سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

                        http://www.cinemarooz.com//images/stories/news/hanie_tavasoli.jpg

 

هانيه توسلي و سروش صحت به جمع بازيگران فيلم سينمايي «عمليات مهدكودك» به كارگرداني فرزاد اژدري پيوستند. 

 

 اين فيلم در مراحل پاياني پيش توليد قرار دارد و قرار است بزودي چند بازيگر ديگر به فهرست عوامل «عمليات مهدكودك» اضافه شوند. عليرضا خمسه، شمسي فضل‌اللهي و سروش صحت ديگر بازيگران قطعي اين فيلم هستند.
«عملیات مهد کودک» فیلمی در ژانر کودک بوده و داستان آن روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند. این فیلم دارای فضای فانتزی بوده و بخش‌هایی از آن نیز به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید خواهد شد.
با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فیلمبرداری «عملیات مهد کودک» از اواخر تیر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
سایر عوامل فیلم که حضورشان قطعی شده است عبارتند از: کارگردان و فیلمنامه‌نویس: فرزاد اژدری، مدیر فیلمبرداری: سید محسن جاهد، طراح گریم: مهین نویدی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانی، طراح صحنه و لباس: سحر گوران، مدیر تدارکات: یدا... زبردست، دستیار دوم کارگردان: فرخ اژدری، بازیگردان کودک: ژاکلین آواره، دستیار طراح صحنه و لباس: مریم غفرانی، منشی صحنه: آزاده زارعی، تهیه کننده: رویا شریف.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلمهای سینمایی "زنان ونوسی ، مردان مریخی" و "مقلد شیطان" به ترتیب توسط موسسات ویدئو رسانه فیلمسازان جوان و هنرنمای پارسیان پا به نمایش خانگی گذاشتند.

"زنان ونوسی ، مردان مریخی"

این فیلم را موسسه فیلمسازان جوان پس از عنوان سینمایی "سعادت آباد" به بازار عرضه کرد و قرار است به زودی از مجموعه برترین های سینمای ایران فیلم سینمایی "جرم" را روانه بازار کند.تیراژی که این موسسه برای این فیلم در نظر گرفته است 500 هزار نسخه و مدت آن در حدود 100 دقیقه میباشد.

فیلم سینمایی "زنان ونوسی، مردان مریخی" به کارگردانی کاظم راست گفتار و نویسندگی حسین مثقالی و شعله نیک روش توسط سید محمدرضا مفیدی تهیه شده است.
راست گفتار پیش از این فیلمهای سینمایی "عروس خوشقدم" ، "نقاب" ، "پسر تهرانی" و تله فیلم "داماد خوشقدم" را ساخته است.او پس از این فیلم "چک" را ساخت.
امین حیایی ، بهاره رهنما ، شیلا خداداد ، غلامحسین لطفی، یوسف صیادی ، امیرحسین رستمی ، اکرم محمدی ، سحر زکریا و الهه حصاری بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی "زنان ونوسی ، مردان مریخی" درباره مهندسی به نام سعید است که همسرش او را مجبور می‌کند مبالغ هنگفتی پول قرض کند و او را برای اسکی و تفریح به کوه‌های آلپ بفرستد. در آلپ هنگام اسکی ، زن در یک یخچال طبیعی سقوط می‌کند و می‌میرد. سعید پس از بیرون آمدن از بهت و حیرت ناشی از مرگ همسرش با دختر دیگری ازدواج می‌کند اما بلافاصله بعد از ازدواج ، جسد یخ زده همسر قبلی در کوه آلپ پیدا می‌شود و در اثر اتفاقی زنده شده و به ایران برمی‌گردد...

از کسانی که به عنوان عوامل در این فیلم حضور داشته اند میتوان به حسین مثقالی و شعله نیک‌روش به عنوان نویسنده ، علیرضا زرین دست به عنوان فیلمبردار ، بهنام ابطحی به عنوان آهنگساز و بهزاد مصلح به عنوان تدوینگر اشاره کرد.
این فیلم در زمان اکران خود در گروه سینمایی آفریقا و پخش فیلمیران توانست در تهران 847 میلیون تومان و در شهرستان فروش 500 میلیون تومانی داشته باشد.

------------------------
"مقلد شیطان"

این فیلم اولین عنوان سینمایی ایرانی موسسه هنرنمای پارسیان در سال جدید میباشد.قرار است این موسسه به زودی فیلم سینمایی "فرود در غربت" را توزیع کند.
"مقلد شیطان" ساخته افشین صادقی است که تهیه آن را نیز انجام داده است.حمید نعمت ا... هم نویسنده این فیلم بوده است.
بازیگران "مقلد شیطان" عبارتند از: کامبیز دیرباز ، اصغر همت ، شقایق فراهانی ، سیروس ابراهیم زاده ، ساره بیات ، امید زندگانی ، شیوا خنیاگر ، نسرین صداقت ، غزاله نظریان و علی اصغر طبسی

خلاصه داستان : تبهكاری به نام جمشيد سيف كه با دقت و حوصله از سوژه های خود عكس و مداركی را تهيه می كند ، با تهديد آنها مبنی بر برملاشدن مدارك مورد نظر همكاری و هم ياريشان را در انجام اعمال پليدش جلب می كند. مدير بازرگانی يك شركت آخرين سوژه اوست. اما در اين ميان يك افسر پليس جوان نسبت به اعمال خلاف قانون مدير بازرگانی مشكوك می شود. جمشيد سيف قصد دارد پليس جوان را نيز به همان شيوه در اختيار بگيرد ، اما ...
دیگر عوامل فنی : مصطفی کشفی (مدیر فیلمبرداری) ، حمزه اولیازاده (عکاس)

"مقلد شیطان" اولین ساخته افشین صادقی است که اینک پس از ۳ سال توقیف با جرح و تعدیل هایی نسبتا زیاد اکران شده است.
این فیلم در اکران دوم تابستان سال 89 به سرگروهی قدس به نمایش عمومی درآمد و با فروش 40 میلیونی به موفقیتی در گیشه دست پیدا نکرد.



 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «بچه عوضی» به کارگردانی فریدون جیرانی تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

 

 

 پروژه جدید فریدون جیرانی این روز‌ها مرحله بازنویسی فیلمنامه را به قلم آرش قادری پشت سر می‌گذارد و پس از بازبینی لوکیشن و انتخاب نهایی بازیگران که تا آخر هفته جاری انجام خواهد شد، تصویربرداری آن تا 10 روز آینده آغاز می‌شود. 


 «بچه عوضی» ماجرای یک دزدی اشتباه را روایت می‌کند.

فریدون جیرانی سریال «مرگ تدریجی رویا» و فیلم‌های سینمایی چون «پارک وی»، «قصه پریا»، «قرمز» و... را کارگردانی کرده است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

فيلم هايي از فرزاد موتمن، شهرام شاه حسيني، محمدعلي سجادي، حسن هدايت، بهنام بهزادي،كاظم معصومي، مونا زندي حقيقي، ماني حقيقي، علي عطشاني، نادر مقدس، فريدون جيراني، سعيد ابراهيمي فر، سيدمسعود اطيابي، حسين قناعت، فريدون حسن پور، خسرو معصومي، محمدحسين حقيقي، مهدي صباغزاده و شاهد احمدلو در نخسيتن جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران اكران مي شود.

 روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران با اعلام اين خبر افزود: آثار اين فليمسازان در بخش"سينماگران و ويديو" در سالن شماره 3 مجموعه سينمايي فلسطين اكران مي شود.

در اين خبر آمده است: فيلم هاي تلفن همراه/ شهرام شاه حسيني، آذر/ فرزاد موتمن، ساياب/ محمدعلي سجادي، بازگشت/ حسن هدايت، قلب دوم / بهنام بهزادي، تب برفكي / كاظم معصومي، كاغذهاي رنگي/ مونا زندي حقيقي، چمدان/  ماني حقيقي ، گنگ خواب ديده/علي عطشاني، گنجينه جواهر پشته/ نادر مقدس، مسافر بهشت / فريدون جيراني، بازگشته / سعيد ابراهيمي فر، برج آرام / سيدمسعود اطيابي، روشنك/ حسين قناعت، دوستان خوب/ فريدون حسن پور، نقش ليلي/ خسرو معصومي، جنگ در بهشت/  محمدحسين حقيقي، فصل زندگي / مهدي صباغزاده، بازجويي در كافه تهران/ شاهد احمدلو

فيلم هاي تلفن همراه/ شهرام شاه حسيني، آذر/ فرزاد موتمن، ساياب/ محمدعلي سجادي، بازگشت/ حسن هدايت در روز اول جشنواره در سينما فلسطين اكران مي شوند اين در حالي است كه 9 عنوان فيلم از ايران و كشورهاي هند، اسپانيا، تركيه و آلمان در نخستين روز جشنواره ويديويي تهران اكران مي شود. اين آثار از ساعت 14 روز دوشنبه در سه سالن سينما فلسطين به نمايش در مي آيد."مشت زن" به كارگرداني روزبه روحي پور ساعت 14، "محدوده ابري" به كارگرداني روح ا... سهرابي ساعت 16، "4 حرفي" به كارگرداني جمشيد محمودي ساعت 18، "چرخ و فلك" به كارگرداني حسن فتحي ساعت 20، "پلاك 7 كوچه پاييز" به كارگرداني شهرام شاه حسيني ساعت 30/21.

اين آثار، در سالن اصلي سينما فلسطين اكران مي شوند.همچنين، فيلم هاي " گاتو" از كشور هند، "پرواز 8714" از كشور اسپانيا،" دره گرگ ها" از كشور تركيه، "وطنم آفريقا" از كشور آلمان از ساعت 30/14 تا 30/20در سالن شماره 2 سينما فلسطين به نمايش درمي آيند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«حبیب اسماعیلی» مدیرعامل دفتر پخش فیلمسازان : از روز چهارشنبه (31 خردادماه) فیلم در گروه سینمایی عصر جدید اکران خواهد شد. تاکنون 12 سالن در تهران را برای نمایش فیلم هماهنگ کردیم و امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

وی در ادامه درباره نوع تبلیغات فیلم که با موضوع انقلاب ساخته شده است، گفت: فیلم تولید سال 89 است و ما تیزرهای این فیلم را آماده و به تلویزیون ارایه دادیم تا پخش شود همچنین تبلیغات شهری آن را نیز آغاز کردیم.

اسماعیلی درباره پیش‌بینی فروش فیلم توضیح داد: با اکران فیلم «خوابم می‌آد» امیدواریم سینماها وضعیت مناسبی پیدا کرده و گرم شود همچنین تاثیر بر فروش فیلم‌های دیگر نیز داشته باشد. اما در شرایط فعلی اصلا نمی‌توان مخاطب را پیش‌بینی کرد. تلاش می‌کنیم تا همزمان با تهران شهرستان‌های بزرگ هم فیلم را به نمایش درآوریم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

 

به هر حال تهیه کننده «خوابم می آد» چندان از حضور من در این کار خرسند نبود و برای همین ترجیح میدهم همزمان با اکران فیلم درباره آن هیچ صحبتی نکنم تا سوء تفاهم ایجاد نشود.

 

 

نخستین تجربه کارگردانی سینمایی رضا عطاران با عنوان «خوابم می آد» در حالی از انتهای هفته قبل روی پرده رفته که این فیلم تنها در دو روز ابتدایی اکرانش حدودا ۶۷ میلیون تومانی عایدی داشته است.

 

بخش عمده ای از بار کمیک «خوابم می آد» مرهون حضور اکبر عبدی در یکی از نقشهای مکمل آن است؛ نقش یک پیرزن که با شیرین کاریهای خود مخاطب را به وجد می آورد.

 

با این حال اکبر عبدی که به تازگی بازی در فیلمی با عنوان «جابجا» را هم پشت سر گذاشته مایل به گفتگو درباره «خوابم می آد» نیست. وی به شبکه ایران می گوید:«علاقه ای به گفتگو درباره همکاری ام با عطاران ندارم و البته دلیل این امر هم خودِ عطاران نیست بلکه مشکل جای دیگری است.»

 

عبدی وقتی با این پرسش مواجه میشود که آیا دلیل این امر رویکرد خاص تهیه کننده این فیلم نسبت به حضور او در این فیلم نیست،اظهار می دارد:«به هر حال تهیه کننده این کار چندان از حضور من در این کار خرسند نبود و برای همین ترجیح میدهم همزمان با اکران فیلم درباره آن هیچ صحبتی نکنم تا سوء تفاهم ایجاد نشود.»

 

گویا محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده «خوابم می آد» علاقه چندانی به حضور عبدی در نقش پیرزن داستان نداشته و ترجیح میداده از یک بازیگر زن برای این نقش استفاده کند و اصرارهای عطاران بوده که او را واداشته با عبدی قرارداد ببندد!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه شورای صنفی امروز نمایش مقرر شد فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» به کارگردانی رضا عطاران از روز چهارشنبه (24 خرداد) در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم «چک» ‌شود؛ همچنین فیلم سینمایی «شورشیرین» در گروه سینمایی آزادی پس از اتمام اکران فیلم «قفس طلایی» به نمایش درمی‌آید.

وی درباره زمان اکران فیلم «شور شیرین» گفت: باید کف فروش فیلم «قفس طلایی» مورد بررسی قرار گیرد، احتمالاً «شورشیرین» اواخر خردادماه به نمایش درمی‌آید.

وی درباره فیلم دیگر گروه‌های سینمایی توضیح داد: دو فیلم سینمایی «دوستی از جنس آتش» و «شبکه» به دلیل فروش پایین از روز چهارشنبه از گروه‌های سینمایی قدس و عصر جدید برداشته خواهد شد اما به دلیل عدم تقاضا برای اکران فیلم، این دو گروه بدون فیلم هستند.

«پس كوچه‌هاي شمرون» که براساس اعلام شورای صنفی نمایش به دلیل مخالفت حوزه هنری و شهرداری با اکرانش قرار بود اکران نشود با امضای قرارداد از سوی شهرداری از فردا در سینماهای تهران و شهرستان ها روی پرده می رود.
احتمال دارد به دلیل همین صحبت های اخیر این فیلم چند سالن اصلی زیر نظر حوزه هنری را در اختیار نداشته باشد.

تهیه‌کننده این فیلم سینمایی عبدالله علیخانی و حسین فرح بخش هستند و جواد ستوده نیا نیز فیلمنامه فیلم را به نگارش درآورده است.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، شاهرخ استخری، حدیث چهره پرداز، زهره حمیدی، اسماعیل پوررضا، رامسین کبریتی، مختار سائقی، حسین قورچی، جلیل ملک زاده، مهدی انجم روز و صدف طاهریان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: دو جوان که به تازگی ازدواج کرده اند به دلیل شرایط، قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند. آنها قصد جدایی دارند، اما در طول مسیر با ماجراهایی مواجه می شوند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» اولین اثر سینمایی رضا عطاران از چهارشنبه این هفته ۲۴ خرداد ماه اکران عمومی می‌شود.

 

 فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» از این هفته به جای فیلم سینمایی «چک» در گروه سینمایی آفریقا اکران عمومی می‌شود

Image


این فیلم برای نخستین بار درسی امین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و سیمرغ بلورین بهترین کارگردان بخش نگاه نو جشنواره را برای رضا عطاران به ارمغان آورد.

«خوابم می‌آد» داستان زندگی رضا، معلمی ساده و درستکار را روایت می‌کند که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با آدم‌ها دچار مشکل است، او با دختری پاستیل فروش آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب میلش نیست و …

 در این فیلم سینمایی اکبر عبدی نقش مادر را ایفا می‌کند و در کنار عبدی بازیگرانی چون مریلا زارعی، ناصر گیتی‌جاه، ویشکا آسایش، رضا عطاران، سروش صحت، اصغر سمسارزاده، حسین محب اهری و خداداد عزیزی ایفای نقش می‌کنند. 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 تهيه‌كننده «پس كوچه‌هاي شمرون» مي‌گويد كه حوزه هنري رسما به او اعلام كرده چون عضو جامعه صنفي تهيه‌كنندگان است و اين صنف بيانيه‌اي را عليه حوزه هنري صادر كرده، اجازه اكران فيلمش را نمي‌دهد اما مدير سازمان سينمايي سوره نمايش ندادن برخي فيلم‌ها را كاملا طبيعي و بر اساس نظر شورايي مي‌داند كه در همه سازمان‌ها متداول است.

 

عبدالله عليخاني در گفت‌و‌گويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در واكنش به نمايش ندادن «پس كوچه‌هاي شمرون» توسط حوزه هنري و شهرداري تهران مدعي شد: ديروز حوزه هنري بودم و آنها گفتند اين فيلم را اكران نخواهند كرد. وقتي پرسيديم كه مشكل فيلم است يا صاحبان آن؟ پاسخ دادند صاحبان فيلم مشكل دارند؛ چراكه آنها عضو اتحاديه تهيه‌كنندگان بوده و اتحاديه عليه حوزه بيانيه داده و شما هم آن را امضا كرده‌ايد.

وي در عين حال ادامه داد: من به اين دوستان پاسخ دادم كه من عضو شوراي مركزي نيستم و بيانيه را امضاء نكردم اما در هر صورت به دليل عضويتم در اتحاديه، پشت تصميمات آن مي‌ايستم. وقتي به آنها گفتم كه شما چرا جواب اتحاديه را نداديد و در جلسه‌اي اين مشكل را با آنها حل نكرديد؟ پاسخي نشنيدم و تنها به اين نكته اشاره كردند كه «دستور از بالاست كه اين فيلم را اكران نكنيد».

تهيه‌كننده «پس كوچه‌هاي شمرون» در ادامه با طرح اين پرسش كه مگر سينماهاي حوزه هنري شخصي هستند كه آنها براي استفاده از آن افراد را به دو دسته خودي و غير خودي تبديل مي‌كنند؟ گفت: آنها به من گفتند كه شما خودت سينمادار هستي و حق داري كه فيلمي را اكران كني يا خير، ما هم به همين صورت. اما نكته اينجاست كه وضعيت سينماهاي حوزه هنري با سينماي خصوصي متفاوت است، چون آن سينماها براي بيت‌المال است و من نيز شهروند اين كشور هستم و ماليات مي‌دهم و مي‌توانم از آن استفاده كنم.

عليخاني تصريح كرد: حوزه هنري يا شهرداري حق ندارند براساس نظر شخصي‌شان محدوديت‌هايي را براي سينماگران ايجاد كنند.

وي درباره اينكه آيا شهرداري تهران هم با نمايش فيلم موافقت نكرده است، اظهار كرد: شهرداري هم از حوزه هنري پيروي مي‌كند.

تهيه‌كننده «پس كوچه‌هاي شمرون» در پايان اين گفت‌و‌گو خاطر نشان كرد: بايد ديد كه اتحادية تهيه‌كنندگان يا شوراي صنفي نمايش چه برخوردي با اين اعمال سليقه نهادهاي مختلف مي‌كنند. متأسفانه دعوايي سياسي بين برخي رخ داده و اين دعوا، ما سينماگران را گرفتار كرده است.

در ادامه خبرنگار ايسنا با سهيل جهان‌ بيگلري (رئيس سازمان سينمايي سوره متعلق به حوزه هنري) تماس گرفت تا دليل مخالفت آن نهاد را با اكران «پس كوچه‌هاي شمرون» جويا شود.

جهان بيگلري در پاسخ به اين سوال تصريح كرد: قبلاً هم اعلام كرده‌ايم كه ما مانند همه سازمان‌ها و نهادها، شورايي براي ديدن فيلم‌ها داريم. در اين ميان از 100 فيلمي كه در سال وجود دارد، ممكن است نتوانيم تعدادي را اكران كنيم و تعدادي را هم اكران خواهيم كرد. اين كاملا طبيعي است كه نمي‌توانيم همه 100 فيلم را اكران كنيم.

وي در پايان يادآور شد: شما نبايد آنقدر خودتان را به زحمت بياندازيد و براي هر فيلمي تماس بگيريد چون اين روند در همة سازمان‌ها وجود دارد و كاملاً طبيعي است.

به گزارش ايسنا، امروز سخنگوي شوراي صنفي نمايش گفت: « فيلم سينمايي «پس كوچه‌هاي شمرون» به كارگرداني كامران قدكچيان بنابر تصميم حوزه هنري و شهرداري تهران نمي‌تواند در سينماها اكران شود.»

حبيب كاوش درباره‌ي مصوبّات جلسه ساعاتي پيش اين شورا گفت: قرار بود فيلم سينمايي «شبكه» از چهارشنبه اين هفته ـ 24 خردادماه ـ از سرگروه «قدس» برداشته شده و به جاي آن فيلم «پس كوچه‌هاي شمرون» اكران شود، اما مديريت مياني حوزة هنري و شهرداري تهران اعلام كردند كه اين فيلم را در سينماهاي‌شان اكران نمي‌كنند، اين در حالي است كه آنها اصلاً «پس كوچه‌هاي شمرون» را نديده‌اند.

وي ادامه داد: بنابراين به دليل اين تصميم، شوراي صنفي نمايش «پس كوچه‌هاي شمرون» را از چرخه اكران خارج كرد، امّا اعلام مي‌كنيم اگر اين مديريت مياني بخواهد به تصميم‌گيري‌هاي اين چنيني‌اش ادامه دهد ما نيز تصميم ديگري خواهيم گرفت.

به گزارش ايسنا، طبق پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا،مسوولان وزارت ارشاد در اين زمينه ترجيح دادند،صحبتي نكنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

روزهای زندگی یکی از تازه ترین تلاش های سینمای ایران در راستای به تصویر کشیدن گوشه هایی از حقایق پیدا و پنهان دوران هشت ساله دفاع مقدس به حساب می آید.دورانی که یقیناً آن قدر از وجوه مختلف دراماتیک برخوردار بوده است که کارگردانان سینمای جنگ می توانند تا سال های متمادی از این خوان گسترده بهره برده،بدون آن که در ورطه تکرار و کلیشه های رایج بغلطند.
وِیژگی اصلی و حسن بزرگ فیلم در این است که در یک دنیای بی زمان و مکان سیر نمی کند و شخصیت هایی تعریف شده،مکانی خاص و زمانی مشخص از روزهای پایانی جنگ را پیش روی مخاطبش قرار می دهد؛پزشکان فداکار و پرستاران ایثارگری که علیرغم پذیرش قطعنامه از سوی ایران،در یک بیمارستان صحرایی به همراه انبوهی از مجروحین جنگی دچار حمله غیرمنتظره دشمن می شوند و چاره ای جز مقاومت جانانه ندارند.شیخ طادی به سرعت و بدون مقدمه چینی اضافه،بیننده را به فضای فیلم رهنمون ساخته و ویژگی های شخصیتی کاراکترهای معدود آن را به تصویر می کشد.
قهرمانان فیلم دکتر امیرعلی علوی (حمید فرخ نژاد) وهمسرش لیلا (هنگامه قاضیانی) هستند که دلاورانه،بسان یک رزمنده ایستادگی کرده و از هیچ تلاشی در راه خدمت و امدادرسانی به هموطنانشان دریغ نمی کنند.صحنه کلیدی و درخشان فیلم،سکانس اعلان برقراری صلح بین طرفین جنگ است که علاوه بر نمایش عکس العمل همراه با بهت و شگفتی سربازان ایرانی،سکانس های بعدی را که تصویرگر حملات ناجوانمردانه نیروهای عراقی است بسیار تکان دهنده جلوه می دهد.در برابر قهرمانان فیلم،آدم هایی چون سامان (کورش سلیمانی) هستند که از جنسی دیگر هستند و تنها به عافیت طلبی و آرامش دنیوی خود می اندیشند.آن ها که اگر فرصتش دست دهد از خیانت به هم رزمان خویش هم دریغ نورزیده و راه خویش را از همگان جدا می سازند.آن ها که در دوران پس از جنگ نیز ردپایشان پررنگ تر از همیشه دیده می شود.
یکی از ضروریات غیرقابل انکار فیلم های موسوم به جنگی،برخوردار بودن از جلوه های ویژه میدانی و رایانه ای است که از این حیث روزهای زندگی نمره قبولی می گیرد.این مساله به خصوص در صحنه های مربوط به حملات هوایی و زمینی دشمن بعثی و نیز سکانس های دشوار اعمال جراحی نمود می یابد.با این همه فیلمنامه روزهای زندگی نمی تواند هم پای کارگردانی جلوه های ویژه آن،در جذب و جلب نظر تماشاگر کنجکاو فیلم موفق جلوه کند.پس از حضور شخصیت های فیلم در پناهگاه بیمارستان،انتظار می رود که ضمن ایجاد تعلیق مضاعف،داستانک های جذابی نیز برای پیشبرد درام فیلم در نظر گرفته شده باشد. انتظاری که برآورده نمی شود و تنها تعلیق فیلم در ماجراجویی های کم و بیش کلیشه ای شخصیت لیلا خلاصه می شود.در عین حال قضیه نابینا شدن دکتر علوی در شکل و شمایل کنونی بسیار عجیب،سؤال برانگیز و فاقد کاربرد می نماید.به خصوص آنکه دکتر پس از نابینا شدن،کارهایی را انجام دهد که در شرایط بینایی کامل نیز انجامشان دشوار است.به عنوان نمونه نگاه کنید به سکانس درگیری دکتر با سرباز متجاوز عراقی که چندان باورپذیر نمی نماید.
روزهای زندگی آشکارا فیلمی ضدجنگ است.فیلمی که نه تنها جنگ را تقدیس نمی کند بلکه در جای جای فیلم نشانه هایی از نکوهش و طرد این پدیده خانمان برانداز دیده می شود.اما آن چه که به شکلی اغراق شده در فیلم مطرح می شود قضیه انسان دوستی و احساس ترحم طرفین درگیری نسبت به یکدیگر است.مساله جالب توجهی که پیش از این به گونه ای ظریف در فیلم سینمایی اتوبوس شب ساخته کیومرث پوراحمد نیز مطرح شده بود،در این جا آن قدر گل درشت به تصویر درآمده که می تواند واکنش منفی مخاطبان را در پی داشته باشد.مثلاً می توان به صحنه های مربوط به رفتار انسان دوستانه با اسیر عراقی اشاره کرد که تا حدی اغراق آمیز به نظر می رسد.
اینچنین است که دامنه علامت سؤال ها تا پایان بندی فیلم همچنان ادامه یافته تا پایانی نچسب و نه چندان باورپذیر را شاهد باشیم. پایانی که هر چند با نمایش شعاع های نورانی،بسیار تماشایی به تصویر درآمده اما از منظری دیگر واقع گرایی اثر را به شدت تحت شعاع قرار داده و پایانی بسیار خوش بینانه را رقم زده است.ضمن اینکه مشخص نمی شود چطور رزمنده دلیری (کریم اکبری مبارکه) که مدتی چند در بستر بیماری قرار داشته است به یکباره از جای برمی خیزد و ضمن از پای درآوردن دشمنان،به گونه ای اسطوره ای زمینه نجات برخی از مجروحان را فراهم می کند.
با این همه ساخت فیلم های قابل اعتنایی چون روزهای زندگی از پتانسیل فراوانی که هنوز در حوزه سینمای دفاع مقدس وجود دارد حکایت کرده و بر لزوم پرداختن بیشتر به سوژه هایی بکر و کمتر کار شده این حوزه حکایت می کند.با وجود کارگردانان امتحان پس داده ی این عرصه،سینمای دفاع مقدس بیش از هر چیز به نگاهی نواندیش در نگارش فیلمنامه نیازمند است. فیلمنامه هایی که واقعیات جنگ را بیش از مصلحت طلبی های این و آن در نظر گرفته و بتوانند آیینه تمام نمای روزهایی باشند که زندگی بسیاری با آن معنا یافته است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 فیلم سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" بدون هیچگونه تغییر نسبت به نسخه اکران و توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد و پخش دنیای هنر به صورت گسترده در سراسر کشور توزیع شد.
محصول آینده این موسسه فیلم سینمایی در امتداد شهر (علی عطشانی) و محصول پیشین این موسسه نیز فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن (سید مسعود اطیابی) بوده است.

بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند عبارتند از : رضا عطاران ، حبیب رضایی ، پارسا پیروز فر ، مهتاب کرامتی ، باران کوثری ، کارن همایونفر ، مهران احمدی ، ماهایا پطروسیان ، بابک حمیدیان ، اشکان خطیبی ، احمد مهرانفر ، محمد باغبانی و صدای پانته آ بهرام
از عواملی که در این پروژه سینمایی حضور داشته اند میتوان به سلیمان علی محمد (تهیه کننده) ، محمدرضا سکوت (مدیر فیلمبرداری) ، کارن همایونفر (موسیقی) ، شیما منفرد (تدوین) ، بهرنگ دزفولی زاده (عکاس) و حمید رضایی و سلیمان علی محمد (سرمایه گذار) اشاره کرد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است چند نفر از ساعت ده شب تا حوالی بامداد ناخواسته با هم همراه میشوند ...

این فیلم پنجمین ساخته عبدالرضا کاهانی پس از فیلمهای "آدم" ، "آنجا" ، "بیست" و "هیچ" میباشد.کاهانی پس از این فیلم "بی خود و بی جهت" را ساخت.نویسنده فیلمنامه نیز خود کاهانی بوده است.
فیلم کاهانی در پائیز سال 89 کلید خورد.این فیلم برای اکران عمومی به مشکلات متعددی برخورد کرد.از اصلاحیه های زیاد تا ممنوعیت تبلیغ برای فیلم.سرانجام با حدود 5 دقیقه موارد اصلاحی از 13 آذر ماه سال 90 با سرگروهی عصر جدید به روی پرده سینماها آمد و توانست فروش خود در کل کشور را از مرز 1 میلیارد تومان عبور دهد.پخش کننده "اسب حیوان نجیبی است" در زمان اکران بر عهده فیلمیران بوده است.

دکتر بهنام اوحدی که به عنوان روانپزشک در مورد این فیلم صحبت کرده و در نسخه عرضه شده گنجانده شده نظرات خود را اینطور بیان میکند:یکی از نکاتی که این فیلم نشان میدهد این است که چگونه مردم در برابر مامور پلیس هراسان و دستپاچه میشوند.او یکی از دلایلی که کاراکترهای فیلم هیچگونه تماسی با پلیس نمیگیرند را شرطی شدن آنها بیان کرد.از نظر او تعلیق فیلم و پایان مبهم آن یکی از هنرهای کارگردان فیلم است.همچنین از دیدگاه این روانپزشک یکی از نکات منفی این فیلم حدس زدن انتهای فیلم توسط بیننده به دلیل جو نیکوکاری و همدلی بین کاراکترها بوده است.
به گفته ی علی ظهوری (منتقد) : کاهانی در پنجمین ساخته خود تلاش کرده با سرگردان بودن آدمها در شهری تاریک و خلوت ، تنهایی و بی فردا بودنشان را نشان دهد اما متاسفانه بخش مهمی از فیلمش تبدیل به فیلمی صرفا جهت خنده شده و بیشتر بار قصه را بازیگران به دوش میکشند.

از دیدگاه سید جواد صفوی (منتقد) نیز میتوان "اسب حیوان نجیبی است" را به عنوان یک کمدی هم دید و با شخصیت هایش ارتباط برقرار کرد و این را میتوان به عنوان یک شاخصه مهم برای این فیلم در نظر گرفت.چرا که کاهانی توانسته در پس یک اثر مستقل سینمایی ، حرف و دغدغه خود را به تماشاگر منتقل کند که کمتر فیلمسازی را در سینمای خودمان سراغ داریم که هم فیلم بسازد و هم حرفی بزند که میخواهد.

این فیلم همچنین برنده جایزه ویژه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و همینطور برنده تندیس جشن خانه سینما برای بهترین بازیگر نقش اول مرد (رضا عطاران) شده است.گفتنی است این فیلم پس از کش و قوس های فراوان در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش نوعی نگاه (خارج از مسابقه) حضور داشته است.
یکی از نکات قابل توجه در مورد این فیلم اقدام تحسین برانگیز و قابل تقدیر موسسه تصویر گستر پاسارگاد این است که هیچگونه اصلاحیه و حذفیاتی شامل حال این فیلم نشد و این عمل قابل تقدیر و تشکر است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی 15 تیرماه جلوی دوربین می‌رود.

 

با انجام مراحل پیش‌تولید و تکمیل شدن بازیگران، فیلم سینمایی «چ» 15 تیرماه جلوی دوربین می‌رود.

مدتی است پیش‌تولید فیلم آغاز شده است و گروه در تلاش‌اند تا مقدمات ساخت فیلم را به خوبی فراهم نمایند.

بنابراین گزارش، بازیگر نقش «شهید چمران» از بازیگران سینما و تلویزیون انتخاب شده و نابازیگر نیست. هنوز نام این بازیگر فاش نشده و به‌زودی توسط سازندگان فیلم اعلام می‌شود.

حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358 زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

چندی پیش ابراهیم حاتمی‌کیا برای بازبینی لوکیشن در منطقه اورامانات کرمانشاه حضور داشت.

«چ»  با حمایت بنیاد سینمایی فارابی و به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی ساخته خواهد شد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه 2» در لوکیشن زندان واقع در «دهکده مقاومت» تهران ادامه دارد و قرار است تا یک ‌ماه دیگر کار گروه در این لوکیشن به پایان برسد.

 

 

 مسعود آب‌پرور کارگردان سریال «هوش سیاه» درباره روند تولید سری دوم این مجموعه گفت: «طی روزهای اخیر تصویربرداری، طبق برنامه پیش رفته‌است و تا کنون بازیگرانی چون کیهان ملکی، حسین سحرخیز و کاظم هژیرآزاد بعنوان چهره‌های تازه این مجموعه در کنار کیکاووس یاکیده، حمید ابراهیمی، هرمز سیرتی، سپهر گودرزی و میثاق جمشیدی مقابل دوربین رفته‌اند. در روزهای آینده زهرا سعیدی نیز به جمع این بازیگران خواهد پیوست.»


آب‌پرور درباره ترکیب بازیگران تیم پلیسی مجموعه هم توضیح داد: «حسین یاری و امیررضا دلاوری در آینده‌ای نزدیک مقابل دوربین خواهند رفت و در ادامه تعدادی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون هم به این ترکیب خواهند پیوست که به مرور معرفی خواهند شد.»
 

کارگردان مجموعه تلویزیونی «هوش سیا2» درباره برخی شنیده‌ها و تحلیل‌ها درباره تشابه این مجموعه با برخی سریال‌ها و فیلم‌های خارجی هم گفت: «طبیعتاً در سال‌های اخیر هر‌گاه بحث زندان و مسئله گریز از آن پیش می‌آید، ذهن مخاطب به‌ویژه مخاطبان جوان‌تر آثار تلویزیونی، به سمت سریال امریکایی «فرار از زندان» می‌رود. اما از آنجا که فصل دوم «هوش سیاه» به لحاظ روایت داستان در ادامه فصل اول آن باید باشد، طبیعتاً کیفیت فرار کامران از زندان هم باید متناسب با این فضای داستانی و مختص سریال «هوش سیاه» باشد و نمی‌تواند ارتباطی با سایر فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشد.»


آب‌پرور در ادامه درباره حجم تمهیدات تکنیکی و رایانه‌ای برای ساخت سری دوم هوش سیاه هم تأکید کرد: «سریال «هوش سیاه» از‌‌ همان ابتدا به جرایم رایانه‌ای و اینترنتی اختصاص داشته و در ادامه نیز روند داستان همین گونه ادامه خواهد داشت. البته تکنیک‌های رایانه‌ای و پدیده‌های تکنولوژیک در سری دوم نقش جدی‌تر و پررنگ‌تری خواهند داشت.»


کارگردان «هوش سیاه» در پاسخ به این سوال که آیا نگران عدم ارتباط مخاطبان با این حجم از مسائل تخصصی و تکنیکی نیستید؟ گفت: «حس نگرانی مشابهی در سری اول هوش سیاه هم وجود داشت و ما طیف اصلی مخاطبان خود را جوانان فرض کرده بودیم اما بعد از پخش سریال و بررسی آمار و اطلاعات مرکز نظرسنجی سازمان صداوسیما دریافتیم که در واقع امر، این گونه نبوده‌ و کسانی که خیلی هم با رایانه و اینترنت آشنایی نداشته‌اند با علاقمندی آن را دنبال کرده بودند.

آب‌پرور تأکید کرد: «همین‌جا قول می‌دهم که درام سری دوم «هوش سیاه» به نسبت فصل اول بسیار پرکشش‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.»


مجموعه تلویزونی «هوش سیاه2» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی سیدمرتضی فاطمی مقابل دوربین رفته و فیلمنامه این مجموعه را همچون سری اول، آرش قادری به رشته تحریر درآورده‌است. در این مجموعه ایفای دو نقش اصلی همچنان برعهده حسین یاری و کیکاوس یاکیده خواهد بود و بازیگران دیگری چون حسین سحرخیز، کیهان ملکی، حمید ابراهیمی، امیررضا دلاوری، سپهر گودرزی، پرویز سیرتی، میثاق جمشیدی، سعید دولتی، حسن خوانساری، کاظم هژیرآزاد، زهرا سعیدی و... ایفای سایر نقش‌ها را برعهده دارند.
 

در این مجموعه خسرو نصیری‌خواه برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان است. مدیریت تصویر و صدا هم به ترتیب برعهده حسن کریمی و اصغر آبگون خواهد بود. سایر عوامل مجموعه عبارتند از: مرتضی مظفری؛ صدابردار، حسین مجد؛ طراح صحنه و لباس و علی اسماعیلی دستیار صحنه، نوید فرح‌مرزی؛ طراح گریم، شیدا باسمچی؛ منشی صحنه، علی رضایی؛ مدیر تدارکات و عبدلله شهباززاده؛ مدیر تولد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

سه فيلم سينمايي «آزمايشگاه»، «قفس طلايي» و «خوابم مي‌آد» در دور جديد اكران، روي پرده سينماها مي‌روند. 

 

 با اعلام خبر بالا گفت: در جلسه امروز صبح ـ 16 خردادماه ـ شوراي صنفي نمايش، مقرر شد كه «آزمايشگاه» به كارگرداني حميد امجد از فردا ـ 17 خردادماه ـ در گروه استقلال به جاي «روزهاي زندگي» روي پرده برود.

 

وي ادامه داد: همچنين «قفس طلايي» به كارگرداني محمد زرين‌دست از پنج شنبه 18 خردادماه در گروه سينمايي «آزادي» جايگزين فيلم «آخرين سرقت» و «خوابم مي‌آد» رضا عطاران هم از 24 خردادماه در گروه «آفريقا» جايگزين «چك» مي‌شود.

كاوش درباره سرنوشت اكران «شور شيرين» هم بيان كرد: اكران اين فيلم سينمايي به زمان ديگري موكول شده است.

 

  در «آزمايشگاه» كه به كارگرداني حميد امجد ساخته شده، رضا کيانيان، باران کوثري، افشين هاشمي، رامبد جوان، شبنم مقدمي، رضا بهبودي، فرزين محدث،امير ميرآقا، ساغر عزيزي و هدايت هاشمي به ايفاي نقش مي‌پردازند.

در «قفس طلايي» محمد زرين‌دست بازيگراني مانند امين حيايي، نيلوفر خوش خلق، سروش گودرزي، هوشنگ توكلي، آهو خردمند، كامبيز ديرباز و ... بازي كرده‌اند.

در خلاصه داستان اين فيلم سينمايي آمده است: «امير فرزند كوچك خانواده ايزدي بزرگ است كه با اميد كسب موقعيت‌هاي بهتر از سوي پدرش به خارج از كشور فرستاده مي‌شود ولي پس از چندي به دليل بروز اختلافاتي رابطه امير با خانواده‌اش قطع مي‌شود و منصور برادر بزرگتر امير براي بازگرداندن وي به آمريكا مي‌رود و ... »

 

«خوابم مي‌آد» به عنوان نخستين فيلم سينمايي رضا عطاران به عنوان كارگردان، هم با بازيگري او در كنار اکبر عبدی، مریلا زارعی، ناصر گیتی‌جاه، ویشکا آسایش، سروش صحت، اصغر سمسارزاده، حسین محب اهری، با همراهی خداداد عزیزی روي پرده مي‌رود.

در اين فيلم سينمايي «رضا، معلمی ساده و درستکار است که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با آدم‌ها دچار مشکل است، او با دختری پاستیل فروش آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب میلش نیست و ...».

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

مصطفی کیایی گفت: دیگر تمایلی به اکران فیلم «ضد گلوله» ندارم

 

 مصطفی کیایی کارگردان سینما  با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنان برای حذف سکانس آخر «ضد گلوله» پافشاری می شود، اما من به عنوان سازنده این فیلم نمی توانم چنین اصلاحیه ای را قبول کنیم.

وی تصریح کرد: هرچند در طول جشنواره مجوزی به اسم پروانه دائم برای نمایش فیلم به ما دادند، اما به تازگی اعلام کرده اند که «ضد گلوله» پروانه نمایش ندارد.

وی ادامه داد: با چنین وضعیتی هیچ تمایلی به اکران «ضد گلوله» ندارم، اما بی شک این شرایط همیشه باقی نخواهد ماند.

کیایی گفت: برای اینکه شرایط فعلی سینما را بهتر شود، مدیران باید ترس را کنار گذاشته و اجازه فعالیت به سینماگران را بدهند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

بیژن بیرنگ کارگردان مجموعه شبکه نمایش خانگی "شام ایرانی" از عدم صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد برای توزیع چهار قسمت دوم این مجموعه که به رقابت و میزبانی خانم‌های بازیگر اختصاص داشت، خبر داد.

 

 

بیژن بیرنگ برنامه‌ساز و کارگردان مجموعه "شام ایرانی" با اعلام این خبر در توضیح چرایی عدم کسب مجوز ارشاد برای این چهار قسمت که ویژه مهمانی بهاره رهنما، سحر زکریا، شقایق دهقان و لادن طباطبایی بود، به خبرنگار مهر، گفت: مسئولان وزارت ارشاد در بخش شبکه نمایش خانگی علی‌رغم وعده خود مبنی‌بر صدور مجوز برای نمایش این مجموعه، از صدور مجوز امتناع کردند و سرنوشت این مجموعه  را در هاله‌ای از ابهام قرار دادند.

وی در ادامه افزود: حدود یک ماه گذشته قرار بود مجوز پخش این مجموعه آماده توزیع را به ما بدهند ولی متاسفانه چنین نشد و از سوی دیگر ادامه تولید این مجموعه در حالت تعلیق قرار گرفته است. زمانی که دلیل این توقف را جویا شدیم در پاسخ اینگونه شنیدیم که فعلا برای ادامه تولید این مجموعه دست نگه دارید.

بیرنگ در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهداف این مجموعه وتوزیع آن در شبکه نمایش خانگی گفت: سلامت در نشان دادن روابط اجتماعی بین ایرانیان از ابتدای ساخت این مجموعه برای من بسیار اهمیت داشت و خوشبختانه این اتفاق در مجموعه شام ایرانی افتاد. نکته قابل توجه در میان این بازخوردها این بود که برخی از تماشاگران عنوان کردند که اعتبار و آبروی اصلی در این مجموعه برای سفره ایرانی ایجاد شده‌است. اما حال نمی‌دانم چرا از ادامه توزیع این مجموعه جلوگیری شده‌است.

این برنامه‌ساز در ادامه افزود: این برنامه می‌کوشد که نشان دهد با وجود تفاوت در باور افراد به لحاظ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همه ما ایرانی هستیم و دور یک سفره زندگی می‌کنیم بنابراین باید قدر این جمع را دانست؛ در واقع مسئولان باید قدر این جمع را می‌دانستند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی از چهار قسمت ویژه آقایان داشتیم و مخاطب انتظار داشت که مجموع این آثار در شبکه نمایش خانگی ادامه پیدا کند. ولی متاسفانه چنین نشد و روند ادامه ساخت این پروژه هنوز مشخص نیست.

بیژن بیرنگ در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برنامه آتی خود گفت: در حال تحقیق و نگارش فیلمنامه سریالی باعنوان "بلندی‌های بادگیر" هستم. این سریال پروژه عظیمی است که با شبکه سوم سیما برای ساخت آن وارد مذاکره شده‌ایم که پس از پایان تحقیقات در مرحله پیش تولید قرار گرفته‌است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

فیلم سینمایی "چك" و "روزهای زندگی" پس از ۲۱ روز نمایش رقمی معادل ۳۵۰ میلیون تومان از گیشه را نصیب خود كردند

 

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ فیلم سینمایی "روزهای زندگی" به كارگردانی "پرویز شیخ طادی" با داشتن ۱۹ سالن سینما و ۲۱ روز نمایش و همچنین فروش ۱۰ میلیون تومانی خود در روز گذشته توانست به فروشی معادل ۲۰۰ میلیون تومان دست یابد.

 

رقیب این فیلم سینمایی كه همزمان با همین فیلم اكران شده است "چك"به كارگردانی كاظم راست گفتار است.

فیلم سینمایی "چك" كه در ژانر كمدی ساخته شده با داشتن ۱۹ سالن سینمایی و ۲۱ روز نمایش و همچنین فروش ۱۰ میلیونی خود در روز گذشته فروشی معادل ۱۶۰ میلیون تومان را از گیشه نصیب خود كرد.

اگر اندكی توجه كنید درمی یابید كه "روزهای زندگی" و "چك" هر دو در یك روز اكران شده و هم تعداد یكدیگر سالن سینمایی در اختیار دارند و این نكته نیز قابل توجه است كه فروش روزانه آنها نیز شبیه یكدیگر است.

 

فیلم سینمایی "نارنجی پوش" به كارگردانی داریوش مهرجویی،نیز با داشتن ۱۲ سالن سینمایی و ۴۸ روز نمایش و همچنین فروش ۷ میلیونی خود درروز گذشته توانست به فروشی كلی معادل ۸۱۰ میلیون تومان دست یابد.

 

 

 

فیلم سینمایی "شبكه" به كارگردانی "زنده یاد ایرج قادری" نیز با داشتن ۱۳ سالن سینمایی و ۱۴ روز نمایش و همچنین فروش ۶ میلیونی خود در روز گذشته توانست به فروشی معادل ۸۵ میلیون توان دست یابد.

 

 

فیلم سینمایی "خنده در باران" به كارگردانی داریوش فرهنگ نیز با داشتن ۱۵ سالن سینمایی و ۲۸ روز نمایش و همچنین فروش ۳ میلیون تومانی خود در روز گذشته توانست به فروش معادل ۱۲۰ میلیون تومان دست یابد.

 

همچنین؛فیلم سینمایی "آخرین سرقت" به كارگردانی پدرام علیزاده با داشتن ۱۲ سالن سینمایی و ۲۱ روز نمایش و همچنین فروش ۲ میلیون تومانی خود در روز گذشته توانست به فروشی معادل ۶۰ میلیون تومان دست یابد.

 

انتظار می رود با توجه به نزدیك شدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) و تعطیلات سینماها در این ایام سینما با كاهش مخاطب روبرو شود كه این روند تا دوشنبه ۱۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛شورای صنفی نمایش نیز از اكران چند فیلم سینمایی در تاریخ ۱۶ خرداد یعنی بعد از تعطیلات خبرداده است

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

پس از آنکه روابط عمومی شبکه سه سیما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این شبکه هیچ تصمیمی برای ساخت سری دوم مجموعه طنز «ساختمان پزشکان» ندارد و نخواهد داشت محسن چگینی تهیه‌کننده این سریال از ساخت این مجموعه و ارائه آن به شبکه نمایش خانگی خبر داد. در متن اطلاعیه روابط عمومی شبکه سه آمده بود:« در پی انتشار خبر تولید مجموعه «ساختمان پزشکان 2» در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، به اطلاع می‌رساند شبکه سه سیما هیچگونه تصمیمی برای تولید سری دوم مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» ندارد و نخواهد داشت.» در حالی شبکه سه ساخت سری دوم «ساختمان پزشکان» را تکذیب کرده است، که پیشتر سروش صحت کارگردان این مجموعه اعلام کرده بود که تا پایان تابستان وارد پیش تولید سری دوم سریال می‌شویم و پاییز نیز تصویربرداری را آغاز خواهیم کرد.

اما محسن چگینی تهیه‌کننده این سریال اعلام کرد حتی اگر شبکه سه تصمیمی برای ساخت و پخش این سریال نداشته باشد با توجه به اینکه می‌دانیم این مجموعه در بین مخاطبین جایگاه خودش را پیدا کرده است این سریال را در بخش خصوصی تولید کرده و سری دوم آن‌ را در شبکه نمایش خانگی پخش خواهیم کرد. مجموعه «ساختمان پزشکان» با بازی بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، هومن برق‌نورد، هوشنگ حریرچیان، فرناز رهنما، امید روحانی، پروین قائم مقامی، محمد شیری، سیروس ابراهیم زاده و... سال گذشته از شبکه سوم سیما پخش و با اقبال مخاطبان مواجه شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

مجموعه نمایش خانگی "قلب یخی" که قرار بود هفته گذشته فصل سومش به کارگردانی سامان مقدم کلید بخورد به دلیل آماده نبودن فیلمنامه بطور کامل تعطیل شد و گروه تولید با عوامل پروژه تسویه حساب کردند.

 

دو فصل اول این مجموعه به‌عنون اولین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی توسط محمدحسین لطیفی به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی ساخته شد که فیلمنامه آن نیز متعلق به حامد عنقا بود.

اما در قسمت‌های پایانی فصل دوم این مجموعه حذفیاتی اعمال شد که به کلیت داستان لطمه زد و این موضوع یکی از دلایل کناره‌گیری لطیفی و عنقا از این پروژه بود. البته محمدحسن لطیفی بعد از "قلب یخی" بلافاصله کارگردانی "ساخت ایران" را برعهده گرفت و تاکنون هیچ صحبتی درباره کناره‌گیری خود از این پروژه نکرده است.

برای فصل سوم این‌بار طباطبایی سراغ سامان مقدم رفت و پس از بستن قرارداد کارگردانی با وی قرار شد فیلمنامه فصل سوم تغییرات زیادی نسبت به دو فصل قبلی داشته باشد و درهمین راستا ترکیب بازیگران نیز عوض شد. در ابتدا قرار بود حامد عنقا کار با مقدم را ادامه دهد که این امر محقق نشد.

رضا عطاران، رضا کیانیان، هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مهران مدیری، هانیه توسلی، حسین یاری، الناز شاکردوست، سید مهرداد ضیائی از بازیگران این مجموعه بودند که قرار بود در فصل سوم در کنار مقدم همکاری کنند.

گروه مدتی در حال ساخت دکور در لوکیشنی حوالی اتوبان همت بودند که به دلیل آماده نشدن فیلمنامه آغاز تصویربرداری مجموعه "قلب یخی" به تاخیر افتاد.

تاکنون بعد از حامد عنقا، زامیاد سعدوندیان، نوید توحیدی، احمد رفیع‌زاده و پیمان عباسی با این گروه برای نگارش فیلمنامه همکاری کرده‌اند اما هنوز فیلمنامه مورد نظر کارگردان و بازیگران مجموعه آماده نشده است. به همین دلیل ساخت مجموعه به مدت یک ماه تعطیل شد و گروه تولید با بازیگران و عوامل تسویه حساب کرده‌اند تا در صورت به نتیجه رسیدن فیلمنامه دوباره از آنها دعوت به عمل آید. البته ممکن است در این مدت با پروژه دیگری قرارداد ببندند و حضور آنها منتفی شود.

هم اکنون علیرضا بذرافشان نگارش فیلمنامه را برعهده گرفته و گویا قرار است عنوان مجموعه هم تغییر کند! شنیده‌ها حاکی است برای مرحله پیش تولید این مجموعه تاکنون دو میلیارد ونیم هزینه شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

فيلم سينمايي«شبکه» آخرین اثر ایرج قادری در بيست و هفتمین نشست باشگاه فيلم رازي پس از نمايش، با حضور عوامل فيلم نقد و بررسي مي شود . 

روابط عمومي مدیریت فرهنگی هنری منطقه11 اعلام کرد ؛ در اين نشست كه روز چهارشنبه 10 خرداد ماه از ساعت 18در پرديس سينمايي رازي برگزار خواهد شد؛ جواد طوسي (منتقد سينما) در کنار سعید مطلبی ( فیلم ساز) مرتضی شایسته (تهیه کننده) فرج حیدری( فیلم بردار) عبدالرضا منجزی (فیلم نامه نویس) و ماه چهره خلیلی(بازیگر) حضور خواهند داشت.

این فیلم که نام قبلی آن "مصادره" بوده، درباره انتشار فیلم‌های خصوصی افراد است و اتفاقاتی پیرامون این موضوع را به تصویر می‌کشد ، که همزمان با درگذشت ایرج قادری به اکران درآمده است.

علاقمندان برای تماشای رایگان فیلم، عضویت در باشگاه تخصصی فیلم و یا تمدید آن می توانند به نشانی: میدان رازی، خیابان هلال احمر، پردیس سینمایی رازی مراجعه؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن    55409549 تماس و یا به نشانی الکترونیکی razi.farhangsara.ir   مراجعه کنند.

 
   

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

یکسال و نیم از پایان ساخت فیلم سینمایی "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری می‌گذرد؛ اثری مشارکتی که طبق روال نظارت و اعمال ممیزی بر آن انجام شده اما طبق گفته‌های صریح مدیرعامل موسسه ناجی هنر احتمالاً هرگز اکران نخواهد شد!

 

تازه‌ترین ساخته کیانوش عیاری در حالی آرام‌آرام وارد سومین سال توقیف می‌شود که هم‌زمان حرف‌وحدیث‌ها درباره عدم اکران آن برای همیشه هم رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.

سعید منتظرالمهدی مدیرعامل موسسه ناجی‌هنر که در ساخت فیلم "خانه پدری" مشارکت داشته و در عین حال امروز از اصلی‌ترین منتقدان آن محسوب می‌شود، درباره سرانجام این فیلم سینمایی به مهر گفت: عقد قرارداد ساخت "خانه پدری" در زمان ما نبوده و این کار چند سال پیش انجام شده است. موسسه ناجی هنر مشارکتی در این کار داشت و 50 درصد از فیلم سهم نیروی انتظامی بود. با این حال بعد از اینکه فیلم توسط کارشناسان و صاحب نظران بازبینی شد به این نتیجه رسیدیم که ساخته کیانوش عیاری به نفع پلیس و حتی مردم نیست. برای همین از خیرش گذشتیم و اجازه اکران آن را ندادیم.

وی افزود: 10 دقیقه ابتدای این فیلم که داستان آن به گذشته برمی‌گردد، بسیار با احساسات مردم بازی می‌کند و خود من زمانی که کار را دیدم شدیدا تحت‌تاثیر قرار گرفتم. به همین دلیل فکر می‌کنم نیاز فعلی جامعه ما پرداختن به این مقوله‌ها نیست و با وجود اینکه فیلم کارگردانی بسیارخوبی دارد، موضوع آن مناسب پخش امروز تلویزیون یا اکران سینمای ما نیست. من حتی فکر می‌کنم اگر ما اجازه پخش دهیم (که به هیچ وجه این کار را نمی‌کنیم) شبکه‌ها به هیچ وجه این کار را انجام نمی‌دهند و سینماها نیز اجازه اکران به آن نخواهند داد.

رئیس اداره سینمایی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه چه کسی دوره قبل متن این اثر را برای ساخت تصویب و در حین ساخت بر روی آن نظارت کرده و حالا چه کسی باید در مقابل این موضوع و هزینه پاسخگو باشد،‌ تصریح کرد: ما پولش را داده‌ایم، نمی‌خواهیم پخش شود! غیر از این نیست که هزینه‌ای از سوی ما انجام شده. با این حال با پیشنهاداتی که دوستان در حوزه سینمایی وزارت کشور داده‌اند می‌گویند می‌شود با برخی اصلاحات و حذف یک سری سکانس‌ها فیلم قابلیت اکران پیدا کند.

منتظرالمهدی در خاتمه گفت: عیاری کارگردان بسیار ماهر و حرفه‌ای است و کار او دکوپاژ بسیار خوب و بازیگران جالبی دارد با این حال موضوع حذف و اصلاح آن نیز فعلا در دستور کار ما قرار ندارد.

با این وجود مشخص نیست سیاست‌های چندگانه و تغییرات مدیریتی در ایران که اغلب به تزلزل اساسی ساختمان یک مجموعه منجر می‌شود، تا چه زمان به حوزه فرهنگ و هنر خسارت وارد می‌کند و علاوه بر هزینه‌هایی که از بیت‌المال صرف می‌شود، چه کسی با جمله‌ای جز "پولش را داده‌ایم نمی‌خواهیم پخش شود" پاسخگوی حقوق معنوی از دست رفته هنرمندان است.

آنچه گذشت...

تابستان سال 89 بود که فیلمبرداری فیلم سینمایی "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری در سه اپیزود آغاز شد. فیلمی که مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی،‌ بهناز جعفری، مینا ساداتی و نازنین فراهانی در آن بازی می‌کردند و آذر 89 با پایان فیلمبرداری به مراحل فنی رسید.

با اتمام تدوین در دی ماه و ساخت موسیقی پس از این، مخاطب خاص و عام سینما با خاطره آثار موفق عیاری چشم انتظار دیدن این فیلم تاریخی اجتماعی بودند که مقاطعی از تاریخ ایران را به تصویر می‌کشد. اتفاقی که هنوز فرصتش فراهم نشده‌است.

"خانه پدری" قرار بود در  بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده برود که این موضوع به دلیل ممیزی‌های اعمال شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتفی شد و پس از آن نیز با نظر دبیر جشنواره پلیس قرار بود در آخرین دوره این رویداد به نمایش درآید که این امر نیز محقق نشد.

علی سلطانی تهیه‌کننده فیلم آن را قربانی نگاه بدبینانه و قضاوت عجولانه مسئولان دانست و آن را فیلمی سالم و شریف معرفی کرد که دارای پیام‌های فرهنگی است اما داوری منصفانه‌ای بر آن نشده است.

با این حال در 25 شهریور 90 جواد شمقدری در گفتگو با برنامه "دو نیم ساعت" شبکه خبر اظهار کرد: "خانه پدری" ضمن این که به لحاظ  فنی و هنری از درجه بالایی برخوردار است، یک مشکل جدی دارد؛ مشکلی که طرح آن منوط به حضور کارگردان و آمادگی او برای مناظره است. 

اکنون با گذشت قریب به یک سال و نیم از پایان ساخت "خانه پدری" و ممانعت از حضور آن در جشنواره‌های بیست‌ونه و سی‌ام فیلم فجر و نیز جشنواره فیلم پلیس نه تنها هنوز خبر امیدوار کننده‌ای از امکان اکران آخرین ساخته عیاری به گوش نمی‌رسد بلکه مدیرعامل موسسه ناجی هنر با قطعیت از توقیف همیشگی آن خبر می‌دهد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

"اخلاقتو خوب کن" توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد وارد شبکه نمایش خانگی شد.

مسعود اطیابی پیش از این فیلم سابقه ساختن فیلمهایی نظیر "مصائب دوشیزه" ، "صبح روز هفتم" ،"خروس جنگی" و "شرط اول" را در کارنامه خود دارد.
بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند عبارتند از: رضا عطاران ، حامد کمیلی ، الهام حمیدی ، جواد رضویان ، مهدی فقیه ، داریوش سلیمی ، فخرالدین صدیق شریف و فرحناز منافی ظاهر

خلاصه داستان: فرشته ای وظيفه دارد كه آدم ها را به دنيايی ديگر بفرستد، اما در يك مورد دچار اشتباه می شود و دو نفر كه به آن دنيا فرستاده، برگشت می خورند. در حالی كه اين دو برای انجام مأموريتی به اين دنيا بازگشته اند. ...

عوامل فنی دیگر : جواد فرحانی (مجری طرح و سرمایه گذار) ، سید امیر پروین حسینی (تهیه کننده) ، کارگردان (مسعود اطیابی) ، رضا مقصودی (نویسنده) ، حسن پویا (فیلمبردار) ، میلاد موحدی (موسیقی)

این فیلم در بخش نوعی نگاه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است.
شایان ذکر است نسخه خانگی این فیلم نسبت به نسخه اکران با یک ممیزی کوتاه همراه بوده است.

"اخلاقتو خوب کن" با فروشی 865 میلیون تومانی در تهران و مجموع 1.5 میلیارد فروش در کل کشور یکی از فیلمهای پر فروش سال 90 سینمای ایران نیز بوده است.

به زودی فیلم سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" از همین موسسه وارد شبکه خانگی خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«پس‌كوچه‌هاي شمرون» به كارگرداني كامران قدكچيان به زودي اكران مي‌شود.

پروانه نمايش اين فيلم به تازگي صادر شده و گفته مي‌شود، گروه آزادي يا عصر جديد براي اكران آن در نظر گرفته شده است. البته هنوز قرارداد اكران «پس‌كوچه‌هاي شمرون» بسته نشده اما گفته مي‌شود به احتمال فراوان بعد از «آخرين سرقت» در گروه آزادي روي پرده مي‌رود.
نكته جالب اينجاست كه اين فيلم تا همين يك ماه قبل در مرحله فيلمبرداري بود و با اين حساب از زمان كليدخوردن (هفته دوم فروردين) تا اكران آن كمتر از دو ماه به طول انجاميده است. اين فيلم به تهيه‌كنندگي حسين فرح‌بخش پيش از اين «سيزده به‌ در» نام داشت اما بعد از پايان فيلمبرداري نام «پس‌كوچه‌هاي شمرون» براي آن در نظر گرفته شد. فيلم داستان دو جوان است كه به تازگي ازدواج كرده‌اند اما بنا به دلايلي قادر به ادامه زندگي نيستند و درگير ماجراهايي مي‌شوند.
اكبر عبدي، شاهرخ استخري، محمدرضا شريفي‌نيا، حديث چهره‌پرداز و زهره حميدي بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: با توجه به افت فروش فیلم «نارنجی‌پوش» در جلسه امروز مقرر شد، فیلم سینمایی «شبکه» ساخته مرحوم ایرج قادری جایگزین فیلم «نارنجی‌پوش» در گروه سینما قدس شود.

او درباره‌ي اينكه آيا زمان تعويض فيلم «نارنجي‌پوش» زود نبود اظهار كرد: مدت‌زمان طولاني است كه فيلم روي پرده بوده و اكنون به كف فروش خود رسيده است. البته نسبت به فيلم‌هاي ديگر فروش بدي نداشته است، زيرا براي فيلمي مانند «چك» همه فكر مي‌كردند فروش خوبي داشته باشد، اما اينطور نبود.



كاوش همچنين در پاسخ به اينكه آيا قرار نيست اقدامي يا مذاكره‌اي با وزارت ارشاد براي رسيدگي به وضعيت بحراني اكران در سينما صورت گيرد،‌ ابراز عقيده كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمي‌تواند كاري كند، زيرا كساني كه خارج از ارشاد، شوك وارد كرده‌اند بايد اقدام كنند.


او ادامه داد: وقتي اعلام مي‌كنيم فيلم «شبكه» اكران مي‌شود، يعني تمامي مراحل قانوني خود را براي اكران گذارنده است. اما زماني كه يك نفر از بالا بيايد و جو سازي كند و فيلم را از اكران پايين بكشد، چنين مشكلاتي پيش مي‌آيد به اين ترتيب اكنون شرايط به گونه‌اي شده است كه كسي از ترس فيلم توليد نمي‌كند. زيرا امنيت وجود ندارد و وزارت ارشاد هم پاسخگو نيست، چون در خارج از سينما افراد ديگري هستند كه اعمال قدرت مي‌كنند.


كاوش خاطرنشان كرد: در حال حاضر چند مساله در سينما وجود دارد كه يكي از آنها به اكران مربوط مي‌شود و اكنون مي‌بينيم فروش فيلم‌ها خيلي وحشتناك،‌ پايين است.

وي افزود: مساله‌ي ديگر عدم توليد فيلم و نبود امنيت براي توليد است. نكته‌ي مهم ديگر نيز فرار تماشاچي است. زيرا وقتي تماشاچي فكر مي‌كند فيلمي كه اكران شده بود حرف و حديث‌هاي زيادي درباره‌ي آن به وجود مي‌آيد و ديگر اكران نمي‌شود، از سينما قهر مي‌كند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

آیین افتتاح نمایش "پدر خوانده ناپلی" به کارگردانی بابک محمدی، سه شنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.

 

به گزارش سينما روز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ نمایش"پدر خوانده ناپلی" نوشته ادواردو فیلیپو، ترجمه مشترک دکتر یوسف نیلی و بابک محمدی است که با بازی هنرمندانی چون؛ مهدی سلطانی، پرستو گلستانی، هایده حائری، امیر غفارمنش، مریم سعادت، محسن دین محمد، مجید مشیری، کاظم هژیر آزاد و... از 26 اردیبهشت ماه به طور رسمی اجراهای خود را در تماشاخانه شماره یک مجموعه ایرانشهر آغاز می کند. 
گفتنی است؛ نمایش"پدر خوانده ناپلی" از تاریخ یاد شده هرروز به استثناء روزهای شنبه از ساعت 20 و30 دقیقه در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر پذیرای علاقه مندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  از صبح امروز اکران سه فیلم سینمایی «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ‌طادی، «چک» ساخته کاظم راست‌گفتار و «آخرین سرقت» ساخته پدرام علیزاده در سینماهای سراسر کشور آغاز شد.

فیلم سینمایی «روزهای زندگی» در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی شد.

«روزهای زندگی» داستان این فیلم در سال 1367 و ماجرای زن و شوهری است که در جبهه جنوب و در بیمارستانی صحرایی می‌گذرد. «امیرعلی» و همسرش به دلیل سال‌ها کار در آنجا به حال و هوای جبهه وابستگی شدیدی پیدا کرده‌اند،اما اعلام خبر آتش‌بس و بعد حمله نیروهای عراقی به بیمارستان، این زوج را در آزمایشی دشوار قرار می‌دهد.

حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، آرینه سوکساییان، کوروش سلیمانی و کریم اکبری‌مبارکه از بازیگران این فیلم هستند.

سینماهای استقلال، آزادی، فرهنگ، پردیس ملت، ایرکه ایرانیان، پردیس زندگی، صحرا، فلسطین، شکوفه،ماندانا، تماشا، حافظ، راگا، کیان، نیاوران و در شهرستان‌های اصفهان، مشهد، شیراز، رشت، تبریز، کرمانشاه و کرمان سینماهای نمایش دهنده فیلم «روزهای زندگی» هستند.

«روزهای زندگی» برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جشنواره سی ام شده است

فیلم سینمایی «چک» در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم سینمایی «چه چوری میلیاردر شدم» ساخته علی عبدالعلی‌زاده شد.

داستان فیلم سینمایی «چک» درباره مرد جوانی است که برای رسیدن به اهداف رویایی دست به ریسک بزرگی می‌زند.

فرهاد آئیش، شاهرخ استخری، مژگان بیات، همایون ارشادی، حسن شکوهی، مریم سعادت، نفیسه روشن، فرخ نعمتی، سپند امیرسلیمانی، جشمید مشایخی و... در این فیلم هنرنمایی می کنند.

آفریقا، آزادی، پارس، اریکه ایرانیان، پردیس ملت، راگا، زندگی، کیان، شکوفه، ماندانا، جوان، ایران، کارون، تماشا، فلسطین، پایتخت، مرکزی، قلهک، اشراق، حافظ، جی، پیوند، موزه سینما و در شهرستان‌های اصفهان، شیراز، رشت، اراک، قزوین، یزد، کرج، اسلامشهر و کرمان سینماهای نمایش دهنده فیلم «چک» هستند.

باید دید این فیلم کاظم راست گفتار که ساخته های قبلی او پرفروش بوده اند هم می تواند به گیشه رونق ببخشد یا خیر؟

فیلم سینمایی «آخرین سرقت» ساخته پدرام علیزاده در گروه سینمایی آزادی جایگزین فیلم سینمایی «سیب و سلما» ساخته حبیب الله بهمنی شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است آقای «ن» و آقای «د» در یک سفر ناخواسته با یکدیگر همراه می‌شوند. در این میان خانم «م» منتظر آن‌هاست‌، غافل از این که...

در این فیلم ‌پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، خاطره اسدی، مریم سعادت، آرش نوذری، سولماز آقمقانی و با حضور ایرج نوذری به ایفای نقش می‌پردازند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلم های سینمایی «دوستی از جنس آتش»، «روزهای زندگی» و «شبکه» فیلم های آینده روی پرده هستند که در جلسه امروز شورای صنفی نمایش قرارداد آن ها به ثبت رسید.

حبیب کاوش؛ سخنگوی شورای صنفی نمایش در مورد نتایج جلسه امروز شورای صنفی گفت: فیلم سینمایی «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ طادی در گروه سینمایی استقلال پس از فیلم سینمایی «قلاده های طلا» در تاریخ 20 اردیبهشت ماه اکران می شود.

وی ادامه داد: همچنین فیلم سینمایی «دوستی از جنس آتش» به کارگردانی مرحوم امیر قویدل در گروه عصر جدید پس از فیلم سینمایی «خنده در باران» روی پرده می‌رود.

کاوش در مورد زمان اکران آخرین فیلم ایرج قادری هم توضیح داد: فیلم سینمایی «شبکه» از 27 اردیبهشت ماه در گروه سینمایی قدس جایگزین فیلم «نارنجی پوش» می شود.

در "شبکه" اكبر عبدي، ايرج قادري، ماه‌چهره خليلي، نيما شاهرخ‌شاهي، افسانه پاكرو، سيروس گرجستاني، مجيد مشيري، اليزابت اميني، اميرعلي رنجبر، ميرطاهر مظلومي، مريم اميرجلالي و عباس اميري بازی می کنند.

اين فيلم درباره انتشار فيلم‌هاي خصوصي افراد است و اتفاقاتي پيرامون اين موضوع را به تصوير مي‌كشد. فيلمنامه «شبكه» را که با عنوان «فلش» پروانه ساخت گرفته عبدالرضا منجزي نوشته است. نام قبلی فیلم «مصادره» بود.

"دوستی از جنس آتش" که نام قبلی آن "بار هستی" بود آخرین ساخته زنده یاد امیر قویدل است. سارا خوئینی ها، ایرج نوذری و ناصر ممدوح از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که در ژانر وحشت ساخته شده در مورد دکتری به نام هستی است که اتفاقات عجیبی در محل کار و زندگی اش برای او رخ می دهد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  «حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش امروز قرارداد فیلم سینمایی «آخرین سرقت» برای نمایش در سرگروه سینمایی آزادی به جای فیلم «سیب و سلما» از 20 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «آخرین سرقت» اولین ساخته پدرام علیزاده به تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی با موضوع کمدی حادثه‌ای اکران می‌شود. این درحالی است که قرار بود فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» جایگزین «سیب و سلما» شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است آقای «ن» و آقای «د» در یک سفر ناخواسته با یکدیگر همراه می شوند. در این میان خانم «م» منتظر آن‌هاست‌. غافل از این که...

این فیلم ‌پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، خاطره اسدی، مریم سعادت، آرش نوذری، سولماز آقمقانی و با حضور ایرج نوذری به ایفای نقش می‌پردازند.

قرار بود فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» جایگزین «سیب و سلما» شود که علیرضا سجادپور درباره عدم اکران این فیلم گفته است :

این فیلم توقیف نشده و نیاز به بازبینی مجدد آن نیست، اما با زمان اکران آن موافق نیستیم.

وی در ادامه گفت: قرار نیست فیلم‌ها با مضامین مشابه پشت سر هم اکران شود. بهتر است در طول سال فیلم‌ها پخش شود. فیلم‌های زیادی علاقمند هستند تا در یکی دو فصل ابتدای سال و با سرعت اکران شوند، این درحالی است که ما فرصت دوازده ماهه اکران داریم که باید به نحو مناسبی در طول سال فیلم‌ها پخش و اکران شوند، خصوصاً فیلم‌هایی که با مضامین مشخص و مشترک هستند نباید پشت سر هم اکران شوند. این نوع فیلم‌ها باید در طول سال توزیع شوند، تنها بحث ما در مورد این فیلم همین مسئله است.

سجادپور در خاتمه افزود: من تمام اخباری که درباره توقیف و عدم نمایش آن است را تکذیب می‌کنم مخصوصاً بخشی که آمده است یکی از مقام‌های عالی‌رتبه کشور فیلم را دیده است و فیلم دچار مشکل شده است را تکذیب می‌کنم. این فیلم پروانه نمایش دارد.


از روز 20 اردیبهشت «آخرین سرقت» درحالی روی پرده می رود که قرار است در همین روز فیلم «روزهای زندگی» جانشین «قلاده های طلا» شود و هفته پیش نیز اعلام شده بود فیلم «چک» به کارگردانی کاظم راست گفتار هم در این روز اکران خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

کاراکتر بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه طی یک اشتباه به همراه گروهی متکدی برای گدایی به مشهد منتقل می‌شد و خانواده‌اش برای یافتن او اقدام می‌کنند که طی همین مسئله، اتفاقاتی جالب پیش می‌آید.

 

سینما روز _ ساخت سری جدید سریال «پایتخت» برای پخش در ایام نوروز 92 از شبکه یک سیما قطعی شدمهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما در گفت‌و‌گو با بانی فیلم گفت: «تولید سری دوم مجموعه طنز پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی محسن تنابنده حتمی شده و امیدواریم از نیمه دوم امسال پیش تولید و تصویربرداری آغاز شود».

این سریال قرار بود برای پخش در نوروز امسال مقابل دوربین رود که مشغولیت تنابنده در فیلم سینمایی مجید مجیدی منجر به تعویق تولید آن شد. پیش از این گفته می‌شد قصه سری دوم این سریال در شهر مشهد به تولید خواهد رسید.

طی ایده اولیه، کاراکتر بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه طی یک اشتباه به همراه گروهی متکدی برای گدایی به مشهد منتقل می‌شد و خانواده‌اش برای یافتن او اقدام می‌کنند که طی همین مسئله، اتفاقاتی جالب پیش می‌آید. با این حال گویا قصه سری دوم شاهد تغییراتی خواهد بود.

به گفته فرجی اغلب بازیگران سری اول، در پایتخت 2 نیز حضور خواهند داشت.مدیر شبکه یک همچنین درباره تولیدات جدید این شبکه توضیح داد: سه سریال «نون خامه‌ای» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار، «میلیاردر» به کارگردانی مسعود کرامتی و مجموعه 50 قسمتی «کار و اندیشه» به کارگردانی سعید اسدی نیز بزودی در شبکه یک کلید خواهند خورد. میلیاردر یک ملودرام اجتماعی است، نون خامه‌ای مضمونی طنز دارد و کار و اندیشه نیز با مشارکت وزارت کار ساخته خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

سریال «میهمانان ویژه» به کارگردانی جواد رضویان، پس از پایان سریال «دختری به نام آهو» 24 اردیبهشت ماه برای پخش از شبکه تهران آماده می‌شود. 

 

«میهمانان ویژه» جایگزین سریال «دختری به نام آهو» می‌شود. این مجموعه 14 قسمتی روزهای زوج ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در روزهای فرد پخش می‌شود.
 

سریال «میهمانان ویژه» در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی جواد رضویان برای پخش از شبکه تهران آماده شده است. علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق، آشا محرابی و افشین سنگ چاپ از جمله بازیگران این سریال هستند.
 

«میهمانان ویژه» درباره یک استادیار دانشگاه است که قصد ازدواج دارد. خانواده او از یک شهرستان‌ به تهران می‌آیند و در این بین ماجراهاییی رخ می‌دهد، سعید اردکانی و علی‌اکبر خباقی تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده دارند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

 

سریال «بیدار باش» ساخته احمد کاوری از 30 اردیبهشت‌ماه روانه آنتن شبکه یک سیما می‌شود.

 

 

سبنما روز _ سریال «بیدار باش» با نام قبلی «جنگ بازی» به کارگردانی اجمد کاوری با پایان پخش مجموعه «حیرانی» از سی‌ام اردیبهشت ماه امسال روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این سریال یکی از گزینه‌های پخش در ایام نوروز از شبکه یک سیما بود که در نهایت سریال «چک برگشتی» سیروس مقدم روانه آنتن این شبکه شد.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگو با شبکه ایران ضمن تایید تغییر نام این سریال به «بیدار باش» گفت: این سریال 15 قسمتی 9 بهمن کلید خورد و بیشتر بخش‌هایش در شهرک دفاع مقدس و خانه‌ای قدیمی در خیابان جمهوری تصویربرداری شد.

وی افزود: هم‌اکنون با آخرین مراحل تصویربرداری، ساخت موسیقی را آریا عظیمی‌نژاد برعهده گرفته و صداگذاری را آرش قاسمی برعهده دارد.

به گفته نوروز بیگی،‌ داستان «بیدار باش» درباره یک گروه تئاتر است که در ایام نوروز برای اجرای نمایش راهی جبهه‌های جنگ می‌شوند. این گروه قصد دارند اوقات خوشی را برای رزمندگان فراهم کنند، حوادث مختلف باعث می‌شود که آنها به مرور زمان اضطرابشان کم شود و با گذشت زمان به باورهای معنوی برسند.

اکبر عبدی (سلیمان)، مجید صالحی(گرزین پسر سلیمان)، رضا ناجی،  امیر نوری، امیررضا دلاوری، عارف  لرستانی، هادی کاظمی، رابعه اسکویی، خاطره حاتمی و... در این مجموعه طنز ایفای نقش می‌کنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

مسعود كيميايي اين روزها آخرين مراحل نگارش فيلمنامه فيلم تازه اش را مي‌گذراند و مصطفي خرقه‌پوش با مسعود كيميايي در اين مرحله همكاري مي‌كند. خرقه‌پوش كه پيش از اين سه فيلم آخر اين كارگردان «رئيس»، «محاكمه در خيابان» و «جرم» را تدوين كرده بود، همكار فيلمنامه‌نويس فيلم «دست تنها» شده است. طرح اوليه اين فيلمنامه متعلق به علي‌اكبر ثقفي است و كيميايي دو ماه گذشته بازنويسي نهايي آن را با كمك خرقه‌پوش انجام مي‌دهد.

 به گفته مسعود كيميايي نگارش فيلمنامه بزودي به پايان مي‌رسد و درخواست پروانه ساخت به اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد ارسال مي‌شود. فيلم «دست تنها» داستان مردي ميانسال است كه بعد از سال‌ها زندان براي كمك به دخترش چند روز مرخصي مي‌گيرد. حضور سعيد راد و اكبر زنجانپور در اين فيلم قطعي شده است. خبر تازه هم حاكي از همكاري مجدد گلچهره سجاديه با اين كارگردان است. سجاديه قرار است در فيلم تازه كيميايي يكي از نقش‌هاي اصلي را بازي كند. او پيش از اين در «دندان مار» و «گروهبان»  و «ردپاي گرگ» با كيميايي همكاري كرده بود و «دست تنها» جديدترين تجربه مشترك‌شان بعد از 20 سال محسوب مي‌شود.

 مسعود كيميايي فيلم تازه‌اش را احتمالاً اوايل تابستان كليد مي‌زند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

«حبیب اسماعیلی» مدیر پخش شرکت رسانه فیلمسازان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، اظهار داشت: فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» ساخته علی عطشانی از هفته آینده در گروه سینمایی آزادی جایگزین فیلم سینمایی «سیب و سلما» ساخته حبیب‌الله بهمنی می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط پیش آمده در اکران که فیلم‌های خوب دست نگه داشته‌اند، ما برای اکران فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» پیش‌قدم شدیم.

بنابراین گزارش، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پیرمردی شغلش باربری است و قصد خرید سیم کارت و تلفن همراه دارد که دست بر قضا سیم کارت خاموش سالیان گذشته رئیس جمهوری به دستش می‌رسد.

در این فیلم مهدی هاشمی، نیکی کریمی، بهناز جعفری، آتیلا پسیانی، علی دهکردی، نیما شاهرخ شاهی، مجید یاسر، خشایار راد و... بازی می‌کنند.

«بهناز جعفری» برای بازی در این فیلم در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

به گزارش سی نت پیش از این اعلام شده بود که فیلم «چک» هم هفته آینده جایگزین «چگونه میلیاردر شدم» خواهد شد و باید منتظر جلسه شورای صنفی نمایش هفته آینده بود تا اکران این دو فیلم رسما اعلام شود ، همچنین به دلیل پایین آمدن فروش «قلاده های طلا» ممکن است از هفته آینده «روزهای زندگی» هم اکران شود که این مسئله هم در جلسه هفته آینده بررسی خواهد شد.

باید دید آیا «تلفن همراه رئیس جمهور» و «چک» می توانند به گیشه نه چندان مناسب روزهای اخیر رونق ببخشند یا خیر.

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 




 
حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در جلسه امروز (12 اردیبهشت) مقرر شد فیلم «خنده در باران» به کارگردانی داریوش فرهنگ در گروه سینمایی عصر جدید از 13 اردیبهشت‌ماه جایگزین فیلم «انتهای خیابان هشتم» می‌شود.

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی «چک» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار در گروه سینمایی آفریقا از 20 اردیبهشت‌ماه جایگزین فیلم «چه‌جوری میلیاردر شدم» می‌شود.

گفتنی است قرار است بعد از فیلم «قلاده های طلا» هم فیلم «روزهای زندگی» اکران شود که تاریخ اکران این فیلم فعلا مشخص نیست.

 

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

فیلم سینمایی "حوالی اتوبان" ساخته سیاوش اسعدی وارد شبکه خانگی شد.
این فیلم را موسسه تصویر گستر پاسارگاد با همکاری پخش دنیای هنر در سراسر کشور توزیع نمده است.این فیلم نخستین فیلم سینمایی عرضه شده با آرم و لوگوی اختصاصی تصویر گستر پاسارگاد و همچنین اولین فیلم سینمایی این موسسه در سال جدید میباشد.محصول آینده این موسسه فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن (مسعود اطیابی) خواهد بود.
"حوالی اتوبان" که محصول سال 1388 است اولین تجربه سیاوش اسعدی در مقام کارگردان است.
بازیگران این فیلم عبارتند از : شهاب حسینی ، نورا هاشمی ، گلچهره سجادیه ، افشین سنگ چاپ ، بهناز جعفری ، مهدی صبائی و ملیحه نیکجومند
خلاصه داستان: داستان روایتگر زندگی زوج جوانی است که با ورود زن میانسال ، که خوشنام نیست دستخوش بحران و تغییر میشود ...
دیگر عوامل فنی : سعید نعمت الله (فیلمنامه) ، سید غلامرضا موسوی (تهیه کننده) ، بامداد بیات (موسیقی) ، مرتضی غفوری (فیلمبردار)
فیلم سینمایی "حوالی اتوبان" برنده چندین جایزه از جمله فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ، برنده تندیس بهترین کارگردانی از چهارمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ، کاندیدای بهترین تدوین از چهارمین جشن خانه سینما ، کاندیدای بهترین فیلمبرداری از جشن دنیای تصویر ، کاندیدای بهترین فیلم و کارگردانی از چهارمین جشنواره فیلم پلیس ، کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهارمین جشن خانه سینما و برنده بهترین کارگردانی در بخش تجلی اراده ملی از بیست و هشتمین جشنواره فیلم شده است.
به گفته ی سحر عصر آزاد (منتقد) : می‌توان فیلم را واجد یک حرف محوری دانست که با بردن به زیرلایه‌های درام عمق پیدا کرده، اما همچنان انسان بحران‌زده امروز را به بازگشت به اصل و ریشه‌های خود فرا می‌خواند.
این فیلم در زمان اکران خود در اواخر سال 89 که به مدت 25 روز به روی پرده بود توانست فروشی 133 میلیون تومانی داشته باشد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 


 

 

 

مهرداد غفارزاده کارگردان سینما درباره مراحل ساخت فیلم «روز ملاقات» گفت: هم‌اکنون 50 درصد از تدوین کار توسط مستانه مهاجر به اتمام رسیده است و با توجه به محوریت داستان، امیدوارم این فیلم در جشنواره فیلم کودک اصفهان حضور داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مسعود نوجوانی است که در کانون اصلاح و تربیت دوران محکومیتش را سپری می‌کند. او بچه بی‌سرپرستی است و از اینکه کسی را ندارد تا به ملاقاتش بیاید، رنج می‌برد.

مسعود که اهل مشهد است برای امام رضا(ع) نامه می‌نویسد. چند روز بعد روحانی جوانی (رحمت) از طرف آستان قدس رضوی به ملاقاتش می‌رود. رحمت بعد از ملاقات مسعود به دنبال حل مشکل او می‌رود و قصد دارد که حکم آزادی او را از قاضی بگیرد. رحمت حکم آزادی مسعود را می‌گیرد اما از آن سو مسعود از کانون فرار کرده است. رحمت برای بازگرداندن مسعود به کانون و اجرا شدن حکم آزادیش به دنبال مسعود به سمت مشهد می‌رود.

مهرداد غفارزاده سال گذشته با اولین فیلم بلندی که ساخته است در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با فیلم «گیرنده» حضور داشت و توانست در بخش مسابقه اصلی و بخش فیلم‌های اول در پنج رشته کاندید شود و سه جایزه در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد دریافت نماید.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

  فیلم سینمایی "سعادت آباد" ساخته مازیار میری توسط موسسه فیلمسازان جوان با تیراژ 800 هزار تسخه در شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش خبرنگار سی نت، این موسسه به زودی 2 فیلم سینمایی "جرم" و "زنان ونوسی و مردان مریخی" را به علاقه مندان تقدیم خواهد کرد. پیش از این فیلم سینمایی "پرتقال خونی" در شبکه عرضه شده بود.

مازیار میری پیش از این فیلم "قطعه ناتمام" (1379) ، "به آهستگی" (1384) ، "پاداش سکوت" (1385) و "کتاب قانون" (1387) را کارگردانی کرده است.

بازیگران این فیلم عبارتند از: حامد بهداد، لیلا حاتمی، حسین یاری، هنگامه قاضیانی، مهناز افشار، امیر آقایی و مینا ساداتی

خلاصه داستان: یاسی در تدارک جشن تولد برای همسرش محسن است.آنها دعوای سختی داشته اند و یاسی دارد این مهمانی را برای آشتی کنان برگزار میکند.او از دو زوج که دوستان خانوادگی شان هستند برای شرکت در این مهمانی دعوت کرده.علی و لاله و بهرام و تهمینه.اما هرکدام از این زوج ها ، که همکارهای محسن هم هستند ، مشکلات خاص خودشان را دارند.

از دیگر عوامل فیلم میتوان به حضور همایون اسعدیان به عنوان تهیه کننده، امیر عربی به عنوان نویسنده، محمد آلادپوش به عنوان فیلمبردار و کریستف رضایی به عنوان آهنگساز اشاره کرد.

فيلمبرداری فيلم "سعادت آباد" از 24 تيرماه سال 89 آغاز شد و بخش عمده سكانس‌های آن با حضور همه بازيگران در لوكيشن بازسازی شده، فيلمبرداری شده است.

فیلم میری در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته و توانست سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مکمل زن را در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر براي مهناز افشار به ارمغان بیاورد.

به گفته جبار آذین (منتقد): "سعادت آباد" فیلمی است پر از حرف‌های زندگی که بر سنگ فرش واقعیت‌های اجتماعی ما چیده شده است. "سعادت آباد" با نمایش نمونه‌هایی از زندگی جاری در میان خانواده‌های ایرانی، موانع، مشکلات، ارتباط انسان‌ها، نبود عشق، ایمان و مناسبات راستین که جای خود را به تظاهر، فریب، ریا و کذب داده در آینه زندگی نمایان می‌سازد.

آخربن فیلم باشگاه میلیادری های سال 90 که به شبکه عرضه شده است در زمان اکران خود در گروه سینمایی آزادی فروشی معادل 1 میلیارد و 25 میلیون تومان در تهران داشته باشد.

 سکانسی که محسن به خانه پرستار فرزندش می رود از نسخه نمایش خانگی حذف شده است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب