سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

Image
 

کارگردان گشت ارشاد گفت : به آقای ضرغامی به خاطر تعطیلی «هفت» تبریک می گویم و اگر تعطیلی این برنامه حتمی شود باید فاتحه گفتگوی سینمایی در رسانه ای مانند تلویزیون را خواند.

 

سینما روز _ حـــامد مظفـــری: سعید سهیلی که به واسطه حواشی پیش آمده در اکران آخرین فیلمش همچنان دلگیر است از جمله کسانی بود که در برنامه هفته گذشته «هفت» روی آنتن آمد و توانست لحظاتی کوتاه ولو به صورت تلفنی درباره اوضاع این روزهای سینمای ما صحبت کند. بسیاری از مخاطبان بعد از شنیدن خبر تعطیلی «هفت» این فرضیه به ذهنشان رسید که مبادا اظهارات تند و تیز سهیلی در «هفت» عامل اصلی تعطیلی این برنامه بوده! برای آگاهی از نظر خودِ سهیلی درباره این موضوع با وی گپی زدیم.

آیا می توان یکی از دلایل تعطیلی «هفت» را حرفهای صریحی دانست که هفته گذشته شما در تماس تلفنی با جیرانی به زبان آوردید؟
نه، من فکر می کنم اصلا قبل از اینکه من بخواهم در «هفت» صحبت کنم، نامه های مرتبط با تعطیلی «هفت» نوشته شده بود و درخواستهای آنها که دوستدار تعطیلی این برنامه بودند، مطرح شده بود. تصمیم گیریها هم اختمالا زودتر از اینها گرفته شده بود اما تازه به سمع من و شما رسیده است!

فکر می کنید چقدر از ماجرای تعطیلی برنامه «هفت» مرتبط است با انتقاد گروهی رسانه افراطی از این برنامه به خصوص نامه رسانه های موسوم به انقلابی خطاب به ضرغامی!؟
مطمئنا همین نامه دلیل اصلی توقیف «هفت» بوده است. اما می خواهم واقعیتی را به شما بگوبم و آن هم اینکه آن کسانی که چنین نامه هایی را امضاء می کنند پیاده نظام این اتفاقات هستند. اینها آدمهایی هستند که خودشان قدرت تصمیم گیری مستقل ندارند یعنی اختیارشان تحت تاثیر آدمهایی است که هیچ کدام از آنها امضایشان پای چنین نامه ها و بیانیه هایی نمی آید.

اما این گروهها که این شانس را داشتند نماینده خود را به «هفت» بفرستند. پس مشکل چیست که به استفاده از تریبون «هفت» هم راضی نشده اند؟
ببینید، حتی آنها که به نمایندگی از چنین گروههای به «هفت» آمدند هم نفرات اصلی آنها نیستند. نفرات بالادستی این گروهها را هیچ گاه نمی بینیم اما اینها آن قدر قدرت دارند که می توانند شهرداری، حوزه هنری یا امامان جمعه را همراه خود کنند.

فکر می کنید روشی که اینها در شانتاژهای رسانه ای در پیش گرفته اند چه عاقبتی خواهد داشت؟
نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که روش این دوستان در اعتراض، روش درستی نیست! آنها به جای گفتگو درخواست شان را با فشار و شانتاژ پیش می برند و خواهان تعطیلی روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی هستند که نظری خلاف نظرات آنها دارند. آخر این کجایش منطقی است؟ متاسفانه این گروهها اغلب فاقد منطق هستند و تنها راهی هم که در پیش می گیرند همین جنجال و فشارهای غیرمنطقی است در صورتی که اگر واقعا طرفدار منطق هستند چرا به سمت گفتگو نمی آیند. واقعا به آقای ضرغامی به خاطر تعطیلی «هفت» تبریک می گویم و اگر تعطیلی این برنامه حتمی شود باید فاتحه گفتگوی سینمایی در رسانه ای مانند تلویزیون را خواند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

بلیت گران‌تر شد، تماشاگر کمتر

 

سینما روز _ مقایسه فروش فیلم‌های اکران بهار در پنج سال اخیر نشان می‌دهد که تعداد تماشاگران سینما با بالا رفتن قیمت بلیت کم شده است
الهام نداف: بهار مناسب‌ترین فصل اکران فیلم‌هاست. به خصوص در چند سال اخیر که تمایل مخاطب برای رفتن به سینما در این فصل و روزهای تعطیل بیشتر شده است. در این روزها، شورای صنفی نمایش با صلاحدید خود دستچینی از تولیدات سال قبل که در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمده‌اند، انتخاب می‌کند تا چرخ‎های سینما در همان آغاز سال جدید برای اهالی هنر خوب بچرخد.
 

نکته قابل توجه در این چینش‌ها توجه به موضوع فیلم و مناسب بودن آن برای نمایش در نوروز و احتمال پر فروش شدن آن است. اتفاقی که در سال‌های 87، 88، 89 و 90 افتاد. البته توقع اینکه همه فیلم‌های روی پرده نوروز یک مضمون را در بربگیرد یا اینکه همه این فیلم‌ها مختص کارگردانان اسم و رسم‌دار باشد، دور از ذهن است، چرا که سینمای ایران باید قابلیت فروش در طول یک سال را داشته باشد.
 

مقایسه فروش فیلم‌های پنج سال سینمای ایران در نوروز، نشان دهنده موفقیت سینمای ایران و انتخاب هوشمندانه فیلم‌ها در بعضی از سال‌ها و موفق نبودن انتخاب فیلم‌ها در سال‌‌های دیگر است. آمار و ارقام ارائه شده در تصویر زیر مربوط به سایت فارابی و فروش فیلم‌ها در تهران است چرا که آمار رسمی از فروش فیلم‌های سینمایی در کل کشور وجود ندارد. همچنین آمار فروش سال 87 نیز که در سایت فارابی اعلام نشده، بر اساس آمار و ارقام خبرگزاری‌های معتبر، درج شده است.

 

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721232473116364.jpg

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  از صبح امروز اکران سه فیلم سینمایی «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ‌طادی، «چک» ساخته کاظم راست‌گفتار و «آخرین سرقت» ساخته پدرام علیزاده در سینماهای سراسر کشور آغاز شد.

فیلم سینمایی «روزهای زندگی» در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی شد.

«روزهای زندگی» داستان این فیلم در سال 1367 و ماجرای زن و شوهری است که در جبهه جنوب و در بیمارستانی صحرایی می‌گذرد. «امیرعلی» و همسرش به دلیل سال‌ها کار در آنجا به حال و هوای جبهه وابستگی شدیدی پیدا کرده‌اند،اما اعلام خبر آتش‌بس و بعد حمله نیروهای عراقی به بیمارستان، این زوج را در آزمایشی دشوار قرار می‌دهد.

حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، آرینه سوکساییان، کوروش سلیمانی و کریم اکبری‌مبارکه از بازیگران این فیلم هستند.

سینماهای استقلال، آزادی، فرهنگ، پردیس ملت، ایرکه ایرانیان، پردیس زندگی، صحرا، فلسطین، شکوفه،ماندانا، تماشا، حافظ، راگا، کیان، نیاوران و در شهرستان‌های اصفهان، مشهد، شیراز، رشت، تبریز، کرمانشاه و کرمان سینماهای نمایش دهنده فیلم «روزهای زندگی» هستند.

«روزهای زندگی» برنده جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جشنواره سی ام شده است

فیلم سینمایی «چک» در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم سینمایی «چه چوری میلیاردر شدم» ساخته علی عبدالعلی‌زاده شد.

داستان فیلم سینمایی «چک» درباره مرد جوانی است که برای رسیدن به اهداف رویایی دست به ریسک بزرگی می‌زند.

فرهاد آئیش، شاهرخ استخری، مژگان بیات، همایون ارشادی، حسن شکوهی، مریم سعادت، نفیسه روشن، فرخ نعمتی، سپند امیرسلیمانی، جشمید مشایخی و... در این فیلم هنرنمایی می کنند.

آفریقا، آزادی، پارس، اریکه ایرانیان، پردیس ملت، راگا، زندگی، کیان، شکوفه، ماندانا، جوان، ایران، کارون، تماشا، فلسطین، پایتخت، مرکزی، قلهک، اشراق، حافظ، جی، پیوند، موزه سینما و در شهرستان‌های اصفهان، شیراز، رشت، اراک، قزوین، یزد، کرج، اسلامشهر و کرمان سینماهای نمایش دهنده فیلم «چک» هستند.

باید دید این فیلم کاظم راست گفتار که ساخته های قبلی او پرفروش بوده اند هم می تواند به گیشه رونق ببخشد یا خیر؟

فیلم سینمایی «آخرین سرقت» ساخته پدرام علیزاده در گروه سینمایی آزادی جایگزین فیلم سینمایی «سیب و سلما» ساخته حبیب الله بهمنی شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است آقای «ن» و آقای «د» در یک سفر ناخواسته با یکدیگر همراه می‌شوند. در این میان خانم «م» منتظر آن‌هاست‌، غافل از این که...

در این فیلم ‌پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، خاطره اسدی، مریم سعادت، آرش نوذری، سولماز آقمقانی و با حضور ایرج نوذری به ایفای نقش می‌پردازند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«فضل‌الله شریعت‌پناهی» درباره انتشار اخباری مبنی بر اجرای برنامه «هفت» توسط «محمد خزاعی» و «مسعود فراستی» گفت: من در جریان چنین اخباری نیستم. شایعات در این زمینه زیاد شده و نیاز به بررسی دارد.

وی ادامه داد: فعلا آقای جیرانی هستند و اجرای برنامه را هم برعهده دارند، ایشان پیشنهاد دادند که در فاصله بعد از مسابقات فوتبال، اجرا را به فرد دیگری بسپاریم ولی ما هنوز قبول نکرده‌ایم.

شریعت‌پناهی درباره حضور قطعی جیرانی برای کارگردانی سریال، تصریح کرد: هنوز تاریخ کلید زدن سریال ایشان مشخص نیست، خودشان هم پیشنهاد دادند که بهترین زمان خداحافظی ایشان از برنامه هفت، زمان پخش فوتبال است، ولی ما قبول نکرده‌ایم و زمان رفتن ایشان هم مشخص نشده است.

به گزارش فارس، شنیده می‌شود مسئولان سیما چندی پیش از «محمد خزاعی» تهیه‌کننده سینما و دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر خواسته‌اند اجرا و تهیه برنامه «هفت» را برعهده بگیرد که تا این لحظه خزاعی به آن‌ها پاسخی نداده است.

در حال حاضر محمد خزاعی اجرای برنامه «شب‌های روشن» در شبکه جام جم را برعهده دارد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
فریدون جیرانی تهیه کننده و مجری برنامه هفتکه به تازگی با مشکلاتی روبه روشده است تصمیم خود را برای بودن یا نبودن در این برنامه اعلام کرد که با توجه بر حرفش کو گفت مهر این برنامه از دلم افتاد به نظر رسد دیگر جیرانی علاقه ای برای حضور در هفت ندارد.ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلم های سینمایی «دوستی از جنس آتش»، «روزهای زندگی» و «شبکه» فیلم های آینده روی پرده هستند که در جلسه امروز شورای صنفی نمایش قرارداد آن ها به ثبت رسید.

حبیب کاوش؛ سخنگوی شورای صنفی نمایش در مورد نتایج جلسه امروز شورای صنفی گفت: فیلم سینمایی «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ طادی در گروه سینمایی استقلال پس از فیلم سینمایی «قلاده های طلا» در تاریخ 20 اردیبهشت ماه اکران می شود.

وی ادامه داد: همچنین فیلم سینمایی «دوستی از جنس آتش» به کارگردانی مرحوم امیر قویدل در گروه عصر جدید پس از فیلم سینمایی «خنده در باران» روی پرده می‌رود.

کاوش در مورد زمان اکران آخرین فیلم ایرج قادری هم توضیح داد: فیلم سینمایی «شبکه» از 27 اردیبهشت ماه در گروه سینمایی قدس جایگزین فیلم «نارنجی پوش» می شود.

در "شبکه" اكبر عبدي، ايرج قادري، ماه‌چهره خليلي، نيما شاهرخ‌شاهي، افسانه پاكرو، سيروس گرجستاني، مجيد مشيري، اليزابت اميني، اميرعلي رنجبر، ميرطاهر مظلومي، مريم اميرجلالي و عباس اميري بازی می کنند.

اين فيلم درباره انتشار فيلم‌هاي خصوصي افراد است و اتفاقاتي پيرامون اين موضوع را به تصوير مي‌كشد. فيلمنامه «شبكه» را که با عنوان «فلش» پروانه ساخت گرفته عبدالرضا منجزي نوشته است. نام قبلی فیلم «مصادره» بود.

"دوستی از جنس آتش" که نام قبلی آن "بار هستی" بود آخرین ساخته زنده یاد امیر قویدل است. سارا خوئینی ها، ایرج نوذری و ناصر ممدوح از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که در ژانر وحشت ساخته شده در مورد دکتری به نام هستی است که اتفاقات عجیبی در محل کار و زندگی اش برای او رخ می دهد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

ضرغامی به خاطر نامه سرگشاده تذکری به ما نداد  

 

سینما روز _ فریدون جیرانی ، خبر خداحافظی خود را با برنامه «هفت» درست خواند و علت آن را درگیری برای آغاز سریال تازه‌اش دانست نه تذکرات رئیس سازمان صدا وسیما. به گزارش سینماپرس پس از صحبت‌های مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در مورد برنامه «هفت»، فریدون جیرانی در پاسخ به سینماپرس بیان کرد: مسئله تعطیلی یک ماهه برنامه «هفت» و پیشنهاد خداحافظی من به سیما، صحت دارد.

خداحافظی من ربطی به نامه سرگشاده به رئیس سازمان ندارد
جیرانی درمورد علت اعلام خبر نگهانی خبر خداحافظی‌اش از برنامه، افزود: این خداحافظی مدت‌ها پیش به سیما اعلام شد و ارتباطی به نامه سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیما ندارد. در واقع این پیشنهاد به دلیل آغاز سریال تازه‌ام و سفر به خارج از کشور عنوان شد.

جیرانی به انتقاد مدیر گروه اجتماعی شبکه سه پاسخ نداد

مجری برنامه «هفت» در پاسخ به انتقادهای مدیر گروه اجتماعی در مورد موضع‌گیری برنامه دو هفته قبل در ارتباط با جریان دولتی شدن سینما گفت: در این باره صحبتی نمی‌کنم.

رئیس سازمان صدا و سیما واکنشی به نامه نشان نداد

وی در پاسخ به این‌که آیا تذکرات عزت‌اله ضرغامی در خصوص این نامه سرگشاده دلیلی برای این تصمیم بوده است، گفت: عزت‌اله ضرغامی همیشه حامی ما بوده است. و نه تنها از طرف رئیس سازمان تذکری به ما داده نشده است، که حتی در طول مدت این چند روزه صحبتی هم با وی نداشته‌ایم.

نوع همکاری تهیه‌کننده «هفت» بعد از تعطیلی برنامه مشخص می‌شود

تهیه‌کننده برنامه «هفت» در خصوص ادامه همکاری با این برنامه به عنوان تهیه‌کننده و پیشنهاد برای انتخاب مجری جایگزین گفت: در این خصوص هنوز مذاکره‌ای انجام نشده است. نوع ادامه همکاری من با این برنامه تا سه هفته دیگر و تعطیلی یک ماهه برنامه مشخص می‌شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

سینما روز _ رضا داودنژاد ـ بازيگر سينما و تلويزيون ايران ـ همچنان در انتظار پيوند كبد در شيراز به سر مي‌برد. 

عليرضا داوودنژاد كارگردان سينما درباره آخرين وضعيت پسرش در شيراز گفت: رضا را از بيمارستان نمازي شيراز به منزلي در اين شهر منتقل كرديم و منتظر هستيم تا كبد مناسبي براي او پيدا شود تا عمل پيوند انجام شود. رضا داودنژاد از چند هفته پيش در بيمارستان لاله تهران بستري بود و سپس به شيراز منتقل شد. او در فيلم‌هايي مانند «مصائب شيرين»، «بچه‌هاي بد»،‌ «نيش زنبور» و ... ايفاي نقش كرده است.
 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

  «حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش امروز قرارداد فیلم سینمایی «آخرین سرقت» برای نمایش در سرگروه سینمایی آزادی به جای فیلم «سیب و سلما» از 20 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «آخرین سرقت» اولین ساخته پدرام علیزاده به تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی با موضوع کمدی حادثه‌ای اکران می‌شود. این درحالی است که قرار بود فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» جایگزین «سیب و سلما» شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است آقای «ن» و آقای «د» در یک سفر ناخواسته با یکدیگر همراه می شوند. در این میان خانم «م» منتظر آن‌هاست‌. غافل از این که...

این فیلم ‌پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، خاطره اسدی، مریم سعادت، آرش نوذری، سولماز آقمقانی و با حضور ایرج نوذری به ایفای نقش می‌پردازند.

قرار بود فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» جایگزین «سیب و سلما» شود که علیرضا سجادپور درباره عدم اکران این فیلم گفته است :

این فیلم توقیف نشده و نیاز به بازبینی مجدد آن نیست، اما با زمان اکران آن موافق نیستیم.

وی در ادامه گفت: قرار نیست فیلم‌ها با مضامین مشابه پشت سر هم اکران شود. بهتر است در طول سال فیلم‌ها پخش شود. فیلم‌های زیادی علاقمند هستند تا در یکی دو فصل ابتدای سال و با سرعت اکران شوند، این درحالی است که ما فرصت دوازده ماهه اکران داریم که باید به نحو مناسبی در طول سال فیلم‌ها پخش و اکران شوند، خصوصاً فیلم‌هایی که با مضامین مشخص و مشترک هستند نباید پشت سر هم اکران شوند. این نوع فیلم‌ها باید در طول سال توزیع شوند، تنها بحث ما در مورد این فیلم همین مسئله است.

سجادپور در خاتمه افزود: من تمام اخباری که درباره توقیف و عدم نمایش آن است را تکذیب می‌کنم مخصوصاً بخشی که آمده است یکی از مقام‌های عالی‌رتبه کشور فیلم را دیده است و فیلم دچار مشکل شده است را تکذیب می‌کنم. این فیلم پروانه نمایش دارد.


از روز 20 اردیبهشت «آخرین سرقت» درحالی روی پرده می رود که قرار است در همین روز فیلم «روزهای زندگی» جانشین «قلاده های طلا» شود و هفته پیش نیز اعلام شده بود فیلم «چک» به کارگردانی کاظم راست گفتار هم در این روز اکران خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

به گزارش خبرنگار سی نت، نشست نقد و بررسی فیلم نارنجی پوش آخرین ساخته داریوش مهرجویی در حالی عصر یکشنبه 17 اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران با حضور داریوش مهرجویی (کارگردان و نویسنده)، دکتر وحیده محمدی فر (نویسنده)، لیلا حاتمی، اردشیر رستمی (بازیگران)، رضا درمیشیان (مجری طرح) و دکتر امید روحانی ( بازیگر و منتقد) برگزار شد که برخلاف رویه ی قبلی، این بار اعلام شد که میکروفن در بین حضار گردانده نمی شود و تنها به سوالات کتبی پاسخ داده خواهد شد. این امر باعث اعتراض عده ای از افراد حاضر در نشست شد و در حالی که امید روحانی قول داد تا به سوالات شفاهی هم پاسخ داده شود داریوش مهرجویی که به نظر بخاطر رد شدن فیلمنامه جدیدش کمی آشفته و عصبانی بود در اولین سخن خود گفت که به سوالاتی از جمله اینکه آیا فیلم سفارشی بود و چرا کارگردان هامون و لیلا و گاو به این روز افتاده و افول کرده، پاسخ نخواهد داد. هر چند خود وی در ادامه و بدون اینکه پرسشی شود جواب تندی به این دو سوال داد اما حالا شاید بتوان فهمید که چرا جیرانی در برنامه هفت در رابطه با نارنجی پوش، بخش نقد فیلم را حذف کرد و از مسعود فراستی در آن برنامه دعوت به عمل نیاورد.

با توجه به اینکه حجم اصلی سوالات متمرکز بر روی مهرجویی بود در ادامه تنها خلاصه ای از حرفهای وی آورده شده است.


اگر بهتر به شخصیت ها نگاه کنید، می بینید که چند بعدی و پیچیده هستند

این فیلم یک رویه ظاهری و یک رویه باطنی دارد. مهم این هست که تماشاچی تا چه مقدار می تواند از ظاهر به باطن این فیلم نفوذ کند. اگر بهتر به شخصیت ها نگاه کنید، می بینید که چند بعدی و پیچیده هستند. من خیلی تعجب می کنم که چرا بعضی از شما فکر می کنید شخصیتهای فیلم تک بعدی هستند و دست به رفتارهای از پیش تعیین شده می زنند.
اگر یادتان نرفته باشد، سازنده فیلم هامون نیز خود من بودم و این امر که حامد آبان شبیه به حمید هامون باشد طبیعی است.


گفته های بعضی از بازیگران "نارنجی پوش" مبنی بر بداهه بودن برخی از دیالوگ ها، بیخود است

تمام مصاحبه هایی که در این چند روز اخیر بعضی از آقایان بازیگر فیلم کرده اند و اظهار داشته اند که یک سری از دیالوگها را آنها سر صحنه فی البداهه اضافه کرده اند بیخود است. یک بازیگر نباید امتیاز از کسان دیگر کسب کند تا خودش را بزرگ کند. روی تمام این دیالوگها فکر شده بود.
متاسفانه بازیگران غیرحرفه ای خیلی دوست داشتند دیالوگ الکی بگویند که من به عنوان کارگردان جلوی آنها را گرفتم.


"نارنجی پوش" به هیچ وجه سفارشی نیست

این فیلم به هیچ وجه سفارشی نیست و کاملا دغدغه ی من است. ما بعد از کامل شدن فیلمنامه و تنها به عنوان کمک مالی آن هم تازه با دلهره ی اینکه قبول نکنند ، سراغ شهرداری رفتیم و به هیچ وجه در نارنجی پوش سفارشی دخالت داده نشد.


مثل اینکه آقایان منتقد از پشت کوه آمده اند / با این سیستمی که الان حاکم هست من یا هر کس دیگر هر فیلمنامه ای بدهیم نخوانده رد می شود

آقایان منتقد می گویند چرا مهرجویی بعد از سنتوری سراغ فیلمهای ضعیفی مثل نارنجی پوش آمده است. اولا این فیلم اصلا ضعیف نیست و دوما مثل اینکه آقایان منتقد از پشت کوه آمده اند و نمی دانند در چه نظامی زندگی می کنند. به یک فیلم کلی جایزه می دهند و بعد هنگامی که می خواهد روی پرده برود آن را پایین می کشند. در این سیستم هردمبیلی پر از تناقض، شما چه کاری می توانید انجام دهید. توقع دارید که من یک سنتوری یا هامون دیگر بسازم و خود را در تله بیاندازم تا مثلا منتقد راضی شود. این وظیفه ی منتقد هست که خود را با شرایط من وفق دهد. فقط ببینید در این چهار سال دوره ی اخیر چه بر سر سینما آمده است، آن وقت آیا باز هم از من توقع دارید که دوباره بروم گاو بسازم. با این سیستمی که الان حاکم هست من یا هر کس دیگر هر فیلمنامه ای بدهیم نخوانده رد می شود.


حیرت می کنم که چرا آقایان فیلمنامه "بیا تا برویم" را رد می کنند

فیلمنامه جدید من "بیا تا برویم" در سطح همان سنتوری و هامون است و یک اثر عمیق عرفانی و فلسفی است که تغییر و تحول اساسی در مسئله شک و یقین را نشان می دهد. این فیلمنامه یک اثر کاملا دینی و عرفانی و در خور این نظام است و من حیرت می کنم که چگونه آقایان آن را رد می کنند. به همین دلیل هم آینده برای من تاریک است و همینطور منتظر نشسته ام تا ببینم چه می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

ساعاتی پیش کارگردان کهنه کار سینمای ایران که در بیمارستان مهراد بستری بود، در سن 77 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ایرج قادری که پس از یک وقفه هشت ساله در سال 1372 بار دیگر فیلمسازی و پس از یک وقفه بیست و دو ساله بازیگری اش در سینمای ایران را از سر گرفت، رنگ اکران آخرین فیلمش "شبکه" را بر پرده سینماها ندید و از دنیا رفت.

قادری در سینمای پس از انقلاب فیلم های برزخی ها، دادا و تاراج را کارگردانی کرد و دوره دوم فعالیت سینمایی اش را در سال 1372 با ساخت "می خواهم زنده بمانم" از سر گرفت که با استقبال نویسندگان و منتقدان سینمایی روبرو شد. نابخشوده (1375)، پنجه در خاک (1376)، طوطیا (1377)، شهرت (1378)، سام و نرگس (1380)، چشمان سیاه (1381)، آکواریوم (1384)، محاکمه (1385)، پاتو زمین نذار (1387) و شبکه (1389) از دیگر فیلم های پس از انقلاب او هستند.

"شبکه" آخرین فیلم اوست که در نوبت اکران قرار دارد. قادری این فیلم را در سال 1389 کارگردانی کرد.

ایرج قادری در سینمای قبل از انقلاب بیست و هفت فیلم را کارگردانی و در شصت و شش فیلم بازی کرد.

 


 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 مجموعه فرهنگی هنری تهران (سینما ایران) در جهت جذب بيشتر علاقمندان سينما و کمک به اقشار مختلف و تشويق آنها براي رفتن به سينما، روزهای نیم بهای خود را به دو روز در هفته افزایش داده است. لذا از این به بعد علاوه بر روزهای سه شنبه، روزهای شنبه نیز بلیت این سینما بصورت نیم بها ارایه میشود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته‌ي «اصغر فرهادي» عنوان بهترين فيلم خارجي را از جوايز فيلم «ديويد دوناتلو»، معروف به اسكار سينماي ايتاليا به دست آورد.

پنجاه‌وششمين مراسم اعطاي جوايز فيلم «ديويد دوناتلو» كه معتبرترين جايزه‌ي فيلم در ايتاليا محسوب مي‌شود، شب گذشته در حالي در شهر رم برگزار شد كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» موفق به كسب يك جايزه‌ي بين‌المللي ديگر شد.

«جدايي نادر از سيمين» درحالي به عنوان بهترين فيلم خارجي جوايز «ديويد دوناتلو» معرفي شد كه كارگردانان سرشناسي چون «مارتين اسكورسيزي» (هيوگو)،‌ «ترنس ماليك» (درخت زندگي) و «جرج كلوني» (عید مارس) از دیگر نامزدهای جایزه‌ي این بخش بودند.

«جدايي نادر از سيمين» كه در جوايز اسكار 2012 موفق به كسب جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي شد، برنده‌ي جايزه‌ي سزار فرانسه و گلدن‌گلوب براي بهترين فيلم خارجي است.

به گزارش هاليوود ريپورتر، فيلم «سزار بايد بميرد» ساخته‌ي جديد برادران تاوياني موفق به كسب پنج جايزه‌ از جمله بهترين فيلم، بهترين كارگرداني، بهترين فيلمنامه، بهترين صدابرداري و بهترين تدوين شد.

اين فيلم كه در ماه فوريه خرس طلاي جشنواره‌ي برلين را كسب كرد، اثري مستند و داستاني اقتباسي مدرن از تراژدي بزرگ شکسپير «جوليوس سزار» است. «سزار بايد بميرد» تماما در زندان فيلمبرداري شده و بازيگران آن، زندانيان عادي با جرايم سنگين از مواد مخدر تا قتل و محکوميت‌هايي از 14 سال تا حبس ابد داشتند. فيلم به طريق سياه و سفيد فيلمبرداري شده و داستان آن درباره‌ي اجراي يک نمايشنامه است. اين فيلم مستندگونه تمرين و اجراي زندانيان يک زندان در ايتاليا را که مي‌خواهند اثري از شکسپير را در تالار زندان به روي صحنه ببرند نشان مي‌دهد.

فيلم «ما يك پاپ داريم» ساخته‌ي «ناني مورتي» جايزه‌ي بهترين طراحي لباس و بهترين بازيگر مرد را براي «ميشل پيكولي» به همراه آورد. فيلم انگليسي‌زبان «اينجا بايد باشد» ساخته‌ي «پائولو سورنتينو» جايزه‌ي بهترين فيلمبرداري، بهترين چهره‌آرايي و بهترين موسيقي را كسب كرد.

همچنين كمدي فرانسوي «دست نيافتني‌ها» به كارگرداني مشترك «اليور ناكاچ» و «اريك تالدانو» به عنوان بهترين فيلم اروپايي جوايز ديويد دوناتلو معرفي شد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

عرضه‌ قسمت‌های جدید «قهوه تلخ» در حالی صورت گرفت که بر خلاف انتظار، مهران مدیری در ابتدای این بخش از «قهوه تلخ» ظاهر نشد تا با مخاطبان سریالش صحبت کند.

 

سینما روز _ تاخیر بسیار زیاد در توزیع قسمت‌های جدید «قهوه تلخ» و گمانه‌زنی‌ها برای توقف همیشگی این سریال، ‌این انتظار را در مخاطبان «قهوه تلخ» ایجاد کرد که مهران مدیری که اغلب در ابتدای قسمت‌های جدید «قهوه تلخ» ظاهر می‌شد و درباره این سریال با مردم صحبت می‌کرد، در ابتدای مجموعه بیست و ششم «قهوه تلخ» نیز حاضر شود و به دلیل تاخیرهای به وجود آمده، توضیحاتی را ارائه دهد.

مجموعه جدید «قهوه‌ تلخ» با جلد مقوایی و در قالب دی‌وی‌دی از 12 اردیبهشت‌ ماه در سوپرمارکت‌ها و مراکز فروش توزیع شده است؛ هرچند برخی از فروشندگان که نسبت به استقبال دوباره مردم از این مجموعه مطمئن نبودند، تعداد کمتری از مجموعه‌های «قهوه تلخ» را برای فروش عرضه می‌کنند.

روی جلد مقوایی سی‌دی سریال قهوه تلخ همچنان جمله معروف «لطفا کپی نکنید» از مهران مدیری به چشم می‌‌خورد و قسمت‌های جدید این سریال که داستان آن در زمان حاضر می‌گذرد، با تغییر موسیقی تیتراژ همراه بوده است.

توزیع «قهوه تلخ» با تبلیغات بسیار زیادی در سطح شهر همراه بود تا مردم را به خرید دوباره‌ آن ترغیب کند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

اکران «تلفن همراه رئیس جمهور» که قرار بود از چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه روی پرده سینماها برود به گفته علی عطشانی کارگردان فیلم،با مشکل مواجه شده‌است.

 

 الهام نداف: «تلفن همراه رئیس جمهور» سومین ساخته بلند علی عطشانی است. این فیلم در جشنواره فجر هم به نمایش درآمد و از آن به عنوان یکی از فیلم های سیاسی نام برده می‌شد.
 
در حالی که قرار بود این فیلم به عنوان چهارمین فیلم سیاسی اکران سال 1391 از 20 اردیبهشت ماه روی پرده سینماها برود، برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری مهر از توقیف آن خبر دادند.
پیش از این سه فیلم «قلاده های طلا»، «خصوصی» و «گشت ارشاد» ارکران شده بودند که از آن ها به عنوان فیلم های سیاسی نام برده می شد.
 
 محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده «تلفن همراه رئیس جمهور» اولین فرد از بین عوامل تولید کننده فیلم بود که به این خبر واکنش نشان داد. او به ایسنا گفت که شورای بازبینی پروانه نمایش باید دوباره فیلم را ببیند و بحث توقیف فیلم مطرح  نیست.
 
وی توضیح داد: «جلسات شورای بازبینی پروانه نمایش روزهای سه شنبه است و اگر در این جلسه اصلاحاتی برای فیلم تعیین شود، طبیعتا نمی‌توان آن را برای نمایش در روز چهارشنبه آماده کرد.»
 
علی اکبری در پایان سخنانش، با اشاره به نتیجه جلسه شورای بازبینی پروانه نمایش تصریح کرد: «اگر اصلاحاتی که در جلسه تعیین می‌شود در حد کم باشد، آن‌ها را اجرا می‌کنیم اما اگر اصلاحات زیاد باشد، «تلفن همراه رییس جمهور» را قطعا اکران نمی‌کنیم.»
 
پس از علی اکبری نوبت علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بود که به عنوان یکی از متولیان دولتی سینما به این اخبار واکنش نشان دهد. او با اشاره به مطرح کردن دخالت مقامات عالی رتبه در اکران فیلم ها به ایسنا، گفت: «متاسفانه اخبر نادرستی مبنی بر نظر یکی از مقامات بلند پایه در خصوص این فیلم مطرح شده است که کاملا بی پایه و بی اساس است و از دیدن این اخبار و گسترش آن روی سایت‌ها و پایگاه‌‌های خبری شگفت زده شدم.»
 
با وجود اینکه اسمی از هیچ مقامی دولتی و رسمی در رسانه‌ها برده نشده بود، سجادپور در واکنش به این مسئله، عنوان کرد: «چگونه سایت‌های مختلف به خودشان اجازه می‌دهند اخبار کاملا بی‌پایه و اساس را در خصوص مقامات بلند پایه مطرح کنند و متعجبم چرا برخورد قانونی با آنها صورت نمی‌گیرد و نمی‌شود به صرف ادعای یک فرد مجهول یک خبر نادرست را اینگونه گسترده کرد.»
 
وی ادامه داد: «بارها گفته‌ام تصمیم در خصوص اکران فیلم‌ها صرفا باید در سازمان سینمایی کشور صورت بگیرد و در مورد این فیلم و فیلم‌های مشابه هم چنین است.»
 
وی در خصوص تمایل فیلم‌ها برای اکران در نیمه اول سال، افزود: «اکران سینمایی 50 هفته دارد و باید برای تمام سال فکر چینش درست اکران را کرد. 70 فیلم علاقه‌مند هستند در دوره اول و دوم اکران حضور داشته باشند آیا چنین امری عقلا ممکن است؟»
 
این در حالی است که حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به شرایط سخت اکران در سال 91، به خبرآنلاین گفته بود: «هیچ کس فیلم اکران نمی‌کند و همه نگران هستند که چه بلایی سر فیلمشان می‌آید. مثلا ما فیلم «چک» را به زور اکران کردیم چون عوامل حاضر به اکران کردن آن نبودند.»
 
در نهایت علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی عنوان کرد که از اکران این فیلم بعد از «سیب و سلما» خبر ندارد و این فیلم در زمان مناسبی اکران می‌شود.
 
بعد از اعلام بی‌خبری سجادپور و شایعات توقیف فیلم با علی عطشانی کارگردان فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» تماس گرفتیم و چگونگی اکران و توقیف این فیلم را از وی جویا شدیم.
 
عطشانی با اشاره به اینکه همه کارها برای اکران «تلفن همراه رئیس جمهور» در 20 اردیبشهت انجام شده بود، به خبرآنلاین گفت: «قرار داد ما در شورای صنفی نمایش ثبت شده بود و تبلیغات هم در سینماها آغاز شده بود. همچنین تبلیغات شهری اعم از بنرها و بیلبوردها هم تمام شده بود و در گفت‌وگو هایی که آقای حبیب اسماعیلی پخش کننده فیلم انجام داده بودند، اعلام شده بود که فیلم از چهارشنبه روی پرده سینماها می‌رود.»
 
وی ادامه داد: «اما شورای بازبینی پروانه نمایش به آقای علی اکبری گفتند که باید فیلم را بازبینی کنند. ظاهرا شورا می‌خواهد اصلاحاتی در مورد فیلم بع عمل آورد.»
 
عطشانی با اعلام بی‌خبری از حرف‌های سجادپور، اظهار کرد: «چیزی که من می‌دانم این است که قرار داد فیلم برای اکران در این هفته ثبت شده بود، اما با اتفاقاتی که افتاده این فیلم از 20 اردیبشهت اکران نمی‌شود و دعا کنید «تلفن همراه رئیس جمهور» روی پرده سینما برود.»
 
با توجه به این اتفاق به نظر می‌رسد که اکران فیلم‌های بهار سال 1391 همچنان با مشکل مواجه است. سینماگران در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نوعی تشویق به ساخت فیلم سیاسی شدند، اما این فیلم ها در اکران با مشکل مواجه شده اند. پیش از این فیلم های «خصوصی» و «گشت ارشاد» دو فیلم با رویکرد سیاسی بودند که در اکران عمومی با مشکل مواجه شدند.
 
«تلفن همراه رئیس جمهور» سومین ساخته بلند سینمایی علی عطشانی است که فیلمنامه آن را  جابر قاسمعلی نوشته است و در آن مهدی هاشمی، بهناز جعفری، نیکی کریمی، اکبر عبدی و... بازی کرده‌اند. داستان این فیلم درباره کارگری ساده است که به طور اتفاقی سیم‌کارت رئیس جمهور به دستش می‌رسد و ناخواسته با سیلی از مشکلات و تماس‌های مردمی مواجه می‌شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

هم سهیلی حرف‌دلش را زد، هم جیرانی/ فراستی: ما نه روشنفکریم نه بازوی امنیتی! 

 

سینما روز _ بازشدن گره کور«هفت» با نسخه ضرغامی: صحبت‌های صریح سعید سهیلی و جیرانی/ فراستی: در نقد «قلاده‌های طلا» به من فشاری وارد نشد؛ ما نه روشنفکریم نه بازوی امنیتی! به گزارش سینماپرس، در برنامه جمعه شب «هفت»، صحبت‌های صریح «سعید سهیلی» در انتقاد از تریبون ندادن به وی مقابل «صادق کوشکی» و نیز حرف‌دل صریح فریدون جیرانی درباره نوع نقد مسعود فراستی، این برنامه را در مسیر تازه‌ای قرار داد. مسیری که به نظر می‌رسد نسخه عزت‌اله ضرغامی برای تداوم آن باشد.
بنا بر این گزارش، در حالی که حرف‌های ضد و نقیض مختلفی درباره اختلاف موجود بر سر ادامه یافتن یا توقف مجله سینمایی «هفت» روی آنتن شبکه سه سیما به گوش می‌رسید، و برخی‌ها برنامه جمعه شب را تعیین ‌کننده می‌خواندند، به نظر می‌رسد که تدابیر تازه‌ای برای اداره تنها برنامه روتین سینمایی سیما، اتخاذ شده است.

در برنامه جمعه شب 15 اردیبهشت، چهره تازه‌ای از «فریدون جیرانی» در اجرا دیدیم که شاید نشان از آرامش او و تثبیت جایگاه‌اش می‌داد. او در این برنامه بسیاری از اشتباهات پیشین اجرا را مرتکب نشد و نکته دیگر این که به برخی اشتباهاتش در برنامه‌های گذشته «هفت» معترف شد؛ که نکته جالب توجهی بود (به عنوان مثال اعتراف به اشتباه در روبه‌رو نکردن صادق کوشکی با سعید سهیلی در دو برنامه پیش «هفت» یا اعتراف به اشتباه در استفاده از دو منتقد جوان در حمایت از فیلم اخیر داریوش مهرجویی).
برنامه جمعه شب «هفت» یک ویژگی دیگر هم داشت. «سعید سهیلی» تریبون را در مدت زمان مطلوبی به دست گرفت و اعتراض منطقی و جالب ‌‌توجهی نسبت به حضور نداشتن‌اش در مقابل کوشکی مطرح کرد و با این منطق که «سینمای امروز ما نیازمند فضای گفت‌وگو است»

از ضرغامی، وزیر ارشاد، شهردار تهران و رئیس حوزه هنری خواست تا در کنار معاونت سینمایی به حل مسائل سینما بپردازند و نبود این هم‌فکری را دلیلی بر واکنش‌های عصبی و صدور بیانیه‌ها و ... دانست.
به نظر می‌رسد حضور «سعید سهیلی» روی آنتن شبکه سه، و اعتراض به برپایی برنامه یک طرفه با حضور صادق کوشکی و علی معلم (که در پایین آمدن فیلم‌های روی پرده نوروزی ذینفع نبوده) نوعی واکنش مسئولان سیما، به نامه‌ای بود که اواخر این هفته ماهیت برنامه «هفت» را هدف قرار داد. (به ویژه این که به یاد داشته باشیم، واکنش دست‌ اندرکاران سیما نسبت به برنامه «دیروز امروز فردا» که به تغییر مجریان آن انجامید، نیز نوعی واکنش مدیریت سازمان به برخی خواسته‌هادر آن مقطع بود.)
این را هم از یاد نبریم که عزت‌اله ضرغامی که از حامیان جدی «هفت» به شمار می‌رود، پس از نامه‌نگاری‌های رسانه‌ای، گفته می‌شد وی و فریدون جیرانی جلساتی برای ادامه این برنامه و چگونگی آن داشته‌اند.

نکته مهم دیگر، آن‌جا بود که «مسعود فراستی» (که گفته می‌شد در دو هفته اخیر اختلافاتی با فریدون جیرانی داشته و نوع نگاه و لبخندهای این دو در برنامه جمعه شب نسبت به یکدیگر هم با قبل کمی متفاوت می‌نمود) در شروع بحث نقد فیلم، این که برنامه هفته پیش «هفت» در نقد «نارنجی پوش» بدون حضور او برگزار شده، را به مشکلات کاری‌اش مربوط دانست و تلویحا از حضور دو منتقد جوان در تعریف از فیلم یک فیلمساز هفتاد ساله گلایه کرد. در این بخش واکنش جیرانی جالب توجه بود که برای اولین‌بار و به طور صریح حضور نداشتن فراستی در برنامه مهرجویی را به خاطر لحن او، و احترام به فیلمساز قدیمی (که از او بسیار یاد گرفته‌‌ایم) دانست؛ و البته حضور نیما حسنی‌نسب و محمد باغبانی را به دلیل نیامدن حامد بهداد به برنامه، یک کار هماهنگ نشده از قبل برشمرد.
واکنش «جیرانی» به نوع حضور «فراستی» در این برنامه از سوی «ناصر هاشم‌زاده» فیلمنامه نویس «سیب و سلما» نیز ادامه یافت. جایی که «هاشم زاده» اعلام کرد که رویکرد و لحن مسعود فراستی درباره سینما آن‌گاه به پیشرفت سینمای ایران کمک خواهد کرد که درباره همه فیلم‌ها صدق کند و استثنابردار نباشد!

در پایان بخش نقد «سیب و سلما» نیز مسعود فراستی که به نظر می‌رسید پشت فریدون جیرانی ایستاده، ضمن دفاع از مواضع مستقل خود در نقد «قلاده‌های طلا» از فضای موجود در فیس بوک انتقاد کرد و گفت: من اهل فیس‌بوک و این بازی‌های جوان‌ها نیستم و «قلاده‌های طلا» را زیر هیچ فشاری نقد نکردم و نظر، نظر مسعود فراستی بود.
او همچنین تاکید کرد که «هقت» نه روشنفکری عمل می‌کند و نه بازوی امنیتی است.
فریدون جیرانی هم مانند لحن آرام و مطمئن خود در ابتدای برنامه، از نامه‌‌نگاری علیه این برنامه انتقاد کرد و اصول نقد در این برنامه را، سینمایی دانست نه سیاسی و مذهبی.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب