سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

گراني‌ها حول شرايط اقتصادي سينماي ايران و بحران مخاطب با شروع رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا، المپيك لندن و در ادامه ماه مبارك رمضان، وارد فاز تازه‌اي مي‌شود؛ اگر تدبيري انديشيده نشود. چرا كه اين رويدادها به شدت روي مخاطب سينمارو تأثيرگذار خواهد بود، در گزارش امروز نظر غلامرضا موسوي و سعيد حاجي‌ميري 2 تن از تهيه‌كنندگان سينماي ايران را جويا شده‌ايم، موسوي معتقد است كه با تكيه بر برنامه‌ريزي درست و طراحي يك مجموعه تبليغاتي مي‌توان اكران تابستاني خوبي را رقم زد. گرچه حاجي‌ميري معتقد است، فضاي عمومي جامعه اساساً بخاطر مشكلات معيشتي چندان تمايلي به سينما رفتن ندارد و اگر اين رويدادها هم با اكران تابستان همزمان نبود، باز هم فصل پر رونقي براي سينما رقم نمي‌خورد.

غلامرضا موسوي تهيه‌كننده سينما در همين رابطه به «باني‌فيلم» مي‌گويد: در حال حاضر فضاي سينماي ايران خوب نيست و عدم اقبال عمومي از سينما در اكران ماه‌هاي اخير به خوبي بيانگر اين نكته است، ضمن اينكه تهيه‌كنندگان فيلم‌هايي كه مي‌تواند به جذب مخاطب كمك كند نيز عملاً ترجيح داده‌اند كه فيلمشان را اكران نكنند.

وي اينگونه ادامه مي‌دهد: اين اتفاق دلايل متعددي دارد كه يكي به فضاي موجود سينماي ايران بر مي‌گردد، به همين جهت است كه فيلم‌هايي كه مي‌توانند گيشه خوبي داشته باشند به سمت اكران نمي‌روند. اگر به فيلم‌هاي اكران شده و نيز فيلم‌هايي كه قرار است اكران شود، نگاهي بيندازيد، متوجه مي‌شويد كه اين فيلم‌ها از نظر جذب مخاطب زير متوسط هستند، البته به جز يك مورد كه به نظر مي‌رسد،‌ فيلم «خوابم مي‌آد» (رضا عطاران) باشد.
از سوي ديگر مسابقات فوتبال مي‌تواند جواناني را كه سينما رو هستند، خانه‌نشين كند و اين اتفاق ضريب بيشتري براي شرايط نامناسب فعلي ايجاد مي‌كند، ضمن اينكه عدم ارائه فيلم‌هاي خوب و تبليغات گران باعث مي‌شود تا اگر فيلمي هم اكران شود نتواند اقبال چنداني پيدا كند.
موسوي با تأكيد بر برنامه‌ريزي دقيق و درست براي برون رفت از شرايط فعلي،‌ به اين مهم اشاره مي‌كند: اگر برنامه‌اي دقيق طراحي شود كه متأسفانه سينماي ايران فاقد چنين برنامه‌اي است، قطعاً به نتيجه بهتري خواهيم رسيد. متأسفانه مسؤولان صنوف دولتي در اين زمينه هيچ برنامه‌اي ندارند و فقط شعار مي‌دهند. اگر برنامه‌اي در كار باشد، مي‌توان با تبليغات گسترده و جلب توجه مخاطب نسبت به سينماي اكران و نيز اكران فيلم‌هايي كه مي‌توانند با مخاطب ارتباط خوبي برقرار كنند، گامي برداريم كه از شرايط يأس‌آلود كنوني گذر كنيم. برنامه‌ريزي براي اكران بايد شامل يك كمپينگ برنامه يا يك مجموعه برنامه باشد كه چگونگي تبليغات، اكران و... فيلم در آن لحاظ شده باشد و راه‌هاي مختلفي را بايد طراحي و آن را به صورت يك مجموعه واحد اجرا كرد يعني اگر هر بخش را به تنهايي اجرا كنيم مي‌تواند قابل قبول باشد، اما جوابگو نيست. اصولاً تبليغات در شرايط امروز دنيا، به صورت يك مجموعه اجرا مي‌شود يعني اينگونه نيست كه در مورد بحث تبليغات شما فقط به يك شاخه از تبليغات فكر كنيد و برايش برنامه داشته باشيد، گر چه در كنار اين ماجرا اقدامات ديگري هم لازم است، به عنوان مثال شايد تهيه‌كننده‌اي تشخيص دهد كه در مقطعي از نمايش فيلمش،‌ تمام سانس‌هايش را بليت نيم‌بها بفروشد، يا شايد نياز به اين باشد كه هنرمندان سينما همگي دست به دست هم بدهند و براي كشاندن تماشاگر به سينما تبليغات كنند و جلوي سينماها از مخاطبان پذيرايي كنند.

اين تهيه‌كننده سينما معتقد است كه با توجه به شرايط نامناسب اكران بهار و در ادامه همزماني اكران تابستان با مسابقات جام ملت‌هاي اروپا و المپيك لندن اگر برنامه‌ريزي درستي به شكل يك مجموعه طراحي گردد و در ضمن فيلم‌هاي گيشه‌داري هم اكران شود، مي‌توان تابستان خوبي را براي سينماي ايران رقم زد. در غير اين صورت با توجه به شرايط بدي كه با آغاز سال جديد شروع شده، هر روز بدتر از روز گذشته خواهد شد.

وي مي‌گويد: مشكل ما اين است كه برنامه نداريم،‌ اگر برنامه داشته باشيم مي‌توانيم با هر اتفاقي مبارزه مثبت كنيم. متأسفانه دوستان ما تصور مي‌كنند كه با برگزاري فلان شورا و جلسات و تشكيل يك سازمان مشكلات سينما حل مي‌شود، در صورتي كه مشكلات سينما فقط با برنامه‌ريزي حل خواهد شد. فقط با همدلي و اتحاد مجموعه سينماي ايران است كه مي‌توانيم از شرايط فعلي رهايي پيدا كنيم يعني همه در كنار هم و به دور از مسئوليت‌ها و اختلافات و... به وحدت و يگانگي برسيم و در ادامه برنامه نيز ارائه كنيم. در غير اين صورت آينده سينماي ايران به اين سمت خواهد رفت كه تا دولت پول ندهد، فيلمي ساخته نمي‌شود. تجربه هم نشان داده كه اين فيلم‌ها نمي‌فروشد و اين وسط سالن‌هاي سينما به دليل نيامدن مخاطب با مشكل جدي روبرو خواهد شد.

اما سعيد حاجي ميري يكي ديگر از تهيه‌كنندگان سينماي ايران مي‌گويد: آشفتگي‌اي كه در مديريت سينما چه دربخش دولتي و چه دربخش صنفي وجود دارد و عدم يكپارچگي مسئولان و در مجموع خود سينما به اين شرايط دامن زده است. شما نگاه كنيد نهادهايي مانند شهرداري، سازمان تبليغات، ارشاد، تلويزيون و ... در اين عدم يكپارچگي بسيار مؤثر بوده‌اند.
وي مي‌گويد: در حال حاضر سينما شرايطي دارد كه فقط مي‌تواند علائم حياتي اوليه‌اش را حفظ كند، در غير اين صورت اين توقع كه مسؤولان بيايند وهمت كنند و اين آسيب را از بين ببرند، كمي غيرواقع‌بينانه است. چه كسي قرار است اين تصميمات را اتخاذ كند؟ يعني كساني كه متولي اين امر هستند جز اينكه يك سري حرف‌هاي قشنگ بزنند، چه اقدام عملي را انجام داده‌اند؟ ضمن اينكه هميشه كليت سينما متأثر از روحيه حاكم بر جامعه بوده است.
وي با مؤثر دانستن شرايط اقتصادي مردم در گرايش به سمت سينما، مي‌گويد: مردم در حال حاضر بيشتر درگير مسايل مربوط به گراني و به شدت نگران مسايل روزمره خودشان هستند، يعني در شرايط موجود، سينما مسئله اول مردم نيست، مردم زماني به فكر سينما مي‌افتند كه نشاطي داشته باشند و از مشكلاتشان فراغت پيدا كنند. در نتيجه همه چيز به فيلم خوب يا بد برنمي‌گردد و مشكلات معيشتي مردم به شدت تأثيرگذار است، ضمن اينكه وقايعي مانند توقف اكران دو فيلم در اكران نوروزي امسال نيز يك دلزدگي‌اي در مردم ايجاد كرده است. از سوي ديگر كيفيت فيلم‌ها نيز به شدت افت كرده است و چند فيلم با كيفيت هم عمدتاً توليد بخش دولتي هستند و مأموريت‌هاي دولتي را دنبال مي‌كنند.
به عقيده من حتي اگر تابستان امسال با جام ملت‌هاي اروپا و المپيك لندن هم همزمان نبود، تصور نمي‌كنم كه با فصل چندان پر رونقي روبرو بوديم.وي با توجه به تمامي اين شرايط، نقش تبليغات براي فيلم‌ها را بسيار مؤثر مي‌داند: در حال حاضر تبليغات بسيار خوبي براي يكي دو فيلم روي پرده شده است، اما چرا مردم باز به سينما نمي‌روند؟ يعني اين دلمردگي ناشي از شرايط اقتصادي مردم باعث مي‌شود، حتي اگر فيلم‌هاي پرمخاطبي هم اكران شود، از دست بروند.
اين تهيه‌كننده سينما در پايان بر اين باورست: ابر و باد ومه و خورشيد و فلك بايد در كار باشند تا سينما به شرايط مطلوب برگردد. فقط با يكي از اين عوامل نمي‌توان به نتيجه رسيد، ما داريم فقط راجع به يك عامل صحبت مي‌كنيم: فيلم خوب و جذاب؛ اينجا بايد مثال درشكه چند اسبه را زد، اگر يكي از اين اسبها بدود و ديگر اسبها فقط ايستاده باشند، اين درشكه دور خودش مي‌چرخد و راه نمي‌افتد.
اگر من در شرايط فعلي فيلم «پسرآدم، دخترحوا» را آماده اكران داشتم، هيچ‌گاه آن را اكران نمي‌كردم، اساساً نه فقط در تابستان، بلكه فعلاً دست نگه مي‌داشتم. چون شيب جامعه به سمتي نيست كه به سينما بيايد و شيب معكوسي دارد.

حقوق ماهيانه بسياري از افراد طبقه متوسط جامعه، بين 500 تا 700 هزار تومان است، در حاليكه امروز خط فقر، زير 5/1 ميليون تومان حقوق ماهيانه است، يعني مردم صبح تا شب درگير اين موضوع هستند كه چگونه با اين حقوق محدود زندگي‌شان را اداره كنند. اين مخاطب چه انگيزه‌اي براي سينما رفتن دارد؟ بحث من اين نيست كه سينما ارزان يا گران است، مي‌خواهم بگويم در چنين شرايطي مخاطب ديگر دليلي براي سينما رفتن ندارد، در حاليكه قشر متوسط جامعه است كه سينما را سرپا نگه مي‌دارد، نه قشر مرفه جامعه؛ به همين نسبت نيز ممكن است در بخش ديگري از جامعه، به لحاظ سياسي سمپاتي‌هايي وجود داشته باشد. در مجموع تصور مي‌كنم فضاي عمومي جامعه، تمايلي براي سينما رفتن ندارد و عوامل بيروني هم كمك مي‌كند كه اين حال بد (در ارتباط با سينما) تداوم پيدا كند.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی 15 تیرماه جلوی دوربین می‌رود.

 

با انجام مراحل پیش‌تولید و تکمیل شدن بازیگران، فیلم سینمایی «چ» 15 تیرماه جلوی دوربین می‌رود.

مدتی است پیش‌تولید فیلم آغاز شده است و گروه در تلاش‌اند تا مقدمات ساخت فیلم را به خوبی فراهم نمایند.

بنابراین گزارش، بازیگر نقش «شهید چمران» از بازیگران سینما و تلویزیون انتخاب شده و نابازیگر نیست. هنوز نام این بازیگر فاش نشده و به‌زودی توسط سازندگان فیلم اعلام می‌شود.

حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358 زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

چندی پیش ابراهیم حاتمی‌کیا برای بازبینی لوکیشن در منطقه اورامانات کرمانشاه حضور داشت.

«چ»  با حمایت بنیاد سینمایی فارابی و به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی ساخته خواهد شد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه 2» در لوکیشن زندان واقع در «دهکده مقاومت» تهران ادامه دارد و قرار است تا یک ‌ماه دیگر کار گروه در این لوکیشن به پایان برسد.

 

 

 مسعود آب‌پرور کارگردان سریال «هوش سیاه» درباره روند تولید سری دوم این مجموعه گفت: «طی روزهای اخیر تصویربرداری، طبق برنامه پیش رفته‌است و تا کنون بازیگرانی چون کیهان ملکی، حسین سحرخیز و کاظم هژیرآزاد بعنوان چهره‌های تازه این مجموعه در کنار کیکاووس یاکیده، حمید ابراهیمی، هرمز سیرتی، سپهر گودرزی و میثاق جمشیدی مقابل دوربین رفته‌اند. در روزهای آینده زهرا سعیدی نیز به جمع این بازیگران خواهد پیوست.»


آب‌پرور درباره ترکیب بازیگران تیم پلیسی مجموعه هم توضیح داد: «حسین یاری و امیررضا دلاوری در آینده‌ای نزدیک مقابل دوربین خواهند رفت و در ادامه تعدادی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون هم به این ترکیب خواهند پیوست که به مرور معرفی خواهند شد.»
 

کارگردان مجموعه تلویزیونی «هوش سیا2» درباره برخی شنیده‌ها و تحلیل‌ها درباره تشابه این مجموعه با برخی سریال‌ها و فیلم‌های خارجی هم گفت: «طبیعتاً در سال‌های اخیر هر‌گاه بحث زندان و مسئله گریز از آن پیش می‌آید، ذهن مخاطب به‌ویژه مخاطبان جوان‌تر آثار تلویزیونی، به سمت سریال امریکایی «فرار از زندان» می‌رود. اما از آنجا که فصل دوم «هوش سیاه» به لحاظ روایت داستان در ادامه فصل اول آن باید باشد، طبیعتاً کیفیت فرار کامران از زندان هم باید متناسب با این فضای داستانی و مختص سریال «هوش سیاه» باشد و نمی‌تواند ارتباطی با سایر فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشد.»


آب‌پرور در ادامه درباره حجم تمهیدات تکنیکی و رایانه‌ای برای ساخت سری دوم هوش سیاه هم تأکید کرد: «سریال «هوش سیاه» از‌‌ همان ابتدا به جرایم رایانه‌ای و اینترنتی اختصاص داشته و در ادامه نیز روند داستان همین گونه ادامه خواهد داشت. البته تکنیک‌های رایانه‌ای و پدیده‌های تکنولوژیک در سری دوم نقش جدی‌تر و پررنگ‌تری خواهند داشت.»


کارگردان «هوش سیاه» در پاسخ به این سوال که آیا نگران عدم ارتباط مخاطبان با این حجم از مسائل تخصصی و تکنیکی نیستید؟ گفت: «حس نگرانی مشابهی در سری اول هوش سیاه هم وجود داشت و ما طیف اصلی مخاطبان خود را جوانان فرض کرده بودیم اما بعد از پخش سریال و بررسی آمار و اطلاعات مرکز نظرسنجی سازمان صداوسیما دریافتیم که در واقع امر، این گونه نبوده‌ و کسانی که خیلی هم با رایانه و اینترنت آشنایی نداشته‌اند با علاقمندی آن را دنبال کرده بودند.

آب‌پرور تأکید کرد: «همین‌جا قول می‌دهم که درام سری دوم «هوش سیاه» به نسبت فصل اول بسیار پرکشش‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.»


مجموعه تلویزونی «هوش سیاه2» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی سیدمرتضی فاطمی مقابل دوربین رفته و فیلمنامه این مجموعه را همچون سری اول، آرش قادری به رشته تحریر درآورده‌است. در این مجموعه ایفای دو نقش اصلی همچنان برعهده حسین یاری و کیکاوس یاکیده خواهد بود و بازیگران دیگری چون حسین سحرخیز، کیهان ملکی، حمید ابراهیمی، امیررضا دلاوری، سپهر گودرزی، پرویز سیرتی، میثاق جمشیدی، سعید دولتی، حسن خوانساری، کاظم هژیرآزاد، زهرا سعیدی و... ایفای سایر نقش‌ها را برعهده دارند.
 

در این مجموعه خسرو نصیری‌خواه برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان است. مدیریت تصویر و صدا هم به ترتیب برعهده حسن کریمی و اصغر آبگون خواهد بود. سایر عوامل مجموعه عبارتند از: مرتضی مظفری؛ صدابردار، حسین مجد؛ طراح صحنه و لباس و علی اسماعیلی دستیار صحنه، نوید فرح‌مرزی؛ طراح گریم، شیدا باسمچی؛ منشی صحنه، علی رضایی؛ مدیر تدارکات و عبدلله شهباززاده؛ مدیر تولد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

مجموعه نمایش خانگی "قلب یخی" که قرار بود هفته گذشته فصل سومش به کارگردانی سامان مقدم کلید بخورد به دلیل آماده نبودن فیلمنامه بطور کامل تعطیل شد و گروه تولید با عوامل پروژه تسویه حساب کردند.

دو فصل اول این مجموعه به‌عنون اولین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی توسط محمدحسین لطیفی به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی ساخته شد که فیلمنامه آن نیز متعلق به حامد عنقا بود.

اما در قسمت‌های پایانی فصل دوم این مجموعه حذفیاتی اعمال شد که به کلیت داستان لطمه زد و این موضوع یکی از دلایل کناره‌گیری لطیفی و عنقا از این پروژه بود. البته محمدحسن لطیفی بعد از "قلب یخی" بلافاصله کارگردانی "ساخت ایران" را برعهده گرفت و تاکنون هیچ صحبتی درباره کناره‌گیری خود از این پروژه نکرده است.

برای فصل سوم این‌بار طباطبایی سراغ سامان مقدم رفت و پس از بستن قرارداد کارگردانی با وی قرار شد فیلمنامه فصل سوم تغییرات زیادی نسبت به دو فصل قبلی داشته باشد و درهمین راستا ترکیب بازیگران نیز عوض شد. در ابتدا قرار بود حامد عنقا کار با مقدم را ادامه دهد که این امر محقق نشد.

رضا عطاران، رضا کیانیان، هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مهران مدیری، هانیه توسلی، حسین یاری، الناز شاکردوست، سید مهرداد ضیائی از بازیگران این مجموعه بودند که قرار بود در فصل سوم در کنار مقدم همکاری کنند.

گروه مدتی در حال ساخت دکور در لوکیشنی حوالی اتوبان همت بودند که به دلیل آماده نشدن فیلمنامه آغاز تصویربرداری مجموعه "قلب یخی" به تاخیر افتاد.

تاکنون بعد از حامد عنقا، زامیاد سعدوندیان، نوید توحیدی، احمد رفیع‌زاده و پیمان عباسی با این گروه برای نگارش فیلمنامه همکاری کرده‌اند اما هنوز فیلمنامه مورد نظر کارگردان و بازیگران مجموعه آماده نشده است. به همین دلیل ساخت مجموعه به مدت یک ماه تعطیل شد و گروه تولید با بازیگران و عوامل تسویه حساب کرده‌اند تا در صورت به نتیجه رسیدن فیلمنامه دوباره از آنها دعوت به عمل آید. البته ممکن است در این مدت با پروژه دیگری قرارداد ببندند و حضور آنها منتفی شود.

هم اکنون علیرضا بذرافشان نگارش فیلمنامه را برعهده گرفته و گویا قرار است عنوان مجموعه هم تغییر کند! شنیده‌ها حاکی است برای مرحله پیش تولید این مجموعه تاکنون دو میلیارد ونیم هزینه شده است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

آتش تقي‌پور ـ بازيگر با سابقه تئاتر و تلويزيون- كه مشغول بازي در نمايش «سياست خواجه» بود، دچار حادثه‌اي شد و به دليل آسيب‌ديدگي لگن در بيمارستان بستري شد. 

 

  اين بازيگر  گفت: در سومين شب اجراي اين نمايش بعد از اينكه صحنه مربوط به من تمام شد و نور رفت به جاي اينكه به سمت چپ صحنه بروم، به سمت راست رفتم و همين موضوع موجب شد تا از صحنه پرت شوم و دچار آسيب‌ديدگي لگن شدم.

او كه چند روز در بيمارستان بستري شده است، اضافه كرد: خوشبختانه نيازي به عمل جراحي نيست اما بايد حدود يك ماه به طور كامل استراحت كنم.

تقي‌پور در عين حال گفت: البته قرار است امروز از بيمارستان مرخص شوم.

 

اين بازيگر باسابقه، مشغول بازي در نمايش «سياست خواجه» به كارگرداني عظيم موسوي بود كه اين روزها در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي‌رود. آتش تقي‌پور در اين نمايش دو نقش را بازي مي‌كرد.

بعد از اين اتفاق عظيم موسوي يكي از نقش‌هاي نمايش را كه خسرو احمدي در آن بازي مي‌كرد حذف كرد و خسرو احمدي به جاي آتش تقي پور نقش او را بازي مي‌كند. همچنين عظيم موسوي،‌ جمال فوآديان بازيگر ديگري را دعوت كرد تا به جاي تقي‌پور ديگر نقش او را بازي كند كه اين بازيگر فعلا در حال تمرين است.

نمايش «سياست خواجه» نوشته عبدالحي شماسي است و داستان آن درباره خواجه نصيرالدين توسي است

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

مصطفی کیایی گفت: دیگر تمایلی به اکران فیلم «ضد گلوله» ندارم

 

 مصطفی کیایی کارگردان سینما  با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنان برای حذف سکانس آخر «ضد گلوله» پافشاری می شود، اما من به عنوان سازنده این فیلم نمی توانم چنین اصلاحیه ای را قبول کنیم.

وی تصریح کرد: هرچند در طول جشنواره مجوزی به اسم پروانه دائم برای نمایش فیلم به ما دادند، اما به تازگی اعلام کرده اند که «ضد گلوله» پروانه نمایش ندارد.

وی ادامه داد: با چنین وضعیتی هیچ تمایلی به اکران «ضد گلوله» ندارم، اما بی شک این شرایط همیشه باقی نخواهد ماند.

کیایی گفت: برای اینکه شرایط فعلی سینما را بهتر شود، مدیران باید ترس را کنار گذاشته و اجازه فعالیت به سینماگران را بدهند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

در حالی که بازیگران زن ایرانی طی یک سال اخیر در حوزه سینما و در سطح بین المللی خبرساز بوده اند، انتشار تصویر ترانه علیدوستی روی جلد کتاب کی نویسنده مشهور اهل ترکیه قابل توجه است.

 

این کتاب با نام «شرف» (Honour) را الیف شفق در سال 2012 و به زبان انگلیسی منتشر کرده است. داستان درباره دختری اهل کردستان ترکیه است که از زندگی تلخ و زجرآور در روستا رها می شود و به اروپا می رود تا زندگی تازه ای بیابد، ولی در اروپا نیز قربانی شرف می شود.

 

در این کتاب، نویسنده سعی می کند به خواننده القا کند که زندگی این دختر بسته به شرف پدر و برادر اوست. الیف شفق که در سال 1971 در شهر استراسبورگ فرانسه متولد شده، رمان هایی به انگلیسی و ترکی و فرانسوی منتشر کرده است.

 

پیش از «شرف» شفق دو رمان به انگلیسی نوشته است که در رمان دوم به خاطر اشاره به نسل کشی ارمنی ها از سوی دادگاه های ترکیه به جرم «اهانت به ترک بودن» متهم شد.

 

پرونده او در ژوئن 2006 بسته شد ولی در ژوئیه همان سال دوباره گشوده شد و وی با احتمال سه سال زندان رو به رو شد. مترجم و ناشر او هم با همین تعداد سال حبس رو به رو شدند. در 21 سپتامبر 2006 به خاطر کمبود مدرک، پرونده او بار دیگر بسته شد.

 

این نویسنده ترک که در سطح محافل ادبی جهان شهرت دارد، نخستین رمانش را با نام «پنهان» زبان ترکی در سال 1998 نوشت و جایزه رومی را در ترکیه برد. این جایزه به بهترین اثر ادبی معمایی اهدا می شود.

 

او نخستین رمان خود به زبان انگلیسی را در سال 2004 و دومین رمانش را در سال 2006 نوشت که دومی به جز اتهام برایش، با استقبال خوبی رو به رو شد و به عنوان پرفروش ترین کتاب سال ترکیه معرفی شد. این کتاب در فهرست اولیه نامزدهای جایزه معتبر اورنج هم قرار گرفت.

 

او به جز زمینه داستان نویسی، در حوزه مطبوعات و فعالیت هایی به نفع زنان هم تجربه دارد و جوایزی هم به دست آورده است.

 

اما نکته جالب آن است که روی جلد کتاب جدید او با تصویر یک بازیگر ایرانی تزئین شده و هیچ توضیحی هم در این باره ارایه نشده است. باتوجه به اینکه برخلاف ایران، در اغلب نقاط جهان قانون کپی رایت رعایت می شود، تصویر یک شخص حقیقی برای جلد یک کتاب معمولا بدون اجازه آن شخص منتشر نمی شود.

 

ظاهرا علیدوستی تصویر جلد این کتاب را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده اما توضیحی در این زمینه نداده است. دیده شدن تصویر علیدوستی روی جلد کتاب یک نویسنده خبرساز که در اروپا سکونت دارد، یکی از مجموعه اتفاق های جالب هفته های اخیر است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

جواد شمقدری در گفت وگویی، به پرسش هایی درباره ی مصوبات آخرین جلسه شورای عالی سینما پاسخ گفت.

 

 

استهلاك شش ماهه ی كلیه ی دیون مالیاتی سینماگران

جواد شمقدری در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی مصوبات جلسه ی اخیر شورای عالی سینما بیان كرد: یكی از مباحثی كه در جلسه ی اخیر شورا بررسی شد، مسأله ی مالیات سینماگران بود. عمده ی دیدگاه ها در این زمینه آن بود كه آیین نامه ی اجرایی مالیاتی درباره ی معافیت سینماگران با مشكلاتی مواجه است، چراكه این آیین نامه بدون حضور و مشاركت نمایندگان وزارت ارشاد در دولت های قبل تدوین شده و به همین دلیل مأمور مالیاتی شرایط سختی را برای دفاتر فیلم سازی، تهیه كنندگان و ... ایجاد می كرد.

 

او ادامه داد: در جلسه ی آخر شورای عالی سینما، مقرر شد كه آیین نامه ی اجرایی مالیاتی سینماگران شكل بهتری به خود گیرد تا كمی از مشكلاتی كه سر راه فیلم سازان است، حل شود. به همین دلیل در این جلسه، اعضای شورا مصوب كردند كلیات آیین نامه ی اجرایی معافیت مالیاتی سینماگران مورد بازنگری قرار گیرد و تا ابلاغ مصوبه ی جدید پیگیری كلیه ی پرونده های مالیاتی سینماگران در هر مرحله ای كه هست تا شش ماه متوقف و تعلیق شود تا تعهدات مالیاتی آن ها مانع از فعالیت شان نباشد.

 

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش كه پس از این مهلت شش ماهه، قرار است چه اتفاق خاصی در زمینه ی مالیات برای سینماگران بیفتد؟ اظهار كرد: ما درباره ی مواد مختلف بند «ل» ماده ی ۱۳۹ آیین نامه ی اجرایی مالیاتی كه در آن، نحوه ی بهره مندی از معافیت مالیاتی سینماگران مطرح شده است، صحبت كردیم و پیشنهاداتی هم داده شد. عمده ی این پیشنهاد ها، به مواد ۱۵ و ۱۶ آیین نامه بازمی گردد كه موجب نگرانی سینماگران شده است.

وی افزود: مقرر شد دبیرخانه شورای عالی سینما در جلساتی با بخش حقوقی ریاست جمهوری، مقدمات تغییر آیین نامه ی این بخش را برای اصلاح روش های بهره مندی از معافیت مالیاتی سینماگران فراهم كند تا پس از آن، با تصویب در جلسه ی شورا توسط رییس جمهور ابلاغ شود.

همكاری وزرای ارشاد و صنعت، معدن و تجارت برای تشكیل نظام صنفی سینمایی كشور

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ی نظام صنفی سینمایی كشور كه در جلسه ی آخر شورای عالی سینما درباره ی آن بحث شد نیز عنوان كرد: در جلسه ی اخیر روی شكل و ساختار این سازمان بحث های متعددی شد و ما در نهایت، به این نتیجه رسیدیم كه برای تشكیل نظام صنفی سینمایی در دو قالب وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد می توانیم فعالیت كنیم.

 

وی با بیان این كه طبق قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد می تواند مجوز تشكیل صنوف فرهنگی و هنری را صادر كند، بیان كرد: نكته ی قابل توجه اینجاست كه اگر صنوف فقط در چارچوب ارشاد ثبت شوند، ممكن است از یكسری امكاناتی كه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، محروم بمانند. بنابراین مقرر شد با هماهنگی مقام عالی دو وزارتخانه، توافقاتی انجام شود تا صنوف سینمایی كه از طریق وزارت ارشاد معرفی می شوند، در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به ثبت برسند تا بتوانند از ظرفیت ها و امتیاز های قانون نظام صنفی كشور هم استفاده كنند.

اختصاص دوهزار واحد مسكونی به سینماگران در مناطق مختلف

رییس سازمان سینمایی كشور در ادامه ی گفت وگو با خبرنگار ایسنا، به این پرسش كه آیا برای اختصاص دوهزار واحد مسكونی به سینماگران راهكار اجرایی وجود دارد؟ پاسخ داد: در جلسه ی اخیر شورای عالی سینما درباره ی این موضوع بحث شد كه مسكن سینماگران نباید فقط در تهران و در قالب پروژه ی مسكن مهر پرند و پردیس دیده شود، چراكه ممكن است یك سینماگر كرجی، دریافت مسكن در هشتگرد را بیشتر از پرند یا پردیس ترجیح دهد. بنابراین مقرر شد وزارت مسكن متعهد به اختصاص دوهزار واحد مسكونی براساس اعلام نیازی باشد كه از طریق سازمان سینمایی اعلام می شود.

 

وی در پاسخ به این كه آیا كمیته ی سامان دهی صنوف سینمایی درباره ی راهكارهای اجرایی و شرایط اختصاص مسكن به سینماگران تصمیم گیری خواهد كرد؟ تصریح كرد: خیر؛ این كار رأسا در سازمان سینمایی انجام می شود. البته ما روش ثبت نام و شرایط اختصاص واحد مسكونی را با مشورت دوستان سینماگر و از طریق كمیته ی سامان دهی تدوین می كنیم.

فیلم سینمایی «محمد (ص)» از معافیت های گمركی استفاده كرد

در بخش دیگری از این گفت وگو، رییس سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش كه چرا تعداد زیادی از مصوبات شورای عالی اجرایی نشده یا در صورت عملیاتی شدن، رسانه یی نشده است؟ بیان كرد: یكسری از مصوبات، عملیاتی شده اند كه مهم ترین آن ها معافیت گمركی سینماگران بود. سال گذشته كالا، امكانات و تجهیزات بسیار زیادی با معافیت، از گمرك ترخیص شد كه طی برآورد ما، رقم این معافیت به بیش از شش میلیارد تومان می رسید.

 

وی در ادامه به عنوان مثال از معافیت های گمركی فیلم «محمد (ص)» به كارگردانی مجید مجیدی نام برد و گفت: برای فیلم آقای مجیدی تجهیزات سینمایی بسیار زیادی وارد ایران شد كه همه ی این تجهیزات از امتیاز معافیت گمركی برخوردار شدند. ضمن آن كه سینماگران و دفاتر سینمایی دیگر هم توانستند از این معافیت به خوبی استفاده كنند و البته سازمان سینمایی هم توانست تجهیزات و مواد خام مورد نیاز سینما را با كمك این مصوبه از گمرك ترخیص كند.

ساخت پردیس ۱۲ سالنه در محل سینما «فرهنگ» منتفی است

شمقدری در ادامه ی سخنانش درباره ی این كه ساخت یك پردیس سینمایی در تهران كه در جلسه ی شورای عالی سینما تصویب شده بود و گفته می شد قرار است در محل سینما «فرهنگ» ساخته شود، به كجا رسید؟ گفت: درباره ی ساخت این پردیس سینمایی بزرگ در محل سینما «فرهنگ» مشكلاتی پیش آمد.

 

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: برای ساخت این پردیس سینمایی، طراحی های لازم اجرا شده بود و ما مترصد دریافت بودجه ی مناسب برای آغاز ساخت مجموعه ی مورد نظر در محل سینما «فرهنگ» بودیم؛ اما نقشه ی طراحی شده برای آن، به حدی عظیم و خوب بود كه احساس كردیم ساخت چنین مجموعه ی بزرگی در خیابان باریك و شلوغ «شریعتی» مشكلاتی را ایجاد خواهد كرد. به همین دلیل آن طرح كنار گذاشته شد.

شمقدری با بیان این كه اكنون به دنبال زمینی برای اجرای طرح آن پردیس سینمایی هستیم، اظهار كرد: در جلسه ی آخر شورای عالی سینما نامه ی اختصاص زمین مناسب برای ساخت پردیس سینمایی ۱۲ سالنه از سوی سازمان سینمایی به رییس جمهور داده شد تا در این زمینه بررسی های لازم انجام شود و زمینی مناسب برای ساخت این پردیس همراه یك مجتمع تجاری در اختیار سازمان سینمایی قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش كه با این وجود، آیا ساخت پردیس سینمایی در محل سینما «فرهنگ» منتفی است؟ تصریح كرد: قرار شد دوستان برای سینما «فرهنگ» طرح سبك تری را پیشنهاد دهند، چراكه به نظر رسید كه ساخت سینمایی با بیش از چهار یا پنج سالن در آن منطقه شاید به صلاح نباشد.

در مسیر دریافت بودجه ی ۱۵۰میلیارد تومانی موانعی وجود داشت

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این كه بحث اختصاص بودجه ی یك هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی به سازمان سینمایی به كجا رسید؟ گفت: در جلسه چهارم شورای عالی سینما اختصاص چنین رقمی به سازمان سینمایی توسط رییس جمهور قول داده شد؛ اما متأسفانه درصد اندكی از این مبلغ (۳۰۰میلیارد ریال) در سال گذشته به سازمان پرداخت شد كه البته آن رقم را هم در همه جا نمی توانستیم هزینه كنیم و موارد مصرف خاص داشت.

 

وی در عین حال یادآوری كرد: تحقق یك مصوبه موانعی دارد، اما خوشبختانه این اراده وجود دارد كه بودجه های خوبی برای اجرایی شدن مصوبات به سینما اختصاص یابد. باید توجه داشت كه هر كدام از این مصوبات مسیر جدیدی دارند كه قبلا تجربه نشده است و حتا بعضا تحقق آن ها موانع قانونی هم دارد كه باید رفع شود. همین امر تأخیری را برای اجرایی شدن مصوبات ایجاد می كند.

بحث درباره ی خانه ی سینما در جلسه ی آخر شورای عالی سینما

آخرین بخش از سخنان رییس سازمان سینمایی به مباحث مربوط به خانه ی سینما اختصاص یافت.

 

در این بخش، شمقدری در پاسخ به این مطلب كه گفته می شود در جلسه ی اخیر شورای عالی سینما، مباحثی درباره ی خانه ی سینما و فعالیت آینده ی آن مطرح شده است، گفت: در دو جلسه ی اخیر شورای عالی سینما درباره ی خانه ی سینما بحث شد و البته صحبت درباره ی این موضوع در جلسه ی آخر شورا كمی جدی تر بود. دوستان حاضر در جلسه، دیدگاه شان را در این زمینه مطرح كردند و ما به اتفاق نظری در این زمینه رسیدیم.

 

وی توضیح داد: پس از تعطیلی خانه ی سینما قطعا بخشی از فعالیت هایی غیرصنفی كه ماهیتی فرهنگی و البته غیرسیاسی دارند و باید در آن مكان انجام شوند، روی زمین خواهند ماند، چراكه سینماگران در كنار فعالیت های صنفی، فعالیت های غیرصنفی را مانند مسائل فرهنگی و محتوایی تعقیب می كنند. متأسفانه خانه ی سینما این بخش را با فعالیت های سیاسی و جناحی خلط كرده بود و همین، یكی از مشكلاتی بود كه آن مجموعه را از هم گسست.

شمقدری در حین حال اظهار كرد: به جز فعالیت های صنفی قطعا دیگر مأموریت های خانه ی سینما كه انجام می شد و باید هم در آینده انجام شود، با تعطیلی آن مكان متوقف شده است. به همین دلیل در این جلسه قرار شد، سازمان سینمایی با همفكری كارشناسان مختلف درباره ی آن فعالیت ها به جمع بندی و الگوی عملیاتی مشخصی برسد و آن را در جلسات آینده ی شورای عالی سینما مطرح كند.

 

معاون وزیر ارشاد در پاسخ به این كه با توجه به تعلیق فعالیت ها و اظهار نظر رییس هیأت مدیره ی خانه ی سینما مبنی بر آمادگی شان برای اصلاح اساسنامه طبق قانون، آیا امكان دارد گام هایی برای حل مشكل خانه ی سینما برداشته شود؟ گفت: ما وظایف قانونی داریم كه در حال انجام آن ها هستیم و تا این لحظه هم هیچ كس نمی تواند بگوید خلاف قانون عمل كرده ایم. اتفاقا به نوعی در كار مدیریت های قبلی سینما اشكال قانونی وارد بود. البته این را هم باید گفت كه آن ها هم مانند ما، جهل بر قانون داشتند و فرضی را از قبل تأییدشده می دانستند و طبیعی است كه نمی توان فعالیت آن ها را زیر سؤال برد.

 

وی با اشاره به آغاز مباحث میان خانه ی سینما و وزارت ارشاد، خاطر نشان كرد: ما در ابتدای ورودمان به معاونت سینمایی فرض مان بر این بود كه همه چیز طبق روال قانونی انجام می شود؛ اما كم كم متوجه این مشكلات شدیم كه حتا قانون هم وزارت ارشاد را موظف می كرد در این زمینه سكوت نكند. من همان روزها به دوستان در خانه ی سینما گفتم كه ما چاره ای نداریم كه این مسیر را شروع و چه بهتر كه با كمك هم راه را هموار و كوتاه كنیم.

 

شمقدری افزود: به هرحال این همراهی ایجاد نشد، اما در هر صورت معتقدم اتفاق ها و فرآیندهایی كه در طول مسیر گذشته حادث شده، همه در جهت حل و فصل مشكل قانونی آن دسته از فعالیت های فرهنگی خانه ی سینما بوده، اگرچه ممكن است این راه، تلخی هایی را هم به همراه داشته باشد.

 

وی با تأكید بر این كه در جهت حل و فصل مشكل قانونی آن دسته از فعالیت غیرصنفی خانه ی سینما در آینده، بسیار خوش بین است، بیان كرد: به هر حال در جلسه ی اخیر شورای عالی سینما، سازمان سینمایی مأمور شد تا طرح و الگویی را برای زمین نماندن مأموریت های غیرصنفی و البته غیرسیاسی خانه ی سینما پیدا كند.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این كه آیا امكان دارد با اعلام آمادگی خانه ی سینما برای تغییر اساسنامه، موانع فعالیت آن ها برطرف و طی كردن مسیر های قانونی تسهیل شود؟ تصریح كرد: معتقدم تا كنون تمام اقدامات انجام شده در راستای مسیری برای حل و فصل مشكلات و هم چنین برداشتن مشكل قانونی انجام فعالیت های فرهنگی بوده است كه باید در جایی مانند خانه ی سینما انجام می شد. تردیدی ندارم كه این كار هرچه بهتر انجام می شود و در این زمینه بسیار امیدوارم.

 

شمقدری در پایان این گفت وگو درباره ی تاریخ جلسه ی بعدی شورای عالی سینما هم عنوان كرد: در جلسه ی اخیر، درباره ی برگزاری جلسه در دو هفته ی آینده توافقی ضمنی شد كه البته برگزاری شورای عالی سینما در آن تاریخ به این امر بستگی دارد كه دبیرخانه ی شورای عالی بتواند فعالیت هایی را كه به او داده شده است، به سرانجام برساند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

بیژن بیرنگ کارگردان مجموعه شبکه نمایش خانگی "شام ایرانی" از عدم صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد برای توزیع چهار قسمت دوم این مجموعه که به رقابت و میزبانی خانم‌های بازیگر اختصاص داشت، خبر داد.

 

 

بیژن بیرنگ برنامه‌ساز و کارگردان مجموعه "شام ایرانی" با اعلام این خبر در توضیح چرایی عدم کسب مجوز ارشاد برای این چهار قسمت که ویژه مهمانی بهاره رهنما، سحر زکریا، شقایق دهقان و لادن طباطبایی بود، به خبرنگار مهر، گفت: مسئولان وزارت ارشاد در بخش شبکه نمایش خانگی علی‌رغم وعده خود مبنی‌بر صدور مجوز برای نمایش این مجموعه، از صدور مجوز امتناع کردند و سرنوشت این مجموعه  را در هاله‌ای از ابهام قرار دادند.

وی در ادامه افزود: حدود یک ماه گذشته قرار بود مجوز پخش این مجموعه آماده توزیع را به ما بدهند ولی متاسفانه چنین نشد و از سوی دیگر ادامه تولید این مجموعه در حالت تعلیق قرار گرفته است. زمانی که دلیل این توقف را جویا شدیم در پاسخ اینگونه شنیدیم که فعلا برای ادامه تولید این مجموعه دست نگه دارید.

بیرنگ در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهداف این مجموعه وتوزیع آن در شبکه نمایش خانگی گفت: سلامت در نشان دادن روابط اجتماعی بین ایرانیان از ابتدای ساخت این مجموعه برای من بسیار اهمیت داشت و خوشبختانه این اتفاق در مجموعه شام ایرانی افتاد. نکته قابل توجه در میان این بازخوردها این بود که برخی از تماشاگران عنوان کردند که اعتبار و آبروی اصلی در این مجموعه برای سفره ایرانی ایجاد شده‌است. اما حال نمی‌دانم چرا از ادامه توزیع این مجموعه جلوگیری شده‌است.

این برنامه‌ساز در ادامه افزود: این برنامه می‌کوشد که نشان دهد با وجود تفاوت در باور افراد به لحاظ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همه ما ایرانی هستیم و دور یک سفره زندگی می‌کنیم بنابراین باید قدر این جمع را دانست؛ در واقع مسئولان باید قدر این جمع را می‌دانستند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی از چهار قسمت ویژه آقایان داشتیم و مخاطب انتظار داشت که مجموع این آثار در شبکه نمایش خانگی ادامه پیدا کند. ولی متاسفانه چنین نشد و روند ادامه ساخت این پروژه هنوز مشخص نیست.

بیژن بیرنگ در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برنامه آتی خود گفت: در حال تحقیق و نگارش فیلمنامه سریالی باعنوان "بلندی‌های بادگیر" هستم. این سریال پروژه عظیمی است که با شبکه سوم سیما برای ساخت آن وارد مذاکره شده‌ایم که پس از پایان تحقیقات در مرحله پیش تولید قرار گرفته‌است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

فیلم سینمایی "چك" و "روزهای زندگی" پس از ۲۱ روز نمایش رقمی معادل ۳۵۰ میلیون تومان از گیشه را نصیب خود كردند

 

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ فیلم سینمایی "روزهای زندگی" به كارگردانی "پرویز شیخ طادی" با داشتن ۱۹ سالن سینما و ۲۱ روز نمایش و همچنین فروش ۱۰ میلیون تومانی خود در روز گذشته توانست به فروشی معادل ۲۰۰ میلیون تومان دست یابد.

 

رقیب این فیلم سینمایی كه همزمان با همین فیلم اكران شده است "چك"به كارگردانی كاظم راست گفتار است.

فیلم سینمایی "چك" كه در ژانر كمدی ساخته شده با داشتن ۱۹ سالن سینمایی و ۲۱ روز نمایش و همچنین فروش ۱۰ میلیونی خود در روز گذشته فروشی معادل ۱۶۰ میلیون تومان را از گیشه نصیب خود كرد.

اگر اندكی توجه كنید درمی یابید كه "روزهای زندگی" و "چك" هر دو در یك روز اكران شده و هم تعداد یكدیگر سالن سینمایی در اختیار دارند و این نكته نیز قابل توجه است كه فروش روزانه آنها نیز شبیه یكدیگر است.

 

فیلم سینمایی "نارنجی پوش" به كارگردانی داریوش مهرجویی،نیز با داشتن ۱۲ سالن سینمایی و ۴۸ روز نمایش و همچنین فروش ۷ میلیونی خود درروز گذشته توانست به فروشی كلی معادل ۸۱۰ میلیون تومان دست یابد.

 

 

 

فیلم سینمایی "شبكه" به كارگردانی "زنده یاد ایرج قادری" نیز با داشتن ۱۳ سالن سینمایی و ۱۴ روز نمایش و همچنین فروش ۶ میلیونی خود در روز گذشته توانست به فروشی معادل ۸۵ میلیون توان دست یابد.

 

 

فیلم سینمایی "خنده در باران" به كارگردانی داریوش فرهنگ نیز با داشتن ۱۵ سالن سینمایی و ۲۸ روز نمایش و همچنین فروش ۳ میلیون تومانی خود در روز گذشته توانست به فروش معادل ۱۲۰ میلیون تومان دست یابد.

 

همچنین؛فیلم سینمایی "آخرین سرقت" به كارگردانی پدرام علیزاده با داشتن ۱۲ سالن سینمایی و ۲۱ روز نمایش و همچنین فروش ۲ میلیون تومانی خود در روز گذشته توانست به فروشی معادل ۶۰ میلیون تومان دست یابد.

 

انتظار می رود با توجه به نزدیك شدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) و تعطیلات سینماها در این ایام سینما با كاهش مخاطب روبرو شود كه این روند تا دوشنبه ۱۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛شورای صنفی نمایش نیز از اكران چند فیلم سینمایی در تاریخ ۱۶ خرداد یعنی بعد از تعطیلات خبرداده است

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

پس از آنکه روابط عمومی شبکه سه سیما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این شبکه هیچ تصمیمی برای ساخت سری دوم مجموعه طنز «ساختمان پزشکان» ندارد و نخواهد داشت محسن چگینی تهیه‌کننده این سریال از ساخت این مجموعه و ارائه آن به شبکه نمایش خانگی خبر داد. در متن اطلاعیه روابط عمومی شبکه سه آمده بود:« در پی انتشار خبر تولید مجموعه «ساختمان پزشکان 2» در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، به اطلاع می‌رساند شبکه سه سیما هیچگونه تصمیمی برای تولید سری دوم مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» ندارد و نخواهد داشت.» در حالی شبکه سه ساخت سری دوم «ساختمان پزشکان» را تکذیب کرده است، که پیشتر سروش صحت کارگردان این مجموعه اعلام کرده بود که تا پایان تابستان وارد پیش تولید سری دوم سریال می‌شویم و پاییز نیز تصویربرداری را آغاز خواهیم کرد.

اما محسن چگینی تهیه‌کننده این سریال اعلام کرد حتی اگر شبکه سه تصمیمی برای ساخت و پخش این سریال نداشته باشد با توجه به اینکه می‌دانیم این مجموعه در بین مخاطبین جایگاه خودش را پیدا کرده است این سریال را در بخش خصوصی تولید کرده و سری دوم آن‌ را در شبکه نمایش خانگی پخش خواهیم کرد. مجموعه «ساختمان پزشکان» با بازی بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، هومن برق‌نورد، هوشنگ حریرچیان، فرناز رهنما، امید روحانی، پروین قائم مقامی، محمد شیری، سیروس ابراهیم زاده و... سال گذشته از شبکه سوم سیما پخش و با اقبال مخاطبان مواجه شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

خندان گفت: بعد از ارائه اسناد مورد نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند تصمیم نهایی خود را در زمینه خانه سینما بگیرد و تعلیق خانه سینما می تواند باعث کاهش تنش بین طرفین دعوا شود. 

 

خندان وکیل خانه سینما در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت ارشاد روز گذشته از نیروی انتظامی درخواست کرده تا نامه مبنی بر تعلیق خانه سینما نوشته بود که قرار بود روز گذشته اجرا شود، ما با استناد به ماده 15 ضوابط و مقررات مراکز فرهنگی و هنری که بعد از صدور دستور مرکز مورد نظر 20 روز زمان برای اعتراض دوباره دارد، از نیروی انتظامی خواستیم تا به این ماده توجه کند و یادرآور شدیم که حکم مورد نظر قطعی نیست.

وی تصریح کرد: خانه سینما از روز گذشته 20 روز مهلت دارد تا براساس قانون اعتراض خود را به وزیر اعلام کرده و بعد از ارائه اسناد مورد نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند تصمیم نهایی خود را در زمینه خانه سینما بگیرد.

وی در رابطه با اینکه خانه سینما از امروز خود را به حالت تعلیق درآورده ادامه داد: هر فعالیتی در این زمینه می تواند باعث کاهش تنش بین طرفین دعوا شود. به هر حال نیروی انتظامی باید تصمیم بگیرد که کدام حکم را اجرا کند.

خندان گفت: اجرای رای اعلام شده از سوی هیئت رسیدگی به مراکز فرهنگی و هنری وزارت ارشاد از لحاظ قانونی اشکال دارد و در انتها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه تصمیم گیرد. و پلمپ خانه سینما در حال حاضر اشکال قانونی دارد

وی تصریح کرد: امیدوارم بزرگان سینما و مدیران دولتی پا درمیانی کرده و این مشکل را هرچه سریعتر برطرف کنند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

خبر نگار ایلنا در محل خانه سینما از حضور نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت پلمپ خانه سینما خبر داده

دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي و هنري وزارت ارشاد كه براي پلمپ درب خانه سينما؛ ظهر امروز(9 خرداد) در خيابان سمنان حاضر شده بود، به خبرنگارايلنا، گفت: باتوجه به ماده 17و 15 روابط و مقررات تاسيس موسسات و انجمن‌هاي فرهنگي هنري، اعضاي خانه سينما از 20 روز پيش به صورت غيرقانوني اقدام به بازگشايي پلمپ اين محل كرده‌اند كه غيرقانوني است.
 

 

خبرنگار ایلنا در خبر خود نوشت : جابري انصاري با اشاره به كپي نامه‌اي كه در دست داشت، ضمن بيان اينكه پرونده به شعبه يك ديوان عدالت اداري رفته و ديوان طي نامه‌اي تصميم گيري را به وزارت ارشاد محول كرده است، گفت: وزرات ارشاد بعد از بررسي‌هايي كه هيات انجام داده نظر خود را به دوستان و اعضاي هيات مديره خانه سينما اعلام كرده و باتوجه به مواد پنج گانه، فعاليت خانه‌سينما غير‌قانوني است و بايد از ادامه فعاليت آن جلوگيري شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه چطور رئيس ستاد صيانت از آثار هنري براي بستن خانه سينما اقدام مي‌كند، گفت: ستاد صيانت از آثار فرهنگي هنري در هر محلي كه فعاليت هاي غيرقانوني در حوزه اختيارات وزارت ارشاد انجام شود، وارد عمل خواهد شد.

انصاري درخصوص اينكه چطور حكمي براي پلمپ دراختيار ندارد، اما براي اين كار در محل خانه سينما حضور پيدا كرده است، گفت: حكم وجود دارد و مكاتبات با وزارت ارشاد انجام شده است.

جابري انصاري در پاسخ به اين سوال كه آيا ستاد صيانت از محصولات فرهنگي هنري درباره فعاليت خانه موسيقي و خانه تئاتر هم كاري انجام مي‌دهد يا خير گفت: آن هم اگر لازم باشد در وقت خود انجام مي‌شود.

درحاليكه ماموران كلانتري 107 فلسطين محل را بدون اقدام خاصي ترك مي‌كردند، انصاري و همراهانش نيز به آرامي كوچه سمنان را ترك كرد.

   
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن 2012 یکشنبه شب در فرنچ ریوی‌‌یرا برگزار شد و داوران بخش مسابقه اصلی به ریاست نانی مورتی فیلمساز ایتالیایی جایزه اصلی این دوره جشنواره را به تازه‌ترین ساخته میشائل هانکه فیلمساز اتریشی اعطاء کردند که داستانی درباره از خود گذشتگی در آخرین روزهای زندگی زناشویی است.

ژان-لویی ترنتینیان بازیگر 81 ساله فرانسوی در «عشق» تولید مشترک فرانسه، آلمان و اتریش نقش مردی را به عهده دارد که وقتی همسرش سکته می‌کند مراقبت از او را به عهده می‌گیرد.

هانکه سال 2009 نیز با «روبان سفید» جایزه نخل طلای کن را برد. اکنون او به فهرست کوتاه فیلمسازان برنده دو جایزه نخل طلا اضافه شده که شامل آلف سیوبرگ، فرانسیس فورد کوپولا، بیله اوگوست، امیر کوستوریتسا، شوهی ایمامورا و لوک و ژان-پی‌یر داردن هستند.

 

میشائل هانکه اتریشی با فیلم «عشق» برای دومین بار برنده جایزه نخل طلا شد

هانکه در عین حال اولین فیلمسازی است که تنها در فاصله سه سال دو جایزه نخل طلا گرفته است. رکورد قبلی در اختیار اوگوست بود که در 1988 برای «پله فاتح» و در 1992 برای «نیات خوب» پیروز شد.

ماتئو گارونه فیلمساز ایتالیایی برای «واقعیت» تولید مشترک ایتالیا و فرانسه جایزه بزرگ این دوره جشنواره کن را به خانه برد. جایزه گارونه را لیلا حاتمی بازیگر ایرانی به او اعطاء کرد.

«واقعیت» درباره یک ماهی‌فروش ناپلی است که می‌کوشد ستاره یک برنامه تلویزیونی واقع‌نما شود. گارونه سال 2008 نیز برای فیلم «گومورا» درباره نفوذ گسترده مافیا در جنوب ایتالیا برنده جایزه بزرگ جشنواره کن شد.

 

لیلا حاتمی جایزه بزرگ جشنواره را به ماتئو گارونه فیلمساز ایتالیایی اعطاء کرد

کارلوس ریگاداس فیلمساز مکزیکی برای فیلم «پس از تاریکی، نور» جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کرد. این فیلم تولید مشترک مکزیک، فرانسه، آلمان و هلند و داستان مردی جوان به نام خوان و خانواده‌اش است که در نواحی روستایی مکزیک زندگی می‌کنند. ریگاداس سال 2007 برای فیلم «نور خاموش» جایزه هیئت داوران کن را گرفت.

کریستیان مونگیو فیلمساز رومانیایی برای فیلم «آن طرف تپه‌ها» تولید مشترک رومانی، فرانسه، بلژیک جایزه بهترین فیلمنامه را برد. مونگیو سال 2007 با فیلم «چهار ماه، سه هفته و دو روز» برنده جایزه نخل طلا شد.

همچنین کریستینا فلوتور و کاسمینا استراتان دو بازیگر اصلی «آن طرف تپه‌ها» به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کردند. این فیلم بر مبنای یک اتفاق واقعی در سال 2005 ساخته شده که در آن زنی جوان در صومعه دورافتاده تاناکیو در شرق رومانی در مراسمی که برای رهایی او از شیطان برپا شده بود، درگذشت.

 

کریستیان مونگیو برای «آن طرف تپه‌ها» جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت

مادس میکلسن برای بازی در تریلر روان‌شناختی «شکار» به کارگردانی توماس وینتربرگ از دانمارک جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. او در این فیلم نقش یک معلم کودکستان را بازی می‌کند که به اشتباه به آزار و اذیت یک کودک متهم می‌شود.

جایزه هیئت داوران به «سهم فرشتگان» ساخته کن لوچ تولید مشترک بریتانیا، فرانسه، بلژیک و ایتالیا اعطاء شد. لوچ 75 ساله در 2006 برای «باد بر مرغزار می‌وزد» جایزه نخل طلا را دریافت کرد.

فیلم آمریکایی «جانوران محیط وحش جنوب» ساخته بن زیتلین جایزه دوربین طلایی (بهترین فیلم اول) را دریافت کرد. این فیلم روز شنبه نیز برنده جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه به انتخاب فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) شد و از سوی داوران کلیسای جهانی هم مورد تقدیر قرار گرفت.

«جانوران محیط وحش جنوب» درباره دختری شش ساله به نام هاشپاپی است که همراه پدر فقیر خود در نزدیکی میسی‌سیپی زندگی می‌کند. این فیلم پارسال در جشنواره ساندنس در بخش داستانی فیلم‌های آمریکایی جایزه بزرگ هیئت داوران همین طور جایزه فیلمبرداری را دریافت کرد.

 

مادس میکلسن برای فیلم «شکار» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد

جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه این دوره جشنواره کن نیز به «سکوت» ساخته رزان یسیلباس از ترکیه اعطاء شد.

یوان مگرگور بازیگر بریتانیایی، دایان کروگر بازیگر آلمانی، الکساندر پین کارگردان آمریکایی، هیام عباس بازیگر و کارگردان فلسطینی، آندرا آرنولد فیلمنامه‌نویس و کارگردان بریتانیایی، امانوئل دوو بازیگر فرانسوی، ژان-پل گوتیه طراح مد فرانسوی و رائول پک کارگردان اهل هائیتی دیگر داوران بخش مسابقه اصلی بودند.

عباس کیارستمی فیلمساز ایرانی با «مثل یک عاشق» تولید مشترک فرانسه و ژاپن در این بخش حضور داشت و «یک خانواده محترم» اولین فیلم بلند داستانی مسعود بخشی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کن 2012 در بخش جنبی دو هفته کارگردانان به نمایش درآمد.

بره‌نیس بژو بازیگر فیلم برنده اسکار «هنرمند» مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره جشنواره کن بود که 16 مه (27 اردیبهشت) با فیلم «قلمرو طلوع ماه» به کارگردانی وس اندرسن آغاز شد و 27 مه (7 خرداد) با «ترز د» به کارگردانی کلود میلر به پایان رسید.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

بازيگر فيلم «جدايي نادر از سيمين»، در مراسم يكشنبه‌شب جشنواره‌ي كن با حضور بر روي سن، جايزه‌ي بزرگ هيات داوران را به «ماتيو گارونه»، كارگردان سرشناس ايتاليايي براي فيلم «واقعيت» اهدا كرد .

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

مجموعه نمایش خانگی "قلب یخی" که قرار بود هفته گذشته فصل سومش به کارگردانی سامان مقدم کلید بخورد به دلیل آماده نبودن فیلمنامه بطور کامل تعطیل شد و گروه تولید با عوامل پروژه تسویه حساب کردند.

 

دو فصل اول این مجموعه به‌عنون اولین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی توسط محمدحسین لطیفی به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی ساخته شد که فیلمنامه آن نیز متعلق به حامد عنقا بود.

اما در قسمت‌های پایانی فصل دوم این مجموعه حذفیاتی اعمال شد که به کلیت داستان لطمه زد و این موضوع یکی از دلایل کناره‌گیری لطیفی و عنقا از این پروژه بود. البته محمدحسن لطیفی بعد از "قلب یخی" بلافاصله کارگردانی "ساخت ایران" را برعهده گرفت و تاکنون هیچ صحبتی درباره کناره‌گیری خود از این پروژه نکرده است.

برای فصل سوم این‌بار طباطبایی سراغ سامان مقدم رفت و پس از بستن قرارداد کارگردانی با وی قرار شد فیلمنامه فصل سوم تغییرات زیادی نسبت به دو فصل قبلی داشته باشد و درهمین راستا ترکیب بازیگران نیز عوض شد. در ابتدا قرار بود حامد عنقا کار با مقدم را ادامه دهد که این امر محقق نشد.

رضا عطاران، رضا کیانیان، هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مهران مدیری، هانیه توسلی، حسین یاری، الناز شاکردوست، سید مهرداد ضیائی از بازیگران این مجموعه بودند که قرار بود در فصل سوم در کنار مقدم همکاری کنند.

گروه مدتی در حال ساخت دکور در لوکیشنی حوالی اتوبان همت بودند که به دلیل آماده نشدن فیلمنامه آغاز تصویربرداری مجموعه "قلب یخی" به تاخیر افتاد.

تاکنون بعد از حامد عنقا، زامیاد سعدوندیان، نوید توحیدی، احمد رفیع‌زاده و پیمان عباسی با این گروه برای نگارش فیلمنامه همکاری کرده‌اند اما هنوز فیلمنامه مورد نظر کارگردان و بازیگران مجموعه آماده نشده است. به همین دلیل ساخت مجموعه به مدت یک ماه تعطیل شد و گروه تولید با بازیگران و عوامل تسویه حساب کرده‌اند تا در صورت به نتیجه رسیدن فیلمنامه دوباره از آنها دعوت به عمل آید. البته ممکن است در این مدت با پروژه دیگری قرارداد ببندند و حضور آنها منتفی شود.

هم اکنون علیرضا بذرافشان نگارش فیلمنامه را برعهده گرفته و گویا قرار است عنوان مجموعه هم تغییر کند! شنیده‌ها حاکی است برای مرحله پیش تولید این مجموعه تاکنون دو میلیارد ونیم هزینه شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

كريم باقري در فيلم سه‌بعدي «آقاي الف» به كارگرداني علي عطشاني بازي مي‌كند

 

  اين فوتباليست سابق تيم ملي و پرسپوليس كه پيش از اين در چند سكانس سريال «در مسير زاينده رود» (حسن فتحي) بازي كرده قرار است در «آقاي الف» نيز جلوي دوربين برود. اين فيلم با تكميل فهرست عوامل بزودي جلوي دوربين مي‌رود. داستان «آقاي الف» كه اولين پروژه سه‌بعدي ايراني است در مورد يك مدير موفق است كه متوجه مي‌شود تا 40 روز ديگر فوت خواهد كرد و اين مسئله زندگي وي را تحت تأثير قرار مي‌دهد. پيش از اين حضور فرزاد حسني و آنا نعمتي به عنوان بازيگران اصلي قطعي شده بود. علي عطشاني فيلم «تلفن همراه رييس جمهور» را در نوبت اكران دارد كه البته تاريخ اكران آن هنوز مشخص نيست. عواملي كه تاكنون حضورشان در اين پروژه قطعي شده است عبارتند از: نويسنده: اميرعلي محسنين، كارگردان: علي عطشاني،‌ طراحي و اجراي سه‌بعدي: بابك محقق، مجري طرح: حسام شجاعي، مدير برنامه‌ريزي و دستيار اول كارگردان: حامد امرايي، مدير تصویربرداری: محمد فضيله، طراح گريم: امير ترابي، دستيار دوم كارگردان: مهدي نبي‌زاده، مديران تداركات: مسعود شرفي‌كيا، مهدي بايراملو، منشي صحنه: مهتاب رضوي، گروه صحنه و لباس: فرنوش رنگ‌آميز، وحيد جعفري، عليرضا سليمي، صدابردار: علي‌ عدالت‌دوست، تهيه‌كننده: سعيد شرفي‌‌كيا، سرمايه‌گذار: شركت تصوير گستر پاسارگاد، بازيگران: آنا نعمتي، فرزاد حسني، پيام صوفي، حسام شجاعي، بيژن پيشدادي، امين عامري، گلين شيرزاد، مريم پورفاطمي و با حضور كريم باقري. 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

یکسال و نیم از پایان ساخت فیلم سینمایی "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری می‌گذرد؛ اثری مشارکتی که طبق روال نظارت و اعمال ممیزی بر آن انجام شده اما طبق گفته‌های صریح مدیرعامل موسسه ناجی هنر احتمالاً هرگز اکران نخواهد شد!

 

تازه‌ترین ساخته کیانوش عیاری در حالی آرام‌آرام وارد سومین سال توقیف می‌شود که هم‌زمان حرف‌وحدیث‌ها درباره عدم اکران آن برای همیشه هم رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.

سعید منتظرالمهدی مدیرعامل موسسه ناجی‌هنر که در ساخت فیلم "خانه پدری" مشارکت داشته و در عین حال امروز از اصلی‌ترین منتقدان آن محسوب می‌شود، درباره سرانجام این فیلم سینمایی به مهر گفت: عقد قرارداد ساخت "خانه پدری" در زمان ما نبوده و این کار چند سال پیش انجام شده است. موسسه ناجی هنر مشارکتی در این کار داشت و 50 درصد از فیلم سهم نیروی انتظامی بود. با این حال بعد از اینکه فیلم توسط کارشناسان و صاحب نظران بازبینی شد به این نتیجه رسیدیم که ساخته کیانوش عیاری به نفع پلیس و حتی مردم نیست. برای همین از خیرش گذشتیم و اجازه اکران آن را ندادیم.

وی افزود: 10 دقیقه ابتدای این فیلم که داستان آن به گذشته برمی‌گردد، بسیار با احساسات مردم بازی می‌کند و خود من زمانی که کار را دیدم شدیدا تحت‌تاثیر قرار گرفتم. به همین دلیل فکر می‌کنم نیاز فعلی جامعه ما پرداختن به این مقوله‌ها نیست و با وجود اینکه فیلم کارگردانی بسیارخوبی دارد، موضوع آن مناسب پخش امروز تلویزیون یا اکران سینمای ما نیست. من حتی فکر می‌کنم اگر ما اجازه پخش دهیم (که به هیچ وجه این کار را نمی‌کنیم) شبکه‌ها به هیچ وجه این کار را انجام نمی‌دهند و سینماها نیز اجازه اکران به آن نخواهند داد.

رئیس اداره سینمایی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه چه کسی دوره قبل متن این اثر را برای ساخت تصویب و در حین ساخت بر روی آن نظارت کرده و حالا چه کسی باید در مقابل این موضوع و هزینه پاسخگو باشد،‌ تصریح کرد: ما پولش را داده‌ایم، نمی‌خواهیم پخش شود! غیر از این نیست که هزینه‌ای از سوی ما انجام شده. با این حال با پیشنهاداتی که دوستان در حوزه سینمایی وزارت کشور داده‌اند می‌گویند می‌شود با برخی اصلاحات و حذف یک سری سکانس‌ها فیلم قابلیت اکران پیدا کند.

منتظرالمهدی در خاتمه گفت: عیاری کارگردان بسیار ماهر و حرفه‌ای است و کار او دکوپاژ بسیار خوب و بازیگران جالبی دارد با این حال موضوع حذف و اصلاح آن نیز فعلا در دستور کار ما قرار ندارد.

با این وجود مشخص نیست سیاست‌های چندگانه و تغییرات مدیریتی در ایران که اغلب به تزلزل اساسی ساختمان یک مجموعه منجر می‌شود، تا چه زمان به حوزه فرهنگ و هنر خسارت وارد می‌کند و علاوه بر هزینه‌هایی که از بیت‌المال صرف می‌شود، چه کسی با جمله‌ای جز "پولش را داده‌ایم نمی‌خواهیم پخش شود" پاسخگوی حقوق معنوی از دست رفته هنرمندان است.

آنچه گذشت...

تابستان سال 89 بود که فیلمبرداری فیلم سینمایی "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری در سه اپیزود آغاز شد. فیلمی که مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی،‌ بهناز جعفری، مینا ساداتی و نازنین فراهانی در آن بازی می‌کردند و آذر 89 با پایان فیلمبرداری به مراحل فنی رسید.

با اتمام تدوین در دی ماه و ساخت موسیقی پس از این، مخاطب خاص و عام سینما با خاطره آثار موفق عیاری چشم انتظار دیدن این فیلم تاریخی اجتماعی بودند که مقاطعی از تاریخ ایران را به تصویر می‌کشد. اتفاقی که هنوز فرصتش فراهم نشده‌است.

"خانه پدری" قرار بود در  بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده برود که این موضوع به دلیل ممیزی‌های اعمال شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتفی شد و پس از آن نیز با نظر دبیر جشنواره پلیس قرار بود در آخرین دوره این رویداد به نمایش درآید که این امر نیز محقق نشد.

علی سلطانی تهیه‌کننده فیلم آن را قربانی نگاه بدبینانه و قضاوت عجولانه مسئولان دانست و آن را فیلمی سالم و شریف معرفی کرد که دارای پیام‌های فرهنگی است اما داوری منصفانه‌ای بر آن نشده است.

با این حال در 25 شهریور 90 جواد شمقدری در گفتگو با برنامه "دو نیم ساعت" شبکه خبر اظهار کرد: "خانه پدری" ضمن این که به لحاظ  فنی و هنری از درجه بالایی برخوردار است، یک مشکل جدی دارد؛ مشکلی که طرح آن منوط به حضور کارگردان و آمادگی او برای مناظره است. 

اکنون با گذشت قریب به یک سال و نیم از پایان ساخت "خانه پدری" و ممانعت از حضور آن در جشنواره‌های بیست‌ونه و سی‌ام فیلم فجر و نیز جشنواره فیلم پلیس نه تنها هنوز خبر امیدوار کننده‌ای از امکان اکران آخرین ساخته عیاری به گوش نمی‌رسد بلکه مدیرعامل موسسه ناجی هنر با قطعیت از توقیف همیشگی آن خبر می‌دهد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

فرهاد توحيدي گفت: بازگشايي خانه سينما مي‌بايد در فضاي مطلوب و بدون تنش صورت بگيرد. 

 

 

  رييس هيات مديره‌ي خانه سينما در گفت‌‌وگويي خاطرنشان كرد: با توجه به حكم صادره، رايزني‌ها براي آغاز فعاليت‌هاي رسمي خانه سينما در جريان است تا اعضاي جامعه‌ي اصناف سينماي ايران ظرف چند روز آينده در فضاي آرام و بي‌دغدغه كارشان را آغاز كنند.

 

 

 

  پس از اعلام حكم ديوان عدالت اداري،از سوي دست‌اندركاران خانه سينما طي دو روز گذشته اعلام شده بود كه شنبه در اين مكان مستقر خواهند شد اما در عين حال همچنان بحث قطعي بودن انحلال خانه سينما از سوي مسوولان مطرح است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

شصت‌وپنجمين جشنواره‌ي فيلم كن در حالي فردا (يكشنبه) پايان خواهد يافت كه برندگان چند بخش‌ رقابتي اين رويداد سينمايي معتبر معرفي شدند. 

 

به فاصله‌ي يك روز تا پايان جشنوار‌ه‌ي فيلم كن در سال 2012، بخش‌هاي رقابتي سينه‌فونداسيون، دو هفته كارگردانان و هفته‌ي منتقدين اقدام به معرفي آثار برتر كردند و جايزه‌ي سينماي اروپا نيز برنده‌ي خود را معرفي كرد.

** جايزه‌ي بهترين فيلم بخش هفته‌ي منتقدين به «اينجا و آنجا» از اسپانيا به كارگرداني «آنتونيو مندز اسپارزا» تعلق گرفت. اين فيلم كه اولين تجربه‌ي كارگرداني «اسپارزا» است، داستان مردي است كه پس از سال‌ها زندگي در آمريكا به روستاي كوهستاني خود در مكزيك بازمي‌گردد.

جايزه‌ي «ژرف‌‌انديشي» اين بخش از جوايز به «آخرين آمبولانس صوفيه» ساخته‌ي «ليان متف» از بلژيك» اعطا شد. امسال «برتراند بونلو»، كارگردان فرانسوي رييس هيات‌داوران بخش هفته‌ي منتقدين جشنواره‌ي فيلم كن بود. وي در سال‌هاي 2003 و 2011 در بخش رقابتي جشنواره‌ي كن نامزد نخل طلا بود و در سال 2008 جايزه‌ي فيپرشي بخش هفته‌ي منتقدين را كسب كرد.

بخش هفته منتقدين جشنواره‌ي كن كه در سال 1962 راه‌اندازي شد و امسال 51 ساله شد، قديمي‌ترين بخش جنبي اين رويداد سينمايي معتبر محسوب مي‌شود كه ويژه‌ي نمايش آثار اول كارگردانان جوان و كشف استعدادهاي سينما است. طي 51 سال برگزاري بخش دو هفته كارگردانان، فيلمسازان بزرگي چون «برناردو برتولوچي»، «كن لوچ»، «ژاك آئوديار» و «گاسپار نوئه» به دنياي سينما معرفي شده‌اند كه همگي آنها امسال در بخش رقابتي نامزد دريافت نخل طلا هستند.

** بخش دو هفته كارگردانان جشنواره‌ي كن با اعطاي جايزه‌ي بهترين فيلم به «نه» از شيلي ساخته‌ي «پابلو لاريان» به كار خود پايان داد. اين فيلم كه جايزه‌ي «سينماي هنري» را كسب كرد، داستان يك چهره‌ي برجسته‌ي شيلي با نقش‌آفريني «گائل گارسيا برنال» است كه سعي در براندازي رژيم «پينوشه» دارد.

امسال فيلم «يك خانواده‌ي محترم» ساخته‌ي مسعود بخشي از ايران در اين بخش از جشنواره‌ي كن حضور داشت. اين فيلم كه يكي از نامزدهاي جايزه‌ي دوربين طلاي جشنواره كن بود، روایتگر داستانی جذاب و درام خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب مخصوصاً آزادی خرمشهر، به تصویر شرایط و دیدگاه‌های شخصیت‌های داستان، در حال حاضر می‌پردازد.

بخش دو هفته كارگردانان جشنواره‌ي كن روز 17 مي با نمايش فيلم «ما و من» ساخته‌ي «ميشل گوندري» از آمريكا آغاز به كار كرد و فيلم «كاميل بازمي‌گردد» از فرانسه ساخته «نوئمي لووسكي» پايان‌بخش آن بود. اين بخش غيررقابتي جشنواره‌ي كن كه در سال 1969 و يك سال پس از اعتراضات دانشجويي در فرانسه راه‌اندازي شد، امسال «ادواردو واين تروپ» را بر صندلي رياست هيات‌داوران داشت.

** در ادامه معرفي آثار برتر جشنواره‌ي كن در بخش‌هاي مختلف، فيلم «جاده» ساخته‌ي «تايسيا ايگومنتيف» جايزه‌ي بهترين فيلم بخش سينه‌فونداسيون به ارزش 15 هزار يورو را دريافت كرد.

جايزه‌ي دوم بهترين فيلم به ارزش 11 هزار يورو به «Abigail» از آمريكا ساخته‌ي «جيمز ريلي» اعطا شد و جايزه‌ي سومين اثر برتر اين بخش به ارزش 7500 يورو به «ميزبانان» از كوبا به كارگرداني «ميگل آنخل مولت» رسيد.

«ژان پير داردن»، كارگردان بلژيكي برنده‌ي نخل طلا امسال رييس هيات‌داوران بخش سينه‌فونداسيون بود كه پانزدهمين سال برگزاري خود را تجربه كرد. اين بخش رقابتي 15 فيلم ساخته‌ي دانشجويان را كه از ميان 1700 اثر متقاضي انتخاب شده بودند را نمايش داد.

از سرشناس‌ترين كارگردانان سينماي جهان كه موفق به دريافت جايزه‌ي اول اين بخش طي سال‌هاي گذشته شده‌اند مي‌توان به «جين كمپيون»، «نوري بيلگه جيلان» و «لين رامزي» اشاره كرد.

** فيلم «پشيمان» محصول مشترك الجزاير و فرانسه جايزه‌ي سينماي اروپا را از جشنواره‌ي فيلم كن گرفت. جايزه‌ي سينماي اروپا كه به بهترين فيلم اروپايي حاضر در هريك از بخش‌هاي رقابتي جشنواره‌ي كن تعلق مي‌گيرد، امسال به «پشيمان» ساخته‌ي «مرزاك آلواچه» اعطا شد. اعطاي اين جايزه به معناي آن است كه شبكه‌ي سينماهاي اروپا كه شامل 3000 سالن نمايش در سراسر اروپا مي‌شود، از نمايش فيلم «پشيمان» حمايت ويژه خواهد كرد. شبكه‌ي سينماي اروپا كه بيستمين سال راه‌اندازي آن است، جوايز مشابهي در جشنواره‌هاي ونيز، برلين و كارلووي واري اعطا مي‌كند

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 6 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

مدیر تولید سریال "فصل بی‌پروایی" با اشاره به اینکه قرار بود تولید این مجموعه از اواخر اردیبهشت ماه به کارگردانی فریدون جیرانی آغاز شود، گفت: به دلیل مشکلات فیلمنامه تولید کمی به تاخیر افتاده و بعد از بازنویسی مجددا از سر گرفته می‌شود.

فریدون جیرانی که تا چندی پیش برنامه سینمایی "هفت" را برای شبکه سه تهیه و اجرا می‌کرد، 22 اردیبهشت‌ماه از این برنامه خداحافظی و دلیل رفتن خود را کارگردانی مجموعه تلویزیونی "فصل بی‌پروایی" ذکر کرد. همین هم سبب شد اخبار ضد و نقیضی درباره این پروژه در رسانه‌ها منتشر شود.

تینا پاک‌روان، مدیر تولید مجموعه تلویزیونی "فصل بی‌پروایی" اما با رد شایعات با اعلام اینکه به درخواست مدیران شبکه یک بعنوان سفارش‌دهنده این سریال، کار در مرحله بازنویسی قرار دارد، به خبرنگار مهر گفت: با پایان بازنویسی فیلمنامه وارد مرحله تولید خواهیم شد و برای سفر به ارمنستان و ترکیه نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی همچنین از آماده‌سازی لباس و دکورهای مربوط به این سریال که داستانش در حال و هوای دهه 50 می‌گذرد و مربوط به گروه‌های مبارز آن دوران است خبرداد.

مدیر تولید این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد: تصویربرداری "فصل بی‌پروایی" که سید کمال طباطبایی تهیه‌کننده و فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان آن است قرار بود تا اواخر اردیبهشت آغازشود، اما با مشکلاتی که در فیلمنامه آن بوجود آمد همچنان در مرحله پیش تولید قرار دارد.

کمال طباطبایی هم که پیش از این 15 ماه را برای تولید این سریال پیش‌بینی کرده بود در گفت‌وگو با مهر، ابراز امیدواری کرد تا 10 روز آینده قرارداد نهایی با بازیگران این سریال بسته و تولید این سریال به طور جدی آغاز شود.

قرار است "فصل بی پروایی" در قالب ۲۸ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما ساخته ‌شود. از عوامل این سریال می‌توان به علی جناب دستیار کارگردان، تینا پاک‌روان مدیر تولید و برنامه‌ریزی، فرامرز بادران‌پور طراح صحنه، مارال جیرانی طراح لباس، محمد قمی گریم و بهزاد مصلح تدوینگر اشاره کرد.

25 شهریور ماه سال 1387 برای اولین‌بار خبر ساخت مجموعه تلویزیونی "فصل بی‌پروایی" به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی رضا جودی از سوی روابط عمومی شبکه دو اعلام شد. در این خبر گفته شده بود که این سریال در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه می‌شود و طراح و نویسنده آن حمیدرضا سبحانی‌نژاد است.

داستان فیلم سال ‌1350 اتفاق می‌افتد که خفقان و دستگیری‌های کمیته مشترک ضدخرابکاری رژیم پهلوی به اوج خود رسیده و در این میان خواهر و برادری از طبقه مرفه وارد فعالیت‌های چریکی می‌شوند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 6 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«محمد خزاعی» گفت: جلسات متعدد و صحبت دوستان با بنده برای پذیرفتن مسئولیت تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی «هفت»، به دلیل مشغله‌های فراوانی که داشتم، اعلام کردم نمی‌توانم این مسئولیت را بپذیرم.

وی افزود: امیدوارم این برنامه با داشتن هر تهیه‌کننده و مجری بتواند در مسیر صحیح خودش گام بردارد. «هفت» برنامه بسیاری مهمی است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. این برنامه دست هر کسی که باشد باید برای اعتلای سینمای ارزشی ایران گام‌های اساسی بردارد.

خزاعی ادامه داد: برنامه «هفت» در طول این دو سال با حضور آقای جیرانی تاثیرگذار و جریان‌ساز بود و توانست پایگاهی ایجاد کند که مشکلات سینمای ایران بررسی شود. امیدوارم دوستانی که مسئولیت تهیه‌ و اجرای این برنامه را به عهده می‌گیرند، آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند بر اساس گفت‌وگو و چالش، فضای خوبی برای سینمای ایران ایجاد کنند، در غیر این صورت این برنامه سفارشی خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه «هفت» باید به مشکلات اساسی سینمای ایران بپردازد.

به گزارش فارس، پس از اینکه فریدون جیرانی اعلام کرد به دلیل ساخت سریال نمی‌تواند در برنامه تلویزیونی «هفت» حضور یابد، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نام مجری و تهیه‌کننده سری جدید این برنامه انجام شد که در نهایت از «محمود گبرلو» به عنوان مجری و «محمد خزاعی» به عنوان تهیه‌کننده اسم به میان آمد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 5 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 فيلم سينمايي«آزمايشگاه» به كارگرداني حميد امجد در گروه استقلال روي پرده مي‌رود.

پخش اين فيلم برعهده مؤسسه نسيم صباست و طبق برنامه‌ريزي انجام شده«آزمايشگاه» بعد از پايان«روزهاي زندگي» در گروه سينمايي استقلال اكران مي‌شود. قرارداد اكران اين فيلم هفته آينده در شوراي صنفي نمايش ثبت خواهد شد.

«آزمايشگاه» اولين فيلم بلند سينمايي حميد امجد سال قبل با حضور بازيگراني چون باران كوثري، افشين هاشمي، رامبدجوان، شبنم مقدمي، رضا بهبودي، فرزين محدث، اميرميرآقا، ساغرعزيزي، هدايت هاشمي و رضا كيانيان فيلمبرداري شد كه در بخش فيلم‌هاي اول جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد.

فيلم داستان يك جوان خجول شهرستاني است كه با رتبه اول از دانشگاه فارغ‌التحصيل شده است. او براي استخدام به آزمايشگاه يك بيمارستان مي‌آيد اما از لحظه اول با روابط و رقابت‌هاي آشكار و پنهان حرفه‌اي و عاطفي روبرو مي‌شود. به گفته محمد احمدي تهيه‌كننده اين فيلم «آزمايشگاه» به دليل تركيب بازيگران و داستان جذابش قابليت كشاندن تماشاگر را به سالن‌هاي سينما دارد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

Image

 

بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است ودر اینکه خانه سینما غیر قانونی است و و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.

با وجود آنکه دیوان عدالت اداری دستور رشاد را مبنی بر حکم انحلال خانه سینما نقض کرده است اما جواد شمقدری معتقد است عدالت اداری فقط بر نحوه و شکل اجرا ایراد وارد کرده است.

جواد شمقدری رئیس سازمان امور سینمایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا پیرامون حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری درباره خانه سینما افزود: بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است.

وی ادامه داد: در حال بررسی موضوع هستیم اما در اینکه خانه سینما غیر قانونی است و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.
Image
بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است ودر اینکه خانه سینما غیر قانونی است و و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.
با وجود آنکه دیوان عدالت اداری دستور رشاد را مبنی بر حکم انحلال خانه سینما نقض کرده است اما جواد شمقدری معتقد است عدالت اداری فقط بر نحوه و شکل اجرا ایراد وارد کرده است.

جواد شمقدری رئیس سازمان امور سینمایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا پیرامون حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری درباره خانه سینما افزود: بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است.

وی ادامه داد: در حال بررسی موضوع هستیم اما در اینکه خانه سینما غیر قانونی است و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

سيدعليرضا سجادپور با اشاره به نقض حكم وزارت ارشاد در ارتباط با انحلال خانه سينما تصريح كرد: از نظر ما هنوز «تعطيلي» خانه سينما برقرار و قطعي است.

مدير كل نظارت ارزشيابي سازمان سينمايي با اشاره به مصاحبه رئيس ديوان عدالت اداري و اعلام خبر نقض حكم وزارت ارشاد در ارتباط با انحلال خانه سينما از سوي وي گفت: اگر در اصل مصاحبه دقت كنيد مي‌بينيد كه از حكم انحلال خانه سينما يك اشكال شكلي گرفته شده و طبيعي است كه با رفع آن اشكال، حكم «انحلال» مي‌تواند همچنان برقرار باشد.

وي ادامه داد: ضمن آنكه، اساسا هنوز نظر ديوان عدالت اداري به وزارت ارشاد نرسيده است و ما هم مانند رسانه‌ها، اين موضوع را تنها از طريق مصاحبه رئيس محترم ديوان عدالت اداري متوجه شديم. اعلام حكم به اين شكل، براي ما كمي غيرعادي است كه چرا بايد چنين موضوعي به صورت مصاحبه رسانه‌اي اعلام شود نه نامه رسمي.

سجادپور در پايان سخنانش، با اشاره به اينكه معاونت حقوقي وزارت ارشاد پاسخي در اين باب تنظيم كرده است، تصريح كرد: از نظر ما همچنان «تعطيلي» خانه سينما برقرار و قطعي است.

*************

اما هيات مديره و مديرعامل خانه سينما در پي راي ديوان عدالت اداري مبني بر «نقض تصميم وزارت‌ ارشاد در «انحلال» خانه‌ي سينما» متني را منتشر كرد.

در بخش‌‌هايي از اين متن آمده است:« در پي اعلام راي ديوان عدالت‌اداري مبني بر نقض دستور انحلال خانه سينما ضمن تبريك به اهالي صبور و عزيز جامعه‌ي اصناف سينماي ايران،‌ بار ديگر بر اعتقاد خود بر بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني به عنوان راه‌حل و گره گشاي بسياري از مسايل و مشكلات تاكيد مي‌كنيم.»

در ادامه با سپاس از ديوان عدالت اداري در مورد رفع سوء تفاهمات از سوي هيات مديره و مديرعامل خانه سينما اعلام شده است كه فعاليت‌هاي رسمي‌ خانه سينما را از روز سوم خرداد از سر مي‌گيرند.

*************

و سرانجام ساعتي قبل وزارت ارشاد به ایراد وارده به صدور دستور انحلال خانه سینما از سوی دیوان عدالت اداری پاسخ داد.

در اين متن آمده است: «در پی انتشار برخی اخبار به نقل از دیوان عدالت اداری مبنی بر ایراد وارده به صدور دستور انحلال خانه سینما دبیر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی اعلام کرد:« در صورت وصول ابلاغ رسمی قضائی، این هیأت در اولین فرصت نسبت به تشکیل جلسه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری اقدام و طرح ایراد وارده را بررسی می‌نماید.»

به گزارش مرکز روابط عمومی , اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ,اسماعیلی خاطر نشان کرد: «صدور دستور انحلال خانه سینما تا اعلام قطعی نظر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری به قوت خود باقی است.»

وی متذکر شد: « هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری به استناد " ماده واحده قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده و می‌شود ." مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی تنها مرجع صالح رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری می‌باشد.»



پس از اين اظهار نظرها، در ساعت 18 امروز، سايت وزارت ارشاد در مطلبي به نقل از رییس حوزه‌ي ریاست دیوان عدالت اداری اعلام كرد كه رای دیوان عدالت اداری مجوزی برای برقراری فعالیت مجدد خانه سینما نیست.

اين در حالي است كه علي‌اصغر بختياري ـ رییس حوزه‌ي ریاست دیوان عدالت اداری ـ در توضيح گفته‌ي خود، تصريح كرد: وقتی دیوان تصمیم نهادی را نقض می‌کند، وضعیت به همان حالت سابق بازمی‌گردد تا مجددا در دستگاه مربوطه بررسی شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

 فیلمبرداری کار جدید «محمدرضا خاکی» اوایل تابستان با حضور چهره های سرشناس آغاز خواهد شد.

 

«محمدرضا خاکی» در مورد کار جدید خود گفت: احساس می کنم جای کاری مثل «سطرهای خط خورده» تا به الان در سینمای ایران خالی بوده است و امیدوارم که بتوانم با دکوپاژ خاصی که برای این کار، همانند کار قبلی ام (بوی گندم) انجام داده ام، کاری متقاوت ارائه دهم.

وی در ادامه افزود: این کار به سبک کلاسیک و با دیالوگ های فاخر، در یک لوکیشن، با سه موقعیت زمانی فیلمبرداری خواهد شد و در این کار هم مانند سایر کارهای پیشین من، شکست زمانی زیادی وجود دارد؛ 70 درصد «سطرهای خط خورده» در فضای سوررئال و دنیای ماورایی می گذرد.

فیلمنامه ی «سطرهای خط خورده» را همانند کارهای قبلی خاکی، «مهرنوش عبدی منفرد» (همسر خاکی)، به تحریر در آورده است که به گفته ی خاکی فیلمنامه ای بسیار متفاوت است.

کارگردان «بوی گندم» در مورد انتخاب عوامل کار جدیدش گفت: همه ی عوامل کار تا به الان مشخص شده اند که اسامی آن ها به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

Image
 

«سطرهای خط خورده» دارای شش بازیگر اصلی می باشد که همه ی آن ها را بازیگران سرشناس سینمای ایران تشکیل می دهند. کاراکترهای این کار، شخصیت های تازه ای دارند که تا به حال در هیچ کجا نمونه ی چنین کاراکترهایی ندیده ایم و شخصیت های بسیار نو هستند.

این کارگردان سینما و تلویزیون در سال 90 مشغول ساخت تله فیلم هایی چون «ردپا»، «خط آفتاب»، «نوای شیدایی» و «یاران بی نشان» بود که هر کدام در سبک خودشان نوعی نوآوری محسوب می شدند.

«محمدرضا خاکی» در مورد فعالیت هایش در ساخت تله فیلم گفت: «نوای شیدایی» و «یاران بی نشان» کارهایی  در ژانر دفاع مقدس هستند و تصویر جدیدی از جنگ و دوران بعد از جنگ را نشان می دهند؛ که شاید در این دو تله فیلم، کمتر از چهار صحنه از صحنه های جنگ وجود ندارد ولی می توانیم آن ها را در ژانر دفاع مقدس قرار دهیم.

«خاکی» در مورد آخرین وضعیت کار قبلی خود (اینجا تریک نیست) گفت: نام فیلم به «بوی گندم» تغییر کرده است و انشا الله اوایل تابستان اکران عمومی خواهد شد.

کارگردان تله فیلم «نوای شیدایی» در ادامه افزود: پروژه ی عظیم «بوی گندم» با سرمایه کاملا خصوصی ساخته شده است و جا دارد اینجا از «داریوش بابائیان» که این سرمایه را در اختیار این پروژه قرار دارد تشکر ویژه ای انجام دهم.

«بوی گندم» با بازی الناز شاکردوست، مصطفی زمانی، پولاد کیمیایی، رضا یزدانی، رضا توکلی، علیرضا اوسیوند و کسری خدیور ... و تهیه کنندگی داریوش بابائیان در سال 89 تولید شده است.

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

 

    از سوی دیوان عدالت اداری عنوان شد ؛

 

رييس ديوان عدالت اداري از صدور راي در پرونده شكايت خانه سينما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نقض تصميم انحلال خانه سينما خبر داد.

 

محمدجعفر منتظري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره افزود: در اين پرونده يك مساله در تصميم وزارت ارشاد از لحاظ رعايت موازين قانوني توسط شعبه رسيدگي‌كننده به پرونده مورد اشكال قرار گرفته است.

وي افزود: شعبه رسيدگي‌كننده تصميم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را نقض كرد تا مجددا وزارت فرهنگ و ارشاد درموضوع انحلال خانه سينما تصميم‌گيري كند.

رييس ديوان عدالت اداري گفت: اين راي به وزارت ارشاد و خانه سينما ابلاغ خواهد شد.

براساس اين گزارش، دستور انحلال خانه سينما روز 13 دي ماه 90 طي نامه‌اي از سوي دبير هيات رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به مديرعامل خانه سينما اعلام شده بود.

در متني كه با عنوان «دستور انحلال» به تشكل صنفي خانه سينما ارسال شد، آمده بود: «نظر به مجموع بررسي‌هاي معموله و مداقه در اسناد و مدارك مربوطه و امعان نظر در مراحل ايجاد تشكل موسوم به «خانه سينما» بدينوسيله اعلام مي‌دارد با توجه به عدم طي تشريفات قانوني مربوط به تاسيس موسسات فرهنگي و هنري و نيز اقدامات غير قانوني بعدي، اين تشكل و استمرار فعاليت‌هاي آن فاقد وجاهت قانوني است و مراتب جهت انحلال خانه سينما اعلام مي‌گردد. بديهي است هر اقدامي خلاف مفاد اين دستور و يا عدم توقف فعاليت ظرف 48 ساعت از تاريخ صدور، از مصاديق بارز ماده واحده قانون تعطيل موسسات و واحد‌هاي آموزشي و تحقيقاتي و فرهنگي كه بدون مجوز قانوني دائر شده و مي‌شوند (مصوب 7 دي ماه 72 مجلس شوراي اسلامي) بوده و موجب پيگرد قانوني است

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی بعد از گذشت چندین قسمت توانست مخاطبان خود را پیدا کند.

سریال نمایش خانگی «ساخت ایران»، اواخر سال گذشته وارد بازار شد، این سریال با توجه به حضور ستارگان سینمای ایران از جمله محمدرضا گلزار و امین حیایی پیش بینی می شد در همان قسمت های اول بتواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند، اما پیش بینی ها چندان موفق نبود.

با گذشت چندین قسمت از سریال و شکل گیری شخصیت های داستان، این سریال که دومین تجربه سریال سازی لطیفی برای شبکه نمایش خانگی است، مخاطبان زیادی را جذب کرده و تیراژ آن به 800 هزار نسخه رسیده است.

سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و منصور سهراب پور در ایران، پاریس و بیروت فیلمبرداری می شود.

محمدرضا گلزار، امین حیایی، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، الیکا عبدالرزاقی، مهران رجبی و ... بازیگران این سریال هستند.

«ساخت ایران» سومین سریال شبکه نمایش خانگی پس از قلب یخی و قهوه تلخ است که سری اول آن شامل قسمت‌های یک و دو در هفته سوم اسفندماه عرضه شد. این سریال را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده که پیش از این فصل‌های اول و دوم سریال قلب یخی را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی ساخته بود. محمدرضا گلزار و امین حیایی در کنار فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی، مهران رجبی و … از بازیگران این مجموعه هستند. در تیم تولید سریال، محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان از قلب یخی و خشایار الوند به عنوان نویسنده از قهوه تلخ آمده‌اند. برخی بازیگران هم از میان بازیگران این دو سریال انتخاب شده‌اند. امین حیایی پیش از این در قلب یخی حضور داشت و الیکا عبدالرزاقی هم از بازیگران قهوه تلخ بوده است. از طرف دیگر، بهنام تشکر و پروین قائم‌مقامی پیش از این در سریال موفق «ساختمان پرشکان» حضور داشتند و در این سریال نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

اولين جايزه‌ رسانه‌اي اتحاديه اروپا، ساعتي قبل در حاشيه‌ي شصت و پنجمين دوره‌ي جشنواره‌ي فيلم كن به اصغر فرهادي ـ كارگردان ايراني ـ براي پروژه‌ي جديدش اهدا شد

 

 آندرولا واسیلیو ـ کمیسر اتحادیه اروپا در امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان ـ پيش از اين، اعلام كرده بود كه این جایزه را امروز ـ یکشنبه 20 مه ـ‌ 31 ارديبهشت ماه ـ همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کن به اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فيلمش از شرکت فرانسوی «ممنتو فیلمز» اعطاء می‌کند

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا برای پروژه جدید اصغر فرهادي است که قرار است پاییز امسال به زبان فرانسوی در فرانسه ساخته شود.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

پس از خبر ايفاي نقش ماريون کوتيار در جديدترين اثر اصغر فرهادي، اين بار تهيه‌کننده فرانسوي اين پروژه از پيوستن طاهر رحيم به اين فيلم سينمايي خبر داد.

 

مسئولان سازنده جديدترين اثر اصغر فرهادي روز گذشته اعلام کردند که طاهر رحيم؛ بازيگر فرانسوي فيلم هاي سينمايي «پيغامبر» (A Prophet)، «طلاي سياه» (Black Gold) و «عقاب» (The Eagle) در جديدترين فيلم سينمايي فرهادي که پاييز سال جاري در فرانسه کليد مي خورد بازي مي کند.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني لو فيگارو، طاهر رحيم پيش اين براي ايفاي نقش در فيلم سينمايي «پيغامبر» توانسته جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد مراسم اهداي جوايز «سزار» که به عنوان اسکار فرانسه به شمار مي آيد را به خود اختصاص دهد.

الکساندر موله گاي؛ تهيه‌کننده شرکت فيلمسازي «ممنتو فيلمز» که در حال حاضر براي فروش حق امتياز اکران بين المللي جديدترين فيلم سينمايي اصغر فرهادي در بازار فيلم شصت و پنجمين دوره جشنواره کن حضور دارد، پيش از اين در تاريخ 28 ارديبهشت (17 مه) بهار سال جاري به صورت رسمي اعلام کرده بود که ماريون کوتيار؛ بازيگر فيلم هاي سينمايي «نيمه شب در پاريس» (Midnight in Paris)، «تلقين» (Inception) و «ماهي بزرگ» (Big Fish) در جديدترين پروژه سينمايي فرهادي ايفاي نقش مي کند.

ماريون کوتيار نيز که اکنون براي ايفاي نقش در فيلم سينمايي «زنگ و استخوان» (Rust and Bone) در شصت و پنجمين دوره جشنواره فيلم کن حضور دارد پيش از اين در سال 2007 ميلادي براي بازي در نقش «اديت پياف»؛ خواننده صاحب نام فرانسوي در فيلم سينمايي «زندگي مانند گل سرخ» (La Vie en Rose) موفق به دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن در مراسم هاي اهداي جوايز اسکار، بفتا، سزار و گلدن گلوب شده است.

کوتيار در آخرين پروژه سينمايي خود نيز در «شواليه تاريکي برمي‌خيزد» (The Dark Knight Rises) به کارگرداني مريستوفر نولان ايفاي نقش کرده است که اين فيلم سينمايي در تاريخ 20 جولاي (30 تير) تابستان سال جاري روي پرده سينماهاي سراسر جهان مي رود.

موله گاي که پيش از اين مسئوليت اکران 2 فيلم سينمايي «درباره الي» و «جدايي نادر از سيمين» را برعهده داشته است، براي نخستين بار است که به عنوان تهيه کننده در يکي از آثار سينمايي اصغر فرهادي فعاليت مي کند.

جديدترين فيلم سينمايي اصغر فرهادي که نخستين اثر او به شمار مي‌آيد که در خارج از ايران ساخته مي شود از پاييز سال جاري با بودجه‌اي براي با 11 ميليون يورو و در پاريس کليد مي خورد.

مسئولان سازنده اين فيلم سينمايي اعلام کرده‌اند که تا زماني که فرهادي نوشتن فيلمنامه اين اثر را به اتمام نرساند جزئيات داستان آن را افشا نمي کنند، اما موله گاي اظهار کرده است که اين فيلم سينمايي با همراه داشتن رگه‌هايي از «جدايي نادر از سيمين» يک فيلم هيجان‌انگيز احساسي اجتماعي است و با پيچيدگي‌هاي داستاني چندگانه خود تماشاگر را از اولين نما تا نماي پاياني در تعليق نگه مي‌دارد.

فرهادي نيز چندي پيش درباره جديدترين فيلم سينمايي خود به مجله «فيلم فرانسه» گفته بود: هدف من اين است که براي تماشاگران فيلم‌هايم به جاي جواب، سئوال مطرح کنم. اين چيزي است که دنياي امروز بيش از هر زمان ديگر به آن نياز دارد؛ طرح سئوال‌هاي جديد در برابر جواب‌هاي قديمي. شايد بتوان اين سينما را سينماي پرسش‌گرانه ناميد.

همچنين مسئولان سازنده اين فيلم سينمايي به تازگي اظهار کرده اند که جديدترين فيلم سينمايي اصغر فرهادي را در بهار سال 2013 ميلادي روي پرده سينماهاي سراسر جهان مي برند.

اصغر فرهادي پيش از اين در اسفند ماه سال گذشته براي ساخت فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» توانست با شکست رقيبان برجسته اي مانند «سرسخت» (Bullhead) به کارگرداني ماسکل آر از بلژيک/ «پاورقي» (Footnote) به کارگرداني ژوزف سدار از رژيم صهيونيستي/ «در تاريکي» (In Darkness) به کارگرداني آگنيشکا هولاند از لهستان و«آقاي لاژار» (Monsieur Lazhar) به کارگردانس فيليپ فالاردو از کانادا، جايزه اسکار بهترين فيلم غيرانگليسي زبان هشتاد و چهارمين دوره مراسم آکادمي اسکار را به خود اختصاص دهد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

همه اتفاقات ایرانی ما در جشنواره كن ۶۵ ،امروز رقم خورد. 

 

 ساعت ۹ صبح به وقت كن «یك خانواده محترم» به كارگردانی مسعود بخشی و تهیه كنندگی محمد آفریده، تنها نماینده كشورمان در این جشنواره ـ در بخش دو هفته كارگردانها ـ به نمایش در آمد و ساعت ۱۷ نیز اكران دوم فیلم خواهد بود.

 

روز گذشته بروشور تبلیغاتی این فیلم بصورت گسترده در صندوق خبرنگاران قرار گرفت.

 

خبرنگاران در این جشنواره هركدام صاحب صندوقی هستند كه مهمترین برنامه های روزانه به همراه برخی مجلات و تبلیغات فیلم ها در داخل آن قرار می گیرد.

 

همچنین ساعت ۱۱ امروز، اصغر فرهادی در مراسمی جایزه «پیرکس مدیا ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا» را در یكی از سالن های كاخ اصلی جشنواره فیلم كن دریافت کرد.

 

عباس كیارستمی كارگردان نامدار ایرانی كه با فیلم «مثل یك عاشقی» محصول فرانسه و ژاپن در بخش اصلی جشنواره حاضر است هم امروز ـ ۲۰ می ـ فیلمش در دو نوبت ساعت ۱۹:۳۰ و ۲۲:۱۵ به نمایش در آمد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

"اخلاقتو خوب کن" توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد وارد شبکه نمایش خانگی شد.

مسعود اطیابی پیش از این فیلم سابقه ساختن فیلمهایی نظیر "مصائب دوشیزه" ، "صبح روز هفتم" ،"خروس جنگی" و "شرط اول" را در کارنامه خود دارد.
بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند عبارتند از: رضا عطاران ، حامد کمیلی ، الهام حمیدی ، جواد رضویان ، مهدی فقیه ، داریوش سلیمی ، فخرالدین صدیق شریف و فرحناز منافی ظاهر

خلاصه داستان: فرشته ای وظيفه دارد كه آدم ها را به دنيايی ديگر بفرستد، اما در يك مورد دچار اشتباه می شود و دو نفر كه به آن دنيا فرستاده، برگشت می خورند. در حالی كه اين دو برای انجام مأموريتی به اين دنيا بازگشته اند. ...

عوامل فنی دیگر : جواد فرحانی (مجری طرح و سرمایه گذار) ، سید امیر پروین حسینی (تهیه کننده) ، کارگردان (مسعود اطیابی) ، رضا مقصودی (نویسنده) ، حسن پویا (فیلمبردار) ، میلاد موحدی (موسیقی)

این فیلم در بخش نوعی نگاه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است.
شایان ذکر است نسخه خانگی این فیلم نسبت به نسخه اکران با یک ممیزی کوتاه همراه بوده است.

"اخلاقتو خوب کن" با فروشی 865 میلیون تومانی در تهران و مجموع 1.5 میلیارد فروش در کل کشور یکی از فیلمهای پر فروش سال 90 سینمای ایران نیز بوده است.

به زودی فیلم سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" از همین موسسه وارد شبکه خانگی خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن ؛ 26 اردیبهشت (15 مه) بهار سال جاری در حالی آغاز می‌شود که 2 فیلم سینمایی از ایران در این جشنواره فرانسوی حضور دارند و اصغر فرهادی نیز جایزه دریافت می‌کند. 

 

 شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن؛ 26 اردیبهشت (15 مه) بهار سال جاری در حالی آغاز می‌شود که 2 فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی و «یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی از ایران در این جشنواره فرانسوی حضور دارند.

فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» که در بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارد پس از «کپی برابر اصل» دومین فیلم کیارستمی است که در خارج از ایران و در کشور ژاپن ساخته شده است و این فیلم سینمایی داستان دختر جوانی را به تصویر می کشد که هزینه تحصیل خود را از طریق ارتباطی با یک پیرمرد باهوش و دانشمند تامین می‌کند.

همچنین تاداشی آکونو، ریو کاسه و رین تاکاناشی از جمله بازیگران ژاپنی هستند که در فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» ایفای نقش کرده اند.

فیلم های سینمایی «قلمرو طلوع ماه» (Moonrise Kingdom) به کارگردانی وس اندرسون/ «زنگ و استخوان» (Rust and Bone) به کارگردای ژک آدیارد/ «موتورهای مقدس» (Holy Motors) به کارگردانی لئو کاراکس/ «جهان‌شهر» (Cosmopolis) به کارگردانی دیوید کراننبرگ/ «روزنامه فروش» (The Paperboy) به کارگردانی لی دنیلز/ «کشتن آن‌ها به آرامی» (Killing Them Softly) به کارگردانی اندرو دومینیک/ «حقیقت» (Reality) به کارگردانی متیو گارونه/ «عشق» (Love) به کارگردانی مایکل هنکه/ «یاغی» (Lawless) به کارگردانی جان هیلکت/ «در کشوری دیگر» (In Another Country) به کارگردانی سانگسو هانگ/ «طعم پول» (Taste of Money) به کارگردانی سانگسو ایم/ «مثل یک عاشق» (Like Someone In Love) به کارگردانی عباس کیارستمی/ «سهم فرشته‌ها» (The Angels` Share) به کارگردانی کن لوچ/ «در مه» (In the Fog) به کارگردانی سرگی لازنیستا/ «فراتر از تپه» (Beyond the Hills) به کارگردانی کریستین مونگیو/ «بعد از جنگ» (Apres la Bataille) به کارگردانی یورسی نصرالله/ «گِل» (Mud) به کارگردانی جف نیکولز/ «تا به حال چیزی ندیده‌ای» (You Haven`t Seen Anything Yet) به کارگردانی آلان رسناس/ «پست تربناس لوکس» (Post Tenebras Lux) به کارگردانی کارلوس ریگاداس/ «روی جاده» (On the Road) به کارگردانی والتر سیلز/ «بهشت: عشق» (Paradise: Love) به کارگردانی اولریش سیدی/ «شکار» (The Hunt) به کارگردانی توماس وینتربرگ/ «ترسه دسکورو» (Therese Desqueyroux) به کارگردانی کلود میلر، آثار حاضر در بخش مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن هستند.

نانی مورتی؛ کارگردان ایتالیایی فیلم های سینمایی «اتاق پسر» (The Son`s Room)، «کایمان» (The Caiman)، «ما یک پاپ داریم» (We Have a Pope) و «دفتر خاطرات عزیز» (Dear Diary) نیز ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را برعهده دارد و ژان پل گالتیر؛ طراح لباس فرانسوی/ دایان کروگر؛ بازیگر آلمانی/ اوان مک‌گرگور؛ بازیگر اسکاتلندی/ الکساندر پاین؛ نویسنده و کارگردان آمریکایی/ رائول پیک؛ فیلمساز اهل هائیتی/ آندریا آرنولد؛ کارگردان بریتانیایی/ هیم عباس؛
کارگردان فلسطینی و امانوئل دووس؛ بازیگر فرانسوی نیز اعضای هیئت داوران بخش مسابقه اصلی این جشنواره فرانسوی را تشکیل می دهند.

همچنین جدیدترین اثر مسعود بخشی به نام «یک خانواده محترم» نیز در بخش «2 هفته کارگردانان» شصت و پنجمین دوره این جشنواره فیلم فرانسوی حضور دارد.

فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب مخصوصاً آزادی خرمشهر، به تصویر شرایط و دیدگاه‌های شخصیت‌های داستان، در حال حاضر می‌پردازد.

«ما و من» (The We and the I) به کارگردانی میشل کاندری/ «3» به کارگردانی پابلو استال وارد/ «مراسم تدفین گرنی» (Granny`s Funeral) به کارگردانی برونو پودالیس/ «عالیه» (Alyah) به کارگردانی آلی واژمان/ «پادشاه خوک‌ها» (The King of Pigs) به کارگردانی ین سانگ هو،/ «روابط خطرناک» (Dangerous Liaisons) به کارگردانی هور جین هو/ «ارنست و سلستین» (Ernest and Celestine) به کارگردانی استفان آبیر/ وینسنت پاتار و بنجامین رنر/ «فوگو» (Fogo) به کارگردانی یولن اولایزولا/ «دار و دسته واسیپور» (Gangs of Wasseypur) به کارگردانی آنوراگ کاشیاپ/ «اتاق شماره 237» به کارگردانی رودنی آشر نیز آثار مطرح حاضر در بخش «دو هفته کارگردانان» شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن هستند.
کارلوس دیه‌گوس؛ کارگردانی برزیلی فیلم های سینمایی «اورفئو» (Orfeu)، «بدرود برزیل» (Bye Bye Brazil) و «بهترین عشق همه آن‌ها» (The Dreatest Love of All) نیز ریاست هیات داوران «دوربین طلایی» (Camera d`or) شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را برعهده گرفته است.

جایزه «دوربین طلایی» از سال 1978 میلادی در جشنواره فیلم کن راه اندازی شده است و هر ساله این جایزه مهم و معتبر به بهترین فیلم کارگردانان فیلم اولی حاضر در بخش‌های «دوهفته کارگردانان» (Director`s Fortnight) و «هفته منتقدان» (Critics` Week) این جشنواره فرانسوی اهدا می شود.

همچنین مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره فیلم کن پیش از این اعلام کرده بودند که اصغر فرهادی؛ کارگردان فیلم های سینمایی «جدایی نادر از سیمین» «درباره الی» و «چهارشنبه سوری»، به دلیل ساخت جدیدترین فیلم سینمایی خود در کشور فرانسه، در تاریخ 20 می (31 اردیبهشت) بهار سال جاری جایزه «ای یو مدیا» (EU MEDIA) را در ایام برگزاری شصت و پنجمین دوره این جشنواره فرانسوی دریافت می‌کند.

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن در تاریخ 16 مه (27 اردیبهشت) بهار سال جاری با نمایش فیلم سینمایی «قلمرو طلوع ماه» (Moonrise Kingdom) به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسون از ایالات متحده آمریکا آغاز می شود و روز 27 مه (7 خرداد) با اکران با نمایش فیلم سینمایی «ترسه دسکورو» (Therese Desqueroux) به کارگردانی کلود میلر از فرانسه به پایان می رسد.

فیلم سینمایی «درخت زندگی» (The Tree of Life) به کارگردانی ترنس مالیک از ایالات متحده آمریکا نیز در سال گذشته جایزه نخل طلایی بهترین فیلم شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داده بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

علم‌الهدی : دولت و اصناف برنامه‌ای برای بحران سینما ندارند

 

 یک کارشناس امور پخش و اکران ضمن هشدار درباره وضعیت استقبال مخاطبان از تولیدات سینمای ایران گفت: متاسفانه سینمای ایران در بهار 91 نسبت به همین زمان در سال گذشته با افت 70 درصدی مخاطب روبرو بوده‌است.

امیرحسین علم‌الهدی کارشناس امور پخش و اکران سینما، در ارتباط با رکود گیشه سینماها در بهار 91 به خبرنگار مهر گفت: این شرایط قابل پیش‌بینی بود به هر حال جشنواره سی‌ام فیلم فجر نوید رکود جدی برای سینمای ایران داشت. مجموعه فیلم‌ها این موضوع را نشان می‌داد که برای مخاطب ساخته نشده و بیشتر آثار سفارشی هستند.

وی افزود: همچنین از طرف دیگر اتفاقات اخیر در شورای صنفی نمایش و همچنین مجموعه اتفاقات اکران نوروزی یکی دیگر از عواملی بود که در شرایط کنونی گیشه‌های سینما تاثیر گذاشته و نمی‌توان گفت که بی‌تاثیر بوده است.
 
علم‌الهدی ادامه داد: اتفاق دیگر بالا بردن قیمت بلیت‌های سینماست. وقتی عنوان می‌کنیم شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید تحلیل‌های خود را مبتنی‌بر واقعیت بیان کنند ما را متهم به سیاه‌نمایی می‌کنند. ما عنوان کردیم افزایش بلیت مساوی با خودزنی سینمای ایران است.
 
وی تاکید کرد: فیلم‌های سفارشی که فاقد مخاطب هستند نباید با افزایش قیمت بلیت اکران شوند، همان‌طور که بازاری‌ها جنس‌هایی را که در انبارهایشان مانده و فروش نمی‌رود را با افزایش قیمت وارد بازار نمی‌کنند! زیرا معتقدند این کار یک خودزنی است بلکه باید برای فروش این اجناس حتی کاهش قیمت نیز داشته باشند، مقوله سینما نیزهمین طور است.
 
علم‌الهدی افزود: سینمای ایران متاسفانه در چینش اکران نوروزی بسیار وحشتناک عمل کرد افزایش قیمت بلیت‌ها نیز این اثرات را دوچندان کرد. سینمای ایران دچار یک دایره بسته شده که مدام در حال تکرار مکررات است به طوری که پیش‌بینی می‌شود در سال 91 مخاطب ما بین 8 تا 9 میلیون نفر باشد!
 
وی عنوان کرد: در صورتی که در سال 89 ما 12 میلیون مخاطب و در سال 90 ، 14 میلیون مخاطب داشتیم و اگر پیش‌بینی ما در ارتباط با سال 91 درست باشد، با اینکه رقم پایینی است بازهم یک نگاه خوشبینانه است.
 
این کارشناس ادامه داد: مجموعه اتفاقات سیاسی در چند سال گذشته، حذف نخبگان از حوزه تولید، توزیع و پخش تولیدات سینمایی و نتیجه این سیاست‌گذاری‌ها خود را در سال 91 نشان می‌دهد. متاسفانه دولت و صنف‌ها هیچ برنامه‌ای برای مدیریت بحران فعلی ندارند. اگر هم کارشناسان برنامه ای در این ارتباط ارائه کنند توسط سیاستگذاران شنیده نخواهد شد.
 
وی تاکید کرد: با این شرایط سینما چاره‌ای ندارد که به روزمرگی بیافتد، متاسفانه ما در سال جاری 70 درصد ریزش مخاطب نسبت به بهار سال گذشته داشته‌ایم به طوری که اگر بخواهیم یک مقایسه انجام دهیم متوجه می‌شویم به طور نمونه فیلم "چک" و یا "روزهای زندگی" 20 سینما در اختیار دارند و هر سالن 400 صندلی؛ اگر این تعداد را ضرب در 5 هزار یا 4500 تومان قیمت بلیت کنیم به طور منطقی باید این آثار 180 میلیون فیلم فروش داشته باشد اما این فروش اخیراً به 9 میلیون تومان رسیده‌است!
 
علم‌الهدی افزود: اگر این رقم 9 میلیون تومانی را 180 میلیون تقسیم کنیم متوجه می‌شویم که این رقم کمتر از 5 درصد پتانسیل فروش این آثار است این موضوع در حد فاجعه است. وقتی به اکران یک فیلم درسینما نگاه می‌کنیم به طور میانگین متوجه می‌شویم که در یک روز جمعه فروش یک فیلم کمتر از 25 میلیون بوده‌است.
 
وی با اشاره به تولیدات سینمای ایران در سال اخیر گفت: متاسفانه فیلم‌های ساخته شده فاقد ارتباط مستقیم با مخاطب هستند از طرف دیگر شرایط اقتصادی حاکم بر مردم این اتفاقات را سخت‌تر کرده‌است. با این وجود اگر انتظار داشته باشیم با توجه به عدم برنامه‌ریزی‌ها برای مخاطب آنها وارد سالن شوند خیلی خوش‌باورانه است.
 
علم‌الهدی در ارتباط با برون رفت از این شرایط عنوان کرد: باید مجموعه‌ای از دغدغه‌مندان سینما در اسرع وقت با کمک دولت نشست‌هایی را برگزار کنند تا به راه‌حل‌های کوتاه مدت برای برون رفت از این شرایط دست یابیم تا به یک شکل اجرایی ما آنها را به حداقل‌ها برسانیم.
 
وی ادامه داد: من به بحث تولید وارد نمی‌شوم زیرا معتقدم نفس زنده ماندن سینما با حضور مخاطب معنا پیدا می‌کند اما وقتی در اکران مخاطب دیده نمی‌شود بهتر است سینما تبدیل به یک شبکه تلویزیونی شود. یک کانال تلویزیونی که مخاطب دارد یا خیر.
 
این کارشناس سینما عنوان کرد: در حوزه نمایش و توزیع سینماداران بازنده اصلی هستند، حوزه نمایش کاملا ورشکسته می‌شود زیرا تولیدکننده مشکلی ندارد ولی در حوزه توزیع و نمایش رونق پیدا کردن یک خیال واهی است. متاسفانه این جلسات که باید با حضور دغدغه‌مندان برگزار شود اتفاق نمی‌افتد و همه منتظر معجزه هستند در صورتی که خیلی وقت است که معجزه در سینمای ایران اتفاق نمی‌افتد. باید به فکر یک اتاق فکر برای دغدغه‌مندان سینما باشیم تا هر چه زودتر این شرایط توسط دلسوزان کمرنگ‌تر شود.
 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

برنامه «هفت» حداقل تا 5 هفته آينده روي آنتن نمي‌رود .
روز گذشته جلسه‌اي ميان محمد خزاعي، محمود گبرلو و مسؤولان شبكه سوم درباره روي آنتن رفتن سري جديد اين برنامه برگزار شد كه در نهايت تصميم گرفته شد برنامه «هفت» اين هفته و هفته آينده روي آنتن نرود. ظاهراً مستقر نشدن گروه جديد و آماده نشدن آيتم‌ها و بخش‌هاي جديد اين برنامه در فرصت اندك باقي مانده باعث اين تصميم‌گيري شده است. با احتساب 3 هفته برگزاري مسابقات جام ملت‌هاي اروپا كه كنداكتور شبكه سوم سيما را پر مي‌كند، برنامه «هفت» تا 5 هفته آينده پخش نخواهد شد. گفته مي‌شود محمد خزاعي هنوز پيشنهاد تهيه‌كنندگي اين برنامه را نپذيرفته است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

محمد کمالی‌پور تهیه‌کننده در واکنش به صحبت‌های کاظم راست‌گفتار کارگردان فیلم‌های سینمایی «چک» و «نقاب» در برنامه‌ تلویزیونی جام‌جم گفت: شب گذشته در برنامه‌ زنده‌ای که از شبکه جام‌جم پخش شد، ایشان اظهار داشتند که فیلم «داماد خوش قدم» را نساختند و تهیه‌کننده این فیلم کلاهبردار است.

وی در ادامه گفت: مگر ممکن است فیلمی ساخته شود و روی فیلم نام کارگردانی را به دروغ گذاشت و جالب‌تر این‌که کارگردان هیچ اقدام قانونی انجام نداده باشد. آقای راست‌گفتار فراموش کرده است که برای کارگردانی این فیلم چند بار به من مراجعه کردند و 15 میلیون تومان دستمزد دریافت کردند.

تهیه‌کننده «شرط اول» در ادامه توضیح داد: متاسفانه سر صحنه فیلم «داماد خوش‌قدم» ایشان در ابتدا با نویسنده و سپس با ‌طراح صحنه و لباس و در آخر نیز با بچه‌های تدارکات و تولید دعوا کردند و حاشیه‌هایی ایجاد شد. فیلم‌های پشت صحنه این فیلم وجود دارد و نشان‌دهنده این مطلب است که ایشان از ابتدای کار تا انتهای آن پشت دوربین و مشغول هدایت گروه بودند. متاسفانه آقای راست‌گفتار فیلم ضعیف «داماد خوش قدم» را به من تحویل دادند

وی در خاتمه افزود: برایم جالب است که ایشان پس از چهار سال باز این صحبت‌ها را تکرار می‌کند، به نظر می‌رسد درخصوص جوی که متاسفانه برای من به ناحق ابتدا توسط اکبر عبدی و فریدون جیرانی در برنامه «هفت» و در حال حاضر کاظم راست‌گفتار ایجاد شده، حساب شده و برنامه‌ریزی شده است. من با کارگردانانی چون مسعود اطیابی، بهمن گودرزی، شهاب عباسی، سعید عالم زاده، اکبر خواجویی، حسین بابائیان و... همکاری داشتم و هیچ مشکلی برای کار با این افراد نداشته و ندارم. در واکنش به صحبت‌های ایشان در برنامه زنده جام جم با اجرای آقای کریمی از ایشان شکایت خواهم کرد.

حال باید دید واکنش کاظم راست گفتار چه خواهد بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

اين از آن جنس فيلم هايي است كه هميشه مورد لطف و عنايت داوران جشنواره فجر قرار داشته است و پيش بيني دادن اين چند سيمرغ به « روزهاي زندگي» چندان هم سخت نبود.
با اينكه فيلم را دوست دارم اما نمي دانم چرا متقاعد نمي شوم كه سيمرغ بهترين فيلم و كارگرداني حق « روزهاي زندگي» بوده؟!

در مورد سيمرغ بهترين فيلم كه خب به خودم مي قبولانم هر چه باشد اين يك فيلم ارزشي است كه باز هر چه باشد در اين سال ها انقدر فيلم بي سر و ته در اين ژانر ديديم( لازم هست مثال بزنم؟!) ، يا اگر هم فيلم هاي جمع و جور و خوبي مثل « كودك و فرشته» در كار بوده انقدر مهجور و مظلوم اكران شده كه نديديمش يا حتي اگر شرايط اكران هم خوب بوده باشد فيلمي مثل « بيداري رؤياها» ديديم كه هزار بار بابت پرداخت بد سوژه ي ناب از دست رفته اش حسرت خورديم.در چنين شرايطي بايد هم از ديدن « روزهاي زندگي» كمي بيش از حد ذوق زده شويم.
پس اينكه سيمرغ بهترين فيلم به فيلم شيخ طادي برسد اصلا جاي تعجب ندارد اما در مورد كارگرداني، فصل آغازين فيلم مثال بارزي است براي قاب بندي هاي غلط فيلمساز كه به لطف ريتم تند و تدوين متناسب با جو فيلم زياد به چشم نمي آيد.بر عكس قاب بندي هايش در بعضي نماها اما از ميزانسن هاي خوب شيخ طادي نمي توان به سادگي گذشت.او به خوبي و باورپذيري هر چه تمام تر توانسته آن فضاي پرالتهاب و تنش جنگ را به بيننده منتقل كند.

داستان فيلم درباره ي يك زوج پزشك است كه در آخرين روزهاي جنگ تحميلي به مداواي مجروحان در پناهگاه زيرزميني يك بيمارستان صحرايي مشغولند.عليرغم اعلام قطعنامه 598 مبني بر صلح،جنگ همچنان ادامه دارد و شخصيت هاي اصلي نيز بايد تا رسيدن نيروهاي خودي مقاومت كنند.

« روزهاي زندگي» درامي است كه از باورها و مسائل معنوي شكل گرفته و طي يك روايت ساده كنش و واكنش بين قهرمان با ضدقهرمان را روايت مي كند.
رنجي كه معمولا از فيلمنامه هايمان مي بريم پرداخت ناقص و نخ نماي شخصيت هاي اصطلاحا خاكستري است كه البته در « روزهاي زندگي» اينطور نيست و ما با شخصيت هاي واقعا خاكستري روبرو هستيم.

مهمترين نقطه ضعف فيلمنامه « روزهاي زندگي» هم بر مي گردد به همين شخصيت هايش.آنجايي كه اولا معرفي شخصيت ها به بيننده با شتاب صورت مي گيرد و در ثاني فكر مي كنم تماشاگر با اتفاقات همذات پنداري مي كند نه با آدم هايش. تماشاگر اتفاقا غير از آنچه كه عشق خانم دكتر به همسرش است فقط سختي ها و تلخي هاي ناشي از اتفاقات جنگ را درك مي كند و در واقع شناخت كاملي از خود شخصيت هاي اصلي قصه به دست نمي آيد.

به جز چند اشتباه فاحش در تدوين از سوي واروژ كريم مسيحي باتجربه كه چندتايش را در همان چند سكانس اول فيلم مي بينيم، « روزهاي زندگي» تدوين مناسبي دارد.فيلمبرداري خوب و البته نقش مثبت و مؤثر جلوه هاي ويژه ميداني را هم نمي توان ناديده گرفت.
اين بار نه فرح نژاد معركه است نه قاضياني خاص تر و متمايز تر از ساير بازي هاي خوبش. اما بازي هاي خوب اين دو در قالب شخصيت هاي اصلي « روزهاي زندگي» بعد ديگري از زيبايي هاي اين فيلم را به نمايش مي گذارد.
بازي برونگرا و پر جنب و جوش حميد فرخ نژاد در مقابل بازي درونگراي زيرپوستي هنگامه قاضياني كه در نماهاي مختلف با آن نگاه ها و سكوت پرحرفش بروز پيدا مي كند در اين فيلم فضاي متضاد و مكملي بوجود آورده است.

تا يادم نرفته بگويم آنجايي كه اتومبيل روي تپه منفجر مي شود يكي از زيباترين و استانداردترين صحنه هاي « روزهاي زندگي» است.
آن چيزي كه مسلم و انكارناپذير است اين است كه « روزهاي زندگي» از لحاظ ساختار بصري اش انصافا چشم نواز است و همين آن را از خيلي از فيلم هاي هم گونه اش حتي مي توان گفت در تاريخ سينماي جنگ ما متمايز مي كند.
شيخ طادي نشان داد مي توان در كنار آثار نام هايي مثل حاتمي كيا،درويش،باشه آهنگر و ... باز هم شاهد روايتي نو از جنگ باشيم.
در هر حال « روزهاي زندگي» يك قدم به جلو در كارنامه پرويز شيخ طادي به حساب مي آيد و فيلم شريف و محترمي است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

 بهناز شیربانی: مجری جدید برنامه «هفت» تاکید کرد ژورنالیستی‌تر از فریدون جیرانی این برنامه را اجرا خواهد کرد.

 

 فریدون جیرانی بامداد شنبه در برنامه «هفت» اعلام کرد این آخرین برنامه‌ای است که با حضور او روی آنتن می‌رود.

 
خبر جدایی جیرانی از برنامه «هفت» واکنش‌های بسیاری را میان اهالی سینما در پی داشت که از آن جمله می‌توان به نامه جمعی از سینماگران در حمایت از حضور او در مقام مجری این برنامه اشاره کرد. گزینه جایگزین جیرانی در این برنامه محمود گبرلو روزنامه‌نگار و منتقد معرفی شده که به احتمال بسیار زیاد برنامه هفته آینده توسط او اجرا خواهد شد.

گبرلو با اشاره به اینکه برای اجرای او در برنامه «هفت» با مسئولان تلویزیون رایزنی‌هایی صورت گرفته، گفت: «چند روز پیش جلسه‌ای با مسئولان صدا و سیما داشته‌ایم و حضور من در برنامه «هفت» هم در این جلسه مطرح شد. قرار شد در صورتی که فریدون جیرانی درگیر ساخت سریال‌اش شود من در جایگاه ایشان برنامه را اجرا کنم. واقعیت این است که در مورد برنامه «هفت» حساسیت‌های زیادی وجود دارد و طبعا من هم حساسیت‌های خاص خودم را نسبت به اجرای این برنامه دارم. من برای شخص آقای جیرانی احترام زیادی قائلم و تمام تلاشم این است که احترام ایشان حفظ شود و دوست ندارم با دلخوری «هفت» را ترک کند. اگر شرایط مساعد باشد تلاشم این است که «هفت» را زنده نگه دارم
 
گبرلو در ادامه با اشاره به اینکه نحوه اجرای او با جیرانی تفاوت‌هایی خواهد داشت گفت: «فکر می‌کنم من ژورنالیستی‌تر از جیرانی «هفت» را اجرا خواهم کرد. به هر حال آقای جیرانی یک کارگردان است و ممکن است در صحبت‌هایش ملاحظاتی داشته باشد، اما من به هیچ وجه فعالیت سینمایی نداشته‌ام و از ابتدا فقط یک ژورنالیست بودم. در روش‌های اجرای برنامه سعی خواهم کرد ادب و احترام را رعایت کنم و اگر مخالفی با موضوعات برنامه وجود داشته باشد با احترام حرف‌های طرف مخالف را هم گوش کنم
 

او در پاسخ به این سئوال که حضورش را در این برنامه چطور ارزیابی می‌کند، گفت: «به نظر من وجود یک مجری ثابت و دائمی در یک برنامه نقطه قوت برنامه است. به دلیل اینکه جیرانی درگیر ساخت سریال‌اش می‌شود باید برنامه را ترک کند، اما این موضوع نباید منجر به تعطیلی برنامه «هفت» شود. این مسیر  - که به لطف دوستان باعث شده بسیاری از مردم با مقوله سینما آشنا‌تر شوند - باید ادامه پیدا کند

گبرلو در ادامه افزود: «اگر موفقیتی در اجرای برنامه توسط من باشد، در وهله اول همکاری تمام اهالی سینما را می‌طلبد تا رسانه‌ای مثل سینما که حقیقتا مهجور است بتواند به حرکت‌اش ادامه دهد

او در پاسخ به این سئوال که در خصوص حضور منتقد ثابت مثل مسعود فراستی که گاهی انتقاداتی مبنی بر حضور‌ش در برنامه بوده، چه نظری دارد، گفت: «مسعود فراستی منتقدی است که به نظر من ادبیات‌اش به سینما آسیب نمی‌رساند و نظرات‌اش در این مدت کمک به رشد و تعالی سینمای ایران بوده است. فکر می‌کنم نباید از فضای نقد اینقدر واهمه داشته باشیم

گبرلو در ادامه افزود: «اگر به عنوان مجری گرداننده برنامه «هفت» باشم مناسب‌تر می‌دانم نشست‌های نقد و بررسی فیلم با حضور چند منتقد و به صورت یک میزگرد برگزار شود. منتقدان نیز باید از کسانی انتخاب شوند که نظرات مخالف و موافق دارند تا از این طریق در بحث‌هایی که مطرح می‌شود بهتر به نتیجه برسیم. همه این برنامه‌ها منوط به نظرات تهیه‌کننده برنامه است. من به عنوان مجری نظراتم را مطرح می‌کنم، اما باز همه چیز بستگی به اهداف سری جدید برنامه دارد

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  «حمید اعتباریان» تهیه‌کننده سینما گفت: در حال حاضر «پیمان قاسمخانی» در حال بازنویسی فیلمنامه «سن‌پطرزبورگ 2» است.

وی در ادامه افزود: قرار است این فیلم با همان ترکیب قبلی به کارگردانی بهروز افخمی اواخر تابستان جلوی دوربین می‌رود.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «سن‌پطرزبورگ» ساخته «بهروز افخمی» یک کمدی پرحادثه درباره رفاقت، عشق و بلوف بود که فیلمنامه آن را پیمان و مهراب قاسمخانی نوشته‌ بودند و محسن تنابنده، پیمان قاسمخانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، سروش صحت، امید روحانی، بابک برزویه و امین حیایی بازیگران این فیلم بودند.

قرار است در قسمت دوم هم محسن تنابنده ، پیمان قاسمخانی و امین حیایی به همراه گروه بازیگران جدید حاضر باشند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  پيوند كبد رضا داودنژاد امروز در بيمارستان نمازي شيراز انجام شد.

عليرضا داودنژاد ـ كارگردان و پدر اين بازيگر ـ گفت: اين عمل تحت نظر دكتر ملك‌حسيني با موفقيت انجام شده است.

به گفته‌ي او، رضا داودنژاد اكنون در بخش مراقبت‌هاي ويژه‌ي بيمارستان بستري است.

اين بازيگر در فيلم‌هايي مانند «مصائب شيرين»، «بچه‌هاي بد»،‌ «نيش زنبور» و ... ايفاي نقش كرده است. او 13 ارديبهشت‌ماه براي پيوند كبد به شيراز منتقل شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب