سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

مدیر تولید سریال "فصل بی‌پروایی" با اشاره به اینکه قرار بود تولید این مجموعه از اواخر اردیبهشت ماه به کارگردانی فریدون جیرانی آغاز شود، گفت: به دلیل مشکلات فیلمنامه تولید کمی به تاخیر افتاده و بعد از بازنویسی مجددا از سر گرفته می‌شود.

فریدون جیرانی که تا چندی پیش برنامه سینمایی "هفت" را برای شبکه سه تهیه و اجرا می‌کرد، 22 اردیبهشت‌ماه از این برنامه خداحافظی و دلیل رفتن خود را کارگردانی مجموعه تلویزیونی "فصل بی‌پروایی" ذکر کرد. همین هم سبب شد اخبار ضد و نقیضی درباره این پروژه در رسانه‌ها منتشر شود.

تینا پاک‌روان، مدیر تولید مجموعه تلویزیونی "فصل بی‌پروایی" اما با رد شایعات با اعلام اینکه به درخواست مدیران شبکه یک بعنوان سفارش‌دهنده این سریال، کار در مرحله بازنویسی قرار دارد، به خبرنگار مهر گفت: با پایان بازنویسی فیلمنامه وارد مرحله تولید خواهیم شد و برای سفر به ارمنستان و ترکیه نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی همچنین از آماده‌سازی لباس و دکورهای مربوط به این سریال که داستانش در حال و هوای دهه 50 می‌گذرد و مربوط به گروه‌های مبارز آن دوران است خبرداد.

مدیر تولید این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد: تصویربرداری "فصل بی‌پروایی" که سید کمال طباطبایی تهیه‌کننده و فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان آن است قرار بود تا اواخر اردیبهشت آغازشود، اما با مشکلاتی که در فیلمنامه آن بوجود آمد همچنان در مرحله پیش تولید قرار دارد.

کمال طباطبایی هم که پیش از این 15 ماه را برای تولید این سریال پیش‌بینی کرده بود در گفت‌وگو با مهر، ابراز امیدواری کرد تا 10 روز آینده قرارداد نهایی با بازیگران این سریال بسته و تولید این سریال به طور جدی آغاز شود.

قرار است "فصل بی پروایی" در قالب ۲۸ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما ساخته ‌شود. از عوامل این سریال می‌توان به علی جناب دستیار کارگردان، تینا پاک‌روان مدیر تولید و برنامه‌ریزی، فرامرز بادران‌پور طراح صحنه، مارال جیرانی طراح لباس، محمد قمی گریم و بهزاد مصلح تدوینگر اشاره کرد.

25 شهریور ماه سال 1387 برای اولین‌بار خبر ساخت مجموعه تلویزیونی "فصل بی‌پروایی" به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی رضا جودی از سوی روابط عمومی شبکه دو اعلام شد. در این خبر گفته شده بود که این سریال در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه می‌شود و طراح و نویسنده آن حمیدرضا سبحانی‌نژاد است.

داستان فیلم سال ‌1350 اتفاق می‌افتد که خفقان و دستگیری‌های کمیته مشترک ضدخرابکاری رژیم پهلوی به اوج خود رسیده و در این میان خواهر و برادری از طبقه مرفه وارد فعالیت‌های چریکی می‌شوند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 6 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«محمد خزاعی» گفت: جلسات متعدد و صحبت دوستان با بنده برای پذیرفتن مسئولیت تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی «هفت»، به دلیل مشغله‌های فراوانی که داشتم، اعلام کردم نمی‌توانم این مسئولیت را بپذیرم.

وی افزود: امیدوارم این برنامه با داشتن هر تهیه‌کننده و مجری بتواند در مسیر صحیح خودش گام بردارد. «هفت» برنامه بسیاری مهمی است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. این برنامه دست هر کسی که باشد باید برای اعتلای سینمای ارزشی ایران گام‌های اساسی بردارد.

خزاعی ادامه داد: برنامه «هفت» در طول این دو سال با حضور آقای جیرانی تاثیرگذار و جریان‌ساز بود و توانست پایگاهی ایجاد کند که مشکلات سینمای ایران بررسی شود. امیدوارم دوستانی که مسئولیت تهیه‌ و اجرای این برنامه را به عهده می‌گیرند، آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند بر اساس گفت‌وگو و چالش، فضای خوبی برای سینمای ایران ایجاد کنند، در غیر این صورت این برنامه سفارشی خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه «هفت» باید به مشکلات اساسی سینمای ایران بپردازد.

به گزارش فارس، پس از اینکه فریدون جیرانی اعلام کرد به دلیل ساخت سریال نمی‌تواند در برنامه تلویزیونی «هفت» حضور یابد، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نام مجری و تهیه‌کننده سری جدید این برنامه انجام شد که در نهایت از «محمود گبرلو» به عنوان مجری و «محمد خزاعی» به عنوان تهیه‌کننده اسم به میان آمد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 5 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 فيلم سينمايي«آزمايشگاه» به كارگرداني حميد امجد در گروه استقلال روي پرده مي‌رود.

پخش اين فيلم برعهده مؤسسه نسيم صباست و طبق برنامه‌ريزي انجام شده«آزمايشگاه» بعد از پايان«روزهاي زندگي» در گروه سينمايي استقلال اكران مي‌شود. قرارداد اكران اين فيلم هفته آينده در شوراي صنفي نمايش ثبت خواهد شد.

«آزمايشگاه» اولين فيلم بلند سينمايي حميد امجد سال قبل با حضور بازيگراني چون باران كوثري، افشين هاشمي، رامبدجوان، شبنم مقدمي، رضا بهبودي، فرزين محدث، اميرميرآقا، ساغرعزيزي، هدايت هاشمي و رضا كيانيان فيلمبرداري شد كه در بخش فيلم‌هاي اول جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد.

فيلم داستان يك جوان خجول شهرستاني است كه با رتبه اول از دانشگاه فارغ‌التحصيل شده است. او براي استخدام به آزمايشگاه يك بيمارستان مي‌آيد اما از لحظه اول با روابط و رقابت‌هاي آشكار و پنهان حرفه‌اي و عاطفي روبرو مي‌شود. به گفته محمد احمدي تهيه‌كننده اين فيلم «آزمايشگاه» به دليل تركيب بازيگران و داستان جذابش قابليت كشاندن تماشاگر را به سالن‌هاي سينما دارد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

Image

 

بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است ودر اینکه خانه سینما غیر قانونی است و و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.

با وجود آنکه دیوان عدالت اداری دستور رشاد را مبنی بر حکم انحلال خانه سینما نقض کرده است اما جواد شمقدری معتقد است عدالت اداری فقط بر نحوه و شکل اجرا ایراد وارد کرده است.

جواد شمقدری رئیس سازمان امور سینمایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا پیرامون حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری درباره خانه سینما افزود: بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است.

وی ادامه داد: در حال بررسی موضوع هستیم اما در اینکه خانه سینما غیر قانونی است و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.
Image
بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است ودر اینکه خانه سینما غیر قانونی است و و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.
با وجود آنکه دیوان عدالت اداری دستور رشاد را مبنی بر حکم انحلال خانه سینما نقض کرده است اما جواد شمقدری معتقد است عدالت اداری فقط بر نحوه و شکل اجرا ایراد وارد کرده است.

جواد شمقدری رئیس سازمان امور سینمایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا پیرامون حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری درباره خانه سینما افزود: بر اساس آنچه که مطلع شدیم حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده است یک اشکال شکلی ویك ایراد در اجرا را بر این حکم گرفته است.

وی ادامه داد: در حال بررسی موضوع هستیم اما در اینکه خانه سینما غیر قانونی است و باید منحل شود هیچ شکی نداریم.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

سيدعليرضا سجادپور با اشاره به نقض حكم وزارت ارشاد در ارتباط با انحلال خانه سينما تصريح كرد: از نظر ما هنوز «تعطيلي» خانه سينما برقرار و قطعي است.

مدير كل نظارت ارزشيابي سازمان سينمايي با اشاره به مصاحبه رئيس ديوان عدالت اداري و اعلام خبر نقض حكم وزارت ارشاد در ارتباط با انحلال خانه سينما از سوي وي گفت: اگر در اصل مصاحبه دقت كنيد مي‌بينيد كه از حكم انحلال خانه سينما يك اشكال شكلي گرفته شده و طبيعي است كه با رفع آن اشكال، حكم «انحلال» مي‌تواند همچنان برقرار باشد.

وي ادامه داد: ضمن آنكه، اساسا هنوز نظر ديوان عدالت اداري به وزارت ارشاد نرسيده است و ما هم مانند رسانه‌ها، اين موضوع را تنها از طريق مصاحبه رئيس محترم ديوان عدالت اداري متوجه شديم. اعلام حكم به اين شكل، براي ما كمي غيرعادي است كه چرا بايد چنين موضوعي به صورت مصاحبه رسانه‌اي اعلام شود نه نامه رسمي.

سجادپور در پايان سخنانش، با اشاره به اينكه معاونت حقوقي وزارت ارشاد پاسخي در اين باب تنظيم كرده است، تصريح كرد: از نظر ما همچنان «تعطيلي» خانه سينما برقرار و قطعي است.

*************

اما هيات مديره و مديرعامل خانه سينما در پي راي ديوان عدالت اداري مبني بر «نقض تصميم وزارت‌ ارشاد در «انحلال» خانه‌ي سينما» متني را منتشر كرد.

در بخش‌‌هايي از اين متن آمده است:« در پي اعلام راي ديوان عدالت‌اداري مبني بر نقض دستور انحلال خانه سينما ضمن تبريك به اهالي صبور و عزيز جامعه‌ي اصناف سينماي ايران،‌ بار ديگر بر اعتقاد خود بر بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني به عنوان راه‌حل و گره گشاي بسياري از مسايل و مشكلات تاكيد مي‌كنيم.»

در ادامه با سپاس از ديوان عدالت اداري در مورد رفع سوء تفاهمات از سوي هيات مديره و مديرعامل خانه سينما اعلام شده است كه فعاليت‌هاي رسمي‌ خانه سينما را از روز سوم خرداد از سر مي‌گيرند.

*************

و سرانجام ساعتي قبل وزارت ارشاد به ایراد وارده به صدور دستور انحلال خانه سینما از سوی دیوان عدالت اداری پاسخ داد.

در اين متن آمده است: «در پی انتشار برخی اخبار به نقل از دیوان عدالت اداری مبنی بر ایراد وارده به صدور دستور انحلال خانه سینما دبیر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی اعلام کرد:« در صورت وصول ابلاغ رسمی قضائی، این هیأت در اولین فرصت نسبت به تشکیل جلسه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری اقدام و طرح ایراد وارده را بررسی می‌نماید.»

به گزارش مرکز روابط عمومی , اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ,اسماعیلی خاطر نشان کرد: «صدور دستور انحلال خانه سینما تا اعلام قطعی نظر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری به قوت خود باقی است.»

وی متذکر شد: « هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری به استناد " ماده واحده قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده و می‌شود ." مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی تنها مرجع صالح رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری می‌باشد.»



پس از اين اظهار نظرها، در ساعت 18 امروز، سايت وزارت ارشاد در مطلبي به نقل از رییس حوزه‌ي ریاست دیوان عدالت اداری اعلام كرد كه رای دیوان عدالت اداری مجوزی برای برقراری فعالیت مجدد خانه سینما نیست.

اين در حالي است كه علي‌اصغر بختياري ـ رییس حوزه‌ي ریاست دیوان عدالت اداری ـ در توضيح گفته‌ي خود، تصريح كرد: وقتی دیوان تصمیم نهادی را نقض می‌کند، وضعیت به همان حالت سابق بازمی‌گردد تا مجددا در دستگاه مربوطه بررسی شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

 فیلمبرداری کار جدید «محمدرضا خاکی» اوایل تابستان با حضور چهره های سرشناس آغاز خواهد شد.

 

«محمدرضا خاکی» در مورد کار جدید خود گفت: احساس می کنم جای کاری مثل «سطرهای خط خورده» تا به الان در سینمای ایران خالی بوده است و امیدوارم که بتوانم با دکوپاژ خاصی که برای این کار، همانند کار قبلی ام (بوی گندم) انجام داده ام، کاری متقاوت ارائه دهم.

وی در ادامه افزود: این کار به سبک کلاسیک و با دیالوگ های فاخر، در یک لوکیشن، با سه موقعیت زمانی فیلمبرداری خواهد شد و در این کار هم مانند سایر کارهای پیشین من، شکست زمانی زیادی وجود دارد؛ 70 درصد «سطرهای خط خورده» در فضای سوررئال و دنیای ماورایی می گذرد.

فیلمنامه ی «سطرهای خط خورده» را همانند کارهای قبلی خاکی، «مهرنوش عبدی منفرد» (همسر خاکی)، به تحریر در آورده است که به گفته ی خاکی فیلمنامه ای بسیار متفاوت است.

کارگردان «بوی گندم» در مورد انتخاب عوامل کار جدیدش گفت: همه ی عوامل کار تا به الان مشخص شده اند که اسامی آن ها به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

Image
 

«سطرهای خط خورده» دارای شش بازیگر اصلی می باشد که همه ی آن ها را بازیگران سرشناس سینمای ایران تشکیل می دهند. کاراکترهای این کار، شخصیت های تازه ای دارند که تا به حال در هیچ کجا نمونه ی چنین کاراکترهایی ندیده ایم و شخصیت های بسیار نو هستند.

این کارگردان سینما و تلویزیون در سال 90 مشغول ساخت تله فیلم هایی چون «ردپا»، «خط آفتاب»، «نوای شیدایی» و «یاران بی نشان» بود که هر کدام در سبک خودشان نوعی نوآوری محسوب می شدند.

«محمدرضا خاکی» در مورد فعالیت هایش در ساخت تله فیلم گفت: «نوای شیدایی» و «یاران بی نشان» کارهایی  در ژانر دفاع مقدس هستند و تصویر جدیدی از جنگ و دوران بعد از جنگ را نشان می دهند؛ که شاید در این دو تله فیلم، کمتر از چهار صحنه از صحنه های جنگ وجود ندارد ولی می توانیم آن ها را در ژانر دفاع مقدس قرار دهیم.

«خاکی» در مورد آخرین وضعیت کار قبلی خود (اینجا تریک نیست) گفت: نام فیلم به «بوی گندم» تغییر کرده است و انشا الله اوایل تابستان اکران عمومی خواهد شد.

کارگردان تله فیلم «نوای شیدایی» در ادامه افزود: پروژه ی عظیم «بوی گندم» با سرمایه کاملا خصوصی ساخته شده است و جا دارد اینجا از «داریوش بابائیان» که این سرمایه را در اختیار این پروژه قرار دارد تشکر ویژه ای انجام دهم.

«بوی گندم» با بازی الناز شاکردوست، مصطفی زمانی، پولاد کیمیایی، رضا یزدانی، رضا توکلی، علیرضا اوسیوند و کسری خدیور ... و تهیه کنندگی داریوش بابائیان در سال 89 تولید شده است.

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

 

    از سوی دیوان عدالت اداری عنوان شد ؛

 

رييس ديوان عدالت اداري از صدور راي در پرونده شكايت خانه سينما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نقض تصميم انحلال خانه سينما خبر داد.

 

محمدجعفر منتظري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره افزود: در اين پرونده يك مساله در تصميم وزارت ارشاد از لحاظ رعايت موازين قانوني توسط شعبه رسيدگي‌كننده به پرونده مورد اشكال قرار گرفته است.

وي افزود: شعبه رسيدگي‌كننده تصميم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را نقض كرد تا مجددا وزارت فرهنگ و ارشاد درموضوع انحلال خانه سينما تصميم‌گيري كند.

رييس ديوان عدالت اداري گفت: اين راي به وزارت ارشاد و خانه سينما ابلاغ خواهد شد.

براساس اين گزارش، دستور انحلال خانه سينما روز 13 دي ماه 90 طي نامه‌اي از سوي دبير هيات رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به مديرعامل خانه سينما اعلام شده بود.

در متني كه با عنوان «دستور انحلال» به تشكل صنفي خانه سينما ارسال شد، آمده بود: «نظر به مجموع بررسي‌هاي معموله و مداقه در اسناد و مدارك مربوطه و امعان نظر در مراحل ايجاد تشكل موسوم به «خانه سينما» بدينوسيله اعلام مي‌دارد با توجه به عدم طي تشريفات قانوني مربوط به تاسيس موسسات فرهنگي و هنري و نيز اقدامات غير قانوني بعدي، اين تشكل و استمرار فعاليت‌هاي آن فاقد وجاهت قانوني است و مراتب جهت انحلال خانه سينما اعلام مي‌گردد. بديهي است هر اقدامي خلاف مفاد اين دستور و يا عدم توقف فعاليت ظرف 48 ساعت از تاريخ صدور، از مصاديق بارز ماده واحده قانون تعطيل موسسات و واحد‌هاي آموزشي و تحقيقاتي و فرهنگي كه بدون مجوز قانوني دائر شده و مي‌شوند (مصوب 7 دي ماه 72 مجلس شوراي اسلامي) بوده و موجب پيگرد قانوني است

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

نشست خبری فیلم سینمایی «آقای الف» اولین فیلم سه بعدی ایران امروز در شرکت فیلمسازی علی عطشانی با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم سه بعدی برگزار شد.

عطشانی در خصوص این فیلم بیان داشت: فیلم سه بعدی «آقای الف» اولین فیلم سه بعدی ایران است که با تکنولوژی روز ایران تولید می‌شود و فیلمنامه نیز براساس فیلم سه بعدی طراحی شده است.

وی ادامه داد: علی اسدزاده مدیر عامل شرکت تصویرگستر پاسارگاد بخش اعظم سرمایه‌گذاری کار را برعهده داشته و با ایجاد فضای مناسب برای تولید فیلم سه بعدی در تلاش هستیم تا «آقای الف» را در چند ورسیون به مخاطبان عرضه کنیم.

عطشانی اظهار داشت: این فیلم به دو صورت سه بعدی و دی وی دی به مخاطبان ارائه می‌شود. نسخه سه بعدی برای مخاطبانی است که سیستم‌های نمایش سه بعدی را در خانه‌های خود داشته و به همراه یک نسخه از فیلم یک عینک نیز ارائه می‌شود. در نسخه دی‌وی‌دی نیز حق انتخاب برای مخاطب در نظر گرفته شده است، به این صورت که مصرف‌کننده می‌تواند نوع نمایش فیلم به صورت 2 بعدی یا 3 بعدی را انتخاب کند.

وی ادامه داد: آنا نعمتی و فرزاد حسنی بازیگران اصلی این پروژه هستند که در نقش‌های آقای الف و همسر آقای الف بازی می‌کنند.

عطشانی درباره مراحل ساخت این فیلم توضیح داد: هم اکنون در مرحله پیش تولید هستیم و بازدید لوکیشن‌ها نیز انجام شده است و پس از انتخاب بقیه عوامل مانند صدابردار در حدود 10 تا 11 خرداد سال جاری این فیلم را کلید می‌زنیم و در روزهای آینده اسامی دیگر بازیگران را نیز اعلام خواهیم کرد.

در ادامه نشست علی عطشانی گفت: فیلمنامه در ابتدا 70 درصد لوکیشن داخلی و 30 درصد لوکیشن خارجی داشت اما بنابر فیلم‌نامه لوکیشن‌های خارجی افزایش یافته و به حدود 60 درصد رسید.

وی درباره استفاده از استوری‌بورد گفت: بستگی دارد تعریف شما از استوری‌بورد چه باشد. ما با آقای محقق تعامل داشته و زبانی مشترک داریم اما این به صورت کلامی است و استوری‌بوردی در ‌کار نیست.

کارگردان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» درباره داستان پروژه «آقای الف» اظهار داشت: فردی به اسم آقای ادیب برای روزنامه‌ها مقاله می‌نویسد. در یکی از روزنامه‌ها در مورد وی مباحثی مطرح شده و او را آقای الف می‌نامند و از این به بعد به این نام مشهور می‌شود.

عطشانی در مورد وضعیت اکران «تلفن همراه رئیس‌جمهور» و اخباری مبنی بر توقیف این فیلم، بیان داشت: من با آقای سجاد‌پور در این باره صحبت کردم، ایشان گفتند با این فیلم مشکلی ندارم اما زمان را برای اکران آن مناسب نمی‌دانم. ما برای این فیلم قرارداد اکران بستیم، آن را به شورای صنفی ارائه داده و تمامی کارهای اداری آن را انجام دادیم اما به هر حال اکران نشد.

وی تأکید کرد: اما باید بگویم در اداره نظارت و ارزشیابی آقای سجاد‌پور یا آقای شمقدری تعامل بسیار خوبی با سینماگران دارند. چند روز پیش به وزارت ارشاد رفتم و با ایشان صحبت کردم، نباید فراموش کنیم این افراد همان کسانی بودند که پروانه ساخت فیلم «آقای الف»؛ پروژه‌ای که 5 سال پروانه نمایش نگرفته بود را صادر کردند.

وی درباره پروژه طلبه نیز گفت: فیلمنامه این کار را به اتحادیه ارائه دادیم و درخواست پروانه ساخت داشتیم. این فیلم با مشارکت یک شرکت کانادایی و به تهیه‌کنندگی جواد نوروز‌بیگی خواهد بود، 65 درصد کار مونترال و 35 درصد آن در تهران انجام می‌شود و اگر پروانه ساخت بگیرد کار را بعد از ماه مبارک رمضان شروع می‌کنیم.

عطشانی تأکید کرد: پروژه «آقای الف» را قرار بود به صورت فیلم سینمایی و 35 میلی‌متری بسازیم اما با توجه به شرایطی که وجود داشت فعلا به صورت ویدئو کار می‌کنیم و اگر وزارت ارشاد تمایل داشت نسخه سینمایی آن را خواهیم ساخت.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فيلم سينمايي « يك خانواده محترم» تنها نماينده سينماي ايران در مهم ترين جشنواره جهاني، كن است. بابك حميديان هم به عنوان بازيگر نقش اول اين كار در كنار مسعود بخشي، كارگردان، براي نمايش اين فيلم در شهر ساحلي جنوب فرانسه حاضر خواهد شد. جايي كه اين روزها ستاره هاي جهاني مانند براد پيت و آنجلينا جولي و ... هم در انتظار نمايش فيلم هاي شان هستند. چند روزي به سفر اين بازيگر جوان به كن مانده، با او در پشت صحنه نمايش «آمديم، نبوديد، رفتيم» به گفت و گو نشستيم. البته وقتي اين مصاحبه را مي خوانيد او ديگر در كن است. حميديان از چهره هاي فعال هر دو حوزه سينما و تئاتر در سال گذشته بوده و سريال «حيراني» هم با بازي او اين روزها در حال پخش از تلويزيون است. گفت و گوي ما با كن شروع شد و با انتقادهاي تند حميديان به وضعيت امروز سينما و تئاتر ادامه پيدا كرد. او در اين گفت و گو بي پرده و راحت از حال و روز اين روزها و دغدغه هاي جدي اش صحبت كرد. اگر مي خواهيد از جزئيات كار و زندگي شخصي این بازیگر بدانيد، گفت و گوي زير را بخوانيد:

كمي درباره همكاري تان در فيلم «يك خانواده محترم» با مسعود بخشي بگوييد.
من مسعود بخشي را پيش از اين فيلم از نزديك نمي شناختم. ظاهرا ايشان چند فيلم از من ديده بودند و بر همين اساس براي نقش اول فيلمشان به ياد من بودند. خود ايشان با من تماس گرفتند و قراري گذاشتيم و همديگر را ديديم و به تفاهم رسيديم كه با هم كار كنيم. خب، مستند «تهران انار ندارد» كاري استاندارد و درجه يك بود كه در اكران هم موفق شد و مورد استقبال قرار گرفت. اين فيلم همينطور موفق به كسب جوايز جهاني بسياري شد. به هر حال فكر مي كنم با همه اينها هر بازيگري ترغيب مي شود با موجود ديوانه اي مثل مسعود بخشي كار كند! البته ديوانه نه به معني بد آن ، بلكه به معني خوب. وقتي از نزديك او را ديدم فهميدم همه اتفاق هاي خوبي كه برايش افتاده حق او بوده. مسعود بسيار پسر بي حاشيه و بي قضاوتي است. او در ايتاليا سينما خوانده و بسيار باسواد و باهوش و به روز است. او بدون قضاوت هاي مرسوم راجع به تهران يك فيلم درجه يك ساخته بود كه باعث شد ما زودتر به توافق با همديگر برسيم. حضور آقاي آفريده به عنوان تهيه كننده هم در اين همكاري نقش مهمي داشت. او يكي از خوش نام ترين حاميان جوان ها در سينماي اين مملكت است.

ژانر فيلم «يك خانواده محترم» چيست؟
يك فيلم جدي و شايد بتوان گفت كمي تلخ در ژانر اجتماعي است.

ظاهرا اين فيلم از زبان طنز مستند «تهران انار ندارد» دور است. نه؟
بله؛ اصلا فيلم شادابي نيست و كاملا غباري از غم در سرتاسر فيلم حاكم است. الان كه هنوز مخاطبان ما فيلم را نديده اند نمي خواهم خيلي راجع به كليت اثر صحبت كنم، ولي به هر جهت نقش استاد دانشگاهي را ايفا كردم كه به تازگي از فرنگ برگشته تا ماجراي ارثيه اي را كه يك دفعه اي از پدر به او رسيده، روشن كند.

نام اوليه فيلم يعني «خرمشهر» ذهن را به اين سمت مي برد كه شايد فيلم تم جنگي دارد. چرا نام فيلم تغيير كرد؟ اين اسم دوم كاملا آن برداشت را تغيير داده و به نظر فيلمي اجتماعي و خانوادگي مي آيد. اینطور نیست؟
متاسفانه در مورد اسم اول اين فيلم سوءتفاهمي پيش آمد. اسم فيلم «خرمشهر» به معني همان شهر معروف در خوزستان نبود. بلكه اسم فيلم « خرم شهر» به معني شهري خرم بود. البته بايد بگويم فلاش بك هاي اين مرد از فرنگ برگشته عموما در دوران جنگ است. يعني ما خاطرات بچگي او را در زمان جنگ مي بينيم در حاليكه هيچ تصويري از خود جنگ در فيلم نداريم. «خرم شهر» در واقع كنايه اي به تهران است. شهري كه خرم است. اين اسم استعاره اي از تهران بود. مثل نام فيلم «سعادت آباد» به كارگرداني مازيار ميري كه درباره فضايي بود كه هيچ سعادتي در آن نبود. يك جور كنايه به آن چه كه آرزوست و وجود ندارد. اما اين عنوان دو پهلو را به خاطر همان سوتفاهمي كه با اسم شهر خرمشهر اشتباه نشود تغيير دادند و نام «يك خانواده محترم» را روي فيلم گذاشتند. از طرفي چون اين فيلم محصول مشترك ايران و فرانسه است و تهيه كننده فرانسوي هم دارد ، « يك خانواده محترم» براي ترجمه فرانسوي هم بهتر است.

چرا اين فيلم محصول مشترك ايران و فرانسه است؟
چيزي كه من شنيدم اين است كه محمد آفريده و مسعود بخشي 2 سال پيش در جشنواره كن حضور داشتند. اين جشنواره يك بخشي دارد كه در آن فيلمسازها طرح هاي شان را ارائه مي دهند و بعد تهيه كننده هايي كه از همه جاي دنيا آمدند دور يك ميز مي نشينند و آنها را بررسي مي كنند. بعضي طرح ها در اين بين موفق مي شوند كه تهيه كننده پيدا كنند. طرح مسعود بخشي براي ساخت اين فيلم، يكي از طرح هايي بوده كه در آن دوره جشنواره كن تهيه كننده اي فرانسوي پيدا مي كند.

اين اولين بار است كه در جشنواره كن حاضر مي شويد؟
بله؛ البته من امسال به جز «يك خانواده محترم» در بخش بازار كن فيلم «بغض» به كارگرداني رضا درميشيان را هم دارم.

چه احساسي داريد از اينكه براي اولين بار در مهم ترين جشنواره سينمايي دنيا در كنار بزرگترين سوپر استارهاي جهاني حاضر مي شويد؟ به نظر مي آيد يك زمان رويايي خواهيد داشت؟
البته كن رفتن من روياي گران قيمتي است چون من به هزينه خودم در اين جشنواره حاضر شدم.در مورد احساسم صادقانه بايد بگويم كه اينقدر اين روزها برنامه كاري ام شلوغ است كه فقط براي 4 روز به فرانسه خواهم رفت. تا ساعتي قبل از پروازم اينجا روي صحنه اجرا دارم. به سرعت هم بايد برگردم تا براي اجراي تئاتر بعدي ام آماده بشوم. براي همين مي دانم كه خستگي اين سفر بيشتر از هر چيز خواهد بود. ولي به هر جهت برايم سفر بسيار ارزشمندي است و حضور در اين جشنواره از نظر فرهنگی، هنري و حرفه اي برايم بسيار مهم است. اميدوارم اتفاق هاي خوبي برايمان در كن بيفتد. مسعود بخشي واقعا بالياقت است. اميدوارم اين فيلم نماينده محترمي براي سينماي ما در كن باشد. سينمايي كه برگزار كننده هاي جشنواره هاي مهم جهاني عادت دارند فيلم هاي خوب و ارزشمند از آن ببينند.

فيلم هاي كارگردانان بزرگي چون عباس كيارستمي با حضور نابازيگرها بود. اما در سال هاي اخير ظاهرا سينماي داستاني و شهری ايران با حضور بازيگران حرفه اي هم جاي خود را در جشنواره ها و مراسم هاي جهاني پيدا كرده؟
به نظر من هم اين تغيير اتفاق افتاده و ما امروز در ژانر اجتماعي روز هم كه ژانر انديشه است، حرف براي گفتن داريم. آقاي فرهادي هم اسكار و ديگر جوايز مهم جهاني را به خاطر نگاه عميق به اجتماع در همين ژانر دريافت كرد. نگاهي كه در همه جاي دنيا محترم، ارزشمند و آبرومند است.

این روزها اوضاع سينما در داخل کشور چندان مناسب نيست. شما در اين باره چه نظري داريد؟
يك نكته اي را بي تعارف بايد بگويم. من سينماگر، فرهنگي و كمي اهل كتاب روی نقدی اجتماعی و طرح کردن آن بسیار مصر هستم و آن فقر فرهنگي است. صادقانه بايد بپذيريم به شدت درگير آن هستيم. آمار مطالعه و ديگر فعاليت هاي فرهنگي واقعا امروزه در كشور ما پايين است و ما از اين جهت دچار ضعف هستيم. اين يكي از علت هاي مهم اوضاع بد و نابه سامان امروز سينماي ما است. اما علت ديگر به نظر من اين لبخند مليح و عجيب مديران ما است كه اصلا نمي خواهند اين ماسك لبخند را از روي صورت هاي شان بردارند و بپذيرند كه اوضاع خيلي غم انگيز است. ماسك هاي كهن بازيگران تئاتر به شكلي بود كه جلوي چشم ها و دهان شان باز بود اما اين ماسكي كه دوستان ما زدند حتي جلوي چشم هاي شان را هم پوشانده است و اين اوضاع تراژيك سينما و تئاتر و ... را نمي بينند. اينها نه مي بينند و نه مي شنوند. من خيلي نمي خواهم به همه شرايط اعتراض كنم و هنوز به فيلمسازهايي مثل شهرام مكري، عبدالرضا كاهاني،‌حميد نعمت الله و ... اميد دارم. مطمئن باشيد هيچ گونه بحران اجتماعي و فرهنگي نمي تواند اين بچه ها را بحران زده بكند. اين بچه ها از پا نمي شنينند. اگر هم ما را هر وقت شايسته بازي در فيلم هاي شان بدانند با احترام و عشق براي شان كار مي كنيم. پس هنوز بخش خوبي از سينما زنده است و خون در رگ هايش جريان دارد. حالا اين كه مردم به سينما نمي روند مربوط به خيلي مسائل ديگر هم مي شود. مردم در خانه هاي شان ماهواره دارند با شبكه هايي كه صبح تا شب فيلم و سريال پخش مي كنند.

نكته دقيقا همين است كه چرا مردمي كه ظاهرا اهل تماشاي فيلم هستند، با سينماي خودمان قهر كردند؟
به معناي مطلق كلمه تهاجم تصويري و فرهنگي دارد مردم را مي بلعد. زمانی بود كه خود من واژه «تهاجم فرهنگي» را درك نمي كردم و نمي فهميدم. حالا شايد به دليل مبارزه غير اخلاقي بود كه راجع به اين قضيه مي شد. ولي امروز كاملا مي فهمم و لمس مي كنم كه نسل جوان سرزمين ما را تهاجم فرهنگي دارد غرق مي كند. اصلا معلوم نيست اينها به كجا دارند مي روند. اگر پولدار هستند كه درگير ماشين هاي چند صد ميليوني شان هستند و اگر هم كه فقيرند اصلا همه چيز را رها كرده اند. اينها در سطح شهر در پارك ها و سر كوچه ها منتشر شدند و همواره ناامني ايجاد مي كنند. اينها به همه چيز معترض هستند. بدون اينكه كاري بكنند و بپذيرند از بيرون گود نمي توان كاري كرد. به هر جهت در مقوله هنر در همه شاخه هايش به خصوص در سينما و تلويزيون كه ما در آنها مستقيم با مخاطب روبه رو هستيم، همواره رگي كوچكي براي انتقال احساسات، تفكر و انديشه وجود دارد. ما به همان رگ آويزان هستيم و جلو مي رويم و كسي آن را نمي تواند قطع كند. همانطور كه تا الان نتوانستند.

موج انتقادها به «آمديم ، نبوديد، رفتيم» زياد بوده و گفتند اسم اين اجرا اصلا تئاتر نيست و داستان ندارد. شما كه سابقه تئاتري هم داريد چه پاسخي براي منتقدين كارتان داريد؟
البته اين نقدي كه داستان وجود ندارد، شوخي مطلق است. ما در اين نمايش يك داستان از ابتدا تا انتها داريم. يك روز يك پينوكيويي بود كه فكر كرد چرا وقتي دروغ مي گويد دماغش دراز مي شود. اما آدم ها وقتي دروغ مي گويند دماغ شان دراز نمي شود و ... . اما درباره من . من اصلا گونه تئاتري كه در آن رشد كردم تئاتر تجربي بوده براي همين گرايشم به اين نوع از نمايش چيز جديد و عجيبي نيست. من بدون مسئله و مشكل يكي از سخت ترين نقش هاي اين نمايش را قبول كردم. نقشي كه كمتر بازيگري با اين حجم فانتزي و نوع پوشش جرات مي كند آن را قبول كند. در هر اثر هنري بحث سليقه هم مطرح است. يك عده ممكن است يك اثر را بپسندند و ارتباط برقرار كنند و گروه ديگري برعكس. نقد هم كه به هر حال عيار كار را مشخص مي كند و من اعتراضي به آن ندارم. اما چيزي كه نمي پذيرم اين نقدهاي تند و مغرضانه اي است كه مي خواهند اينطور نشان دهند كه اين نمايش صرف تكيه بر پول بنا شده و تئاتر نيست و ... . نه، اين حرف ها را قبول ندارم. چيزي كه همه فراموش كردند يا به روي خودشان نمي آورند اين است كه يك اتفاق منحصر به فرد تكنولوژيك با اين حجم تبليغات براي اولين بار افتاده. همواره اولين ها با كاستي و ضعف هايي همراه هستند اما نبايد جسارت اولين بودن را فراموش كنيم. اگر اين صدمين بار بود كه تئاتري از اين نوع و جنس روي صحنه مي رفت، بله همه انتقادها به جا و درست بود. به نظرم همين كه آقاي حميد سمندريان و آقاي عزت الله انتظامي به عنوان اساتيد و پيشكسوتان اين كار با هيجان و شوق از اين اجرا استقبال مي كنند اين كار نمره قبولي خود را گرفته است.

اين چند روزي كه در جشنواره «كن» هستيد اجراي «آمديم، نبوديد، رفتيم» تمام مي شود؟
نه هنوز 6 اجرا باقي مانده كه متاسفانه من ديگر نمي رسم. فكر مي كنم محمدرضا حسين زاده عزيز آن شش شب را به جاي من روي صحنه حاضر شود. او الان هم در پشت صحنه جزو تيم كارگرداني است. محمدرضا از دوستان خوب من است ما اولين بار در فيلم «قدمگاه» هم بازي بوديم.

تقريبا يك سال است از كار اروند دشت آراي تا همين نمايش رضا حداد و كار بعدي تان درگير تئاتر هستيد. سال پيش هم كه در سينما خيلي فعال بوديد. نمي خواهيد دوباره به تلويزيون سري بزنيد؟
چرا اتفاقا الان مدتي است مشغول گپ و گفت با فريدون جيراني هستم كه شايد نتيجه آن حضور دوباره ام در تلويزيون و سريال ايشان باشد. بعد از تئاتر رضا حداد هم «مكبث» را به كارگرداني رضا ثروتي روي صحنه دارم.

سال پيش خيلي پركار بوديد. كمي از كارهاي تان بگوييد. چه چيزهايي آماده اكران داريد؟
من فيلم سينمايي «روز رستاخيز» به كارگرداني احمدرضا درويش را آماده اكران دارم كه فيلم بزرگ و ارزشمندي است. فيلم سينمايي «بغض» را به كارگرداني رضا درميشيان دارم. اين فيلم تماما در استانبول فيلمبرداري شده. همينطور آخرين ساخته سينمايي خانم پوران درخشنده را دارم با نام «هيس، دخترها فرياد نمي زنند» كه خيلي كار خوبي است. پوران درخشنده به هر حال جزو ناقدين ناهنجاري هاي اجتماعي به خصوص در حوزه زنان است. او سينماي مشخص و منحصر به فرد خودش را دارد. اين فيلم راجع به لطمه هاي جسمي و روحي است كه به بعضي دختر بچه ها در سنين پايين وارد مي شود و تاثيراتي كه در بزرگسالي روي آنها مي گذارد. كار سخت و سنگين و طولاني بود اما فكر مي كنم نتيجه با استقبال روبه رو بشود. امیدوارم فیام «یک خانواده محترم» هم بعد از بازگشت از کن، مراحل اکران را پشت سر بگذارد.

چرا اينقدر كار مي كنيد؟ چه چیزی به شما انگيزه مي دهد؟ شهرت، پول و ...؟
در آمد كه شوخي است. من يك سال است دارم تئاتر كار مي كنم. من اگر دنبال درآمد بيشتر بودم در اين 10 سال حداقل يك خانه داشتم. نمي دانم چه بايد بگويم كه شعاري نشود و گفت و گوي مان را از زمين بلند نكند. حقيقتا اصلا حال روحي خوشي ندارم و فكر كنم به همين دليل به كار پناه بردم.

با اين اوصاف مهم ترين دغدغه اين روزهايتان چيست؟
آرامش، به معني واقعي كلمه در جستجوي آرمش هستم. دلم مي خواهد به يك جاي دور بروم و تنها باشم. احتياج به سكوت و سكون دارم. دلم مي خواهد به دل طبيعت به كوه و جنگل و بيابان بروم تا اين نشانه هاي قدرت و عظمت خداوند من را تحقير كنند بلكه حالم خوب بشود. دوست دارم بروم در سكوت گريه كنم. صداي ضربان قلبم را بشنوم و در آيينه به خودم نگاه كنم. بابك را فراموش كردم. همه چيز از بدنم رخت بر بسته. به هر حال يك روز مي آید كه حال من خوب مي شود. يك روزي حال همه ما خوب مي شود.

اين حال بد و اين غم از كجا مي آيد؟
اين غم براي اين است كه به بابك خيلي فشار مي آورم. بابك خيلي در فشار است. از طرفي خود اين كار پناه من شده.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی بعد از گذشت چندین قسمت توانست مخاطبان خود را پیدا کند.

سریال نمایش خانگی «ساخت ایران»، اواخر سال گذشته وارد بازار شد، این سریال با توجه به حضور ستارگان سینمای ایران از جمله محمدرضا گلزار و امین حیایی پیش بینی می شد در همان قسمت های اول بتواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند، اما پیش بینی ها چندان موفق نبود.

با گذشت چندین قسمت از سریال و شکل گیری شخصیت های داستان، این سریال که دومین تجربه سریال سازی لطیفی برای شبکه نمایش خانگی است، مخاطبان زیادی را جذب کرده و تیراژ آن به 800 هزار نسخه رسیده است.

سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و منصور سهراب پور در ایران، پاریس و بیروت فیلمبرداری می شود.

محمدرضا گلزار، امین حیایی، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، الیکا عبدالرزاقی، مهران رجبی و ... بازیگران این سریال هستند.

«ساخت ایران» سومین سریال شبکه نمایش خانگی پس از قلب یخی و قهوه تلخ است که سری اول آن شامل قسمت‌های یک و دو در هفته سوم اسفندماه عرضه شد. این سریال را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده که پیش از این فصل‌های اول و دوم سریال قلب یخی را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی ساخته بود. محمدرضا گلزار و امین حیایی در کنار فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی، مهران رجبی و … از بازیگران این مجموعه هستند. در تیم تولید سریال، محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان از قلب یخی و خشایار الوند به عنوان نویسنده از قهوه تلخ آمده‌اند. برخی بازیگران هم از میان بازیگران این دو سریال انتخاب شده‌اند. امین حیایی پیش از این در قلب یخی حضور داشت و الیکا عبدالرزاقی هم از بازیگران قهوه تلخ بوده است. از طرف دیگر، بهنام تشکر و پروین قائم‌مقامی پیش از این در سریال موفق «ساختمان پرشکان» حضور داشتند و در این سریال نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

اولين جايزه‌ رسانه‌اي اتحاديه اروپا، ساعتي قبل در حاشيه‌ي شصت و پنجمين دوره‌ي جشنواره‌ي فيلم كن به اصغر فرهادي ـ كارگردان ايراني ـ براي پروژه‌ي جديدش اهدا شد

 

 آندرولا واسیلیو ـ کمیسر اتحادیه اروپا در امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان ـ پيش از اين، اعلام كرده بود كه این جایزه را امروز ـ یکشنبه 20 مه ـ‌ 31 ارديبهشت ماه ـ همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کن به اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فيلمش از شرکت فرانسوی «ممنتو فیلمز» اعطاء می‌کند

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا برای پروژه جدید اصغر فرهادي است که قرار است پاییز امسال به زبان فرانسوی در فرانسه ساخته شود.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

پس از خبر ايفاي نقش ماريون کوتيار در جديدترين اثر اصغر فرهادي، اين بار تهيه‌کننده فرانسوي اين پروژه از پيوستن طاهر رحيم به اين فيلم سينمايي خبر داد.

 

مسئولان سازنده جديدترين اثر اصغر فرهادي روز گذشته اعلام کردند که طاهر رحيم؛ بازيگر فرانسوي فيلم هاي سينمايي «پيغامبر» (A Prophet)، «طلاي سياه» (Black Gold) و «عقاب» (The Eagle) در جديدترين فيلم سينمايي فرهادي که پاييز سال جاري در فرانسه کليد مي خورد بازي مي کند.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني لو فيگارو، طاهر رحيم پيش اين براي ايفاي نقش در فيلم سينمايي «پيغامبر» توانسته جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد مراسم اهداي جوايز «سزار» که به عنوان اسکار فرانسه به شمار مي آيد را به خود اختصاص دهد.

الکساندر موله گاي؛ تهيه‌کننده شرکت فيلمسازي «ممنتو فيلمز» که در حال حاضر براي فروش حق امتياز اکران بين المللي جديدترين فيلم سينمايي اصغر فرهادي در بازار فيلم شصت و پنجمين دوره جشنواره کن حضور دارد، پيش از اين در تاريخ 28 ارديبهشت (17 مه) بهار سال جاري به صورت رسمي اعلام کرده بود که ماريون کوتيار؛ بازيگر فيلم هاي سينمايي «نيمه شب در پاريس» (Midnight in Paris)، «تلقين» (Inception) و «ماهي بزرگ» (Big Fish) در جديدترين پروژه سينمايي فرهادي ايفاي نقش مي کند.

ماريون کوتيار نيز که اکنون براي ايفاي نقش در فيلم سينمايي «زنگ و استخوان» (Rust and Bone) در شصت و پنجمين دوره جشنواره فيلم کن حضور دارد پيش از اين در سال 2007 ميلادي براي بازي در نقش «اديت پياف»؛ خواننده صاحب نام فرانسوي در فيلم سينمايي «زندگي مانند گل سرخ» (La Vie en Rose) موفق به دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن در مراسم هاي اهداي جوايز اسکار، بفتا، سزار و گلدن گلوب شده است.

کوتيار در آخرين پروژه سينمايي خود نيز در «شواليه تاريکي برمي‌خيزد» (The Dark Knight Rises) به کارگرداني مريستوفر نولان ايفاي نقش کرده است که اين فيلم سينمايي در تاريخ 20 جولاي (30 تير) تابستان سال جاري روي پرده سينماهاي سراسر جهان مي رود.

موله گاي که پيش از اين مسئوليت اکران 2 فيلم سينمايي «درباره الي» و «جدايي نادر از سيمين» را برعهده داشته است، براي نخستين بار است که به عنوان تهيه کننده در يکي از آثار سينمايي اصغر فرهادي فعاليت مي کند.

جديدترين فيلم سينمايي اصغر فرهادي که نخستين اثر او به شمار مي‌آيد که در خارج از ايران ساخته مي شود از پاييز سال جاري با بودجه‌اي براي با 11 ميليون يورو و در پاريس کليد مي خورد.

مسئولان سازنده اين فيلم سينمايي اعلام کرده‌اند که تا زماني که فرهادي نوشتن فيلمنامه اين اثر را به اتمام نرساند جزئيات داستان آن را افشا نمي کنند، اما موله گاي اظهار کرده است که اين فيلم سينمايي با همراه داشتن رگه‌هايي از «جدايي نادر از سيمين» يک فيلم هيجان‌انگيز احساسي اجتماعي است و با پيچيدگي‌هاي داستاني چندگانه خود تماشاگر را از اولين نما تا نماي پاياني در تعليق نگه مي‌دارد.

فرهادي نيز چندي پيش درباره جديدترين فيلم سينمايي خود به مجله «فيلم فرانسه» گفته بود: هدف من اين است که براي تماشاگران فيلم‌هايم به جاي جواب، سئوال مطرح کنم. اين چيزي است که دنياي امروز بيش از هر زمان ديگر به آن نياز دارد؛ طرح سئوال‌هاي جديد در برابر جواب‌هاي قديمي. شايد بتوان اين سينما را سينماي پرسش‌گرانه ناميد.

همچنين مسئولان سازنده اين فيلم سينمايي به تازگي اظهار کرده اند که جديدترين فيلم سينمايي اصغر فرهادي را در بهار سال 2013 ميلادي روي پرده سينماهاي سراسر جهان مي برند.

اصغر فرهادي پيش از اين در اسفند ماه سال گذشته براي ساخت فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» توانست با شکست رقيبان برجسته اي مانند «سرسخت» (Bullhead) به کارگرداني ماسکل آر از بلژيک/ «پاورقي» (Footnote) به کارگرداني ژوزف سدار از رژيم صهيونيستي/ «در تاريکي» (In Darkness) به کارگرداني آگنيشکا هولاند از لهستان و«آقاي لاژار» (Monsieur Lazhar) به کارگردانس فيليپ فالاردو از کانادا، جايزه اسکار بهترين فيلم غيرانگليسي زبان هشتاد و چهارمين دوره مراسم آکادمي اسکار را به خود اختصاص دهد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

همه اتفاقات ایرانی ما در جشنواره كن ۶۵ ،امروز رقم خورد. 

 

 ساعت ۹ صبح به وقت كن «یك خانواده محترم» به كارگردانی مسعود بخشی و تهیه كنندگی محمد آفریده، تنها نماینده كشورمان در این جشنواره ـ در بخش دو هفته كارگردانها ـ به نمایش در آمد و ساعت ۱۷ نیز اكران دوم فیلم خواهد بود.

 

روز گذشته بروشور تبلیغاتی این فیلم بصورت گسترده در صندوق خبرنگاران قرار گرفت.

 

خبرنگاران در این جشنواره هركدام صاحب صندوقی هستند كه مهمترین برنامه های روزانه به همراه برخی مجلات و تبلیغات فیلم ها در داخل آن قرار می گیرد.

 

همچنین ساعت ۱۱ امروز، اصغر فرهادی در مراسمی جایزه «پیرکس مدیا ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا» را در یكی از سالن های كاخ اصلی جشنواره فیلم كن دریافت کرد.

 

عباس كیارستمی كارگردان نامدار ایرانی كه با فیلم «مثل یك عاشقی» محصول فرانسه و ژاپن در بخش اصلی جشنواره حاضر است هم امروز ـ ۲۰ می ـ فیلمش در دو نوبت ساعت ۱۹:۳۰ و ۲۲:۱۵ به نمایش در آمد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«چک» تازه ترین ساخته سینمایی کارگردانی است که هم ساخت درامی مهیج به نام «نقاب» را در کارنامه دارد و هم کمدیهای تجاری نظیر «زنان ونوسی مردان مریخی» را کارگردانی کرده است اما پای درددل راست گفتار که می نشینی بیش از هر چیز علاقه وی برای ساخت آثاری با درونمایه اجتماعی مانند «نقاب» یا همین «چک» است که جلب توجه می کند. راست گفتار ابایی ندارد از اینکه بگوید برای ساخت آثار مستقل حمایتی از او صورت نمی گیرد و برای همین است که هر از گاه مجبور می شود کمدی هایی کاملا تجاری مانند «پسر تهرونی» یا «عروس خوش قدم» را بسازد. راست گفتار از بنیاد فارابی هم به واسطه عدم حمایت از کارگردانان مستقل مانند او هم به شدت گلایه داشت. بخشی از گفته های راست گفتار را در ادامه می خوانید:



پیرو فلسفه عبید زاکانی ام

اگر می بینید هر از گاه به سراغ ساخت کمدیهای تجاری می روم فقط و فقط برای آن است که بتوانم به واسطه سودآوری برآمده از آنها کارهای جدی ام مانند «چک» را بسازم. برای ساخت فیلم «چک» مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتم آن هم در شرایط که تهیه کننده کار خودم بودم. خودتان می دانید که در شرایط کنونی برای ساخت یک فیلم معمولی نیاز به 500 تا 600 میلیون تومان بودجه است؛ من هم اگر گاها به سراغ ساخت آثار تجاری می روم برای آن است که بتوانم با سود برآمده از آنها آثاری مانند «چک» را بسازم. در این حیطه پیرو فلسفه عبید زاکانی هستم که ماجرای مردی را بیان می کرد که گوسفند می دزدیده و گوشت گوسفند را خیرات می کرده و در توجیه این وضعیت می گفته ثواب خیرات، گناه دزدی را می پوشاند و در این بین پوست و دنبه گوسفند هم نصیب خودم می شود!


سعی می کنم به سمت سیاست نروم

به ندرت می شود کارگردانانی را پیدا کرد که به طور مداوم در صحنه سینما حضور داشته باشند و در عین حال نه به جریانهای سیاسی تعلق داشته باشد و نه به جریانهای تجاری. شاید تک فیلمهایی به این طریق تولید شود اما یک جریان دائم نمی تواند وجود داشته باشد. برای منی که در این موقعیت هستم هم امکان اینکه به سمت سیاست بلغزم فراوان وجود دارد اما سعی می کنم به سمت وجه تجاری سینما بروم ولی سراغ سیاست نروم.


به زنده یاد فریدون گُله خیلی ارادت دارم

درباره ذکر نام فریدون گُله در تیتراژ پایانی «چک» باید بگویم من معتقدم باید به میراثی که سینما برایمان گذاشته احترام بگذاریم. ما تعداد زیادی فیلم داریم که گنجینه سینمای ایران هستند. نیوتن می گفت:«من اگر توانستم جاذبه را کشف کنم به خاطر این بود که بر شانه غولهایی مانند ارسطو، گالیله و کوپرنیک ایستاده ام.» من هم فکر می کنم اگر توجه کنیم به تاریخچه سینمای خودمان می تواند کمک حالی برای ما باشد و برای پی ریزی سینمای آینده آسانتر قدم برداریم. درباره ذکر نام فریدون گِله در تیتراژ پایانی «چک» هم باید بگویم من به زنده یاد گُله خیلی ارادت دارم و ایشان یکی از فیلمسازان ما بود که فیلمهایش فقط سینما بود و بس؛ او مثل بسیاری دیگر سعی نمی کرد دلمشغولی های شخصی خویش را از طریق سینما انتقال دهد بلکه سعی می کرد به اندازه مخاطب خاص برای مخاطب عامی هم که فیلم او را برای تماشا انتخاب کرده بود ارزش قائل شود. من «جمعه» که فیلمنامه آن از فریدون گُله بود را حوالی سالهای 56-57 بود که دیدم بعد هم هیچ گاه فرصت این نشد که مجددا آن را ببینم. در نگارش «چک» هم دنبال این بودم که شرایطی ایجاد شود که زمینه ای برای گرد هم آوردن تعدادی آدم عادی دور یکدیگر در فیلمنامه فراهم شود؛ چند گونه مختلف می شد این داستان را روایت کرد؛ مثلا می توانستم کاراکترهای اصلی فیلم را گروهی زندانی قرار دهم اما یکی از معضلات زندانی بودن آن بود که امکان کمدی از من گرفته می شد؛ به جز این، وجه اجتماعی داستان هم برایم مهم بود و دوست داشتم اجتماع اطراف را در فیلم ام نشان دهم برای همین بهترین روش کنار هم قرار دادن کاراکترها همین بود که مانند فیلم «جمعه» آنها را به عنوان مسافران یک تاکسی نشان دهم و به این طریق هم زمینه ایجاد طنز فراهم می شد و هم زمینه تصویر کردن اجتماع اطراف. یکی از معضلات سینمای ما ناکجاآباد بودن فیلمها است یعنی معلوم نیست داستان فیلم در چه دورانی رخ می دهد اما من سعی کردم فضای فیلم را کاملا مشخص کنم تا همه بدانند داستان فیلم در انتهای دهه هشتاد و حوالی سالهای 89-90 می گذرد با اقتضائات این دوران.


آقای عبدالعلی زاده اگر 50 فیلمنامه می خواند فیلمش به مراتب بهتر از این بود

فیلم تجاری خوب ساختن هم هنر می خواهد. بد نیست به شما بگویم زمانی کارگردان همین فیلم «چگونه میلیاردر شدم» یعنی آقای علی عبدالعلی زاده رییس شورای تصویب فیلمنامه بنیاد فارابی بود و ایشان اگر در همان زمان 50 عدد از آن فیلمنامه هایی که برای تصویب زیر دستش می آمد را می خواند می بایست «چگونه میلیارد شدم» به مراتب اثر بهتری شود. ما سینما را از دیگران یاد گرفته ایم و وقتی سابقه ای عظیم پشت سرمان است بهتر است که بر نمونه های خوب پیشینیان دقت کرده و از الگوهای خوب آنها استفاده کنیم. واقعا باعث تعجب است که برخی کارگردانان ما می گویند سینما نمی رفته اند و تلویزیون هم نمی دیده اند و صرفا چون احساس تکلیف کرده اند وارد عرضه فیلمسازی شده اند! آیا این واقعا جای سوال ندارد که چطور کسی فیلم ندیده اما حالا می خواهد فیلمساز شود؟ این را هم باید درنظر گرفت که احساس تکلیف در مقولات هنری مثل سینما جواب نمی دهد و نتیجه آن این می شود که کارگردانی پیدا می شود و 10 تا 15 فیلم با هزینه های دولتی می سازد بعد تازه وقتی سینما را یاد می گیرد می رود به سمت سینمای سطحی! به عنوان مثال محسن مخملباف را درنظر بگیرید، این آدم از ابتدای کار سعی کرد این تلقی را مطرح کند که تعهدش او را وادار کرده وارد سینما شود اما آخر سر از کجا درآورد؟ مخملباف و آدمهایی مثل او شیپور را از سر گشادش می نوازند. البته در این میان سوء مدیریت هم مشکلات خاص خود را به وجود آورده است؛ وقتی بودجه های فراوان را به اسم تعهد بیشتر در اختیار چنین آدمهایی قرار می دهند معلوم است که حاصل کار چه خواهد شد! متعهدهای بی تجربه 5-6 فیلم را خراب می کنند تا سینما را یاد بگیرند و تازه اینجاست که به ناگاه مسیرشان عوض می شود!


بنیاد فارابی برای «راه آبی ابریشم» شش میلیارد هزینه کرد اما برای اعطای یک وام 60 میلیونی به «چک» به شدت تحقیرم کرد
همین بنیاد سینمایی فارابی برای پروژه ای مثل «راه آبی ابریشم» حدودا 6 میلیارد هزینه کرد اما این فیلم در اکران رسمی حتی یک میلیارد تومان هم عایدی نداشت اما در مورد «چک» بعد از چند ماه دوندگی تنها شصت میلیون تومان به من وام دادند؛ شصت میلیونی که یک دهم هزینه های فیلم من هم نمی شود؛ تازه وام را هم نه به صورت نقد بلکه به این صورت می دهند که تجهیزاتی را که به پروژه ما می دهند با قیمت دولتی حساب می کنند. اما باور کنید برای گرفتن همین چندرغاز هم به شدت تحقیر شدم. باورتان نمی شود برای هر 5 میلیونی که می خواستم بگیرم باید یک ماه و نیم گردن کج می کردم آن هم پیش آدمهایی که کل سوابق سینمایی شان یک سال هم نیست.


آیا آقایانی که 6-7 میلیارد بودجه می گیرند هم همین پروسه را برای دریافت کمک طی می کنند؟

خدای من شاهد است که بخشی از همین 60 میلیون تومان را یک ماه و نیم بعد از فیلمبرداری و بخشی از آن هم شش ماه بعد از تولید فیلم پرداخت شد. برای پرداخت این وام آن قدر مرا سر دواندند که از کمکی که گرفته بودم پشیمان شدم و همواره هم این سوال برایم باقی است که آیا آقایانی که 6-7 میلیارد بودجه می گیرند هم همین پروسه را برای دریافت کمک طی می کنند؟ مطمئنا نه!

تازه دوستان وقتی می خواهند برای تولید فیلم وام دهند چگونه حساب و کتاب می کنند؟ مگر خبر ندارند که برای تولید فیلم معمولی چقدر باید هزینه صرف کرد؟ می گویند برو فیلم را بساز و بعد راشهایت را بیاور تا آنها را ببینیم و بررسی کنیم می شود کمک کرد یا نه؟ تازه بعد از تماشای راشهای گرفته شده هم کل وام را نمی دهند و می گویند برو پروانه نمایش بگیر و بیا تا بعد از آن مابقی پول را بدهیم.

واقعا خسته ام کردند

همین الانی که «چک» اکران شده باور کنید از تولید یک فیلم مستقل که حرفی هم برای گفتن دارد واقعا پشیمانم. باور کنید اگر فیلم «مرسی خانم خوشگله» یا «مرد باردار»(!) را می ساختم الان با خیال راحت در ویلایم در شمال کشور خوابیده بودم و پیش خودم هم می گفتم بگذار چهار منتقد هم فحش دهند اما در عوض پول خوبی به جیب زده ام.



یک مشت کارگردان شکست خورده، مدیر شده اند


متاسفانه مشکل مدیریتی مملکت ما طوری است که بی دلیل در جهت بیسواد پروری عمل می شود. متاسفانه ما تعدادی مدیر داریم که معلوم نیست از کجا آمده اند و نه تنها فرهنگی نیستند که اصلا دغدغه فرهنگ ندارند. جالب اینکه اغلب مدیران ما یک مشت کارگردان شکست خورده یا فیلمنامه نویس ناکام هستند؛ اینها سعی می کنند دق دلی کارهای نکرده خود را سر آدمهای کاربلد خالی کنند. با این حال امیدوارم با ساخت فیلمهایی مانند «چک» هوایی تازه در سینمای ما دمیده شود و اوضاع اندکی بهتر شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

"اخلاقتو خوب کن" توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد وارد شبکه نمایش خانگی شد.

مسعود اطیابی پیش از این فیلم سابقه ساختن فیلمهایی نظیر "مصائب دوشیزه" ، "صبح روز هفتم" ،"خروس جنگی" و "شرط اول" را در کارنامه خود دارد.
بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند عبارتند از: رضا عطاران ، حامد کمیلی ، الهام حمیدی ، جواد رضویان ، مهدی فقیه ، داریوش سلیمی ، فخرالدین صدیق شریف و فرحناز منافی ظاهر

خلاصه داستان: فرشته ای وظيفه دارد كه آدم ها را به دنيايی ديگر بفرستد، اما در يك مورد دچار اشتباه می شود و دو نفر كه به آن دنيا فرستاده، برگشت می خورند. در حالی كه اين دو برای انجام مأموريتی به اين دنيا بازگشته اند. ...

عوامل فنی دیگر : جواد فرحانی (مجری طرح و سرمایه گذار) ، سید امیر پروین حسینی (تهیه کننده) ، کارگردان (مسعود اطیابی) ، رضا مقصودی (نویسنده) ، حسن پویا (فیلمبردار) ، میلاد موحدی (موسیقی)

این فیلم در بخش نوعی نگاه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است.
شایان ذکر است نسخه خانگی این فیلم نسبت به نسخه اکران با یک ممیزی کوتاه همراه بوده است.

"اخلاقتو خوب کن" با فروشی 865 میلیون تومانی در تهران و مجموع 1.5 میلیارد فروش در کل کشور یکی از فیلمهای پر فروش سال 90 سینمای ایران نیز بوده است.

به زودی فیلم سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" از همین موسسه وارد شبکه خانگی خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

لیلا حاتمی برای تماشای فیلم سینمایی «نارنجی پوش» همراه با تماشاگران به سینما ایران می‌رود.

 

 به نقل از روابط عمومی موسسه بین المللی فیلمیران، روز جمعه ساعت 18 تا 20 لیلا حاتمی بازیگر فیلم سینمایی «نارنجی پوش» تازه ترین اثر داریوش مهرجویی در سینما ایران حضور خواهد داشت تا همراه با مردم به تماشای این فیلم بنشیند.

نمایش فیلم سینمایی «نارنجی پوش» که از این هفته وارد هفته ششم خود شده در چهل سینمای تهران و شهرستان همچنان ادامه دارد.

مجموعه فرهنگی هنری سینما ایران واقع در خیابان شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی روبروی خیابان بهار شیراز است. علاقمندان جهت رزرو بلیط می توانند با شماره تلفن های 30ـ77641128 تماس حاصل فرمایند.

«نارنجی پوش» داریوش مهرجویی داستان حامد آبان (حامد بهداد) عکاس حرفه ای مجلات و روزنامه ها است که با خواندن کتابی چنان تحت تاثیر پالایش محیط زیست و مبارزه با آشغال زایی می شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می پیوندد و با عنوان «نارنجی پوش لیسانسه» به شهرت می رسد اما اعتبار و محبوبیت حامد زندگی خصوصی و خانوادگی او را با سیلی از فراز و نشیب های عاطفی تند و ناگهانی به سمت و سویی دیگر می برد...

این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده چهار سیمرغ بلورین (بهترین فیلم سینمای آسیا، جایزه بین المذاهب ، جایزه ویژه هیات داوران و بهترین تدوین) شده بود. همچنین در شش رشته دیگر ، بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی ـ بهترین بازیگر نقش دوم زن: میترا حجار، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه و بهترین صدابرداری کاندیدای دریافت جایزه شده بود.

حامد بهداد ، لیلا حاتمی، میترا حجار، طناز طباطبایی، همایون ارشادی، فردوس کاویانی، اردشیر رستمی، امید روحانی، محمدجوادجعفرپور، مهیار پورحسابی، کیانوش گرامی و... بازیگران اصلی نارنجی پوش هستند. 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب