام تر توانسته آن فضاي پرالتهاب و تنش جنگ را به بيننده منتقل كند.

داستان فيلم درباره ي يك زوج پزشك است كه در آخرين روزهاي جنگ تحميلي به مداواي مجروحان در پناهگاه زيرزميني يك بيمارستان صحرايي مشغولند.عليرغم اعلام قطعنامه 598 مبني بر صلح،جنگ همچنان ادامه دارد و شخصيت هاي اصلي نيز بايد تا رسيدن نيروهاي خودي مقاومت كنند.

« روزهاي زندگي» درامي است كه از باورها و مسائل معنوي شكل گرفته و طي يك روايت ساده كنش و واكنش بين قهرمان با ضدقهرمان را روايت مي كند.
رنجي كه معمولا از فيلمنامه هايمان مي بريم پرداخت ناقص و نخ نماي شخصيت هاي اصطلاحا خاكستري است كه البته در « روزهاي زندگي» اينطور نيست و ما با شخصيت هاي واقعا خاكستري روبرو هستيم.

مهمترين نقطه ضعف فيلمنامه « روزهاي زندگي» هم بر مي گردد به همين شخصيت هايش.آنجايي كه اولا معرفي شخصيت ها به بيننده با شتاب صورت مي گيرد و در ثاني فكر مي كنم تماشاگر با اتفاقات همذات پنداري مي كند نه با آدم هايش. تماشاگر اتفاقا غير از آنچه كه عشق خانم دكتر به همسرش است فقط سختي ها و تلخي هاي ناشي از اتفاقات جنگ را درك مي كند و در واقع شناخت كاملي از خود شخصيت هاي اصلي قصه به دست نمي آيد.

به جز چند اشتباه فاحش در تدوين از سوي واروژ كريم مسيحي باتجربه كه چندتايش را در همان چند سكانس اول فيلم مي بينيم، « روزهاي زندگي» تدوين مناسبي دارد.فيلمبرداري خوب و البته نقش مثبت و مؤثر جلوه هاي ويژه ميداني را هم نمي توان ناديده گرفت.
اين بار نه فرح نژاد معركه است نه قاضياني خاص تر و متمايز تر از ساير بازي هاي خوبش. اما بازي هاي خوب اين دو در قالب شخصيت هاي اصلي « روزهاي زندگي» بعد ديگري از زيبايي هاي اين فيلم را به نمايش مي گذارد.
بازي برونگرا و پر جنب و جوش حميد فرخ نژاد در مقابل بازي درونگراي زيرپوستي هنگامه قاضياني كه در نماهاي مختلف با آن نگاه ها و سكوت پرحرفش بروز پيدا مي كند در اين فيلم فضاي متضاد و مكملي بوجود آورده است.

تا يادم نرفته بگويم آنجايي كه اتومبيل روي تپه منفجر مي شود يكي از زيباترين و استانداردترين صحنه هاي « روزهاي زندگي» است.
آن چيزي كه مسلم و انكارناپذير است اين است كه « روزهاي زندگي» از لحاظ ساختار بصري اش انصافا چشم نواز است و همين آن را از خيلي از فيلم هاي هم گونه اش حتي مي توان گفت در تاريخ سينماي جنگ ما متمايز مي كند.
شيخ طادي نشان داد مي توان در كنار آثار نام هايي مثل حاتمي كيا،درويش،باشه آهنگر و ... باز هم شاهد روايتي نو از جنگ باشيم.
در هر حال « روزهاي زندگي» يك قدم به جلو در كارنامه پرويز شيخ طادي به حساب مي آيد و فيلم شريف و محترمي است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: با توجه به افت فروش فیلم «نارنجی‌پوش» در جلسه امروز مقرر شد، فیلم سینمایی «شبکه» ساخته مرحوم ایرج قادری جایگزین فیلم «نارنجی‌پوش» در گروه سینما قدس شود.

او درباره‌ي اينكه آيا زمان تعويض فيلم «نارنجي‌پوش» زود نبود اظهار كرد: مدت‌زمان طولاني است كه فيلم روي پرده بوده و اكنون به كف فروش خود رسيده است. البته نسبت به فيلم‌هاي ديگر فروش بدي نداشته است، زيرا براي فيلمي مانند «چك» همه فكر مي‌كردند فروش خوبي داشته باشد، اما اينطور نبود.



كاوش همچنين در پاسخ به اينكه آيا قرار نيست اقدامي يا مذاكره‌اي با وزارت ارشاد براي رسيدگي به وضعيت بحراني اكران در سينما صورت گيرد،‌ ابراز عقيده كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمي‌تواند كاري كند، زيرا كساني كه خارج از ارشاد، شوك وارد كرده‌اند بايد اقدام كنند.


او ادامه داد: وقتي اعلام مي‌كنيم فيلم «شبكه» اكران مي‌شود، يعني تمامي مراحل قانوني خود را براي اكران گذارنده است. اما زماني كه يك نفر از بالا بيايد و جو سازي كند و فيلم را از اكران پايين بكشد، چنين مشكلاتي پيش مي‌آيد به اين ترتيب اكنون شرايط به گونه‌اي شده است كه كسي از ترس فيلم توليد نمي‌كند. زيرا امنيت وجود ندارد و وزارت ارشاد هم پاسخگو نيست، چون در خارج از سينما افراد ديگري هستند كه اعمال قدرت مي‌كنند.


كاوش خاطرنشان كرد: در حال حاضر چند مساله در سينما وجود دارد كه يكي از آنها به اكران مربوط مي‌شود و اكنون مي‌بينيم فروش فيلم‌ها خيلي وحشتناك،‌ پايين است.

وي افزود: مساله‌ي ديگر عدم توليد فيلم و نبود امنيت براي توليد است. نكته‌ي مهم ديگر نيز فرار تماشاچي است. زيرا وقتي تماشاچي فكر مي‌كند فيلمي كه اكران شده بود حرف و حديث‌هاي زيادي درباره‌ي آن به وجود مي‌آيد و ديگر اكران نمي‌شود، از سينما قهر مي‌كند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

آیین افتتاح نمایش "پدر خوانده ناپلی" به کارگردانی بابک محمدی، سه شنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.

 

به گزارش سينما روز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ نمایش"پدر خوانده ناپلی" نوشته ادواردو فیلیپو، ترجمه مشترک دکتر یوسف نیلی و بابک محمدی است که با بازی هنرمندانی چون؛ مهدی سلطانی، پرستو گلستانی، هایده حائری، امیر غفارمنش، مریم سعادت، محسن دین محمد، مجید مشیری، کاظم هژیر آزاد و... از 26 اردیبهشت ماه به طور رسمی اجراهای خود را در تماشاخانه شماره یک مجموعه ایرانشهر آغاز می کند. 
گفتنی است؛ نمایش"پدر خوانده ناپلی" از تاریخ یاد شده هرروز به استثناء روزهای شنبه از ساعت 20 و30 دقیقه در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر پذیرای علاقه مندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

 بهناز شیربانی: مجری جدید برنامه «هفت» تاکید کرد ژورنالیستی‌تر از فریدون جیرانی این برنامه را اجرا خواهد کرد.

 

 فریدون جیرانی بامداد شنبه در برنامه «هفت» اعلام کرد این آخرین برنامه‌ای است که با حضور او روی آنتن می‌رود.

 
خبر جدایی جیرانی از برنامه «هفت» واکنش‌های بسیاری را میان اهالی سینما در پی داشت که از آن جمله می‌توان به نامه جمعی از سینماگران در حمایت از حضور او در مقام مجری این برنامه اشاره کرد. گزینه جایگزین جیرانی در این برنامه محمود گبرلو روزنامه‌نگار و منتقد معرفی شده که به احتمال بسیار زیاد برنامه هفته آینده توسط او اجرا خواهد شد.

گبرلو با اشاره به اینکه برای اجرای او در برنامه «هفت» با مسئولان تلویزیون رایزنی‌هایی صورت گرفته، گفت: «چند روز پیش جلسه‌ای با مسئولان صدا و سیما داشته‌ایم و حضور من در برنامه «هفت» هم در این جلسه مطرح شد. قرار شد در صورتی که فریدون جیرانی درگیر ساخت سریال‌اش شود من در جایگاه ایشان برنامه را اجرا کنم. واقعیت این است که در مورد برنامه «هفت» حساسیت‌های زیادی وجود دارد و طبعا من هم حساسیت‌های خاص خودم را نسبت به اجرای این برنامه دارم. من برای شخص آقای جیرانی احترام زیادی قائلم و تمام تلاشم این است که احترام ایشان حفظ شود و دوست ندارم با دلخوری «هفت» را ترک کند. اگر شرایط مساعد باشد تلاشم این است که «هفت» را زنده نگه دارم
 
گبرلو در ادامه با اشاره به اینکه نحوه اجرای او با جیرانی تفاوت‌هایی خواهد داشت گفت: «فکر می‌کنم من ژورنالیستی‌تر از جیرانی «هفت» را اجرا خواهم کرد. به هر حال آقای جیرانی یک کارگردان است و ممکن است در صحبت‌هایش ملاحظاتی داشته باشد، اما من به هیچ وجه فعالیت سینمایی نداشته‌ام و از ابتدا فقط یک ژورنالیست بودم. در روش‌های اجرای برنامه سعی خواهم کرد ادب و احترام را رعایت کنم و اگر مخالفی با موضوعات برنامه وجود داشته باشد با احترام حرف‌های طرف مخالف را هم گوش کنم
 

او در پاسخ به این سئوال که حضورش را در این برنامه چطور ارزیابی می‌کند، گفت: «به نظر من وجود یک مجری ثابت و دائمی در یک برنامه نقطه قوت برنامه است. به دلیل اینکه جیرانی درگیر ساخت سریال‌اش می‌شود باید برنامه را ترک کند، اما این موضوع نباید منجر به تعطیلی برنامه «هفت» شود. این مسیر  - که به لطف دوستان باعث شده بسیاری از مردم با مقوله سینما آشنا‌تر شوند - باید ادامه پیدا کند

گبرلو در ادامه افزود: «اگر موفقیتی در اجرای برنامه توسط من باشد، در وهله اول همکاری تمام اهالی سینما را می‌طلبد تا رسانه‌ای مثل سینما که حقیقتا مهجور است بتواند به حرکت‌اش ادامه دهد

او در پاسخ به این سئوال که در خصوص حضور منتقد ثابت مثل مسعود فراستی که گاهی انتقاداتی مبنی بر حضور‌ش در برنامه بوده، چه نظری دارد، گفت: «مسعود فراستی منتقدی است که به نظر من ادبیات‌اش به سینما آسیب نمی‌رساند و نظرات‌اش در این مدت کمک به رشد و تعالی سینمای ایران بوده است. فکر می‌کنم نباید از فضای نقد اینقدر واهمه داشته باشیم

گبرلو در ادامه افزود: «اگر به عنوان مجری گرداننده برنامه «هفت» باشم مناسب‌تر می‌دانم نشست‌های نقد و بررسی فیلم با حضور چند منتقد و به صورت یک میزگرد برگزار شود. منتقدان نیز باید از کسانی انتخاب شوند که نظرات مخالف و موافق دارند تا از این طریق در بحث‌هایی که مطرح می‌شود بهتر به نتیجه برسیم. همه این برنامه‌ها منوط به نظرات تهیه‌کننده برنامه است. من به عنوان مجری نظراتم را مطرح می‌کنم، اما باز همه چیز بستگی به اهداف سری جدید برنامه دارد

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  «حمید اعتباریان» تهیه‌کننده سینما گفت: در حال حاضر «پیمان قاسمخانی» در حال بازنویسی فیلمنامه «سن‌پطرزبورگ 2» است.

وی در ادامه افزود: قرار است این فیلم با همان ترکیب قبلی به کارگردانی بهروز افخمی اواخر تابستان جلوی دوربین می‌رود.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «سن‌پطرزبورگ» ساخته «بهروز افخمی» یک کمدی پرحادثه درباره رفاقت، عشق و بلوف بود که فیلمنامه آن را پیمان و مهراب قاسمخانی نوشته‌ بودند و محسن تنابنده، پیمان قاسمخانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، سروش صحت، امید روحانی، بابک برزویه و امین حیایی بازیگران این فیلم بودند.

قرار است در قسمت دوم هم محسن تنابنده ، پیمان قاسمخانی و امین حیایی به همراه گروه بازیگران جدید حاضر باشند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  پيوند كبد رضا داودنژاد امروز در بيمارستان نمازي شيراز انجام شد.

عليرضا داودنژاد ـ كارگردان و پدر اين بازيگر ـ گفت: اين عمل تحت نظر دكتر ملك‌حسيني با موفقيت انجام شده است.

به گفته‌ي او، رضا داودنژاد اكنون در بخش مراقبت‌هاي ويژه‌ي بيمارستان بستري است.

اين بازيگر در فيلم‌هايي مانند «مصائب شيرين»، «بچه‌هاي بد»،‌ «نيش زنبور» و ... ايفاي نقش كرده است. او 13 ارديبهشت‌ماه براي پيوند كبد به شيراز منتقل شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

« با ساختن اين فيلم دلپذير، اصغر فرهادي كاري كرد كه هيات‌هاي ديپلمات و اخبار روزنامه‌ها از آن عاجزند.» اين جمله بخشي از نامه كوتاه مريل استريپ، بازيگر مشهور سينما، به اصغر فرهادي است. روزنامه شرق در مطلبي با اشاره به اين نامه آورده است:

يكي از آنان كه به اصغر فرهادي نامه نوشت، «مريل استريپ» بود؛ بانويي كه 17 بار نامزد اسكار شده بود و سه بار برنده آن؛ بانويي كه لوح تقدير نامزدشدن فيلم «جدايي» در اسكار 84 را به «اصغر فرهادي» داده است. او در نامه‌اي نكته‌هايي را درباره اين فيلم بيان كرد كه زاويه ديدي ديگر را رو به اين فيلم مي‌گشايد و آن را نه به عنوان يك فيلم و اثر هنري، كه به عنوان تجلي يك اتفاق انساني در قالبي هنري مي‌ستايد.

او چنين مي‌نويسد: «نمي‌دانم آيا اصغر فرهادي زماني كه فيلمش را مي‌ساخته آگاه بوده كه بر خلاف نام فيلم، تاثير جهاني «يك جدايي» مردم را به هم نزديك خواهد كرد؟! نزديك كردن ما و مردم ايران، تا از طريق داستان خانواده‌اي در حال گسست و پيچيدگي‌هاي اخلاقي و عاطفي‌شان، خانواده‌هاي ما و ايرانيان را به هم نزديك كند.»

مريل استريپ در توصيف جزئييات مطرح شده در كارگرداني اين فيلم مي‌نويسد: «او اين كار را با ظرافت انجام مي‌دهد؛ با ارايه تصويري صميمي از پيشخوان آشپزخانه‌اي در تهران يا با نشان دادن پرتره كوچكي از انيشتين يا نقاشي ديگري از وايت به نام دنياي كريستينا. او به ما اجازه همدردي با مردي را مي‌دهد كه به تازگي تركش كرده‌اند؛ جايي كه براي يافتن تنظيم درست ماشين لباسشويي در تكاپوست. او مي‌گذارد تا ما عمل دردناك و سرشار از عشق شست‌وشوي پدري پير را باز‌شناسيم و مي‌گذارد شوك حاصل از بازي كودكي كه پيچ دستگاه اكسيژن را باز و بسته مي‌كند و باز مي‌بندد و باز مي‌كند را حس كنيم؛ همچنان كه سرنوشت با زندگي ما در حال بازي است.»

بانويي كه او را در اخلاق و ماندگاري در سينما تحسين مي‌كنند، چنين به رمزگشايي از فيلم «جدايي» مي‌پردازد: «او مي‌گذارد در خستگي مفرط قاضي‌اي سهيم شويم كه مي‌خواهد پنجره دفتر كم‌هوايي كه در آن تصميمات دشوار مي‌گيرد، چارتاق باز باشد:

-چه چيز هل دادن است، چه چيز ضربه زدن؟

-چه كسي پرت شد، چه كسي از حال رفت؟

-چه كسي دروغ گفته، چه كسي غيرقابل اطمينان است؟

-چه كسي خوب است، چه كسي بد؟

چگونه مي‌توان همه اينها را در جاي خود قرار داد؟ و ببينيد چه ميزان گذشت در دل مردمي است كه تحت قواعدي بي‌گذشت زندگي مي‌كنند.»

استريپ فيلم «جدايي» را فراتر از تمام همه ابزاري دانست كه مي‌تواند كشورها را به هم نزديك يا از هم دور كند.

او نامه‌اش را با چنين عباراتي پايان مي‌دهد:

«با ساختن اين فيلم دلپذير، اصغر فرهادي كاري كرد كه هيات‌هاي ديپلمات و اخبار روزنامه‌ها از آن عاجزند. او گذاشت تا ما خود را در آينه زندگي ديگران ببينيم و مخمصه‌هاي يكديگر را درك كنيم؛ مخمصه انسانيت مشترك‌مان را. اين كنش، كنشي سياستمدارانه است. در دنيايي كه مسير تماشا در آن با بدبيني و تلخي مسدود است، نياز داريم تا هنرمندان تصوير را وضوحي بهتر ببخشند. ما به «يك جدايي» محتاجيم تا به هم نزديك‌مان كند. اصغر فرهادي براي همان يك لحظه دلنشيني كه مردم زيادي را در ايران خوشحال كرد به عنوان چهارمين چهره مجله تايم از سوي مردم برگزيده شد. اين آغاز راهي است كه او به عنوان يك هنرمند در آن قرار گرفته است و تا كنون نشان داده است كه اين مسير را با هوشياري ادامه مي‌دهد.»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

فریدون جیرانی پس از پخش آیتم «روی جلد برنامه هفت» به طعنه گفت که از بدرقه خوب پخش محترم شبکه سوم سیما سپاسگزاریم.

 

سینما روز _ این برنامه با تاخیر زیادی روی آنتن رفت و جیرانی با اشاره به این تاخیر گفت که از پخش محترم تشکر می‌کنیم که در این مدت طولانی به صورت زیرنویس اعلام نکردند که امشب برنامه «هفت» با تاخیر روی آنتن می‌‌رود.

او که در ابتدای برنامه اعلام کرده بود، این آخرین برنامه اوست، افزود:«من از بدرقه خوب پخش محترم سپاسگزارم و از دوستان ممنونم به خاطر این بدرقه.»

برنامه «هفت» از هفته آینده با تهیه کنندگی محمدخزائی دبیر دوره گذشته جشنواره فیلم فجر و تهیه کننده سینما روی آنتن می‌رود و محمود گبرلو منتقد سینما هم مجری این برنامه خواهد بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

 نمایش‌نامه‌ی «خدای کشتار» به کارگردانی پارسا پیروزفر، دورخوانی می‌شود. 

پارسا پیروزفر که سال 1380 نمایش «هنر» نوشته‌ی یاسمینا رضا را در فرهنگسرای شفق به صحنه برده بود، این‌بار سراغ اثر دیگری از همین نویسنده رفته و «خدای کشتار» را دورخوانی می‌کند. تالار استاد جلیل شهناز خانه‌ی هنرمندان ایران از یکم تا سوم خردادماه ساعت 20:30 میزبان دورخوانی نمایشی «خدای کشتار» به کارگردانی پارسا پیروزفر خواهد بود. پیروزفر سال گذشته نیز نمایش «گلن‌گری گلن راس» نوشته‌ی دیوید مامت را روی صحنه برد که پرتماشاگرترین نمایش تماشاخانه‌ی ایران‌شهر در سال 1390 بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فريدون جيراني در برنامه‌ي شب گذشته «هفت» از مخاطبان خداحافظي كرد و اين برنامه شب پرحاشيه‌اي را پشت سر گذاشت.


فريدون جيراني در اين برنامه كه با يك ساعت تاخير پخش شد، با بيان اينكه اين برنامه آخرين برنامه‌‌‌‌ي «هفت» است كه او و تيمش آن را مديريت مي‌كنند، گفت: بايد از عوامل تهيه برنامه «هفت» تشكر كنم كه در اين مدت با من همراهي كردند، همچنين لازم است از مطبوعات و سينماگراني كه امروز طي نامه‌هايي از من و برنامه حمايت كرده بودند، قدرداني كنم.



وي ادامه داد: اما تشكر ويژه‌ام بايد از آقاي عزت الله ضرغامي باشد كه اگر نبود مطمئنا اين برنامه چالشي ادامه پيدا نمي‌كرد، در هر صورت از هفته آينده «هفت» با سردبير و مجري جديد ادامه پيدا خواهد كرد.


مجري «هفت» در آخرين شب از اجراي برنامه‌اش به شرايط روي آنتن رفتن اين برنامه در شب گذشته اشاره كرد و گفت: در اين برنامه سوال پيامكي نداريم و تنها از مخاطبان مي‌خواهم به يادگار يك عدد 7 را به شماره پيامك برنامه اس ام اس كنند.


البته وي در بخش ديگري از پخش شبكه سوم به دليل اينكه اين درخواست مجري برنامه را به صورت زيرنويس اعلام نكرده است با كنايه تشكر كرد.


همچنين جيراني در ابتدا و در بخش‌هاي مختلف برنامه بارها تكرار كرد كه نمي‌تواند كسي را به صورت مهمان تلفني روي خط بياورد.



***


بخش بعدي برنامه «هفت» به گفت وگوي فريدون جيراني و فاطمه گودرزي درباره‌ي ايرج قادري اختصاص داشت.


در ابتداي اين بخش فاطمه گودرزي كه در فيلم «مي‌خواهم زنده بمانم» با ايرج قادري همكاري كرده بود خاطراتش را با وي مرور كرد.

فاطمه گودرزي همچنين در بخشي از سخنانش به تغيير كادر مديريتي برنامه‌ي «هفت» اشاره و اظهار كرد: بايد اين سوال را بپرسم كه چرا بايد برنامه «هفت» قطع شود؟ در حالي كه سينماگراني كه حداقل من آنها را مي‌شناسم همه اين برنامه را مشاهده مي كنند. با چالش‌هاي اخيري كه در برنامه ديدم احساس كردم كه «هفت» هر هفته بهتر مي‌شود.


اما فريدون جيراني در اين بخش ترجيح داد كه پاسخ فاطمه گودرزي را در اين باره ندهد.



در ادامه بخشي از يادآوري مرحوم ايرج قادري، فريدون جيراني با اشاره به اينكه برخي در اين مدت قصد داشتند چهره‌اي متفاوت از ايرج قادري را به نمايش عمومي بگذارند گفت: بعضي از تلويزيون‌هاي خارج از كشور سعي كردند آقاي قادري را مخالف حكومت معرفي كنند، بعضي از دوستان روشنفكر در تحليل‌هايشان سعي مي‌كردند تحليلي را با تحقير انجام دهند و برخي از روزنامه‌ها حتي در انتشار خبر مرگ يك هنرمند هم اخبار را خودي و غيرخودي كردند.


وي با تاكيد بر اينكه دو مرتبه در سال‌هاي مختلف با ايرج قادري مصاحبه‌ كرده است، توضيح داد: آن مرحوم اصلا فردي سياسي نبود و حتي من مشخصا از او سوال كردم كه در گذشته فعاليت سياسي مي‌كرده است يا خير كه ايشان گفت: من اصلا آدم سياسي نيستم همچنين مرحوم قادري اهل مطالعه و فيلم ديدن نبود. اما در كنار تمام اين موارد شناخت دقيقي از مخاطب داشت و سعي مي‌كرد فيلمش را به شكلي بسازد كه با مردم ارتباط زيادي برقرار كند.  

جيراني در پايان سخنانش در اين بخش اظهار كرد: معتقدم اگر از اكران برخي فيلم‌هاي ايشان جلوگيري نمي شد و يا در هنگام اكران از پرده پايين نمي‌آمد، برخي آن فيلم‌ها به پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينماي ايران تبديل مي‌شدند. قادري براي مردم فيلم ساخت اما هميشه از سوي منتقدين تحقير شد.


***


بخش بعدي برنامه هفت به بررسي مسائل روز سينماي ايران اختصاص داشت كه در اين بخش محمد درمنش مهمان برنامه بود.


مسوول طرح مخاطب خاص در ابتداي سخنانش به مسائلي پيرامون طرح اكران فيلم‌هاي مخاطب خاص اشاره كرد اما صحبت‌هايش را با سوالات و انتقاداتي پيرامون عملكرد اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران (جامعه صنفي تهيه كنندگان) ادامه داد.


وي با تاكيد بر اينكه به عنوان يك شخص حقيقي انتقاداتي را به جامعه صنفي تهيه كنندگان دارد، گفت: در اين مدت اختلافات مختلفي در سينما ايجاد شد، بايد براي حل آنها در پي پيدا كردن ريشه‌هاي آن بربياييم.


اين تهيه كننده و كارگردان سينما توضيح داد: امشب مي‌خواهم درباره صنوف صحبت كنم. همه صنوف يك هسته مركزي دارند.من مكرر در زمان خانه سينما گفتم، پس از آن كسي در شوراي مركزي صنف، زمام كار را در دست گرفت، يادش مي رود كه چه قول‌هايي به راي دهندگان داده است. در اين هنگام دواتفاق مي‌افتد كه يكي از آنها اين است كه شوراي مركزي صنف به محلي براي ارتباط و ارتباط گرفتن تبديل مي‌شد و اتفاق دوم اين بود كه به كل ماموريت‌هاي صنفي فراموش شده و كارها به صورت مسائل سياسي و جنايي پيش مي‌رفت.


وي ادامه داد: اصلي‌ترين مطلبي كه خانه سينما از آن آسيب ديد در همين موضوع بود آن زمان ما مي‌گفتيم كه چرا شوراهاي مركزي صنف‌ها به شكلي لابي مي‌كنند كه هيات مديره اصلي خانه سينما به سمت كارهاي سياسي حركت كنند، من معتقدم اصلي ترين علتي كه صنوف آسيب ديد از همين نقطه بود.

درمنش در ادامه سخنانش به تشكيل اتحاديه تهيه كنندگان براي جلوگيري از ايجاد فساد و كانون‌هاي قدرت در سينما اشاره كرد و گفت: اگر مجموعه‌ي صنف تهيه كنندگان براساس برنامه‌هاي اوليه‌اش عمل كند، به همه مسائل و اختلافات پايان مي‌دهد اما تصور مي‌كنم كه جامعه صنفي مسيري كه در حال حاضر طي مي‌كند به سرمنزل مقصود نخواهد رسيد.


وي با بيان اينكه اتحاديه تهيه كنندگان تا كنون نه تنها جذب خوبي نداشته بلكه دفع زيادي هم انجام داده است تصريح كرد: در ابتدا تشكيل صنف قرار بود كه ما به حدي فضاي همدلي و اطمينان را ايجاد كنيم كه حتي آنهايي كه در اتحاديه هم نيستند به طرفمان بيايند، اما تا كنون مي‌بينيم كه اتحاديه در شرايط دفعش قوي بوده است. جالب است كه چند روز قبل جلسه‌اي توجيهي براي انتخابات صنف برگزار شد، من مي‌خواستم برخي ابهامات و سوالاتم را از رئيس اتحاديه بپرسم كه ايشان گفتند فعلا جاي پاسخگويي به اين سوالات نيست و ابتدا بايد انتخابات برگزار شود.


محمد درمنش با انتقاد از اينكه اكنون اتحاديه توسط چند نفر محدود اداره مي‌شود بيان كرد: قرار بود با تشكيل اتحاديه قدرت تقسيم شود، اما نمي‌دانم چرا در حال حاضر رئيس اتحاديه همزمان رئيس شوراي اكران و غيره هم هست.


وي با اشاره به سوالات و ابهامات ديگرش نيز ادامه داد: سوال ديگر من اين است كه در دو سال گذشته، اتحاديه چه خدمات رفاهي به اعضايش داده است؟ در هر صورت اين يكي از ماموريت‌هاي تشكيل اتحاديه بود. همچنين مساله ديگر رفتارهاي بيانيه‌اي اتحاديه تهيه كنندگان است. در چند وقت گذشته حواشي براي سينماي ايران ايجاد شد اما اينكه با اين حواشي هيات مديره اتحاديه لحنش را عوض كند تا جايي كه حتي شهرداري هم با آنها قطع ارتباط كند درست نيست. در حاليكه بايد در همه حال اخلاقيات را مراقبت و صبوري پيشه كرد.


محمد درمنش در پايان سخنانش تاكيد كرد: حدود ده روز ديگر انتخابات جامعه صنفي تهيه كنندگان است. جامعه صنفي در دو سال گذشته تعدادي سوالي بي‌پاسخ ايجاد كرده كه لازم است قبل از انتخابات واينكه در وزارت كشور ثبت شود به آنها پاسخ دهيم وگرنه بايد مواظب جايگاه قانوني و بدون خدشه‌اي كه به آن مي‌دهيم باشيم. چرا كه ممكن است مشكلات گذشته در قالب ديگري دوباره تكرار شود.



بخش بعدي برنامه هفت به بررسي مسائل مربوط صدور پروانه ساخت فيلم‌ها و همچنين شرايط توليد در سينماي ايران اختصاص داشت كه جهانگير الماسي و مهدي سجاده‌چي درباره آن صحبت كردند.


از حاشيه‌هاي برنامه هفت گذشته علاوه بر خداحفاظي فريدون جيراني مي‌توان به قطع شدن سيستم پيامك برنامه اشاره كرد كه بعد از 40 دقيقه از آغاز برنامه و دريافت حدود 60 هزار پيامك جيراني اعلام كرد كه سيستم پيامك برنامه قطع شده است .

همچنين جهانگير الماسي هم به تعويض تيم مديريتي برنامه هفت واكنش نشان داد و گفت: حال و هواي استديوي برنامه «هفت» مانند آخرين اجراي يك نمايش است.


اين بازيگر با اشاره به برخي بيانيه‌هاي سينمايي‌ها گفت: امشب خوشحالم كه نگاه هوشمند برخي سينماگران مانند آقايان حاتمي‌كيا ،‌مهرجويي و ... را ديديد و اين افراد نشان دادند كه سينماگران زنده هستند و دغدغه فردا را دارند. ما يك خانواده كوچك هستيم كه بايد مسائلمان را درون خودمان حل كنيم و فقط در خدمت يا خيانت كارهايمان مجازيم كه گزارش دهيم.


باید دید سرانجام فریدون جیرانی چه زمانی سکوت خود را خواهد شکست و درباره این دو سوال بی پرده سخن خواهد گفت؟
«هفت» حالا بازگشته به موقعیت دو سال پیش یعنی زمانی که تازه می خواست آغاز شود و منتظر اولین برنامه هفت بودیم.
از این به بعد بدون فریدون جیرانی با یک برنامه «هفت» با ساختاری جدید روبه رو خواهیم شد و آخرین سوال اینست که آیا این تغییرات به نفع «هفت»می شود؟
ضمن اینکه دیشب فریدون جیرانی از مسعود فراستی هم تشکر کرد و باید دید تهیه کننده و مجری جدیدی هفت بار دیگر مسعود فراستی را به عنوان منتقد برنامه انتخاب می کند یا خیر.
باید منتظر «هفت» مدل جدید بود.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

وضعيت فروش گيشه سينماها خوب است؟»، شايد بهترين افراد براي پاسخ به اين پرسش، سينماداران باشند، سينماداراني كه اين روز‌ها به شدت از وضعيت فروش و استقبال مردم از فيلم‌هاي سينمايي گلايه دارند.


در گفت‌وگوهايي با تعدادي از سينماداران، وضعيت تعدادي از بهترين سينماهاي تهران كه فروش آنها معمولا خوب بوده است بررسي شده است.



اريكه ايرانيان: فروش ما دهشتناك است نه وحشتناك!

حسين اسلامي ـ مدير پرديس سينمايي «اريكه ايرانيان» ـ با بيان اينكه وضعيت فروش اين سينما در طي هفته‌هاي گذشته بسيار بد بوده است، گفت: فروش ما در دو سه هفته گذشته، دهشتناك بوده است، به اين معني كه ما حتي نمي‌توانيم فروش‌مان در اين مدت را وحشتناك توصيف كنيم!


وي ادامه داد: فروش ما با فروش ايام عيد همين امسال بسيار متفاوت است و حتي در حال حاضر با اين استقبال مخاطبان و فروش فيلم‌ها، در وضعيت ركود بهمن و اسفندماه هستيم.


مدير اريكه ايرانيان خاطرنشان كرد: در طول چند هفته گذشته، فروش چهار سالن ما روي هم يك تا يك و نيم ميليون تومان براي هر روز شده است و پنچ‌شنبه‌ها و جمعه‌ها هم به زور به فروش پنج، شش ميليون توماني مي‌رسيم.


اسلامي با بيان اينكه وضعيت فروش فعلي براي سينماها مشكلات جدي را ايجاد مي‌كند، اظهار كرد: اكنون يكي از بزرگترين مشكلات ما هزينه‌هاي‌مان است و حتي كارمان به جايي رسيده كه به فكر تعديل نيرو افتاده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: مجتمع اريكه ايرانيان حدودا هر ماه 80 ميليون تومان هزينه آب، برق، گاز و غيره را دارد. اگر استهلاك دستگاه‌ها و هزينه‌هاي ديگر را هم به اين هزينه‌ها اضافه كنيد، مي‌بينيد كه با فروش فعلي تنها درصدي از اين هزينه‌ها تامين مي‌شود.


مدير پرديس اريكه ايرانيان در ادامه سخنانش درباره اينكه چه چيزي باعث به وجود آمدن وضعيت فعلي شده است، گفت: سينماها در تعطيلات عيد امسال، پس از مدت‌ها فروش خوبي داشتند اما با برخوردي كه با دو فيلم نوروزي شد، مردم به نوعي از آمدن به سينما دلزده شدند و فيلم‌هاي خوبي هم پس از آن ديگر اكران نشدند.


وي در پايان سخنانش ابراز اميدواري كرد: اكنون سه فيلم «روزهاي زندگي»، «چك» و «آخرين سرقت» در سينماها اكران شده است. بسيار اميدوار هستيم كه «چك» بتواند مخاطبان را به سينما جذب كند. همچنين «روزهاي زندگي» هم فيلم بسيار خوبي است اما براي ديده شدنش بايد تبليغات بيشتري داشته باشد، چرا كه فيلمي است كه اگر كسي ببيند، متضرر نخواهد شد.



شكوفه: افت مخاطب 20 هزار نفري در فروردين ماه!

مسعود ميررحيمي ـ مدير پرديس سينمايي «شكوفه» ـ وضعيت فعلي را بسيار بد توصيف كرد و گفت: طبق بررسي‌هايي كه انجام داديم سينما «شكوفه» در فروردين‌ماه امسال نسبت به زمان مشابه در سال قبل، 20 هزار نفر ريزش مخاطب داشت، در ارديبهشت‌ماه هم ريزش مخاطبان‌مان 15 هزار نفر بوده است. البته اين رقم با توجه به افزايش قيمت بليت از سه به چهار هزار تومان است.


وي خاطرنشان كرد: اكنون فيلم «چك» در كنار دو فيلم «نارنجي‌پوش» و «قلاده‌هاي طلا» قرار گرفته است و اميدواريم كه اين فيلم بتواند كمي از مشكلات‌مان را كاهش دهد.



پرديس زندگي: به فكر تعديل نيرو هستيم!

احمدي ـ مدير پرديس سينمايي «زندگي» ـ هم با بيان اينكه در دو سه هفته گذشته اين سينماي چند سالنه تقريبا نيمه تعطيل بوده است، گفت: پس از گذشت مدتي از تعطيلات عيد نوروز، ما سانس‌هاي‌مان را با چهار پنج نفر آغاز مي‌كرديم و تقريبا مي‌توان گفت سينما نيمه تعطيل بود. حتي مي‌توانيم بگوييم فروش‌مان در دو هفته گذشته به كمتر از يك ميليون تومان در روز رسيده است.


وي با ابراز اميدواري از اينكه فيلم‌هاي جديد اكران بتواند وضعيت فعلي را سامان بخشند، بيان كرد: در حال حاضر فيلم‌هاي «چك»، «روزهاي زندگي» و «آخرين سرقت» اكران شده‌اند. اميدواريم سينما با اين فيلم‌ها جان بگيرد. البته تجربه نشان داده وقتي مردم مدتي به سينما نمي‌روند، سخت است كه دوباره بخواهيم آن ها را به سينما بياوريم. به همين دليل فكر مي‌كنم هفته اول اكران فيلم‌هاي جديد، باز هم با مشكل كم بودن فروش مواجه باشيم اما اميدواريم در هفته‌هاي آينده وضعيت فعلي بهتر شود.



عصر جديد: اميدمان به «چك» است

در همين زمينه پارسي‌نژاد ـ مدير سينما «عصر جديد»، هم با تاكيد بر وضعيت بسيار نابسامان فروش سينماها بيان كرد: فروش فيلم‌ها در چند روز گذشته بسيار بد بوده است. ما در سينما عصر جديد كه سه سالن دارد هم با افت بسيار شديد مخاطب و فروش مواجه بوده‌ايم.

مدير سينما «عصر جديد» با بيان اينكه اميدوار است «چك» بتواند كمي مشكلات سينماها را حل كند عنوان كرد: اكنون اميدمان در اكران جديد به فيلم سينمايي «چك» است و اميدواريم كه اين فيلم با فروش مناسبي كه داشته باشد از مشكلات‌مان بكاهد.


پاسبانيان ـ مدير سينما «استقلال» ـ كه تا ديروز سرگروهي «قلاده‌هاي طلا» را بر عهده داشت هم گفت: ما تاكنون با مشكل فروش مواجه نبوديم، چون «قلاده‌هاي طلا» فروش بسيار خوبي داشت و مي‌توانم بگويم كه در مدت اكران اين فيلم در سينما استقلال، حدود 120 ميليون تومان فروش داشتيم.


وي ابراز اميدواري كرد كه «روزهاي زندگي» كه اكنون جايگزين «قلاده‌هاي طلا» در اين سرگروه شده است نيز بتواند فروش خوبي داشته باشد.

به گزارش سی نت در حالی امید سینماداران به فیلم «چك» است که فروش این فیلم طبق اطلاعات رسیده در دو روز اولیه متاسفانه کمتر از حد انتظار بوده و در برخی سینماها حتی کمتر از «روزهای زندگی» بوده است که شاید این را بتوان به حساب عدم تبلیغات گذاشت و امیدوار هستیم وضعیت در روزهای آینده بهتر شود.

شاید لازم است به زودی شاهد اکران فیلم هایی که بسیار امیدوار به پرفروش شدنشان داریم باشد ، فیلم هایی چون «خوابم میاد» ،«ضد گلوله» ،«بی خود و بی جهت» ،«پل چوبی» ،«برف روی کاج ها»، «تلفن همراه رییس جمهور» ،«کلاه قرمزی و بچه ننه» و... که پتانسیل تکان دادن گیشه را دارند.

آیا اگر مسئولین رضایت بدهند «خیابان های آرام» و «گزارش یک جشن» نمی توانند رونق را به گیشه برگرداند؟

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

کارگردان گشت ارشاد گفت : به آقای ضرغامی به خاطر تعطیلی «هفت» تبریک می گویم و اگر تعطیلی این برنامه حتمی شود باید فاتحه گفتگوی سینمایی در رسانه ای مانند تلویزیون را خواند.

 

سینما روز _ حـــامد مظفـــری: سعید سهیلی که به واسطه حواشی پیش آمده در اکران آخرین فیلمش همچنان دلگیر است از جمله کسانی بود که در برنامه هفته گذشته «هفت» روی آنتن آمد و توانست لحظاتی کوتاه ولو به صورت تلفنی درباره اوضاع این روزهای سینمای ما صحبت کند. بسیاری از مخاطبان بعد از شنیدن خبر تعطیلی «هفت» این فرضیه به ذهنشان رسید که مبادا اظهارات تند و تیز سهیلی در «هفت» عامل اصلی تعطیلی این برنامه بوده! برای آگاهی از نظر خودِ سهیلی درباره این موضوع با وی گپی زدیم.

آیا می توان یکی از دلایل تعطیلی «هفت» را حرفهای صریحی دانست که هفته گذشته شما در تماس تلفنی با جیرانی به زبان آوردید؟
نه، من فکر می کنم اصلا قبل از اینکه من بخواهم در «هفت» صحبت کنم، نامه های مرتبط با تعطیلی «هفت» نوشته شده بود و درخواستهای آنها که دوستدار تعطیلی این برنامه بودند، مطرح شده بود. تصمیم گیریها هم اختمالا زودتر از اینها گرفته شده بود اما تازه به سمع من و شما رسیده است!

فکر می کنید چقدر از ماجرای تعطیلی برنامه «هفت» مرتبط است با انتقاد گروهی رسانه افراطی از این برنامه به خصوص نامه رسانه های موسوم به انقلابی خطاب به ضرغامی!؟
مطمئنا همین نامه دلیل اصلی توقیف «هفت» بوده است. اما می خواهم واقعیتی را به شما بگوبم و آن هم اینکه آن کسانی که چنین نامه هایی را امضاء می کنند پیاده نظام این اتفاقات هستند. اینها آدمهایی هستند که خودشان قدرت تصمیم گیری مستقل ندارند یعنی اختیارشان تحت تاثیر آدمهایی است که هیچ کدام از آنها امضایشان پای چنین نامه ها و بیانیه هایی نمی آید.

اما این گروهها که این شانس را داشتند نماینده خود را به «هفت» بفرستند. پس مشکل چیست که به استفاده از تریبون «هفت» هم راضی نشده اند؟
ببینید، حتی آنها که به نمایندگی از چنین گروههای به «هفت» آمدند هم نفرات اصلی آنها نیستند. نفرات بالادستی این گروهها را هیچ گاه نمی بینیم اما اینها آن قدر قدرت دارند که می توانند شهرداری، حوزه هنری یا امامان جمعه را همراه خود کنند.

فکر می کنید روشی که اینها در شانتاژهای رسانه ای در پیش گرفته اند چه عاقبتی خواهد داشت؟
نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که روش این دوستان در اعتراض، روش درستی نیست! آنها به جای گفتگو درخواست شان را با فشار و شانتاژ پیش می برند و خواهان تعطیلی روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی هستند که نظری خلاف نظرات آنها دارند. آخر این کجایش منطقی است؟ متاسفانه این گروهها اغلب فاقد منطق هستند و تنها راهی هم که در پیش می گیرند همین جنجال و فشارهای غیرمنطقی است در صورتی که اگر واقعا طرفدار منطق هستند چرا به سمت گفتگو نمی آیند. واقعا به آقای ضرغامی به خاطر تعطیلی «هفت» تبریک می گویم و اگر تعطیلی این برنامه حتمی شود باید فاتحه گفتگوی سینمایی در رسانه ای مانند تلویزیون را خواند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

بلیت گران‌تر شد، تماشاگر کمتر

 

سینما روز _ مقایسه فروش فیلم‌های اکران بهار در پنج سال اخیر نشان می‌دهد که تعداد تماشاگران سینما با بالا رفتن قیمت بلیت کم شده است
الهام نداف: بهار مناسب‌ترین فصل اکران فیلم‌هاست. به خصوص در چند سال اخیر که تمایل مخاطب برای رفتن به سینما در این فصل و روزهای تعطیل بیشتر شده است. در این روزها، شورای صنفی نمایش با صلاحدید خود دستچینی از تولیدات سال قبل که در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمده‌اند، انتخاب می‌کند تا چرخ‎های سینما در همان آغاز سال جدید برای اهالی هنر خوب بچرخد.
 

نکته قابل توجه در این چینش‌ها توجه به موضوع فیلم و مناسب بودن آن برای نمایش در نوروز و احتمال پر فروش شدن آن است. اتفاقی که در سال‌های 87، 88، 89 و 90 افتاد. البته توقع اینکه همه فیلم‌های روی پرده نوروز یک مضمون را در بربگیرد یا اینکه همه این فیلم‌ها مختص کارگردانان اسم و رسم‌دار باشد، دور از ذهن است، چرا که سینمای ایران باید قابلیت فروش در طول یک سال را داشته باشد.
 

مقایسه فروش فیلم‌های پنج سال سینمای ایران در نوروز، نشان دهنده موفقیت سینمای ایران و انتخاب هوشمندانه فیلم‌ها در بعضی از سال‌ها و موفق نبودن انتخاب فیلم‌ها در سال‌‌های دیگر است. آمار و ارقام ارائه شده در تصویر زیر مربوط به سایت فارابی و فروش فیلم‌ها در تهران است چرا که آمار رسمی از فروش فیلم‌های سینمایی در کل کشور وجود ندارد. همچنین آمار فروش سال 87 نیز که در سایت فارابی اعلام نشده، بر اساس آمار و ارقام خبرگزاری‌های معتبر، درج شده است.

 

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721232473116364.jpg

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  از صبح امروز اکران سه فیلم سینمایی «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ‌طادی، «چک» ساخته کاظم راست‌گفتار و «آخرین سرقت» ساخته پدرام علیزاده در سینماهای سراسر کشور آغاز شد.

فیلم سینمایی «روزهای زندگی» در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی شد.

«روزهای زندگی» داستان این فیلم در سال 1367 و ماجرای زن و شوهری است که در جبهه جنوب و در بیمارستانی صحرایی می‌گذرد. «امیرعلی» و همسرش به دلیل سال‌ها کار در آنجا به حال و هوای جبهه وابستگی شدیدی پیدا کرده‌اند،اما اعلام خبر آتش‌بس و بعد حمله نیروهای عراقی به بیمارستان، این زوج را در آزمایشی دشوار قرار می‌دهد.

حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، آرینه سوکساییان، کوروش سلیمانی و کریم اکبری‌مبارکه از بازیگران این فیلم هستند.

سینماهای استقلال، آزادی، فرهنگ، پردیس ملت، ایرکه ایرانیان، پردیس زندگی، صحرا، فلسطین، شکوفه،ماندانا، تماشا، حافظ، راگا، کیان، نیاوران و در شهرستان‌های اصفهان، مشهد، شیراز، رشت، تبریز، کرمانشاه و کرمان سینماهای نمایش دهنده فیلم «روزهای زندگی» هستند.

«روزهای زندگی» برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جشنواره سی ام شده است

فیلم سینمایی «چک» در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم سینمایی «چه چوری میلیاردر شدم» ساخته علی عبدالعلی‌زاده شد.

داستان فیلم سینمایی «چک» درباره مرد جوانی است که برای رسیدن به اهداف رویایی دست به ریسک بزرگی می‌زند.

فرهاد آئیش، شاهرخ استخری، مژگان بیات، همایون ارشادی، حسن شکوهی، مریم سعادت، نفیسه روشن، فرخ نعمتی، سپند امیرسلیمانی، جشمید مشایخی و... در این فیلم هنرنمایی می کنند.

آفریقا، آزادی، پارس، اریکه ایرانیان، پردیس ملت، راگا، زندگی، کیان، شکوفه، ماندانا، جوان، ایران، کارون، تماشا، فلسطین، پایتخت، مرکزی، قلهک، اشراق، حافظ، جی، پیوند، موزه سینما و در شهرستان‌های اصفهان، شیراز، رشت، اراک، قزوین، یزد، کرج، اسلامشهر و کرمان سینماهای نمایش دهنده فیلم «چک» هستند.

باید دید این فیلم کاظم راست گفتار که ساخته های قبلی او پرفروش بوده اند هم می تواند به گیشه رونق ببخشد یا خیر؟

فیلم سینمایی «آخرین سرقت» ساخته پدرام علیزاده در گروه سینمایی آزادی جایگزین فیلم سینمایی «سیب و سلما» ساخته حبیب الله بهمنی شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است آقای «ن» و آقای «د» در یک سفر ناخواسته با یکدیگر همراه می‌شوند. در این میان خانم «م» منتظر آن‌هاست‌، غافل از این که...

در این فیلم ‌پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، خاطره اسدی، مریم سعادت، آرش نوذری، سولماز آقمقانی و با حضور ایرج نوذری به ایفای نقش می‌پردازند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«فضل‌الله شریعت‌پناهی» درباره انتشار اخباری مبنی بر اجرای برنامه «هفت» توسط «محمد خزاعی» و «مسعود فراستی» گفت: من در جریان چنین اخباری نیستم. شایعات در این زمینه زیاد شده و نیاز به بررسی دارد.

وی ادامه داد: فعلا آقای جیرانی هستند و اجرای برنامه را هم برعهده دارند، ایشان پیشنهاد دادند که در فاصله بعد از مسابقات فوتبال، اجرا را به فرد دیگری بسپاریم ولی ما هنوز قبول نکرده‌ایم.

شریعت‌پناهی درباره حضور قطعی جیرانی برای کارگردانی سریال، تصریح کرد: هنوز تاریخ کلید زدن سریال ایشان مشخص نیست، خودشان هم پیشنهاد دادند که بهترین زمان خداحافظی ایشان از برنامه هفت، زمان پخش فوتبال است، ولی ما قبول نکرده‌ایم و زمان رفتن ایشان هم مشخص نشده است.

به گزارش فارس، شنیده می‌شود مسئولان سیما چندی پیش از «محمد خزاعی» تهیه‌کننده سینما و دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر خواسته‌اند اجرا و تهیه برنامه «هفت» را برعهده بگیرد که تا این لحظه خزاعی به آن‌ها پاسخی نداده است.

در حال حاضر محمد خزاعی اجرای برنامه «شب‌های روشن» در شبکه جام جم را برعهده دارد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
فریدون جیرانی تهیه کننده و مجری برنامه هفتکه به تازگی با مشکلاتی روبه روشده است تصمیم خود را برای بودن یا نبودن در این برنامه اعلام کرد که با توجه بر حرفش کو گفت مهر این برنامه از دلم افتاد به نظر رسد دیگر جیرانی علاقه ای برای حضور در هفت ندارد.ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلم های سینمایی «دوستی از جنس آتش»، «روزهای زندگی» و «شبکه» فیلم های آینده روی پرده هستند که در جلسه امروز شورای صنفی نمایش قرارداد آن ها به ثبت رسید.

حبیب کاوش؛ سخنگوی شورای صنفی نمایش در مورد نتایج جلسه امروز شورای صنفی گفت: فیلم سینمایی «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ طادی در گروه سینمایی استقلال پس از فیلم سینمایی «قلاده های طلا» در تاریخ 20 اردیبهشت ماه اکران می شود.

وی ادامه داد: همچنین فیلم سینمایی «دوستی از جنس آتش» به کارگردانی مرحوم امیر قویدل در گروه عصر جدید پس از فیلم سینمایی «خنده در باران» روی پرده می‌رود.

کاوش در مورد زمان اکران آخرین فیلم ایرج قادری هم توضیح داد: فیلم سینمایی «شبکه» از 27 اردیبهشت ماه در گروه سینمایی قدس جایگزین فیلم «نارنجی پوش» می شود.

در "شبکه" اكبر عبدي، ايرج قادري، ماه‌چهره خليلي، نيما شاهرخ‌شاهي، افسانه پاكرو، سيروس گرجستاني، مجيد مشيري، اليزابت اميني، اميرعلي رنجبر، ميرطاهر مظلومي، مريم اميرجلالي و عباس اميري بازی می کنند.

اين فيلم درباره انتشار فيلم‌هاي خصوصي افراد است و اتفاقاتي پيرامون اين موضوع را به تصوير مي‌كشد. فيلمنامه «شبكه» را که با عنوان «فلش» پروانه ساخت گرفته عبدالرضا منجزي نوشته است. نام قبلی فیلم «مصادره» بود.

"دوستی از جنس آتش" که نام قبلی آن "بار هستی" بود آخرین ساخته زنده یاد امیر قویدل است. سارا خوئینی ها، ایرج نوذری و ناصر ممدوح از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که در ژانر وحشت ساخته شده در مورد دکتری به نام هستی است که اتفاقات عجیبی در محل کار و زندگی اش برای او رخ می دهد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

ضرغامی به خاطر نامه سرگشاده تذکری به ما نداد  

 

سینما روز _ فریدون جیرانی ، خبر خداحافظی خود را با برنامه «هفت» درست خواند و علت آن را درگیری برای آغاز سریال تازه‌اش دانست نه تذکرات رئیس سازمان صدا وسیما. به گزارش سینماپرس پس از صحبت‌های مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در مورد برنامه «هفت»، فریدون جیرانی در پاسخ به سینماپرس بیان کرد: مسئله تعطیلی یک ماهه برنامه «هفت» و پیشنهاد خداحافظی من به سیما، صحت دارد.

خداحافظی من ربطی به نامه سرگشاده به رئیس سازمان ندارد
جیرانی درمورد علت اعلام خبر نگهانی خبر خداحافظی‌اش از برنامه، افزود: این خداحافظی مدت‌ها پیش به سیما اعلام شد و ارتباطی به نامه سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیما ندارد. در واقع این پیشنهاد به دلیل آغاز سریال تازه‌ام و سفر به خارج از کشور عنوان شد.

جیرانی به انتقاد مدیر گروه اجتماعی شبکه سه پاسخ نداد

مجری برنامه «هفت» در پاسخ به انتقادهای مدیر گروه اجتماعی در مورد موضع‌گیری برنامه دو هفته قبل در ارتباط با جریان دولتی شدن سینما گفت: در این باره صحبتی نمی‌کنم.

رئیس سازمان صدا و سیما واکنشی به نامه نشان نداد

وی در پاسخ به این‌که آیا تذکرات عزت‌اله ضرغامی در خصوص این نامه سرگشاده دلیلی برای این تصمیم بوده است، گفت: عزت‌اله ضرغامی همیشه حامی ما بوده است. و نه تنها از طرف رئیس سازمان تذکری به ما داده نشده است، که حتی در طول مدت این چند روزه صحبتی هم با وی نداشته‌ایم.

نوع همکاری تهیه‌کننده «هفت» بعد از تعطیلی برنامه مشخص می‌شود

تهیه‌کننده برنامه «هفت» در خصوص ادامه همکاری با این برنامه به عنوان تهیه‌کننده و پیشنهاد برای انتخاب مجری جایگزین گفت: در این خصوص هنوز مذاکره‌ای انجام نشده است. نوع ادامه همکاری من با این برنامه تا سه هفته دیگر و تعطیلی یک ماهه برنامه مشخص می‌شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

سینما روز _ رضا داودنژاد ـ بازيگر سينما و تلويزيون ايران ـ همچنان در انتظار پيوند كبد در شيراز به سر مي‌برد. 

عليرضا داوودنژاد كارگردان سينما درباره آخرين وضعيت پسرش در شيراز گفت: رضا را از بيمارستان نمازي شيراز به منزلي در اين شهر منتقل كرديم و منتظر هستيم تا كبد مناسبي براي او پيدا شود تا عمل پيوند انجام شود. رضا داودنژاد از چند هفته پيش در بيمارستان لاله تهران بستري بود و سپس به شيراز منتقل شد. او در فيلم‌هايي مانند «مصائب شيرين»، «بچه‌هاي بد»،‌ «نيش زنبور» و ... ايفاي نقش كرده است.
 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  «حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش امروز قرارداد فیلم سینمایی «آخرین سرقت» برای نمایش در سرگروه سینمایی آزادی به جای فیلم «سیب و سلما» از 20 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «آخرین سرقت» اولین ساخته پدرام علیزاده به تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی با موضوع کمدی حادثه‌ای اکران می‌شود. این درحالی است که قرار بود فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» جایگزین «سیب و سلما» شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است آقای «ن» و آقای «د» در یک سفر ناخواسته با یکدیگر همراه می شوند. در این میان خانم «م» منتظر آن‌هاست‌. غافل از این که...

این فیلم ‌پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، خاطره اسدی، مریم سعادت، آرش نوذری، سولماز آقمقانی و با حضور ایرج نوذری به ایفای نقش می‌پردازند.

قرار بود فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» جایگزین «سیب و سلما» شود که علیرضا سجادپور درباره عدم اکران این فیلم گفته است :

این فیلم توقیف نشده و نیاز به بازبینی مجدد آن نیست، اما با زمان اکران آن موافق نیستیم.

وی در ادامه گفت: قرار نیست فیلم‌ها با مضامین مشابه پشت سر هم اکران شود. بهتر است در طول سال فیلم‌ها پخش شود. فیلم‌های زیادی علاقمند هستند تا در یکی دو فصل ابتدای سال و با سرعت اکران شوند، این درحالی است که ما فرصت دوازده ماهه اکران داریم که باید به نحو مناسبی در طول سال فیلم‌ها پخش و اکران شوند، خصوصاً فیلم‌هایی که با مضامین مشخص و مشترک هستند نباید پشت سر هم اکران شوند. این نوع فیلم‌ها باید در طول سال توزیع شوند، تنها بحث ما در مورد این فیلم همین مسئله است.

سجادپور در خاتمه افزود: من تمام اخباری که درباره توقیف و عدم نمایش آن است را تکذیب می‌کنم مخصوصاً بخشی که آمده است یکی از مقام‌های عالی‌رتبه کشور فیلم را دیده است و فیلم دچار مشکل شده است را تکذیب می‌کنم. این فیلم پروانه نمایش دارد.


از روز 20 اردیبهشت «آخرین سرقت» درحالی روی پرده می رود که قرار است در همین روز فیلم «روزهای زندگی» جانشین «قلاده های طلا» شود و هفته پیش نیز اعلام شده بود فیلم «چک» به کارگردانی کاظم راست گفتار هم در این روز اکران خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

به گزارش خبرنگار سی نت، نشست نقد و بررسی فیلم نارنجی پوش آخرین ساخته داریوش مهرجویی در حالی عصر یکشنبه 17 اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران با حضور داریوش مهرجویی (کارگردان و نویسنده)، دکتر وحیده محمدی فر (نویسنده)، لیلا حاتمی، اردشیر رستمی (بازیگران)، رضا درمیشیان (مجری طرح) و دکتر امید روحانی ( بازیگر و منتقد) برگزار شد که برخلاف رویه ی قبلی، این بار اعلام شد که میکروفن در بین حضار گردانده نمی شود و تنها به سوالات کتبی پاسخ داده خواهد شد. این امر باعث اعتراض عده ای از افراد حاضر در نشست شد و در حالی که امید روحانی قول داد تا به سوالات شفاهی هم پاسخ داده شود داریوش مهرجویی که به نظر بخاطر رد شدن فیلمنامه جدیدش کمی آشفته و عصبانی بود در اولین سخن خود گفت که به سوالاتی از جمله اینکه آیا فیلم سفارشی بود و چرا کارگردان هامون و لیلا و گاو به این روز افتاده و افول کرده، پاسخ نخواهد داد. هر چند خود وی در ادامه و بدون اینکه پرسشی شود جواب تندی به این دو سوال داد اما حالا شاید بتوان فهمید که چرا جیرانی در برنامه هفت در رابطه با نارنجی پوش، بخش نقد فیلم را حذف کرد و از مسعود فراستی در آن برنامه دعوت به عمل نیاورد.

با توجه به اینکه حجم اصلی سوالات متمرکز بر روی مهرجویی بود در ادامه تنها خلاصه ای از حرفهای وی آورده شده است.


اگر بهتر به شخصیت ها نگاه کنید، می بینید که چند بعدی و پیچیده هستند

این فیلم یک رویه ظاهری و یک رویه باطنی دارد. مهم این هست که تماشاچی تا چه مقدار می تواند از ظاهر به باطن این فیلم نفوذ کند. اگر بهتر به شخصیت ها نگاه کنید، می بینید که چند بعدی و پیچیده هستند. من خیلی تعجب می کنم که چرا بعضی از شما فکر می کنید شخصیتهای فیلم تک بعدی هستند و دست به رفتارهای از پیش تعیین شده می زنند.
اگر یادتان نرفته باشد، سازنده فیلم هامون نیز خود من بودم و این امر که حامد آبان شبیه به حمید هامون باشد طبیعی است.


گفته های بعضی از بازیگران "نارنجی پوش" مبنی بر بداهه بودن برخی از دیالوگ ها، بیخود است

تمام مصاحبه هایی که در این چند روز اخیر بعضی از آقایان بازیگر فیلم کرده اند و اظهار داشته اند که یک سری از دیالوگها را آنها سر صحنه فی البداهه اضافه کرده اند بیخود است. یک بازیگر نباید امتیاز از کسان دیگر کسب کند تا خودش را بزرگ کند. روی تمام این دیالوگها فکر شده بود.
متاسفانه بازیگران غیرحرفه ای خیلی دوست داشتند دیالوگ الکی بگویند که من به عنوان کارگردان جلوی آنها را گرفتم.


"نارنجی پوش" به هیچ وجه سفارشی نیست

این فیلم به هیچ وجه سفارشی نیست و کاملا دغدغه ی من است. ما بعد از کامل شدن فیلمنامه و تنها به عنوان کمک مالی آن هم تازه با دلهره ی اینکه قبول نکنند ، سراغ شهرداری رفتیم و به هیچ وجه در نارنجی پوش سفارشی دخالت داده نشد.


مثل اینکه آقایان منتقد از پشت کوه آمده اند / با این سیستمی که الان حاکم هست من یا هر کس دیگر هر فیلمنامه ای بدهیم نخوانده رد می شود

آقایان منتقد می گویند چرا مهرجویی بعد از سنتوری سراغ فیلمهای ضعیفی مثل نارنجی پوش آمده است. اولا این فیلم اصلا ضعیف نیست و دوما مثل اینکه آقایان منتقد از پشت کوه آمده اند و نمی دانند در چه نظامی زندگی می کنند. به یک فیلم کلی جایزه می دهند و بعد هنگامی که می خواهد روی پرده برود آن را پایین می کشند. در این سیستم هردمبیلی پر از تناقض، شما چه کاری می توانید انجام دهید. توقع دارید که من یک سنتوری یا هامون دیگر بسازم و خود را در تله بیاندازم تا مثلا منتقد راضی شود. این وظیفه ی منتقد هست که خود را با شرایط من وفق دهد. فقط ببینید در این چهار سال دوره ی اخیر چه بر سر سینما آمده است، آن وقت آیا باز هم از من توقع دارید که دوباره بروم گاو بسازم. با این سیستمی که الان حاکم هست من یا هر کس دیگر هر فیلمنامه ای بدهیم نخوانده رد می شود.


حیرت می کنم که چرا آقایان فیلمنامه "بیا تا برویم" را رد می کنند

فیلمنامه جدید من "بیا تا برویم" در سطح همان سنتوری و هامون است و یک اثر عمیق عرفانی و فلسفی است که تغییر و تحول اساسی در مسئله شک و یقین را نشان می دهد. این فیلمنامه یک اثر کاملا دینی و عرفانی و در خور این نظام است و من حیرت می کنم که چگونه آقایان آن را رد می کنند. به همین دلیل هم آینده برای من تاریک است و همینطور منتظر نشسته ام تا ببینم چه می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 مجموعه فرهنگی هنری تهران (سینما ایران) در جهت جذب بيشتر علاقمندان سينما و کمک به اقشار مختلف و تشويق آنها براي رفتن به سينما، روزهای نیم بهای خود را به دو روز در هفته افزایش داده است. لذا از این به بعد علاوه بر روزهای سه شنبه، روزهای شنبه نیز بلیت این سینما بصورت نیم بها ارایه میشود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

ساعاتی پیش کارگردان کهنه کار سینمای ایران که در بیمارستان مهراد بستری بود، در سن 77 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ایرج قادری که پس از یک وقفه هشت ساله در سال 1372 بار دیگر فیلمسازی و پس از یک وقفه بیست و دو ساله بازیگری اش در سینمای ایران را از سر گرفت، رنگ اکران آخرین فیلمش "شبکه" را بر پرده سینماها ندید و از دنیا رفت.

قادری در سینمای پس از انقلاب فیلم های برزخی ها، دادا و تاراج را کارگردانی کرد و دوره دوم فعالیت سینمایی اش را در سال 1372 با ساخت "می خواهم زنده بمانم" از سر گرفت که با استقبال نویسندگان و منتقدان سینمایی روبرو شد. نابخشوده (1375)، پنجه در خاک (1376)، طوطیا (1377)، شهرت (1378)، سام و نرگس (1380)، چشمان سیاه (1381)، آکواریوم (1384)، محاکمه (1385)، پاتو زمین نذار (1387) و شبکه (1389) از دیگر فیلم های پس از انقلاب او هستند.

"شبکه" آخرین فیلم اوست که در نوبت اکران قرار دارد. قادری این فیلم را در سال 1389 کارگردانی کرد.

ایرج قادری در سینمای قبل از انقلاب بیست و هفت فیلم را کارگردانی و در شصت و شش فیلم بازی کرد.

 


 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته‌ي «اصغر فرهادي» عنوان بهترين فيلم خارجي را از جوايز فيلم «ديويد دوناتلو»، معروف به اسكار سينماي ايتاليا به دست آورد.

پنجاه‌وششمين مراسم اعطاي جوايز فيلم «ديويد دوناتلو» كه معتبرترين جايزه‌ي فيلم در ايتاليا محسوب مي‌شود، شب گذشته در حالي در شهر رم برگزار شد كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» موفق به كسب يك جايزه‌ي بين‌المللي ديگر شد.

«جدايي نادر از سيمين» درحالي به عنوان بهترين فيلم خارجي جوايز «ديويد دوناتلو» معرفي شد كه كارگردانان سرشناسي چون «مارتين اسكورسيزي» (هيوگو)،‌ «ترنس ماليك» (درخت زندگي) و «جرج كلوني» (عید مارس) از دیگر نامزدهای جایزه‌ي این بخش بودند.

«جدايي نادر از سيمين» كه در جوايز اسكار 2012 موفق به كسب جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي شد، برنده‌ي جايزه‌ي سزار فرانسه و گلدن‌گلوب براي بهترين فيلم خارجي است.

به گزارش هاليوود ريپورتر، فيلم «سزار بايد بميرد» ساخته‌ي جديد برادران تاوياني موفق به كسب پنج جايزه‌ از جمله بهترين فيلم، بهترين كارگرداني، بهترين فيلمنامه، بهترين صدابرداري و بهترين تدوين شد.

اين فيلم كه در ماه فوريه خرس طلاي جشنواره‌ي برلين را كسب كرد، اثري مستند و داستاني اقتباسي مدرن از تراژدي بزرگ شکسپير «جوليوس سزار» است. «سزار بايد بميرد» تماما در زندان فيلمبرداري شده و بازيگران آن، زندانيان عادي با جرايم سنگين از مواد مخدر تا قتل و محکوميت‌هايي از 14 سال تا حبس ابد داشتند. فيلم به طريق سياه و سفيد فيلمبرداري شده و داستان آن درباره‌ي اجراي يک نمايشنامه است. اين فيلم مستندگونه تمرين و اجراي زندانيان يک زندان در ايتاليا را که مي‌خواهند اثري از شکسپير را در تالار زندان به روي صحنه ببرند نشان مي‌دهد.

فيلم «ما يك پاپ داريم» ساخته‌ي «ناني مورتي» جايزه‌ي بهترين طراحي لباس و بهترين بازيگر مرد را براي «ميشل پيكولي» به همراه آورد. فيلم انگليسي‌زبان «اينجا بايد باشد» ساخته‌ي «پائولو سورنتينو» جايزه‌ي بهترين فيلمبرداري، بهترين چهره‌آرايي و بهترين موسيقي را كسب كرد.

همچنين كمدي فرانسوي «دست نيافتني‌ها» به كارگرداني مشترك «اليور ناكاچ» و «اريك تالدانو» به عنوان بهترين فيلم اروپايي جوايز ديويد دوناتلو معرفي شد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

عرضه‌ قسمت‌های جدید «قهوه تلخ» در حالی صورت گرفت که بر خلاف انتظار، مهران مدیری در ابتدای این بخش از «قهوه تلخ» ظاهر نشد تا با مخاطبان سریالش صحبت کند.

 

سینما روز _ تاخیر بسیار زیاد در توزیع قسمت‌های جدید «قهوه تلخ» و گمانه‌زنی‌ها برای توقف همیشگی این سریال، ‌این انتظار را در مخاطبان «قهوه تلخ» ایجاد کرد که مهران مدیری که اغلب در ابتدای قسمت‌های جدید «قهوه تلخ» ظاهر می‌شد و درباره این سریال با مردم صحبت می‌کرد، در ابتدای مجموعه بیست و ششم «قهوه تلخ» نیز حاضر شود و به دلیل تاخیرهای به وجود آمده، توضیحاتی را ارائه دهد.

مجموعه جدید «قهوه‌ تلخ» با جلد مقوایی و در قالب دی‌وی‌دی از 12 اردیبهشت‌ ماه در سوپرمارکت‌ها و مراکز فروش توزیع شده است؛ هرچند برخی از فروشندگان که نسبت به استقبال دوباره مردم از این مجموعه مطمئن نبودند، تعداد کمتری از مجموعه‌های «قهوه تلخ» را برای فروش عرضه می‌کنند.

روی جلد مقوایی سی‌دی سریال قهوه تلخ همچنان جمله معروف «لطفا کپی نکنید» از مهران مدیری به چشم می‌‌خورد و قسمت‌های جدید این سریال که داستان آن در زمان حاضر می‌گذرد، با تغییر موسیقی تیتراژ همراه بوده است.

توزیع «قهوه تلخ» با تبلیغات بسیار زیادی در سطح شهر همراه بود تا مردم را به خرید دوباره‌ آن ترغیب کند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

اکران «تلفن همراه رئیس جمهور» که قرار بود از چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه روی پرده سینماها برود به گفته علی عطشانی کارگردان فیلم،با مشکل مواجه شده‌است.

 

 الهام نداف: «تلفن همراه رئیس جمهور» سومین ساخته بلند علی عطشانی است. این فیلم در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد و از آن به عنوان یکی از فیلم های سیاسی نام برده می‌شد.
 
در حالی که قرار بود این فیلم به عنوان چهارمین فیلم سیاسی اکران سال 1391 از 20 اردیبهشت ماه روی پرده سینماها برود، برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری مهر از توقیف آن خبر دادند.
پیش از این سه فیلم «قلاده های طلا»، «خصوصی» و «گشت ارشاد» ارکران شده بودند که از آن ها به عنوان فیلم های سیاسی نام برده می شد.
 
 محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده «تلفن همراه رئیس جمهور» اولین فرد از بین عوامل تولید کننده فیلم بود که به این خبر واکنش نشان داد. او به ایسنا گفت که شورای بازبینی پروانه نمایش باید دوباره فیلم را ببیند و بحث توقیف فیلم مطرح  نیست.
 
وی توضیح داد: «جلسات شورای بازبینی پروانه نمایش روزهای سه شنبه است و اگر در این جلسه اصلاحاتی برای فیلم تعیین شود، طبیعتا نمی‌توان آن را برای نمایش در روز چهارشنبه آماده کرد.»
 
علی اکبری در پایان سخنانش، با اشاره به نتیجه جلسه شورای بازبینی پروانه نمایش تصریح کرد: «اگر اصلاحاتی که در جلسه تعیین می‌شود در حد کم باشد، آن‌ها را اجرا می‌کنیم اما اگر اصلاحات زیاد باشد، «تلفن همراه رییس جمهور» را قطعا اکران نمی‌کنیم.»
 
پس از علی اکبری نوبت علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بود که به عنوان یکی از متولیان دولتی سینما به این اخبار واکنش نشان دهد. او با اشاره به مطرح کردن دخالت مقامات عالی رتبه در اکران فیلم ها به ایسنا، گفت: «متاسفانه اخبر نادرستی مبنی بر نظر یکی از مقامات بلند پایه در خصوص این فیلم مطرح شده است که کاملا بی پایه و بی اساس است و از دیدن این اخبار و گسترش آن روی سایت‌ها و پایگاه‌‌های خبری شگفت زده شدم.»
 
با وجود اینکه اسمی از هیچ مقامی دولتی و رسمی در رسانه‌ها برده نشده بود، سجادپور در واکنش به این مسئله، عنوان کرد: «چگونه سایت‌های مختلف به خودشان اجازه می‌دهند اخبار کاملا بی‌پایه و اساس را در خصوص مقامات بلند پایه مطرح کنند و متعجبم چرا برخورد قانونی با آنها صورت نمی‌گیرد و نمی‌شود به صرف ادعای یک فرد مجهول یک خبر نادرست را اینگونه گسترده کرد.»
 
وی ادامه داد: «بارها گفته‌ام تصمیم در خصوص اکران فیلم‌ها صرفا باید در سازمان سینمایی کشور صورت بگیرد و در مورد این فیلم و فیلم‌های مشابه هم چنین است.»
 
وی در خصوص تمایل فیلم‌ها برای اکران در نیمه اول سال، افزود: «اکران سینمایی 50 هفته دارد و باید برای تمام سال فکر چینش درست اکران را کرد. 70 فیلم علاقه‌مند هستند در دوره اول و دوم اکران حضور داشته باشند آیا چنین امری عقلا ممکن است؟»
 
این در حالی است که حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به شرایط سخت اکران در سال 91، به خبرآنلاین گفته بود: «هیچ کس فیلم اکران نمی‌کند و همه نگران هستند که چه بلایی سر فیلمشان می‌آید. مثلا ما فیلم «چک» را به زور اکران کردیم چون عوامل حاضر به اکران کردن آن نبودند.»
 
در نهایت علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی عنوان کرد که از اکران این فیلم بعد از «سیب و سلما» خبر ندارد و این فیلم در زمان مناسبی اکران می‌شود.
 
بعد از اعلام بی‌خبری سجادپور و شایعات توقیف فیلم با علی عطشانی کارگردان فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» تماس گرفتیم و چگونگی اکران و توقیف این فیلم را از وی جویا شدیم.
 
عطشانی با اشاره به اینکه همه کارها برای اکران «تلفن همراه رئیس جمهور» در 20 اردیبشهت انجام شده بود، به خبرآنلاین گفت: «قرار داد ما در شورای صنفی نمایش ثبت شده بود و تبلیغات هم در سینماها آغاز شده بود. همچنین تبلیغات شهری اعم از بنرها و بیلبوردها هم تمام شده بود و در گفت‌وگو هایی که آقای حبیب اسماعیلی پخش کننده فیلم انجام داده بودند، اعلام شده بود که فیلم از چهارشنبه روی پرده سینماها می‌رود.»
 
وی ادامه داد: «اما شورای بازبینی پروانه نمایش به آقای علی اکبری گفتند که باید فیلم را بازبینی کنند. ظاهرا شورا می‌خواهد اصلاحاتی در مورد فیلم بع عمل آورد.»
 
عطشانی با اعلام بی‌خبری از حرف‌های سجادپور، اظهار کرد: «چیزی که من می‌دانم این است که قرار داد فیلم برای اکران در این هفته ثبت شده بود، اما با اتفاقاتی که افتاده این فیلم از 20 اردیبشهت اکران نمی‌شود و دعا کنید «تلفن همراه رئیس جمهور» روی پرده سینما برود.»
 
با توجه به این اتفاق به نظر می‌رسد که اکران فیلم‌های بهار سال 1391 همچنان با مشکل مواجه است. سینماگران در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نوعی تشویق به ساخت فیلم سیاسی شدند، اما این فیلم ها در اکران با مشکل مواجه شده اند. پیش از این فیلم های «خصوصی» و «گشت ارشاد» دو فیلم با رویکرد سیاسی بودند که در اکران عمومی با مشکل مواجه شدند.
 
«تلفن همراه رئیس جمهور» سومین ساخته بلند سینمایی علی عطشانی است که فیلمنامه آن را  جابر قاسمعلی نوشته است و در آن مهدی هاشمی، بهناز جعفری، نیکی کریمی، اکبر عبدی و... بازی کرده‌اند. داستان این فیلم درباره کارگری ساده است که به طور اتفاقی سیم‌کارت رئیس جمهور به دستش می‌رسد و ناخواسته با سیلی از مشکلات و تماس‌های مردمی مواجه می‌شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

هم سهیلی حرف‌دلش را زد، هم جیرانی/ فراستی: ما نه روشنفکریم نه بازوی امنیتی! 

 

سینما روز _ بازشدن گره کور«هفت» با نسخه ضرغامی: صحبت‌های صریح سعید سهیلی و جیرانی/ فراستی: در نقد «قلاده‌های طلا» به من فشاری وارد نشد؛ ما نه روشنفکریم نه بازوی امنیتی! به گزارش سینماپرس، در برنامه جمعه شب «هفت»، صحبت‌های صریح «سعید سهیلی» در انتقاد از تریبون ندادن به وی مقابل «صادق کوشکی» و نیز حرف‌دل صریح فریدون جیرانی درباره نوع نقد مسعود فراستی، این برنامه را در مسیر تازه‌ای قرار داد. مسیری که به نظر می‌رسد نسخه عزت‌اله ضرغامی برای تداوم آن باشد.
بنا بر این گزارش، در حالی که حرف‌های ضد و نقیض مختلفی درباره اختلاف موجود بر سر ادامه یافتن یا توقف مجله سینمایی «هفت» روی آنتن شبکه سه سیما به گوش می‌رسید، و برخی‌ها برنامه جمعه شب را تعیین ‌کننده می‌خواندند، به نظر می‌رسد که تدابیر تازه‌ای برای اداره تنها برنامه روتین سینمایی سیما، اتخاذ شده است.

در برنامه جمعه شب 15 اردیبهشت، چهره تازه‌ای از «فریدون جیرانی» در اجرا دیدیم که شاید نشان از آرامش او و تثبیت جایگاه‌اش می‌داد. او در این برنامه بسیاری از اشتباهات پیشین اجرا را مرتکب نشد و نکته دیگر این که به برخی اشتباهاتش در برنامه‌های گذشته «هفت» معترف شد؛ که نکته جالب توجهی بود (به عنوان مثال اعتراف به اشتباه در روبه‌رو نکردن صادق کوشکی با سعید سهیلی در دو برنامه پیش «هفت» یا اعتراف به اشتباه در استفاده از دو منتقد جوان در حمایت از فیلم اخیر داریوش مهرجویی).
برنامه جمعه شب «هفت» یک ویژگی دیگر هم داشت. «سعید سهیلی» تریبون را در مدت زمان مطلوبی به دست گرفت و اعتراض منطقی و جالب ‌‌توجهی نسبت به حضور نداشتن‌اش در مقابل کوشکی مطرح کرد و با این منطق که «سینمای امروز ما نیازمند فضای گفت‌وگو است»

از ضرغامی، وزیر ارشاد، شهردار تهران و رئیس حوزه هنری خواست تا در کنار معاونت سینمایی به حل مسائل سینما بپردازند و نبود این هم‌فکری را دلیلی بر واکنش‌های عصبی و صدور بیانیه‌ها و ... دانست.
به نظر می‌رسد حضور «سعید سهیلی» روی آنتن شبکه سه، و اعتراض به برپایی برنامه یک طرفه با حضور صادق کوشکی و علی معلم (که در پایین آمدن فیلم‌های روی پرده نوروزی ذینفع نبوده) نوعی واکنش مسئولان سیما، به نامه‌ای بود که اواخر این هفته ماهیت برنامه «هفت» را هدف قرار داد. (به ویژه این که به یاد داشته باشیم، واکنش دست‌ اندرکاران سیما نسبت به برنامه «دیروز امروز فردا» که به تغییر مجریان آن انجامید، نیز نوعی واکنش مدیریت سازمان به برخی خواسته‌هادر آن مقطع بود.)
این را هم از یاد نبریم که عزت‌اله ضرغامی که از حامیان جدی «هفت» به شمار می‌رود، پس از نامه‌نگاری‌های رسانه‌ای، گفته می‌شد وی و فریدون جیرانی جلساتی برای ادامه این برنامه و چگونگی آن داشته‌اند.

نکته مهم دیگر، آن‌جا بود که «مسعود فراستی» (که گفته می‌شد در دو هفته اخیر اختلافاتی با فریدون جیرانی داشته و نوع نگاه و لبخندهای این دو در برنامه جمعه شب نسبت به یکدیگر هم با قبل کمی متفاوت می‌نمود) در شروع بحث نقد فیلم، این که برنامه هفته پیش «هفت» در نقد «نارنجی پوش» بدون حضور او برگزار شده، را به مشکلات کاری‌اش مربوط دانست و تلویحا از حضور دو منتقد جوان در تعریف از فیلم یک فیلمساز هفتاد ساله گلایه کرد. در این بخش واکنش جیرانی جالب توجه بود که برای اولین‌بار و به طور صریح حضور نداشتن فراستی در برنامه مهرجویی را به خاطر لحن او، و احترام به فیلمساز قدیمی (که از او بسیار یاد گرفته‌‌ایم) دانست؛ و البته حضور نیما حسنی‌نسب و محمد باغبانی را به دلیل نیامدن حامد بهداد به برنامه، یک کار هماهنگ نشده از قبل برشمرد.
واکنش «جیرانی» به نوع حضور «فراستی» در این برنامه از سوی «ناصر هاشم‌زاده» فیلمنامه نویس «سیب و سلما» نیز ادامه یافت. جایی که «هاشم زاده» اعلام کرد که رویکرد و لحن مسعود فراستی درباره سینما آن‌گاه به پیشرفت سینمای ایران کمک خواهد کرد که درباره همه فیلم‌ها صدق کند و استثنابردار نباشد!

در پایان بخش نقد «سیب و سلما» نیز مسعود فراستی که به نظر می‌رسید پشت فریدون جیرانی ایستاده، ضمن دفاع از مواضع مستقل خود در نقد «قلاده‌های طلا» از فضای موجود در فیس بوک انتقاد کرد و گفت: من اهل فیس‌بوک و این بازی‌های جوان‌ها نیستم و «قلاده‌های طلا» را زیر هیچ فشاری نقد نکردم و نظر، نظر مسعود فراستی بود.
او همچنین تاکید کرد که «هقت» نه روشنفکری عمل می‌کند و نه بازوی امنیتی است.
فریدون جیرانی هم مانند لحن آرام و مطمئن خود در ابتدای برنامه، از نامه‌‌نگاری علیه این برنامه انتقاد کرد و اصول نقد در این برنامه را، سینمایی دانست نه سیاسی و مذهبی.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 
 

ایرج قادری که از روز ۹ فروردین ماه در بیمارستان مهراد بستری است روزهای سختی را بر تخت بیمارستان سپری می کند و سطح هوشیاری اندکی دارد.

 

 

سینما روز _ تابلو ملاقات ممنوع بر در اتاق ۱۱۷ طبقه اول بیمارستان مهراد در بخش جراحی مغز نشان از وخامت حال کارگردان باسابقه سینمای ایران دارد.

 

در گوشه و کنار در اتاق، برخی دوستداران سینما و دوستان قدیمی قادری با حزن و اندوه در حال رفت و آمد در راهرو بیمارستان هستند تا در باز و بسته شدن اتفاقی در دوباره تجدید خاطره ای با قادری که در آرامش پلک بر هم نهاده است داشته باشند.

برخی از دوستان این کارگردان که روزهای اخیر بیشتر در کنار وی بوده اند در مورد افرادی که تا به حال به عیادت کارگردان «تاراج» آمده اند می گویند: برخی از مسوولان ارشاد و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از جمله مدیران بودند که به عیادت آمدند. از میان بازیگران هم با وجود ممنوع ملاقات بودن ایشان برخی مانند جمشید مشایخی و افسانه بایگان در بیمارستان حضور یافتند.

 

در این میان در اتاق باز می شود و ایرج قادری را که کمتر شباهتی به کارگردان و بازیگر پر توان همیشگی دارد که سال ها موفق شد با بیماری اش مبارزه کند می بینیم. در لباس هایی سفید رنگ و با کمک دستگاه ها نفس می کشد و کم تر نشانی از حیات را می توان در چهره اش دید.

 

همسر ایرج قادری هم که این روزها تمامی وقت خود را برای پرستاری از همسرش گذاشته است در اتاق انتظار بیمارستان نشسته است. جلو می روم و پس از سلام و معرفی حالش را جویا می شوم که در پاسخ با غمی در گلو می گوید خوب نیستم.

 

«تهمینه اطمینان» مقدم در پاسخ به نظر پزشکان در مورد وضعیت جسمانی قادری توضیح می دهد: پزشکان معتقدند دیگر کاری نمی توان انجام داد و تنها می توان منتظر بود.

همسر قادری تمایل به عکس برداری از همسرش در این وضعیت نیمه هوشیار ندارد و از ما می خواهد از عکس های خوب همسرش برای خبرهای مان استفاده کنیم.

تنها کاری هم که از ما ساخته است اندکی دلداری دادن به این همسر فداکار و دعا برای سلامتی حال کارگردان باسابقه سینمای ایران است و اندوهی که به همراه خاطرات قادری با خود از بیمارستان بیرون می بریم.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

کاراکتر بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه طی یک اشتباه به همراه گروهی متکدی برای گدایی به مشهد منتقل می‌شد و خانواده‌اش برای یافتن او اقدام می‌کنند که طی همین مسئله، اتفاقاتی جالب پیش می‌آید.

 

سینما روز _ ساخت سری جدید سریال «پایتخت» برای پخش در ایام نوروز 92 از شبکه یک سیما قطعی شدمهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما در گفت‌و‌گو با بانی فیلم گفت: «تولید سری دوم مجموعه طنز پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی محسن تنابنده حتمی شده و امیدواریم از نیمه دوم امسال پیش تولید و تصویربرداری آغاز شود».

این سریال قرار بود برای پخش در نوروز امسال مقابل دوربین رود که مشغولیت تنابنده در فیلم سینمایی مجید مجیدی منجر به تعویق تولید آن شد. پیش از این گفته می‌شد قصه سری دوم این سریال در شهر مشهد به تولید خواهد رسید.

طی ایده اولیه، کاراکتر بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه طی یک اشتباه به همراه گروهی متکدی برای گدایی به مشهد منتقل می‌شد و خانواده‌اش برای یافتن او اقدام می‌کنند که طی همین مسئله، اتفاقاتی جالب پیش می‌آید. با این حال گویا قصه سری دوم شاهد تغییراتی خواهد بود.

به گفته فرجی اغلب بازیگران سری اول، در پایتخت 2 نیز حضور خواهند داشت.مدیر شبکه یک همچنین درباره تولیدات جدید این شبکه توضیح داد: سه سریال «نون خامه‌ای» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار، «میلیاردر» به کارگردانی مسعود کرامتی و مجموعه 50 قسمتی «کار و اندیشه» به کارگردانی سعید اسدی نیز بزودی در شبکه یک کلید خواهند خورد. میلیاردر یک ملودرام اجتماعی است، نون خامه‌ای مضمونی طنز دارد و کار و اندیشه نیز با مشارکت وزارت کار ساخته خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

سریال «میهمانان ویژه» به کارگردانی جواد رضویان، پس از پایان سریال «دختری به نام آهو» 24 اردیبهشت ماه برای پخش از شبکه تهران آماده می‌شود. 

 

«میهمانان ویژه» جایگزین سریال «دختری به نام آهو» می‌شود. این مجموعه 14 قسمتی روزهای زوج ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در روزهای فرد پخش می‌شود.
 

سریال «میهمانان ویژه» در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی جواد رضویان برای پخش از شبکه تهران آماده شده است. علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق، آشا محرابی و افشین سنگ چاپ از جمله بازیگران این سریال هستند.
 

«میهمانان ویژه» درباره یک استادیار دانشگاه است که قصد ازدواج دارد. خانواده او از یک شهرستان‌ به تهران می‌آیند و در این بین ماجراهاییی رخ می‌دهد، سعید اردکانی و علی‌اکبر خباقی تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده دارند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

 

سریال «بیدار باش» ساخته احمد کاوری از 30 اردیبهشت‌ماه روانه آنتن شبکه یک سیما می‌شود.

 

 

سبنما روز _ سریال «بیدار باش» با نام قبلی «جنگ بازی» به کارگردانی اجمد کاوری با پایان پخش مجموعه «حیرانی» از سی‌ام اردیبهشت ماه امسال روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این سریال یکی از گزینه‌های پخش در ایام نوروز از شبکه یک سیما بود که در نهایت سریال «چک برگشتی» سیروس مقدم روانه آنتن این شبکه شد.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگو با شبکه ایران ضمن تایید تغییر نام این سریال به «بیدار باش» گفت: این سریال 15 قسمتی 9 بهمن کلید خورد و بیشتر بخش‌هایش در شهرک دفاع مقدس و خانه‌ای قدیمی در خیابان جمهوری تصویربرداری شد.

وی افزود: هم‌اکنون با آخرین مراحل تصویربرداری، ساخت موسیقی را آریا عظیمی‌نژاد برعهده گرفته و صداگذاری را آرش قاسمی برعهده دارد.

به گفته نوروز بیگی،‌ داستان «بیدار باش» درباره یک گروه تئاتر است که در ایام نوروز برای اجرای نمایش راهی جبهه‌های جنگ می‌شوند. این گروه قصد دارند اوقات خوشی را برای رزمندگان فراهم کنند، حوادث مختلف باعث می‌شود که آنها به مرور زمان اضطرابشان کم شود و با گذشت زمان به باورهای معنوی برسند.

اکبر عبدی (سلیمان)، مجید صالحی(گرزین پسر سلیمان)، رضا ناجی،  امیر نوری، امیررضا دلاوری، عارف  لرستانی، هادی کاظمی، رابعه اسکویی، خاطره حاتمی و... در این مجموعه طنز ایفای نقش می‌کنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

به دنبال برنامه «هفت» هفته گذشته، جمعه 8 اردیبهشت‌ماه که با حضور مسعود ده‌نمکی و نیما حسنی‌نسب و محمد باغبانی اجرا شد، واکنش به این برنامه جنبه جدی و موضع‌گیری سیاسی پیدا کرد.

 

سینما روز _ خبرگزاری فارس روز گذشته نامه‌ای سرگشاده 21 رسانه جبهه فرهنگی انقلاب را در اعتراض به این برنامه و خطاب به عزت اله ضرغامی منتشر کرد. به گزارش سینماپرس روز گذشته، خبرگزاری فارس متن نامه‌ای معترضانه به برنامه «هفت» را منتشر کرد و در توضیح این نامه سرگشاده که از طرف 21 رسانه جبهه فرهنگی انقلاب نگاشته شده است، چنین بیان کرد: خبرگزاری فارس، در پی اقدامات برنامه سینمایی هفت در تلویزیون و تبدیل شدن آن به فضای جریان روشنفکری در صداوسیما 17 رسانه ارزشی و چند مرکز فرهنگی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس صداوسیما خواستار مناظره جریان ارزشی منتقد به سینما، در یک ویژه برنامه مستقل شدند.

متن این نامه‌سرگشاده به شرح زیر است:

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای مهندس ضرغامی
همانطور که حتما مستحضر هستید، دو سال پیش با پیگیری جناب آقای جیرانی و البته چراغ سبز جنابعالی، برنامه‌ی سینمایی «هفت» به عنوان مهم‌ترین تریبون سینمایی کشور آغاز به کار نمود. برنامه‌ای که آغاز به کار آن با استقبال اهالی هنر و رسانه توام شد و تقریباً تمام طیف‌های فکری آن را اقدام و تدبیری صحیح در جهت پرداخت به موضوع فوق‌العاده استراتژیک و حیاتی «جایگاه سینما در نظام جمهوری اسلامی» ارزیابی کردند.
اما امروز با گذشت دو سال از آغاز به کار این برنامه، آنچه که ما از حکومتی‌ترین تریبون سینمایی نظام می‌شنویم، همان گفتمان آشنای سی و چند ساله‌ای است که در ضد حکومتی‌ترین رسانه‌ها هم با این صراحت گقته نمی‌شود. می‌پرسید کدام گفتمان؟ همان گفتمان آشنای «وااسفا از سینمای حکومتی» عده‌ای دست تا آرنج در جیب حکومت. همان گفتمان دروغین شبه روشنفکران این دیار که «سینما را چه به سیاست؟» آن هم در سینمایی که پر شده از خرده شعارهای جریانات سیاسی «من مخالفم پس هستم». همان ادبیات «تهران فقط ونک دارد، چون برج دارد!» آقای جیرانی که با افتخار این استدلال به غایت مضحک را به نام خود ثبت می‌کند.
آقای ضرغامی! نشنیدید که در برنامه‌ی هفت، گفتمان «اسکار پرستی» و «حمام آفتاب گرفتن زیر نخل طلا» کنداکتور تلویزیون حکومتی را پر کرده است؟ ندیدید که برخورد آقای جیرانی در مواجه با کارگردانان انقلابی چقدر با مواجهه‌ی ایشان با هم‌فکرانش همچون سیروس الوند و داریوش مهرجویی متفاوت است؟ ادبیات «سیب و سلما نفروخت، پس متدینین کجایند؟» را چطور؟ راستی چرا آقای مجری، «قلاده‌های طلا» و پرفروش شدن آن را نشان پررنگ بودن یک دیدگاه و طبقه در جامعه نمی‌گیرد؟ نکند آن هم از نظر ایشان تنها یک فیلم جاسوسی و قهرمان محور است؟ اصلاً مجری یک برنامه‌ی سینمایی مگر می‌تواند در باب اکثریت یا اقلیت بودن برخی طبقات اجتماعی و تضعیف عامل مذهب و سنت در جامعه نظر صائبی داشته باشد؟ آیا در این زمینه‌ها کارشناسان خبره‌ای وجود ندارد؟
راستی چطور به گوشتان نمی‌رسانند که در همین برنامه‌ی «هفت» و در ویژه برنامه‌ی سینمای دفاع مقدس، سوال سرتاپا غلط «چرا سینمای دفاع مقدس دیگر مخاطب ندارد؟» سر داده می‌شود و جالب آنکه وقتی «اخراجی‌ها»، «عقاب‌ها» و «کانی‌مانگا» را برایشان مثال می‌زنی، می‌گویند این پرفروش‌ها که دفاع مقدس نبودند! فیلم‌هایی بودند با مایه‌های انتقادی و قهرمان پروری! اصلاً چرا مجری برنامه‌ی «هفت» این همه در باب ناکام بودن سینمای دفاع مقدس اصرار دارد؟
آقای ضرغامی! هنگامی که آقای جیرانی در برنامه‌ی اخیر «هفت» (مورخ8/2/91)، جنبش نود و نه درصدی را ساخته و پرداخته‌ی رسانه‌های داخلی عنوان کرد و آن را به سخره گرفت، چه احساسی داشتید؟ مگر نه اینکه چنین گزاره‌ای به معنای دروغ‌گو بودن و دروغ‌ساز بودن رسانه‌ی ملی است؟‌ راستی این رسم کدامین رسانه‌ایست که خود خویشتن را به دروغ‌گویی متهم می‌کند؟ نکند این هم از دیگر معجزات مدیریت شما در اداره‌ی رسانه‌ی ملی است؟
آقای ضرغامی! چگونه است که دو هفته پس از حضور آقای دکتر کوشکی در برنامه‌ی «هفت» (مورخ 25/1/91) و بازگویی بخشی از انتقادات طیف ارزشی به این سینما، آقای جیرانی در غیاب او، جواب ایشان را می‌دهد؟ مگر نه اینکه آقای جیرانی در همان جلسه‌ی مناظره بین دکتر کوشکی و علی معلم حضور داشته و می‌توانسته پاسخ‌گوی انتقادات ایشان باشد؟ نکند گزندگی برخی از این انتقادات، آن قدر بر آقای جیرانی و همفکرانشان در اتاق فکر ناشناخته‌ی این برنامه سخت آمده و موجب هراس شده است که با گذشت دو هفته، همچنان تلاش می‌کنند تا از اثرات آن بکاهند. راستی! به نظر شما پاسخ دادن به انتقادات یک فرد و یک جریان در غیاب او، اخلاقی است؟ چگونه است که وقتی یک نفر از جریان ارزشی در برنامه‌ی «هفت» حضور پیدا می‌کند، مجری برنامه بی‌طرفی‌اش را فراموش کرده و با بی‌پرواترین لحن به انتقاد از او می‌پردازد؟ آیا مشی آقای جیرانی در قبال دیگران نیز به همین شکل است؟
آقای ضرغامی! حقیقت آن است که جریان ارزشی منتقد به سینما در پاسخ اظهارات آقای جیرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این جریان برای گفتمان «آرمان شما با واقعیت جامعه متفاوت است» جواب دارد. برای سوال «سینمای ایران چرا مخاطب ندارد؟» پاسخ‌گوست. برای نظریه‌ی غلط «مشکل این سینما ممیزی است» مثال‌های نقض زیادی در آستین دارد... اما مسئله اینجاست که آیا مجالی عادلانه برای پاسخ‌گویی ما در برنامه‌ی «هفت» در حضور نماینده‌ی جریان‌های دیگر فراهم می‌شود؟
آقای ضرغامی! آنچه که ما در برنامه‌ی «هفت» دو هفته پیش دیدیم، نمونه‌ای امیدوارکننده از یک دیالوگ بین دو جریان با عقاید مختلف بود که قطعاً می‌توانست به این سینما کمک کند؛ گرچه عملاً مناظره‌ای بین دو نفر در برابر یک نفر بود و مجری برنامه همه کار می‌کرد الا مجری‌گری یک مناظره که قاعدتاً اولین اصل آن بی‌طرفی است؛ چنان‌که آقای جیرانی در همان ابتدای برنامه، دکتر کوشکی و همفکران ایشان را به «ژدانوف» در حکومت استالین تشبیه نمود. اما با همه‌ی این احوالات، ما به همین حداقل هم راضی بودیم. لکن، برنامه‌ی هفته‌ گذشته نمونه‌ای از بی‌ظرفیتی جریان روشنفکری در قبال انتقادات جریان ارزشی و مصداق بارز یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای بود.
آقای ضرغامی! از آنجا که فرجام این بحث در باب سینمای ایران را همچنان ناتمام می‌دانیم و انتظار داریم در قبال بی‌اخلاقی صورت گرفته، وقتی برای پاسخ‌گویی نمایندگان جریان ارزشی منتقد به سینما برای پاسخ‌گویی به شبهات ایجاد شده و تنویر افکار عمومی فراهم شود، از دست اندرکاران برنامه‌ی «هفت»، آقای جیرانی و همفکرانشان دعوت به مناظره می‌کنیم تا در فضایی عادلانه، نمایندگان این دو جریان نظرات خود را در باب اوضاع سینما برای مردم شرح داده و وجدان‌های آگاه خود در این موضوع قضاوت کنند.
به همین منظور آقایان «مجید شاه حسینی» و «وحید جلیلی» به عنوان نمایندگان جریان ارزشی منتقد به سینما، برای مناظره با نماینده‌ی جریانات دیگر در یک ویژه برنامه‌ی مستقل پیشنهاد می‌شوند. امید است که رسانه‌ی ملی با عملکرد صحیح خویش ثابت نماید که علاقه‌مند به تبیین شایسته‌ی اوضاع و مشکلات سینمای ایران و نیز جامه عمل پوشاندن به مطالبه‌ی مقام معظم رهبری در باب کرسی‌های آزاد اندیشی است و در این باره، حاضر به جانب‌داری از یک جریان خاص نیست. بدیهی است که رد پیشنهاد مناظره، افکار عمومی را به نتایجی قابل پیش‌بینی در قبال میزان صداقت دست اندرکاران برنامه‌ی «هفت» و مسئولین سیمای جمهوری اسلامی خواهد رساند.
والسلام.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

در حالي كه هفته گذشته برنامه هفت ترجيح داد در بخش نقدش را براي فيلم نارنجي پوش حذف كند. انتقادات مسعود ده نمكي از اين تصميم و پاسخ هاي جيراني بار ديگر بحث مسعود فراستي و نوع نقد و ادبياتش را زنده كرد. به گزارش كافه سينما روز گذشته در يك اتفاق جالب پسر مسعود فراستي در صفحه فيسبوكش در مقام دفاع از پدرش بر آمده و صحبت هاي جالبي درباره مواضع اين منتقد مطرح كرد كه در ادامه آن را مي خوانيد.

«بعضي  پرسيدن كه چرا مسعود فراستي دو هفته است به هفت نمي آيد. بعضي پرسيدن كه فيلم قلاده ها بهتر بود يا جدايي.جواب همه سوالاتون يك چيزه. آقا جان مسعود فراستي تحت فشاره. دو بارم تا حالا گفته. يك بار سر ملك سليمان كه گفت مجبورش كرده اند [فیلم رو] كم بكوبه يك بار هم سر يك جاي ديگر. الآن چون مسعود فراستي يك ميزاني حرفش تو عموم مردم مقبوليت دارد در خيلي از موارد تو فشار مي گذارنش. اين به اين معني نيست كه تو نظام جمهوري اسلامي آزادي و حق بيان نيست، چون اين فشار نه از جانب مقام عظماي ولايته نه رئيس جمهور نه... اگر اينطور بود پدر من نمي توانست تو ديدار هنرمندان با رهبري برگردد بگويد ما تو سينمامون ...پنهان داريم. ولي با همه ي اين اوصاف براي بار آخر مي گويم  بابا خيلي تحت فشاره. ديگر همه فهميدن كه طالبي دارد تهديدش مي كند. ديگر همه فهمميدن كه سر ملك سليمان بابا نمي تونست نقد كند. ديگر همه فهميدن بابا سر نقد اخراجي هاي 3 داشت به ده نمكي التماس مي كرد كه حرفشو بد برداشت نكند. اون كسايي كه بابام را تحت فشار مي گذاششتن آدمايي بودند كه از لحاظ اقتصادي تو سينمايند.


يك كم فكر كنيد. و اين رو از من بشنويد. شايد يك سري از فيلمهايي كه بابام مي گويد بدند رو از ته دل قبول داشته باشد و شايد يك سري از فيلم هايي كه مي گويد خوبند، اصلا دوست نداشته باشد. فقط كافيه به صورتش نگاه كنيد. در خلاله حرف زدنش اگر ديديد رنج و غم تو صورتش منعكس مي شود بدونيد كه حرف دلشو نمي زند. نمي گويم كه مثلا سر قلاده هاي طلا نظرش اين نبوده. چون ابوالقاسم طالبي به خيال خودش تهديدش مي كرد. اگر آقای طالبی اطلاع داشت می‌تونست بجای اینکه بگه تورو توی تظاهرات دیدم، برگرده بگه چرا پسرت ایلیا [...] والسلام.


در مورد جدايي نادر از سيمين: اون شبي كه هواپيماي اصغر فرهادي به زمين نشست يك عده به اصطلاح .. به من زنگ زدند تا از من اجازه بگيرند كه بروند يك تشت از نجاست رو سر آقاي فرهادي خالي كنند! من تقريبا هر چي فحش بلد بودم نثارشون  كردم. بابام وقتي فهميد  يك 4-5 تا فحش اب دار زير لب بهشون داد. 6 روز بعد همونها به من زنگ زدند كه يك شورا تشكيل دادند  براي آشتي دادن فرهادي با دولت! و از من دعوت كردند كه بروم اونجا چون پدرم اهل مماشات نيست. من نرفتم و بهشون يك جواب دادم. گفتم نه پدرم نه من نه كس ديگر از آقاي فرهادي بدش نمي آيد. بابام فيلم را دوست نداشته و اين سليقه اش بوده. (البته من هم دوست ندارم) ولي اين دليل نمي شود كه مثلا پدر من را دشمن اصغر فرهادي بخوانند.»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب